Strona 1 z 1

P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: sob lis 07, 2009 12:29 pm
autor: Flytier
Panowie, jakiś czas temu zaczął mi cieknąć płyn z pompy hamulcowej. Okazało się, że uszczelka pomiędzy silniczkiem, a częścią ciśnieniową zwiększyła ze starości swój obwód, podwinęła się do środka i płyn zaczął się wydostawać na zewnątrz. Pompę zdemontowałem i wymieniłem uszczelkę. Oczywiście podczas wymiany sporo płynu wyciekło i układ się zapowietrzył. Odpowietrzałem go zgodnie z instrukcją opisaną w rave. Wygląda jednak na to, że nie zrobiłem tego na 100%. Czasami podczas hamowania zapala się kontrolka ABS i hamulca ręcznego. ABS zapalał się już wcześniej, ale kontrolka ręcznego wcześniej nie była aktywowana. Pedał hamulca jest twardy, a auto hamuje gwałtownie, bez płynnego, łagodnego początku hamowania. Zdarzyło mi się też jeden raz, że auto nie zaczęło hamować pomimo wciśniętego hamulca. Po wymianie uszczelki, cały układ ciśnieniowy jest szczelny.Nie ma też efektu wpadającego pedała hamulca.
Pytanie mam takie. Czy jest jakiś patent na skuteczne odpowietrzenie układu? Ewentualnie jakieś Wasze sugestie, w jaki sposób prawidłowo to zrobić.
Opis z rave’a swoją komplikacją przypomina mi bardziej odczynianie czarów.

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: sob lis 07, 2009 2:19 pm
autor: nowicjusz127
zapowietrzona pompa ABS? wskazane jest użycie T4

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: sob lis 07, 2009 3:21 pm
autor: czesław&jarząbek
we wczesnych p38 nie ma opcji power bleed. trza ręcznie albo wysysarką ściśle w kolejności opisanej w manualu.
ale po objawach to bym raczej obstawiał, że pompa elektryczna nie startuje i całość działa na rezerwowej hydraulice.

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: sob lis 07, 2009 4:16 pm
autor: hpx4000
Jak elektryk nie dział to na pedale trzeba prawie stanąć aby kolumbrynę zatrzymać. Niedziałającej pompy nie da się pomylić z niczym innym…

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: sob lis 07, 2009 4:17 pm
autor: czesław&jarząbek
to prawda.

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: sob lis 07, 2009 10:12 pm
autor: N2O
Jakby nie patrzeć to pedał hamulca szeroki jest - na 2 nogi wystarczy.
Ale jak wspomagania nie ma to hamowanie jak w Zis piat.
:)21

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: ndz lis 08, 2009 11:05 am
autor: Flytier
RR jest z 97. Czy jest w nim już możliwość użycia funkcji „power bleed” ?
Pompa działa, bo przy każdym włączeniu stacyjki słychać, że pracuje podnosząc ciśnienie w układzie. Podczas jazdy też, co jakiś czas słychać jej pracę.
Dziękuję za sugestie.

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: ndz lis 08, 2009 11:43 am
autor: czesław&jarząbek
z tego co pamiętam to nie. trzeba odpowietrzać klasycznie.

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: śr lis 11, 2009 10:43 pm
autor: darek_s
Flytier pisze:Panowie, jakiś czas temu zaczął mi cieknąć płyn z pompy hamulcowej. Okazało się, że uszczelka pomiędzy silniczkiem, a częścią ciśnieniową zwiększyła ze starości swój obwód, podwinęła się do środka i płyn zaczął się wydostawać na zewnątrz. Pompę zdemontowałem i wymieniłem uszczelkę. Oczywiście podczas wymiany sporo płynu wyciekło i układ się zapowietrzył. Odpowietrzałem go zgodnie z instrukcją opisaną w rave. Wygląda jednak na to, że nie zrobiłem tego na 100%. Czasami podczas hamowania zapala się kontrolka ABS i hamulca ręcznego. ABS zapalał się już wcześniej, ale kontrolka ręcznego wcześniej nie była aktywowana. Pedał hamulca jest twardy, a auto hamuje gwałtownie, bez płynnego, łagodnego początku hamowania. Zdarzyło mi się też jeden raz, że auto nie zaczęło hamować pomimo wciśniętego hamulca. Po wymianie uszczelki, cały układ ciśnieniowy jest szczelny.Nie ma też efektu wpadającego pedała hamulca.
Pytanie mam takie. Czy jest jakiś patent na skuteczne odpowietrzenie układu? Ewentualnie jakieś Wasze sugestie, w jaki sposób prawidłowo to zrobić.
Opis z rave’a swoją komplikacją przypomina mi bardziej odczynianie czarów.
nie da się zrobić z komputra

opis wydaje mi się zgodny z rave... jeśli nie to sorry, lepiej nie umiem

0. wyłącz zapłon i nie włączaj aż Ci powiem.
1. depressurise system wciskając i zwalniając pedał gazu aż przestanie działąć wspomaganie.
2. napełnij zbiorniczek do max jeżeli to konieczne.
3. odpowietrz master cylinder odkręcając odpowietrznik (3). Jak pokaże się płyn to zakręć.
4. załóż igielitową rurkę na odpowietrznik.
5. odkręć odpowietrznik wciskając pedał hamulca wolno i progresywnie.
6. zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
7. powtórzczynności 5 i 6 aż płyn będzie wolny od bąbelków powietrza.
8. jeszcze raz odkręć odpowietrznik energicznie wciskając pedał do oporu, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
9. odpowietrz przednie zaciski zaczynając od strony kierowcy. Odkręć odpowietrznik (9) wciskająć pedał wolno i progresywnie, zakręcając go w dole każdego wciśnięcia pedału i zwolnij pedał.
10.powtarzaj czynność 9 aż płyn będzie bez bąbelków powietrza.
11.odkręć odpowietrznik jeszcze raz energicznie wciskając pedał, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
12.powtórz czynności od 9 do 11 dla zacisko po stronie pasażera.
13.odpowietrz przednią górną sekcję boostera, odkręcając odpowietrznik (13) wciskając pedał i włączając zapłon.
14.pozwól by płyn wypływał aż będzie bez bąbelków. Wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik zwolnij pedał.
15.Powtórz czynności 13 i 14 dla tylnego górnego odpowietrznika boostera.
16.odpowietrz tylne zaciski zaczynając od strony kierowcy, jak następuje: odkrć odpowietrznik, wciśnij pedał wolno i progresywnie.
17.włącz zapłon na 4 sek. i wyłącz na 4 sek.. Powtarzaj aż płyn będzie wolny od bąbelków.
18.wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
19.włącz zapłon i odczekaj aż się pompa ABS zatrzyma. Wciśnij pedał zdecydowanie i w pełni zwolnij pięć razy.
20.powtórz odpowietrzanie przednich zacisków przy włączonym nadal zapłonie, powtórz czynności od 9 do 12 operując pedałem w dolnych 2/3 ruchu pedału hamulca.
21.powtórz czynność 19.
22.sprzwdź poziom płynu i uzupełnij jeśli konieczne.

Uwaga: jeżeli pompa podczas odpowietrzania wydaje "cykające" dźwięki powtórz instrukcjie od 13 do 19. Po satysfakcjonującym odpowietrzeniu dźwięki "cykające" z pompy nie powinny być słyszalne.

...i tyle ...jeżeli nie jesteś gibbonem to należy zapewnić sobie pomoc drugiej osoby
:)21

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: czw lis 12, 2009 8:56 am
autor: czesław&jarząbek
lub kupić wysysarkę pneumatyczną.
:)21

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: czw lis 12, 2009 7:05 pm
autor: Flytier
darek_s pisze:
Flytier pisze:Panowie, jakiś czas temu zaczął mi cieknąć płyn z pompy hamulcowej. Okazało się, że uszczelka pomiędzy silniczkiem, a częścią ciśnieniową zwiększyła ze starości swój obwód, podwinęła się do środka i płyn zaczął się wydostawać na zewnątrz. Pompę zdemontowałem i wymieniłem uszczelkę. Oczywiście podczas wymiany sporo płynu wyciekło i układ się zapowietrzył. Odpowietrzałem go zgodnie z instrukcją opisaną w rave. Wygląda jednak na to, że nie zrobiłem tego na 100%. Czasami podczas hamowania zapala się kontrolka ABS i hamulca ręcznego. ABS zapalał się już wcześniej, ale kontrolka ręcznego wcześniej nie była aktywowana. Pedał hamulca jest twardy, a auto hamuje gwałtownie, bez płynnego, łagodnego początku hamowania. Zdarzyło mi się też jeden raz, że auto nie zaczęło hamować pomimo wciśniętego hamulca. Po wymianie uszczelki, cały układ ciśnieniowy jest szczelny.Nie ma też efektu wpadającego pedała hamulca.
Pytanie mam takie. Czy jest jakiś patent na skuteczne odpowietrzenie układu? Ewentualnie jakieś Wasze sugestie, w jaki sposób prawidłowo to zrobić.
Opis z rave’a swoją komplikacją przypomina mi bardziej odczynianie czarów.
nie da się zrobić z komputra

opis wydaje mi się zgodny z rave... jeśli nie to sorry, lepiej nie umiem

0. wyłącz zapłon i nie włączaj aż Ci powiem.
1. depressurise system wciskając i zwalniając pedał gazu aż przestanie działąć wspomaganie.
2. napełnij zbiorniczek do max jeżeli to konieczne.
3. odpowietrz master cylinder odkręcając odpowietrznik (3). Jak pokaże się płyn to zakręć.
4. załóż igielitową rurkę na odpowietrznik.
5. odkręć odpowietrznik wciskając pedał hamulca wolno i progresywnie.
6. zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
7. powtórzczynności 5 i 6 aż płyn będzie wolny od bąbelków powietrza.
8. jeszcze raz odkręć odpowietrznik energicznie wciskając pedał do oporu, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
9. odpowietrz przednie zaciski zaczynając od strony kierowcy. Odkręć odpowietrznik (9) wciskająć pedał wolno i progresywnie, zakręcając go w dole każdego wciśnięcia pedału i zwolnij pedał.
10.powtarzaj czynność 9 aż płyn będzie bez bąbelków powietrza.
11.odkręć odpowietrznik jeszcze raz energicznie wciskając pedał, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
12.powtórz czynności od 9 do 11 dla zacisko po stronie pasażera.
13.odpowietrz przednią górną sekcję boostera, odkręcając odpowietrznik (13) wciskając pedał i włączając zapłon.
14.pozwól by płyn wypływał aż będzie bez bąbelków. Wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik zwolnij pedał.
15.Powtórz czynności 13 i 14 dla tylnego górnego odpowietrznika boostera.
16.odpowietrz tylne zaciski zaczynając od strony kierowcy, jak następuje: odkrć odpowietrznik, wciśnij pedał wolno i progresywnie.
17.włącz zapłon na 4 sek. i wyłącz na 4 sek.. Powtarzaj aż płyn będzie wolny od bąbelków.
18.wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
19.włącz zapłon i odczekaj aż się pompa ABS zatrzyma. Wciśnij pedał zdecydowanie i w pełni zwolnij pięć razy.
20.powtórz odpowietrzanie przednich zacisków przy włączonym nadal zapłonie, powtórz czynności od 9 do 12 operując pedałem w dolnych 2/3 ruchu pedału hamulca.
21.powtórz czynność 19.
22.sprzwdź poziom płynu i uzupełnij jeśli konieczne.

Uwaga: jeżeli pompa podczas odpowietrzania wydaje "cykające" dźwięki powtórz instrukcjie od 13 do 19. Po satysfakcjonującym odpowietrzeniu dźwięki "cykające" z pompy nie powinny być słyszalne.

...i tyle ...jeżeli nie jesteś gibbonem to należy zapewnić sobie pomoc drugiej osoby
:)21
I tak zrobiłem.
Mimo tego, w momencie wciśnięcia hamulca kontrolka ABS i ręcznego migną na ułamek sekundy i gasną.
Będę musiał w wolnej chwili powtórzyć całą procedurę jeszcze raz.
lub kupić wysysarkę pneumatyczną.
:)21
Wysysarka to raczej odpada.
Najgorsze, że delikatne wciśnięcie hamulca powoduje, że samochód staje dęba.
Czy jest jakaś możliwość regulacji płynności, czy też „skoku siły” hamowania? Hydrauliczna lub mechaniczna (jakiś mimośród na pedale hamulca)? Przeglądałem rave’a, ale jakoś mi to umknęło.

Re: P38, odpowietrzenie układu hamulcowego.

: pt lis 13, 2009 8:15 am
autor: darek_s
Tam nie ma żadnych regulacji. ...wymień po prostu akumulator ciśnienia, niestety odradzam używkę (jeden już masz), chyba że masz możliwość sprawdzenia (procedura opisana w rave).