Reduktor

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Reduktor

Post autor: kapec » pn lut 08, 2010 7:52 am

Disco 300. Przelot autostrada na odcinku 3000km spowodowal spocenie reduktora. Pojezdzilem po afryce i w drodze powrotnej patrze, a tu pod autem kropli kilka oleju. No i okazalo sie, ze ubywa w reduktorze. Do tego stopnia, ze na odcinku powrotnym wyplul 2l i elegancko zakonserwowal auto od spodu.
Pytanie - czy da sie zrzucic sam reduktor czy trzeba razem ze skrzynia? Dopiero co zmienialem sprzeglo i na info, ze nalezy obligatoryjnie podczas tego zrzutu wymienic uszczelniacze. Podpowiedzcie koledzy co jeszcze nalezaloby wymienic, zeby znow za moment skrzynki nie zrzucac?
P.S. Czyseta zrobila 20tys km w niecaly miesiac. Odcinki od autostrad po takie wyjeby, ze moj bagaznik dachowy (sredniej niestety jakosci) zlozyl sie jak scyzoryk. Z awarii jakie wystapily oprocz nieszczesnego wycieku polecialy mi gumy dolne na tylnich amorach. Poza tym nic, kompletnie nic sie nie dzialo. Wiec chyba z ta legendarna awaryjnoscia nie jest tak zle ;)
Pare fot:
http://picasaweb.google.pl/koposiakapec ... wnoOdkryta#
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: Reduktor

Post autor: Pepek » pn lut 08, 2010 8:28 am

Spoko zrzucasz sam reduktor :wink: . Tylko najpierw przed zrzutem może zobacz czy masz przelotowe odpowietrzenie
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Reduktor

Post autor: kapec » pn lut 08, 2010 8:33 am

Pepek pisze:Spoko zrzucasz sam reduktor :wink: . Tylko najpierw przed zrzutem może zobacz czy masz przelotowe odpowietrzenie
Przelotowe znaczy drozne? Znaczy ze jak sie zatkalo to cisnienie moglo wywalac olej i jak udroznie to moze zrzut nie bedzie konieczny?
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: Reduktor

Post autor: Pepek » pn lut 08, 2010 9:19 am

Dokładnie o tym myślałem. Zrzut to zawsze ostateczność.Wymianą wszystkich simerów możesz zrobić bez zrzutu. Jedyne czego nie da się wymienić to oring na wałku pośrednim w reduktorze.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

Re: Reduktor

Post autor: Dżek » pn lut 08, 2010 3:14 pm

kapec pisze: Poza tym nic, kompletnie nic sie nie dzialo. Wiec chyba z ta legendarna awaryjnoscia nie jest tak zle ;)
:)2 A na tym kanale coś się działo?
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Reduktor

Post autor: kapec » pn lut 08, 2010 3:28 pm

Wymiana oleju przed powrotem do domu ;)
Kapec, disco 300TDi '97,

herflikd
Posty: 549
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 12:59 pm
Lokalizacja: Grosswallstadt / DE

Re: Reduktor

Post autor: herflikd » pn lut 08, 2010 4:40 pm

http://www.youtube.com/watch?v=H92ea_cl ... _embedded# a <--- TO ?? co toto jest??? :)
D2 TD5 Było

herflikd
Posty: 549
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 12:59 pm
Lokalizacja: Grosswallstadt / DE

Re: Reduktor

Post autor: herflikd » pn lut 08, 2010 4:47 pm

cholera nie tu to mialo byc :/ ale wtopa
D2 TD5 Było

Awatar użytkownika
sbielak
 
 
Posty: 858
Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Reduktor

Post autor: sbielak » pn lut 08, 2010 5:20 pm

przy odrobinie chęci i czsu sam jesteś w stanie zrzucić reduktor
ale jak nie cieknie z posredniego to faktycznie mozna wszyskie uszczelniacze powymieniac na samochodzie
SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Reduktor

Post autor: kapec » pn lut 08, 2010 5:33 pm

Nie wiem skad cieknie. Dzis na kanal wjechalem, wszystko jest mokre wiec trudno jednoznacznie stwierdzic, skad sie leje. Chcialem umyc to porzadnie, pojezdzic chwile i popatrzec ale niestety karcher nie dziala bo woda zamarzla ;(
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Reduktor

Post autor: moto » pn lut 08, 2010 7:47 pm

Dobrze że zamarzł, bo byś sobie tylko lipy narobił.....benzyna ekstrakcyjna i jakiś natrysk wspomagany pędzlem...

żadnych acetonów i nitro przypadkiem...bo simery na 100 trza będzie wymienic
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
matex
 
 
Posty: 150
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:42 pm
Lokalizacja: 3-City

Re: Reduktor

Post autor: matex » pn lut 08, 2010 8:00 pm

kapec pisze:Wiec chyba z ta legendarna awaryjnoscia nie jest tak zle ;)
Jak namawiałes mnie na przesiadkę z Kuyota do Disco, to raczej cos mówiłeś o legendarnej bezawaryjności... :D Ja ci tego nigdy nie wybaczę :) Chociaz na razie nie narzekam jakos dramatycznie.... :D

PS: Kapeć+Disco+Bamako=SZACUN :)2
Tora, Tora, Toyota LC LJ70, JESZCZE jest
God save the Disco 300, JUŻ jest

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Reduktor

Post autor: kapec » pn lut 08, 2010 8:59 pm

moto pisze:Dobrze że zamarzł, bo byś sobie tylko lipy narobił...
Hola, hola, mocium panie.
Do mycia uzywam zawsze chemii do silnikow i splukuje karcherem, najlepiej z ciepla woda. Gdzie tu lipa? Chemii do mycia silnikow nie mozna uzywac do mycia silnikow??
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Reduktor

Post autor: LR_Olek » pn lut 08, 2010 9:14 pm

stawiam na simmeringi flanszy walu...

no i zbadaj odpowietrzenie

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Reduktor

Post autor: moto » pn lut 08, 2010 9:18 pm

niby można, ale 180 barów naparzane od strony podwozia....w mechanizmy :)3

woda wniknie przez simery do środka i będziesz musiał spuszczać oliwę. to nie to samo co przejazd przez rzekę....

szybciej, nie znaczy lepiej :)21
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
scyzoryk73
Posty: 2058
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami

Re: Reduktor

Post autor: scyzoryk73 » pn lut 08, 2010 9:29 pm

a ja myślę, że żaden karcher nie wtłoczy tyle wody co luźny uszczelniacz grawitacyjnie przez kilkanaście razy... jeżeli woda jest w reduktorze w ilościach sporych, np szklanka, to żaden karcher przy myciu tego nie siknął...
zawsze trzeba widzieć plusy w minusach
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Reduktor

Post autor: kapec » wt lut 09, 2010 4:45 pm

LR_Olek pisze:
no i zbadaj odpowietrzenie
Sie tak lamersko zapytam: a gdzie go szukac? wczoraj wlazlem pod auto ale nijak znalezc nie moglem. Wezyk? Zawor? Czego szukac?
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: Reduktor

Post autor: Pepek » wt lut 09, 2010 5:05 pm

Wyjście odpowietrzenia z reduktora masz na obudowie mechanizmu włączania blokady.Wężyk z oczkiem, a koniec na grodzi za głowicą. Śruba na klucz 14. Od dołu do zrobienia tylko namacalnie :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Reduktor

Post autor: LR_Olek » wt lut 09, 2010 7:44 pm

Pepek pisze:Wyjście odpowietrzenia z reduktora masz na obudowie mechanizmu włączania blokady.Wężyk z oczkiem, a koniec na grodzi za głowicą. Śruba na klucz 14. Od dołu do zrobienia tylko namacalnie :wink:

mozna zwalic konsole w srodku i bedzie wiecej widac

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Reduktor

Post autor: kapec » pn lut 15, 2010 12:02 pm

A wiec....
Reduktor umylem, odpowietrzenie sprawdzilem, bylo drozne. Zrobione po tej opercaji 50km i jak widze olej ciecze delikatnie na polaczeniu skrzyni z reduktorem. Co ciekawe. Ostatnia dolewke oliwy robilem w germanii jakies 1000km przed domem. Oleju na tym odcinku ubylo zasadniczo mniej niz wczesniej, choc jechalem caly czas 100-120km/h. Tyle, ze bylo zimniej niz w hiszpanii czy maroko.
Dzwonilem do 2 firm, co to sie na rzeczy znaja. Firma X mowi, ze najprawdopodobniej leje sie z oringu walka posredniego, trzeba reduktor rozebrac w mak, obudowe w miejscu pracy oringa rozwiercic i wstawic tuleje stalowa, bo prawdopodobnie obudowa jest wytarta w tym miejscu i oring nie trzyma. Przy okazji oczywiscie wymienic w reduktorze lozyska itd.
Firma Y potwierdza slowa firmy X, tyle, ze twierdzi, ze walek posredni sie nie kreci i mozna zastosowac nowy oring a calosc wcisnacw obudowe wraz z porcja odpowiedniej jakosci dobrego silikonu.
Czy koledzy posiadaja doswiadczenie w temacie? Rozbebeszac w mak i wsio wymieniac? Nowe simeringi i oringi tylko? Silikon? Dodam, ze z reduktorem nie mam najmniejszych problemow, pracuje cicho.
Simeringi flansz sa suche, wychodzi na to, ze jeszcze dzialaja.
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Re: Reduktor

Post autor: Pepek » pn lut 15, 2010 10:05 pm

Do uszczelnienia wałka niestety trzeba zrobić zrzut reduktora. Wymień oring i wydystansuj przy okazji wałek pośredni(stożkowe łożyska) a po wszystkim daj jeszcze silikon na końcówkę wałka
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Reduktor

Post autor: bert » wt lut 16, 2010 12:19 am

sruby reduktora (mocujace reduktor do krzynkibiegowej) wklej na delikatny klej
to pierwsze co mozesz zrobic w miare bezbolesnie. Jak bedzie lalo dalej to wtedy czyn reszte
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości