P38 - automat czy manual?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

timo
Posty: 335
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 9:25 pm

P38 - automat czy manual?

Post autor: timo » pn wrz 07, 2009 10:49 am

jako, ze nosze sie (a w zasadzie nie ja, tylko moj ojciec) z zamiarem zakupu P38 2,5TDS, to mam pytanie: lepiej kupic manuala czy automat? pomijam oczywiscie kwestie indywidualnych upodoban do ktoregos rodzaju skrzyni, chodzi mi o kwestie czysto techniczne. jak sie sprawuja te automaty, czy sa po prostu "dobre", jak z ich trwaloscia, jak sie zachowuja przy ciagnieciu ciezkiej przyczepy (dlugotrwala jazda z duzym obciazeniem lub w trudnych warunkach drogowych/gorskich - chodzi o odpornosc na przegrzanie; jest jakis czujnik/alarm przegrzania oleju w skrzyni?), jak wyglada komfort jazdy na automacie (reakcja na dodanie gazu, dynamika, kickdown) itd.

auto nie bedzie przeznaczone do jazdy w powaznym terenie, jego glownym zastosowaniem ma byc holowanie ciezkiej przyczepy (rowniez w terenie gorzystym) oraz lekki teren (dojazd na pole, czyli nierowne drogi, koleiny, blotko - ale bez extremu).

co najbardziej przemawia na plus automatu, a co na plus manuala? jak wyglada spalanie w obydwu przypadkach? jakie sa koszty serwisu skrzyni?

p.s. ile biegow ma automat w P38?

interesuje mnie tez, na co nalezy zwrocic najwieksza uwage ogladajac RR z roznikow okolo 97-99. bede wdzieczny za wszelka pomoc :)

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: Kabal » pn wrz 07, 2009 10:51 am

timo pisze:
interesuje mnie tez, na co nalezy zwrocic najwieksza uwage ogladajac RR z roznikow okolo 97-99. bede wdzieczny za wszelka pomoc :)
na elastyczność Twojego banku w zakresie zwiększenia linii kredytowej :)21 przepraszam, nie mogłem się powstrzymać...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: Colicab » pn wrz 07, 2009 12:54 pm

kup tego p38 2,5TDS z reczna, bedziesz mogl sie wozic z poczuciem, ze nie mogles gorzej trafic :)21 no i jeszcze obowiazkowo pneumatyka :)21
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: N2O » pn wrz 07, 2009 1:21 pm

Jak zamierzasz ciągać przyczepy z tym silnikiem w górach to sobie odpuść.
Ale jak już to tylko automat.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
tryna
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 3:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: tryna » pn wrz 07, 2009 1:48 pm

N2O pisze:Jak zamierzasz ciągać przyczepy z tym silnikiem w górach to sobie odpuść.
Ale jak już to tylko automat.
:)21
czapka skoczy szybciej niż zdąży mrugnąć

do przyczepy to dobre Disko TD5 z automatem i tyłem na poduchach, najlepiej z tym pilocikiem do opuszczania tyłu żeby się nie siłować z dyszlem
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: N2O » pn wrz 07, 2009 2:22 pm

Nawet nie chodzi o to że czapka szybko podskoczy(Jeśli silnik i układ chłodzenia sprawny to nie podskoczy), spalanie będzie gigantyczne jak na taki silnik czyli w okolicach 20l/100km.
:)21
Do targania przyczepy to lepiej parcha 3.3TD lub 4.2 - wykazują większą nie zajebliwość w takich warunkach.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

timo
Posty: 335
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 9:25 pm

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: timo » wt wrz 08, 2009 12:23 am

nie no, bez przeasdy z tymi gorami - w himalaje sie nie wybieram ;) Przedgorze Sudeckie, ot co. ciagnal ktos tym wiecej, niz 4 tony?

Awatar użytkownika
sbielak
 
 
Posty: 858
Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: kraków

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: sbielak » wt wrz 08, 2009 4:12 am

timo pisze:nie no, bez przeasdy z tymi gorami - w himalaje sie nie wybieram ;) Przedgorze Sudeckie, ot co. ciagnal ktos tym wiecej, niz 4 tony?
może i nie , ale ten silnik to kupa :)3
SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: konrad.w1 » wt wrz 08, 2009 6:03 am

Więcej niż cztery tony to chyba paragrafy nie pozwalają :lol:
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: juur » wt wrz 08, 2009 6:53 am

Z tego co się nasłuchałem, LR nie są stworzone do holowania przyczep częściej niż dwa razy w roku łódkę przewieść, albo raz w miesiącu z jednym koniem na zawodu wyskoczyć. Hilux byłby lepszy.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
tryna
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 3:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: tryna » wt wrz 08, 2009 7:33 am

timo pisze:nie no, bez przeasdy z tymi gorami - w himalaje sie nie wybieram ;) Przedgorze Sudeckie, ot co. ciagnal ktos tym wiecej, niz 4 tony?
uciąg na haku to 3,5 tony i tego należy się trzymać
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5

timo
Posty: 335
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 9:25 pm

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: timo » wt wrz 08, 2009 7:36 am

dobra, troche szczegolow/wyjasnien ;) holowanie ciezkiej przyczepy to nie na codzien - taki extrem typu 3-4 tony po gorkach to 2-5 razy w roku po 20-50 km. na codzien auto ma byc komfortwym pojazdem do poruszania sie po drogach roznej jakosci (ale jednak DROGACH), oprocz tego dosc czesto zjazd z asfaltu, zeby dociagnac przyczepke z narzedziami, czesciami, agregatem itp w poblize unieruchomionej w polu popsutej maszyny. nie ma to byc glowne auto do jazdy (jest plaskacz), wiec nie przewiduje przebiegow wiekszych niz max 20 tys rocznie, a raczej sporo mniej.

te 4 tony to owszem, moze nie calkiem przepisowo, ale tyle waza niektore zaczepiane maszyny rolnicze, ktore czasami trzeba przestawic na wieksza odleglosc.

coz, ja proponowalem inne rozwiazania jako auto do gospodarstwa (auta bardziej robocze, niz komfortowe), ale moj ojciec ma swoje wizje ;) wiec pewnie na tym P38 sie skonczy...

dzieki za pomoc (ale chetnie poczytam jeszcze)

Awatar użytkownika
tryna
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 3:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: tryna » wt wrz 08, 2009 7:52 am

timo pisze:dobra, troche szczegolow/wyjasnien ;) holowanie ciezkiej przyczepy to nie na codzien - taki extrem typu 3-4 tony po gorkach to 2-5 razy w roku po 20-50 km. na codzien auto ma byc komfortwym pojazdem do poruszania sie po drogach roznej jakosci (ale jednak DROGACH), oprocz tego dosc czesto zjazd z asfaltu, zeby dociagnac przyczepke z narzedziami, czesciami, agregatem itp w poblize unieruchomionej w polu popsutej maszyny. nie ma to byc glowne auto do jazdy (jest plaskacz), wiec nie przewiduje przebiegow wiekszych niz max 20 tys rocznie, a raczej sporo mniej.

te 4 tony to owszem, moze nie calkiem przepisowo, ale tyle waza niektore zaczepiane maszyny rolnicze, ktore czasami trzeba przestawic na wieksza odleglosc.

coz, ja proponowalem inne rozwiazania jako auto do gospodarstwa (auta bardziej robocze, niz komfortowe), ale moj ojciec ma swoje wizje ;) wiec pewnie na tym P38 sie skonczy...

dzieki za pomoc (ale chetnie poczytam jeszcze)
Wg. mnie lepiej kupić disko 2
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: Galik » wt wrz 08, 2009 8:58 am

raz dane mi było się przejechać hasiokiem tds w manualu...
quarwa nigdy więcej :)21
do przyczepy takiego rozwiązania w ogóle nie widze.
Jeśli ma być LR to wziąłbym disco II, albo defendera 130 - do roboty wóz jak znalazł.

Awatar użytkownika
Frącek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pn sty 12, 2004 10:50 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: Frącek » wt wrz 08, 2009 2:29 pm

Powiedz ojcu żeby sobie odpuścił ten pomysł, bo z tym motórem to i bez przyczepy nie jedzie. Tak jak pisali przedmówcy - jeśli ze stajni LR i w podobnej cenie to disco2 td5
LR ltwt V8 + Disco td5

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: Karson » wt wrz 08, 2009 9:37 pm

a TD5 w automacie to rakieta jest? z lawetą 2700kg to Vmax 80km/h z góry :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: LR_Olek » wt wrz 08, 2009 9:41 pm

Karson pisze:a TD5 w automacie to rakieta jest? z lawetą 2700kg to Vmax 80km/h z góry :)21

bo hamulec najazdowy cie pewnie trzymał :)21

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: Karson » wt wrz 08, 2009 9:50 pm

LR_Olek pisze:
Karson pisze:a TD5 w automacie to rakieta jest? z lawetą 2700kg to Vmax 80km/h z góry :)21
bo hamulec najazdowy cie pewnie trzymał :)21
ale tylko na początku, później przestał działać :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: N2O » wt wrz 08, 2009 9:52 pm

Frącek pisze:Powiedz ojcu żeby sobie odpuścił ten pomysł, bo z tym motórem to i bez przyczepy nie jedzie. Tak jak pisali przedmówcy - jeśli ze stajni LR i w podobnej cenie to disco2 td5
E no już nie przesadzaj - zdrowy silnik ze zdrową pompą potrafi zapiszczeć wszystkimi 4 kołami(w seryjnym rozmiarze) na asfalcie przy ruszaniu(i to w automacie) - tyle że przy ruszaniu na skręconych kołach :)21
A 3 tony ciągnie spokojnie ale po płaskim terenie(jak się rozbuja to już jedzie), w terenie górzystym nie próbowałem. :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: Karson » wt wrz 08, 2009 9:56 pm

N2O pisze: A 3 tony ciągnie spokojnie ale po płaskim terenie(jak się rozbuja to już jedzie), w terenie górzystym nie próbowałem. :lol:
zdanie klucz - jak się rozbuja :)21 a pod górę nie próbuj :lol:
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
tryna
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 3:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: tryna » śr wrz 09, 2009 7:44 am

Karson pisze:
N2O pisze: A 3 tony ciągnie spokojnie ale po płaskim terenie(jak się rozbuja to już jedzie), w terenie górzystym nie próbowałem. :lol:
zdanie klucz - jak się rozbuja :)21 a pod górę nie próbuj :lol:
zdarza się, że pomagam znajomemu w transporcie pary koni wyścigowych, które są w jego posiadaniu

komplet waży ponad 2,5 tony, oczywiście, jazda wydaje się być jak z zarzuconą kotwicą, ale chodzi o to, że auto jest BARDZO stabilne w zakrętach, dupa nie siedzi na odbojach, ryj nie świeci w górę, można w miarę bezpiecznie i oszczędnie jechać, trasa to wrocław -> okolice jeleniej góry, więc jest kilka zjazdów i podjazdów

a i tak z przyczepą uważam, że dopuszczalne 80km/h to już nadświetlna, jak widzę osłów na A4 z kempingowymi lecących mondeo po 120km/h to mi się włos jeży na łepetynie
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: Adamo » śr wrz 09, 2009 8:40 am

Po górach z 3 tonową lawetą to najlepiej mi się jeździło Jeepem WG z silnikiem 4,7 :)21
Było komfortowo, palił z takim obciążeniem 25l gazu i przyspieszał jak Patrol na większych kołach bez lawety :)21

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: Karson » śr wrz 09, 2009 12:37 pm

tryna pisze:można w miarę bezpiecznie i oszczędnie jechać, trasa to wrocław -> okolice jeleniej góry, więc jest kilka zjazdów i podjazdów
ile to oszczędnie? :wink:
trasa Kielce-Drawsko Pom. więc bez gór, spalanie wyszło coś kole 22-25l/100km ale auto na lawecie ma aerodynamikę podobną do kiosku ruchu :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
tryna
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 3:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: tryna » śr wrz 09, 2009 1:11 pm

Karson pisze:
tryna pisze:można w miarę bezpiecznie i oszczędnie jechać, trasa to wrocław -> okolice jeleniej góry, więc jest kilka zjazdów i podjazdów
ile to oszczędnie? :wink:
trasa Kielce-Drawsko Pom. więc bez gór, spalanie wyszło coś kole 22-25l/100km ale auto na lawecie ma aerodynamikę podobną do kiosku ruchu :)21
Wychodzi mi, że z tymi końmi na lawecie TeDe5-tka żre koło 15-16 litrów gnojówki (tyle co superpatrolsuper w mieście :)12 ) - dodam, że auto w automacie

Ruszanie robię na reduktorze, żeby nie obciążać skrzyni, jak już się toczy, to zrzucam na H i się rozpędzam majtając skrzynia począwszy od 1 do 3 (na D nie jeżdzę z załadowaną przyczepą). Przelot w trasie robię na 3, koło 75-80 km/h zapina skrzynia lockup i tak jadę. Podjazdy najczęściej na 2. Zjazdy na 2.

Dzięki tej metodzie mam nadzieję nie zaje..ć skrzyni w najbliższym czasie.
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: P38 - automat czy manual?

Post autor: czesław&jarząbek » śr wrz 09, 2009 6:20 pm

jakaś przekombinowana ta metoda...pewnie sie osra...
:)21

ja uznaję inną...D i faja
:)21
sprawdza się.
:)21
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość