jako, ze nosze sie (a w zasadzie nie ja, tylko moj ojciec) z zamiarem zakupu P38 2,5TDS, to mam pytanie: lepiej kupic manuala czy automat? pomijam oczywiscie kwestie indywidualnych upodoban do ktoregos rodzaju skrzyni, chodzi mi o kwestie czysto techniczne. jak sie sprawuja te automaty, czy sa po prostu "dobre", jak z ich trwaloscia, jak sie zachowuja przy ciagnieciu ciezkiej przyczepy (dlugotrwala jazda z duzym obciazeniem lub w trudnych warunkach drogowych/gorskich - chodzi o odpornosc na przegrzanie; jest jakis czujnik/alarm przegrzania oleju w skrzyni?), jak wyglada komfort jazdy na automacie (reakcja na dodanie gazu, dynamika, kickdown) itd.
auto nie bedzie przeznaczone do jazdy w powaznym terenie, jego glownym zastosowaniem ma byc holowanie ciezkiej przyczepy (rowniez w terenie gorzystym) oraz lekki teren (dojazd na pole, czyli nierowne drogi, koleiny, blotko - ale bez extremu).
co najbardziej przemawia na plus automatu, a co na plus manuala? jak wyglada spalanie w obydwu przypadkach? jakie sa koszty serwisu skrzyni?
p.s. ile biegow ma automat w P38?
interesuje mnie tez, na co nalezy zwrocic najwieksza uwage ogladajac RR z roznikow okolo 97-99. bede wdzieczny za wszelka pomoc
