Strona 1 z 1

Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 8:15 pm
autor: krzysiek-gdansk
Witam, mam ja RRC z 91 roku z silnikiem 3.9 EFI

Problem polega na tym ze brakuje mu pradu. Na obrotach, bez wlaczania zadnego odbiornika pradu typu swiatla, dmuchawa itd, laduje 14,30V, po wlaczeniu swiatel schodzi do 13,00V a jak wlacze dmuchawe to 12,80V. Wiec to zdecydowanie za malo.. Na wolnych bez obciazenia laduje 14,35V.

Jest to alternator Lucasa z zewnetrznym wiatrakiem i kolkiem na pojedynczy pasek, ale nie jestem w stanie okreslic modelu, bo na tabliczce znamionowej nie jest nic napisane. Napewno nie jest oryginalny, bo wtyczka razem z 20 cm kablem jest dolutowana do istniejacej instalacji (tak bylo jak kupilem). Oprocz tego dzieki temu ze wtyczka ma 2 gniazda, nie dziala obrotomierz (kabel jest w wiazce, tylko nie ma gdzie go podczepic w tym altku).

Zeby wyeliminowac potencjalnie popsuty alernator, wzialem Lucasa a127/65 (tez zewnetrzny wiatrak i pojedynczy pasek), podlaczylem wszystkie kable, obrotomierz zaczal dzialac, ale sprawa z ladowaniem nadal taka sama.. Czyli pod obciazeniem nie laduje.

I teraz pytanie: Czy cos jeszcze sprawdzic? Czy moze alternator 65A jest zbyt slaby i sie rozejrzec za 100A.

Jesli nowy 100A to powstaje kilka nowych pytan: Czym sie roznia alternatory od diesli i benzyniakow, czym sie roznia altki od disco, defa i rr (bo na stronie land serwisu jest ich kilka w roznych cenach - od 350 do 1050). Nie chcialbym przerabiac mocowania bo to nie o to chodzi. I czy alternatory z zewnetrznym wiatrakiem i z wewnetrznym czyms sie roznia oprocz wygladu? Czy kola mozna przekladac?

Ewentualnie czy jest jakas inna marka z ktorej alternatory maja takie mocowanie jakie ma silnik 3.9? Bo rozumiem ze w gre wchodzi Lucas i Magnetti Marelli.

Moze ktos juz mial taki dylemat i chcialby sie podzielic. Z gory dzieki

Pozdrawiam, Krzysiek

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 8:19 pm
autor: tybero
a kable cale, nie zre ich korozja?
bo tak by tez bylo jak przekoj by zmalal....

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 8:33 pm
autor: LR_Olek
krzysiek-gdansk pisze:Witam, mam ja RRC z 91 roku z silnikiem 3.9 EFI

Problem polega na tym ze brakuje mu pradu.

na wlocie do gdanska od wawy za rafineria,przed wiaduktem w prawo w podworko polzlomu masz regeneratornie alternatorow-rozrusznikow, robia porzadnie daja gwarancje,ceny przystepne.
robilem tam alternator, niedlugo wioze rozrusznik ....
polecam

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 8:40 pm
autor: krzysiek-gdansk
Kable wygladaja na cale. I w dobrym stanie.

Olek, z checia bym dal do regeneracji ten moj, ale nie warto bo chce miec obrotomierz, a on nie ma na niego wyjscia. Ten drugi z kolei jest po regeneracji.

Z tego co gdzies tam doczytalem to te 65A wkladali do 3.5 na gaznikach, wiec moze EFI bierze znacznie wiecej pradu.. Bo seryjnie chyba powinien byc 75 albo 80A.

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 8:47 pm
autor: czesław&jarząbek
a127 ma wyjście na obrotomierz tylko nie w każdym wykonaniu jest wyprowadzone. czasem trzeba dolutować kawałek przyłącza.

objawy padniętego regulatora.

późne 3.9 na pasek wielorowkowy miało alternator 100A taki jak 300tdi, a 4.0/4.6 w takim samym body 120A

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 8:50 pm
autor: tybero
czesław&jarząbek pisze:objawy padniętego regulatora.
no ale pisal ze podlaczal inny i to samo bylo...

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 8:52 pm
autor: krzysiek-gdansk
czesław&jarząbek pisze:a127 ma wyjście na obrotomierz tylko nie w każdym wykonaniu jest wyprowadzone. czasem trzeba dolutować kawałek przyłącza.

objawy padniętego regulatora.

późne 3.9 na pasek wielorowkowy miało alternator 100A taki jak 300tdi, a 4.0/4.6 w takim samym body 120A
No wlasnie ja nie wiem czy ten co mam to a127.. Pisze na nim tylko Lucas. A ten drugi ma wyjscie na obrotomierz.
A czy one mialy takie same mocowania? I czy kolko na pasek wielorowkowy mozna zmienic na zwykle? I czy ze tak powiem bedzie dzialas bez problemu? Bo raczej podlaczenie 3 kabli to nie jest nic wielkiego. Czesiu i czy mozesz mi podac ewentualne numery tych ktore pasuja?

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 9:00 pm
autor: czesław&jarząbek
czasem sie da, czasem nie.

to koło w sensie.

zależy od średnicy wałka wirnika.

a127 był w niektórych benzynach i w 200tdi oraz defenderze 300tdi.

jeżeli chodzi o mocowania to a127 jest zamienne z magnetti 100/120A

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 9:11 pm
autor: krzysiek-gdansk
Czy w takim razie ten: AMR4247 od disco v8 po 96 zabangla? Ewentualnie ten AMR4248 od disco 300tdi?

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 9:21 pm
autor: czesław&jarząbek
jak przełożysz koło.
czyli musi być średnica wałka taka sama.
albo koło toczyć na wymiar.

działać będzie.

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 9:43 pm
autor: krzysiek-gdansk
Czyli mocowanie jest takie same?

Re: Alternator do 3.9 V8

: pn sty 04, 2010 9:45 pm
autor: czesław&jarząbek
ta.

czasem któregś trzeba rozpołowić i przesunąć o jedną szpilkę.