Alternator do 3.9 V8

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Alternator do 3.9 V8

Post autor: krzysiek-gdansk » pn sty 04, 2010 8:15 pm

Witam, mam ja RRC z 91 roku z silnikiem 3.9 EFI

Problem polega na tym ze brakuje mu pradu. Na obrotach, bez wlaczania zadnego odbiornika pradu typu swiatla, dmuchawa itd, laduje 14,30V, po wlaczeniu swiatel schodzi do 13,00V a jak wlacze dmuchawe to 12,80V. Wiec to zdecydowanie za malo.. Na wolnych bez obciazenia laduje 14,35V.

Jest to alternator Lucasa z zewnetrznym wiatrakiem i kolkiem na pojedynczy pasek, ale nie jestem w stanie okreslic modelu, bo na tabliczce znamionowej nie jest nic napisane. Napewno nie jest oryginalny, bo wtyczka razem z 20 cm kablem jest dolutowana do istniejacej instalacji (tak bylo jak kupilem). Oprocz tego dzieki temu ze wtyczka ma 2 gniazda, nie dziala obrotomierz (kabel jest w wiazce, tylko nie ma gdzie go podczepic w tym altku).

Zeby wyeliminowac potencjalnie popsuty alernator, wzialem Lucasa a127/65 (tez zewnetrzny wiatrak i pojedynczy pasek), podlaczylem wszystkie kable, obrotomierz zaczal dzialac, ale sprawa z ladowaniem nadal taka sama.. Czyli pod obciazeniem nie laduje.

I teraz pytanie: Czy cos jeszcze sprawdzic? Czy moze alternator 65A jest zbyt slaby i sie rozejrzec za 100A.

Jesli nowy 100A to powstaje kilka nowych pytan: Czym sie roznia alternatory od diesli i benzyniakow, czym sie roznia altki od disco, defa i rr (bo na stronie land serwisu jest ich kilka w roznych cenach - od 350 do 1050). Nie chcialbym przerabiac mocowania bo to nie o to chodzi. I czy alternatory z zewnetrznym wiatrakiem i z wewnetrznym czyms sie roznia oprocz wygladu? Czy kola mozna przekladac?

Ewentualnie czy jest jakas inna marka z ktorej alternatory maja takie mocowanie jakie ma silnik 3.9? Bo rozumiem ze w gre wchodzi Lucas i Magnetti Marelli.

Moze ktos juz mial taki dylemat i chcialby sie podzielic. Z gory dzieki

Pozdrawiam, Krzysiek
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: tybero » pn sty 04, 2010 8:19 pm

a kable cale, nie zre ich korozja?
bo tak by tez bylo jak przekoj by zmalal....
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: LR_Olek » pn sty 04, 2010 8:33 pm

krzysiek-gdansk pisze:Witam, mam ja RRC z 91 roku z silnikiem 3.9 EFI

Problem polega na tym ze brakuje mu pradu.

na wlocie do gdanska od wawy za rafineria,przed wiaduktem w prawo w podworko polzlomu masz regeneratornie alternatorow-rozrusznikow, robia porzadnie daja gwarancje,ceny przystepne.
robilem tam alternator, niedlugo wioze rozrusznik ....
polecam

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: krzysiek-gdansk » pn sty 04, 2010 8:40 pm

Kable wygladaja na cale. I w dobrym stanie.

Olek, z checia bym dal do regeneracji ten moj, ale nie warto bo chce miec obrotomierz, a on nie ma na niego wyjscia. Ten drugi z kolei jest po regeneracji.

Z tego co gdzies tam doczytalem to te 65A wkladali do 3.5 na gaznikach, wiec moze EFI bierze znacznie wiecej pradu.. Bo seryjnie chyba powinien byc 75 albo 80A.
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 04, 2010 8:47 pm

a127 ma wyjście na obrotomierz tylko nie w każdym wykonaniu jest wyprowadzone. czasem trzeba dolutować kawałek przyłącza.

objawy padniętego regulatora.

późne 3.9 na pasek wielorowkowy miało alternator 100A taki jak 300tdi, a 4.0/4.6 w takim samym body 120A
#noichuj

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: tybero » pn sty 04, 2010 8:50 pm

czesław&jarząbek pisze:objawy padniętego regulatora.
no ale pisal ze podlaczal inny i to samo bylo...
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: krzysiek-gdansk » pn sty 04, 2010 8:52 pm

czesław&jarząbek pisze:a127 ma wyjście na obrotomierz tylko nie w każdym wykonaniu jest wyprowadzone. czasem trzeba dolutować kawałek przyłącza.

objawy padniętego regulatora.

późne 3.9 na pasek wielorowkowy miało alternator 100A taki jak 300tdi, a 4.0/4.6 w takim samym body 120A
No wlasnie ja nie wiem czy ten co mam to a127.. Pisze na nim tylko Lucas. A ten drugi ma wyjscie na obrotomierz.
A czy one mialy takie same mocowania? I czy kolko na pasek wielorowkowy mozna zmienic na zwykle? I czy ze tak powiem bedzie dzialas bez problemu? Bo raczej podlaczenie 3 kabli to nie jest nic wielkiego. Czesiu i czy mozesz mi podac ewentualne numery tych ktore pasuja?
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 04, 2010 9:00 pm

czasem sie da, czasem nie.

to koło w sensie.

zależy od średnicy wałka wirnika.

a127 był w niektórych benzynach i w 200tdi oraz defenderze 300tdi.

jeżeli chodzi o mocowania to a127 jest zamienne z magnetti 100/120A
#noichuj

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: krzysiek-gdansk » pn sty 04, 2010 9:11 pm

Czy w takim razie ten: AMR4247 od disco v8 po 96 zabangla? Ewentualnie ten AMR4248 od disco 300tdi?
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 04, 2010 9:21 pm

jak przełożysz koło.
czyli musi być średnica wałka taka sama.
albo koło toczyć na wymiar.

działać będzie.
#noichuj

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: krzysiek-gdansk » pn sty 04, 2010 9:43 pm

Czyli mocowanie jest takie same?
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Alternator do 3.9 V8

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 04, 2010 9:45 pm

ta.

czasem któregś trzeba rozpołowić i przesunąć o jedną szpilkę.
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości