Nowości w LR TDV6 3,0
Moderator: Jerry
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Nowości w LR TDV6 3,0
Kilka słów o nowym silniczku TDV6 3,0 dla zainteresowanych
Silnik w zasadzie ten sam a jednak nie do końca.wzrosła pojemność,moc do ok.245 KM,pojawił się FAP.
Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 5.przyjęło Się twierdzenie,że jest to silnik Bi-turbo,co nie do końca jest zgodne z prawdą,zastosowano w nim ciekawe połączenie systemu Bi-turbo oraz doładowania dwustopniowego,które jest realizowane za pomocą zaworu recyrkulacyjnego.układ doładowania składa się z dwóch turbosprężarek.Główna VNT oraz dodatkowa bez zmiennej geometrii łopatek.praca dodatkowej turbiny jak i zaworu recyrkulacyjnego jest kontrolowana przez ECU oraz zawory wykonawcze regulujące dopływ podciśnienia.w niskim zakresie obrotów(do ok.2500 obr/min) silnik jest zasilany przez tubinę VNT natomiast dopływ spalin do drugiej turbiny jest zamknięty przez zawór odcinający.przy większym zapotrzebowaniu na moc zawór ten zostaje otwarty przez ECU i dodatkowa turbina zaczyna się napędzać przekazując sprężone powietrze do zaworu recyrkulacyjnego i teraz zaczyna się zabawa.w pierwszej kolejności zawór kieruje powietrze między filtr powietrza a pierwszą turbinę celem zredukowania turbodziury czyli dodatkowo napędza jej wirnik czyli mamy książkowy przykład doładowania dwustopniowego.następnie zawór przełącza tubiny w tryb Bi-turbo czyli kieruje powietrze z drugiej wprost do kolektora dolotowego.
Silnik jest wyposażony w dwa zawory EGR sterowane podciśnieniowo za pomocą ECU.w zaworach tych zastosowano nowy system chłodzenia spalin oraz funkcje samooczyszczania z nagaru.poza tym posiadają one zawór by-pass zezwalający na zwiększony i szybszy przepływ spalin.
Tradycyjny bagnet został zastąpiony przez ultradźwiękowy sensor poziomu i ciśnienia oleju.odczyt dokonujemy na desce rozdzielczej.
Land Rover w tym silniku zastosował układ CR trzeciej generacji.
Pompa CR generuje do 2000 bar dodatkowo celem zapewnienia jednakowego ciśnienia na obu szynach zostały one połączone ze sobą dodatkowym przewodem ciśnieniowym.
System chłodzenia został zalany specjalnym płynem chłodniczym,który nie może być mieszany z innymi płynami.jego wymiana zalecana jest po 240tyś km.
Silnik został wyposażony w dwa przepływomierze z czego jeden jest zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego.
Podczas pracy silnika można zauważyć znaczne różnice w porównaniu do poprzednika.pracuje ciszej,elastyczniej.
All rights reserved by SLY
Silnik w zasadzie ten sam a jednak nie do końca.wzrosła pojemność,moc do ok.245 KM,pojawił się FAP.
Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 5.przyjęło Się twierdzenie,że jest to silnik Bi-turbo,co nie do końca jest zgodne z prawdą,zastosowano w nim ciekawe połączenie systemu Bi-turbo oraz doładowania dwustopniowego,które jest realizowane za pomocą zaworu recyrkulacyjnego.układ doładowania składa się z dwóch turbosprężarek.Główna VNT oraz dodatkowa bez zmiennej geometrii łopatek.praca dodatkowej turbiny jak i zaworu recyrkulacyjnego jest kontrolowana przez ECU oraz zawory wykonawcze regulujące dopływ podciśnienia.w niskim zakresie obrotów(do ok.2500 obr/min) silnik jest zasilany przez tubinę VNT natomiast dopływ spalin do drugiej turbiny jest zamknięty przez zawór odcinający.przy większym zapotrzebowaniu na moc zawór ten zostaje otwarty przez ECU i dodatkowa turbina zaczyna się napędzać przekazując sprężone powietrze do zaworu recyrkulacyjnego i teraz zaczyna się zabawa.w pierwszej kolejności zawór kieruje powietrze między filtr powietrza a pierwszą turbinę celem zredukowania turbodziury czyli dodatkowo napędza jej wirnik czyli mamy książkowy przykład doładowania dwustopniowego.następnie zawór przełącza tubiny w tryb Bi-turbo czyli kieruje powietrze z drugiej wprost do kolektora dolotowego.
Silnik jest wyposażony w dwa zawory EGR sterowane podciśnieniowo za pomocą ECU.w zaworach tych zastosowano nowy system chłodzenia spalin oraz funkcje samooczyszczania z nagaru.poza tym posiadają one zawór by-pass zezwalający na zwiększony i szybszy przepływ spalin.
Tradycyjny bagnet został zastąpiony przez ultradźwiękowy sensor poziomu i ciśnienia oleju.odczyt dokonujemy na desce rozdzielczej.
Land Rover w tym silniku zastosował układ CR trzeciej generacji.
Pompa CR generuje do 2000 bar dodatkowo celem zapewnienia jednakowego ciśnienia na obu szynach zostały one połączone ze sobą dodatkowym przewodem ciśnieniowym.
System chłodzenia został zalany specjalnym płynem chłodniczym,który nie może być mieszany z innymi płynami.jego wymiana zalecana jest po 240tyś km.
Silnik został wyposażony w dwa przepływomierze z czego jeden jest zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego.
Podczas pracy silnika można zauważyć znaczne różnice w porównaniu do poprzednika.pracuje ciszej,elastyczniej.
All rights reserved by SLY
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
Co oni jeszcze temu landroveru zrobią 

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
do tej pory się dupcy 2,7czesław&jarząbek pisze:i tak sie zdupcy.


w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
mudder pisze:do tej pory się dupcy 2,7czesław&jarząbek pisze:i tak sie zdupcy.
3.0 będzie się zwyczajnie pier.d.olił
niu robić mi tu złej prasy,

a dupcy, czy pier...i się wszystko
kwestia tylko do jakiej potęgi

LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI
LR Disco 3 2,7 TDI
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
nowicjusz127 pisze:w zaworach tych zastosowano nowy system chłodzenia spalin oraz funkcje samooczyszczania z nagaru.
a mnie interesuje, jak to się realizuje

łoś też człowiek
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
dzwonisz na assistance, przywozą ci na lawecie mondeo albo paska i samooczyszczenie realizuje się w serwisie przy wymianie silniczków egr na noweWiechu pisze:nowicjusz127 pisze:w zaworach tych zastosowano nowy system chłodzenia spalin oraz funkcje samooczyszczania z nagaru.
a mnie interesuje, jak to się realizuje

#noichuj
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
Nawet nie najgorzej. Analogowo. To do mnie przemawia.
Tylko te przestoje, te przestoje...


Tylko te przestoje, te przestoje...

łoś też człowiek
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
czesław&jarząbek pisze:ale w zamian nutka przygody i nieprzewidzianego...
to zupełnie jak jazda Seria

czyli taka nutka nostalgii w nowych autach z Solihull
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
czesław&jarząbek pisze:60 lat ekspirjensu w końcu
taaa...
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
Tak za 5 lat , warsztat będzie musiał mieć zajebiste
pieniądze ,żeby to wszystko ogarnąć
pieniądze ,żeby to wszystko ogarnąć
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
najpierw będzie dłuuuuugo ASO, a zaraz po nim stacja demontażu.


łoś też człowiek
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
dokładnie tak.Wiechu pisze:najpierw będzie dłuuuuugo ASO, a zaraz po nim stacja demontażu.
zostaną auta nowe i rzęchy analogowe z pierwszej pięciolatki 21wieku
#noichuj
- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
dzisiaj przećwiczyłem assistance land rovera .....czesław&jarząbek pisze: dzwonisz na assistance ...
pierwszy telefon wykonałem o 16. Właśnie wróciłem do domu .......
najpierw z przedmieść bielska chciano mnie zawieźć do Katowic bo w Bielsku nie ma ASO,
potem chciano mnie zawieźć do Land Rover Beskidy

naprawy gwarancyjne i widnieje stronie www importera), jednak okazało się, że moto gabra ma
"częściową autoryzacje na niektóre naprawy"


w moto gabra bardzo przyjemnie, potem jeszcze 5 godzin czekania, dzwonienia itp. i już jest samochód zastępczy.
na pytanie czemu to tyle trwa, a pytanie zadałem w połowie czekania, młotek po drugiej stronie telefonu stwierdził, że nie wiedzieli czy zgodzę się na inne auto niż defender i szukali w wypożyczalniach defendera.

jak powiedziałem, że może być każde byle z klimą, kolo stwierdził, że to im znacznie ułatwi procedurę

nawpierdalałem się z wkurwu gofrów, cukier mi skoczył i stałem się senny.
inaczej bym się zdenerwował

Re: Nowości w LR TDV6 3,0
to w lr daja gofry?Jaaareeek ! pisze: nawpierdalałem się z wkurwu gofrów,
w renaulcie kawa i herbatniczki

a co ci sie popsulo?
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
i to jest nasza rzeczywistość
i nasi wIELCY dealerzy, importerzy i ASO
podobne sytuacje miałem w Fordzie z Explozją(jak jeszcze była nówka), wkurw mnie brał,
w Fiacie też było źle, z LR-a jeszcze nie korzystałem, ale nie wiedzieć czemu modlę się abym nie musiał,
obecnie szykuję się psychicznie na I przegląd gwarancyjny, najbliższy wolny termin za 2 tygodnie, po przekroczeniu limitu grożą mi ograniczeniem gwarancji, a ku-wa czym mam jeżdzić?
po kiego grzyba kupuje się auto ?

i nasi wIELCY dealerzy, importerzy i ASO

podobne sytuacje miałem w Fordzie z Explozją(jak jeszcze była nówka), wkurw mnie brał,
w Fiacie też było źle, z LR-a jeszcze nie korzystałem, ale nie wiedzieć czemu modlę się abym nie musiał,
obecnie szykuję się psychicznie na I przegląd gwarancyjny, najbliższy wolny termin za 2 tygodnie, po przekroczeniu limitu grożą mi ograniczeniem gwarancji, a ku-wa czym mam jeżdzić?
po kiego grzyba kupuje się auto ?

LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI
LR Disco 3 2,7 TDI
- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
serwis zamknęli i musiałem się przenieść do marketu,LR_Olek pisze:to w lr daja gofry?Jaaareeek ! pisze: nawpierdalałem się z wkurwu gofrów,
w renaulcie kawa i herbatniczki![]()
a co ci sie popsulo?
a reno to dostałem jako zastępcze. z kartą zamiast kluczyka, ledwo to opanowałem

tylni most wybuchł
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
wielgasna ta karta co?Jaaareeek ! pisze: a reno to dostałem jako zastępcze. z kartą zamiast kluczyka, ledwo to opanowałem![]()
nie rozumiem ideologi tworcy tej kart, denerwuje mnie ona bo kieszen wypycha...wyglada jakbym prostokatnego człona miał gdy kara w kieszeni siedzi

Re: Nowości w LR TDV6 3,0
jak serwis zamkneli?Jaaareeek ! pisze:
serwis zamknęli i musiałem się przenieść do marketu,
i klienta na ulice?
i dals sie tak zbyc?
bez jajec
- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
normalnie zamknęli o 18.
nie chciałem zostać wyproszony więc z własnej woli wyszedłem o 17:58
a meganka fajna, 1,5 diesel nawet zadupcza. dawno nie miałem do czynienia z taką techniką

nie chciałem zostać wyproszony więc z własnej woli wyszedłem o 17:58

a meganka fajna, 1,5 diesel nawet zadupcza. dawno nie miałem do czynienia z taką techniką

Re: Nowości w LR TDV6 3,0
a na co czekales do konca pracy serwisu?Jaaareeek ! pisze:normalnie zamknęli o 18.
nie chciałem zostać wyproszony więc z własnej woli wyszedłem o 17:58
![]()
- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Nowości w LR TDV6 3,0
nie mogłem się oderwać od katalogów KIA


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość