lift, czy nie lift?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

lift, czy nie lift?

Post autor: tedi73 » śr sty 20, 2010 10:45 am

Panowie, mam kolejne pytanie :), do posiadaczy szklanych kul :),
muszę zakupić amortyzatory i teraz pojawia się problem "poniewóż", nie mam pojęcia jakie :),
tzn. wiem jakie, ale nie wiem czy auto nie jest czasem po lifcie (jakoś tak dla mnie wysoko stoi), przez to nie wiem czy amortyzatory maja być standardowe czy też jakieś + ...,
przy oponach 245/75/16 od podłoża (asfaltu) do krawędzi plastików na błotnikach jest w przybliżeniu 900 mm, moze ktoś oceni na oko :),
dla ułatwienia zamieszczę fotkę

Obrazek

P.S. @...Olek, nie jadę do mechanika! :) (jak na razie)
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 10:49 am przez tedi73, łącznie zmieniany 1 raz.
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: Colicab » śr sty 20, 2010 10:49 am

przeczytaj jakie jest fabryczne "ground clearance" i zmierz u siebie :)2
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: tedi73 » śr sty 20, 2010 10:50 am

manual się kłania :/, nawet nie o tym nie pomyślałem, dzięki i sorki :)
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: tedi73 » śr sty 20, 2010 11:32 am

w manual'u tego nie znalazłem, ale jest coś takiego Min ground clearance – with 235 / 7.50 tyres 245 mm, nie daje mi to nic, bo to pewnie odległość od podłoża do najniżej położonej części auta - mostu (tak mi się wydaje),

edit:
ja potrzebuje odległości np. od gruntu do budy, a takich informacji nie mogę jakoś znaleźć :/,
szukam dalej
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: GAZFAN » śr sty 20, 2010 11:45 am

Colicab pisze:przeczytaj jakie jest fabryczne "ground clearance" i zmierz u siebie :)2
ground clearance to pochodna jedynie opony a sprężyny nie maja nic do tego.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

dawid597
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: sob gru 08, 2007 8:56 pm
Lokalizacja: Myszków

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: dawid597 » śr sty 20, 2010 11:57 am

Spróbuj zmierzyć odległość między mostem a odbojem przy ramie. Jak masz więcej niż 5 cali to jest podniesiony na bank (nie pamiętam ile jest fabrycznie). Mimo wszystko do defa polecam standardowe olejowe amortyzatory. Gazówki (a tylko takie są do liftu) są za twarde według mnie. Jak uznasz, ze masz za mało pracy mostu przy wykrzyżach to zainwestuj w obniżone wieżyczki do przodu i mocowania do tyłu.
LR Defender 90 300Tdi

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: GAZFAN » śr sty 20, 2010 11:58 am

i od razu przy obniżonych mocowaniach amorka zainwestuj w większe odboje...
niestety zmiana w zawiechu to łańcuch zdarzeń i inwestycji,..
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

dawid597
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: sob gru 08, 2007 8:56 pm
Lokalizacja: Myszków

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: dawid597 » śr sty 20, 2010 12:01 pm

Dokładnie tak. I dlatego ja w swoim wozie odwracam teraz wszystko do stanu fabrycznego :)21
LR Defender 90 300Tdi

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: GAZFAN » śr sty 20, 2010 12:02 pm

Zwłaszcza że do defa w standardzie zawieszenia (jeśli nie siadło jak mleko...) wchodzi 33"...
czyli 255/85/16 :)2
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: Wąż » śr sty 20, 2010 1:07 pm

GAZFAN pisze:Zwłaszcza że do defa w standardzie zawieszenia (jeśli nie siadło jak mleko...) wchodzi 33"...
czyli 255/85/16 :)2
i wszystkie części zamienne w standardzie są o wiele tańsze :)21

odchodzi się od liftowania :)23
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: tedi73 » śr sty 20, 2010 1:10 pm

dawid597 pisze:Spróbuj zmierzyć odległość między mostem a odbojem przy ramie
problem w tym, ze odboje też muszę kupic :), po starych zostały tylko blachy, które zresztą wyrzuciłem
tak ze mogę zmierzyć jedynie odległość od mostu do ramy
Wąż pisze:
odchodzi się od liftowania :)23
nie potrzebuje liftu, ale nie zamierzam też (jeśli nie będę musiał) kupować standardowych sprężyn dla tego, że mam (jeśli) wyższe
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: tedi73 » śr sty 20, 2010 7:02 pm

dawid597 pisze:Spróbuj zmierzyć odległość między mostem a odbojem przy ramie. Jak masz więcej niż 5 cali to jest podniesiony na bank (nie pamiętam ile jest fabrycznie)

może ktoś z Was wie ile ma wysokości sam odbojnik, to sobie to policzę, bo tak jak pisałem wywaliłem te nieszczęsne odboje
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: pezet » śr sty 20, 2010 9:32 pm

Colicab pisze:przeczytaj jakie jest fabryczne "ground clearance" i zmierz u siebie :)2
"ground clearance" - to po polsku 'prześwit' - czyli od gleby do gruchy.
no i zależy tylko od wysokości opony.

Ja też szukałem danych do dyska - wysokości od ziemi do jakiegoś punktu nadwozia - ale nie znalazłem.
Instrukcje też tego nie podają.

Defendera to przynajmniej można znaleźć nowego w salonie i zmierzyć.
3-setki w salonie raczej nie znajdę :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: LR_Olek » śr sty 20, 2010 9:51 pm

pezet pisze:Defendera to przynajmniej można znaleźć nowego w salonie i zmierzyć.
takiego na oklapnietych sprezynach i pociachanym nadwoziem i sklapciałymi poduszkami pod buda?

Awatar użytkownika
sbielak
 
 
Posty: 858
Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: kraków

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: sbielak » śr sty 20, 2010 10:11 pm

a nie mozesz wyciagnać starego amora , zmierzyć skok i kupić taki sam ?? he ??
SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: LR_Olek » śr sty 20, 2010 10:19 pm

sbielak pisze:a nie mozesz wyciagnać starego amora , zmierzyć skok i kupić taki sam ?? he ??

to zbyt proste :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: pezet » śr sty 20, 2010 10:49 pm

LR_Olek pisze:
pezet pisze:Defendera to przynajmniej można znaleźć nowego w salonie i zmierzyć.
takiego na oklapnietych sprezynach i pociachanym nadwoziem i sklapciałymi poduszkami pod buda?
po to żeby jakiś punkt odniesienia mieć.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: LR_Olek » śr sty 20, 2010 10:52 pm

pezet pisze:
LR_Olek pisze:
pezet pisze:Defendera to przynajmniej można znaleźć nowego w salonie i zmierzyć.
takiego na oklapnietych sprezynach i pociachanym nadwoziem i sklapciałymi poduszkami pod buda?
po to żeby jakiś punkt odniesienia mieć.
a jak ma lift dwa cale


i klapniete sprezyny o cal i obciete progi oryginalne i sklapciale poduszki o 2,5cm,to wychodzi ze nie ma liftu



a ma lift tylko ze sklapcialy :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: pezet » czw sty 21, 2010 8:00 am

Wymyślasz...

Ja bym chciał wiedzieć, ajką wysokość miała oryginalna, nowa dyskoteka - na fabrycznych oponach i sprężynach.
Na przykład od jezdni do górnej krawędzi błotnika.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: TRAWOLT » czw sty 21, 2010 9:59 am

pezet pisze:Ja bym chciał ...
a ja bym chciał ... :roll: :D

o, niemożliwe: http://www.discoweb.org/liftmeasurement/index.htm :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: LR_Olek » czw sty 21, 2010 7:44 pm

pezet pisze:Wymyślasz...

Ja bym chciał wiedzieć, ajką wysokość miała oryginalna, nowa dyskoteka - na fabrycznych oponach i sprężynach.
Na przykład od jezdni do górnej krawędzi błotnika.

a po człona ci ta wiedza? :o

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: tedi73 » czw sty 21, 2010 10:57 pm

znalazłem tylko coś takiego "My Ninety is standard & from the ground the the bottom of the sills is 530mm. I am running 750x16 tyres."

u mnie jest coś około 520mm, wiec chyba standard, ale chyba jednak pobiegam po sklepach z amortyzatorem,
nawet o takiej opcji nie pomyślałem, ze względu na to, że miałem kupować w necie
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: pezet » pt sty 22, 2010 9:11 am

TRAWOLT pisze:
pezet pisze:Ja bym chciał ...
a ja bym chciał ... :roll: :D

o, niemożliwe: http://www.discoweb.org/liftmeasurement/index.htm :roll: :D
Łee tam..
Długość sprężyn to nie to samo.

A pocomito?
Ano po to - żeby wiedzieć. No.
Wiedzieć, jaki jest "ideał" wyliczony przez konstruktora - zakładam że przy tym ustawieniu cały spód auta funkcjonuje optymalnie.
I mam odniesienie do policzenia realnego liftu, oklapnięcia - i wszystkich zmian konfiguracji.

No już chyba prościej się nie da.
Wytłumaczyć.

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: TRAWOLT » pt sty 22, 2010 2:05 pm

pezet pisze:Łee tam..
Długość sprężyn to nie to samo.
no nie to samo
rozumiem, że zimno i nie chce się pod auto położyć
wygodniej to stanąć obok auta, wyciągnąć miarkę i zmierzyć:
pezet pisze:Na przykład od jezdni do górnej krawędzi błotnika.
a ten wynik trzeba by jeszcze skorygować o różnicę wysokości koła
czyli odejmowanie się kłania, a to już wyższa matematyka, tyle zmiennych, możliwości błędów
więc zostaje Ci żyć w niewiedzy, no chyba, że ktoś się zlituje i poda to co chcesz :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: lift, czy nie lift?

Post autor: pezet » pt sty 22, 2010 3:58 pm

Aaa w sumie...

to po co mi to wiedzieć...

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość