Flytier pisze:Panowie, jakiś czas temu zaczął mi cieknąć płyn z pompy hamulcowej. Okazało się, że uszczelka pomiędzy silniczkiem, a częścią ciśnieniową zwiększyła ze starości swój obwód, podwinęła się do środka i płyn zaczął się wydostawać na zewnątrz. Pompę zdemontowałem i wymieniłem uszczelkę. Oczywiście podczas wymiany sporo płynu wyciekło i układ się zapowietrzył. Odpowietrzałem go zgodnie z instrukcją opisaną w rave. Wygląda jednak na to, że nie zrobiłem tego na 100%. Czasami podczas hamowania zapala się kontrolka ABS i hamulca ręcznego. ABS zapalał się już wcześniej, ale kontrolka ręcznego wcześniej nie była aktywowana. Pedał hamulca jest twardy, a auto hamuje gwałtownie, bez płynnego, łagodnego początku hamowania. Zdarzyło mi się też jeden raz, że auto nie zaczęło hamować pomimo wciśniętego hamulca. Po wymianie uszczelki, cały układ ciśnieniowy jest szczelny.Nie ma też efektu wpadającego pedała hamulca.
Pytanie mam takie. Czy jest jakiś patent na skuteczne odpowietrzenie układu? Ewentualnie jakieś Wasze sugestie, w jaki sposób prawidłowo to zrobić.
Opis z rave’a swoją komplikacją przypomina mi bardziej odczynianie czarów.
nie da się zrobić z komputra
opis wydaje mi się zgodny z rave... jeśli nie to sorry, lepiej nie umiem
0. wyłącz zapłon i nie włączaj aż Ci powiem.
1. depressurise system wciskając i zwalniając pedał gazu aż przestanie działąć wspomaganie.
2. napełnij zbiorniczek do max jeżeli to konieczne.
3. odpowietrz master cylinder odkręcając odpowietrznik (3). Jak pokaże się płyn to zakręć.
4. załóż igielitową rurkę na odpowietrznik.
5. odkręć odpowietrznik wciskając pedał hamulca wolno i progresywnie.
6. zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
7. powtórzczynności 5 i 6 aż płyn będzie wolny od bąbelków powietrza.
8. jeszcze raz odkręć odpowietrznik energicznie wciskając pedał do oporu, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
9. odpowietrz przednie zaciski zaczynając od strony kierowcy. Odkręć odpowietrznik (9) wciskająć pedał wolno i progresywnie, zakręcając go w dole każdego wciśnięcia pedału i zwolnij pedał.
10.powtarzaj czynność 9 aż płyn będzie bez bąbelków powietrza.
11.odkręć odpowietrznik jeszcze raz energicznie wciskając pedał, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał.
12.powtórz czynności od 9 do 11 dla zacisko po stronie pasażera.
13.odpowietrz przednią górną sekcję boostera, odkręcając odpowietrznik (13) wciskając pedał i włączając zapłon.
14.pozwól by płyn wypływał aż będzie bez bąbelków. Wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik zwolnij pedał.
15.Powtórz czynności 13 i 14 dla tylnego górnego odpowietrznika boostera.
16.odpowietrz tylne zaciski zaczynając od strony kierowcy, jak następuje: odkrć odpowietrznik, wciśnij pedał wolno i progresywnie.
17.włącz zapłon na 4 sek. i wyłącz na 4 sek.. Powtarzaj aż płyn będzie wolny od bąbelków.
18.wyłącz zapłon, zakręć odpowietrznik i zwolnij pedał
19.włącz zapłon i odczekaj aż się pompa ABS zatrzyma. Wciśnij pedał zdecydowanie i w pełni zwolnij pięć razy.
20.powtórz odpowietrzanie przednich zacisków przy włączonym nadal zapłonie, powtórz czynności od 9 do 12 operując pedałem w dolnych 2/3 ruchu pedału hamulca.
21.powtórz czynność 19.
22.sprzwdź poziom płynu i uzupełnij jeśli konieczne.
Uwaga: jeżeli pompa podczas odpowietrzania wydaje "cykające" dźwięki powtórz instrukcjie od 13 do 19. Po satysfakcjonującym odpowietrzeniu dźwięki "cykające" z pompy nie powinny być słyszalne.
...i tyle ...jeżeli nie jesteś gibbonem to należy zapewnić sobie pomoc drugiej osoby
