Strona 1 z 5

Pompa wtryskowa padła 300 EDC

: pn lip 20, 2009 9:11 am
autor: juur
Witajcie,
Jak w temacie - poszukiwany sprawny przepływomierz w celach porównawczych. Mój wskazuje czujnkiem stałe 3 stopnie i mam problemy z silnikiem (odpalanie i praca poniżej 1800 obrotów). Będe wdzieczny za wszelką pomoc. Wynagrodzę przy pomocy flaszek.

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: pn lip 20, 2009 3:10 pm
autor: LR_Olek
ale maszproblem, w pzonaniu to masz pelno warsztatow...
wystarczy ze do ktoregos podjedziesz a tam pelno land roverow
i fachowcow :)21

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: wt lip 21, 2009 11:24 am
autor: juur
LR_Olek pisze:ale maszproblem, w pzonaniu to masz pelno warsztatow...
wystarczy ze do ktoregos podjedziesz a tam pelno land roverow
i fachowcow :)21
To chyba Ci się tylko tak wydaje...
Są trzy
w dwóch już stał... w jednym dwa tygodnie, w drugim tydzień.
Jest w trzecim......Te dwa pierwsze na pewno nie mają.

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: wt lip 21, 2009 12:53 pm
autor: LR_Olek
juur pisze:
LR_Olek pisze:ale maszproblem, w pzonaniu to masz pelno warsztatow...
wystarczy ze do ktoregos podjedziesz a tam pelno land roverow
i fachowcow :)21
To chyba Ci się tylko tak wydaje...
Są trzy
w dwóch już stał... w jednym dwa tygodnie, w drugim tydzień.
Jest w trzecim......Te dwa pierwsze na pewno nie mają.
bo jak zmieniasz warsztaty, tak szybko,to w zadnym nie zostaniesz dobrym klientem.
najgorsze dla klienta,to zmienianie warsztatow.
nikt po nikim nie lubi poprawiac :)21

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: wt lip 21, 2009 2:24 pm
autor: juur
Naprawiałem w jednym, wysłany na konsultacje do drugiego. A jak rozłożyli ręce to co miałem zrobić?

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: wt lip 21, 2009 3:01 pm
autor: LR_Olek
napisz jakie to warsztaty

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 6:44 am
autor: juur
Już wiadomo co nie działa - padła pompa wtryskowa (to co po cichu wszyscy brali pod uwagę) więc teraz pozostaje dylemat - regenerować czy zakładać używaną.

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 7:33 am
autor: yuni
juur pisze:Już wiadomo co nie działa - padła pompa wtryskowa (to co po cichu wszyscy brali pod uwagę) więc teraz pozostaje dylemat - regenerować czy zakładać używaną.
Kupić nową, sterowaną mechanicznie na Paddocku (około 600 funciaków), dodać do zakupów wtryskiwacze i wywalić EDC.

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 8:39 am
autor: juur
yuni pisze:
juur pisze:Już wiadomo co nie działa - padła pompa wtryskowa (to co po cichu wszyscy brali pod uwagę) więc teraz pozostaje dylemat - regenerować czy zakładać używaną.
Kupić nową, sterowaną mechanicznie na Paddocku (około 600 funciaków), dodać do zakupów wtryskiwacze i wywalić EDC.
Też już o tym myślałem, ale to kosmiczny koszt. Regeneracja pompy to 1500-2000 zł. Używana jest tańsza. Czyli mógłbym wymienić ją 3x za koszt operacji deelektronizacji. Jestem zadurzony w tym aucie od kilku lat, ale nie zaślepiony;-)

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 8:43 am
autor: czesław&jarząbek
taką regeneracje za tysia to możesz zalać mlekiem i dać psu.

we wszystkich pompach VE psuje się to samo czyli korpus nastawnika dawki. oznacza to wymianę tego największego odlewu obudowy pompy+przyległosci+komplet uszczelnień+robocizna

w serwisach boscha na oryginalnych częściach to około 2.5k

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 8:49 am
autor: yuni
juur pisze:... Jestem zadurzony w tym aucie od kilku lat, ale nie zaślepiony;-)
Przy takim podejściu to te zadurzenie może się zmienić w nienawiść :) Wg mnie lepiej coś zrobić raz, drożej, ale dobrze. Używka może ci wyjść bokiem.

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 8:57 am
autor: yuni
czesław&jarząbek pisze:taką regeneracje za tysia to możesz zalać mlekiem i dać psu.

we wszystkich pompach VE psuje się to samo czyli korpus nastawnika dawki. oznacza to wymianę tego największego odlewu obudowy pompy+przyległosci+komplet uszczelnień+robocizna

w serwisach boscha na oryginalnych częściach to około 2.5k
Czesiek, czy regeneracja sprawnie działającej pompy ma sens ? Tzn czy opóźnia ew. pad, poprawia wydajność pompy, czy też regenerację warto robić dopiero jak pompa zdechnie ? Bo przy tych cenach, co podałeś, to kupno nowej wychodzi niewiele drożej (w zależności od źródła, trafiają się nowe w cenach od 3tyś PLN do 10tyś :D )

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 9:02 am
autor: czesław&jarząbek
pompy jak wszystko się zużywają. dość późno ale jednak. jezeli nie ma objawów świadczących o zużyciu pompy to bym zostawił. jezeli są to warto zapolować na nową pompę w cenie właśnie pomiędzy 3-5k i zmienić razem z kompletem wtrysków i pompą paliwa. wtedy jest efekt i satysfakcja z wydanych pieniędzy.
oczywiście pod warunkiem że reszta motóra ogarnia.

regeneracja kompleksowa i wymiana tzw setów we wtryskiwaczach jako wariant obtaniony też daje radę.
tyle że zagadnienie setów przez niektórych określanych końcówkami wtrysków jest dość złożone i można dać się zrobić w trąbę.

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 9:24 am
autor: juur
Disco przejechało 170 tys... więc nie jest to jakiś straszny dystans. Reszta silnika - kompresja jest, oleju nie bierze, turbina dmucha. Zdaje sobie sprawę, które rozwiązanie jest najlepsze....ale jest poprostu za drogie.
Mam do wyboru pompe używaną, z takim samym przebiegiem za 1100 zł z pewnego źródła, albo regenerację z ogledzinami wytysków za 1500-2000. Pojadę zobaczyć jak to robią. Wiem, że musza mieć stół diagnostyczny BOSCHA bo bez tego, to faktycznie nie ma sensu.

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 10:41 am
autor: tryna
juur pisze:Disco przejechało 170 tys... więc nie jest to jakiś straszny dystans. Reszta silnika - kompresja jest, oleju nie bierze, turbina dmucha. Zdaje sobie sprawę, które rozwiązanie jest najlepsze....ale jest poprostu za drogie.
Mam do wyboru pompe używaną, z takim samym przebiegiem za 1100 zł z pewnego źródła, albo regenerację z ogledzinami wytysków za 1500-2000. Pojadę zobaczyć jak to robią. Wiem, że musza mieć stół diagnostyczny BOSCHA bo bez tego, to faktycznie nie ma sensu.
Padająca pompa po 170 tysiach to brzmi jak bajka... Albo nie znasz przebiegu auta, albo lałeś gnojówę. Poszukaj serwisu Bosch jeśli to pompa i niech zabiorą się za wyczyszczenia nastawnika, bo ja stawiam na to.

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 11:36 am
autor: LR_Olek
czesław&jarząbek pisze: w serwisach boscha na oryginalnych częściach to około 2.5k
czyli lepiej kupic nowa :)21

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 11:37 am
autor: LR_Olek
juur pisze:Disco przejechało 170 tys....

tak tak oczywiście :)21

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

: śr lip 22, 2009 11:51 am
autor: juur
Auto mamy w sumie tylko trzy lata, przyjechało z niemiec z dokumentacją serwisową. Kupione bezpośrednio z garażu właścicieli - bez promocji cenowej. Wszystkie ślady poza pompą wskazują na prawdziwość przebiegu. Pompa dziwnie reaguje. Silnik ma mało mocy - zwłaszcza na niskich obrotach. Odpala kręcąc długo - dopiero gdzieś po 8 sekundach paliwo jest we wtryskach. Jak jest ciepły silnik a pompa schłodzona to odpala lepiej. Jak podłączyłem paliwo bezpośrednio to odpalała lepiej.

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

: śr lip 22, 2009 11:53 am
autor: juur
LR_Olek pisze:
juur pisze:Disco przejechało 170 tys....

tak tak oczywiście :)21
"trzeba jeszcze mieć w co wierzyć, by się z własną pieśnią zmierzyć" ;-) i tej wersji będe się trzymał.

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

: śr lip 22, 2009 11:55 am
autor: TRAWOLT
oj tam, jest całkiem prawdopodobne że przejechało 170 tys.


... w Polsce, na wstecznym, z oryginalnych 340 tys. :roll: :D

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

: śr lip 22, 2009 11:58 am
autor: juur
Jasne:) bijcie leżącego ;-)

sam odbierałem kluczki o pierwszego germańskiego właściciela. Ale nie twierdze, że nie może być inaczej:)

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

: śr lip 22, 2009 12:10 pm
autor: yuni
Przepraszam, jeśli wcześniej o tym gdzieś pisałeś - nie pamiętam, ale czy wymieniałeś/sprawdzałeś pompę przedwstępną ? Skoro lepiej pali jak podepniesz paliwo bezpośrednio, to objawy wskazują, że te 8sek to jest na zassanie paliwa z baku. Wiem, że to banalna diagnoza, ale to ta pompa na bloku silnika ma zapobiegać cofaniu się paliwa i wspomagać pracę wtryskowej. Sama wtryskowa potrafi sobie zaciągnąć paliwo z baku, ale widać wtedy utratę mocy.

Aha, zanim odpiszesz, że pompa była wymieniana - zamienniki britshita mają to do siebie, że potrafią po kilku dniach od zamontowania przestać działać.

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

: śr lip 22, 2009 12:32 pm
autor: juur
auto sprawdzane bardzo, bardzo komleksowo, pompa paliwa +przewody przy pompie wymieniaone na orginalne.

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

: śr lip 22, 2009 12:40 pm
autor: yuni
juur pisze:auto sprawdzane bardzo, bardzo komleksowo, pompa paliwa +przewody przy pompie wymieniaone na orginalne.
Ok, jednak nadal objawy wskazują na linię paliwową, skoro piszesz, że przy bezpośrednim podawaniu paliwa silnik jest mocniejszy i pali szybciej (od razu ?).

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

: śr lip 22, 2009 12:42 pm
autor: czesław&jarząbek
to też jedna z typowych wad tych pomp.
tyle że częściej spotykana w p38 z silnikiem tds. powiedzmy, że nazwiemy ją staromodnie zapowietrzaniem się przestrzeni roboczej.