Strona 1 z 2

BFG MT KM2

: czw mar 04, 2010 9:41 pm
autor: leszek torbicki
właśnie na takich oponkach moje disco pomyka od kilku dni i chciałem powiedzieć że jestem pod wrażeniem działania tej opony na czarnym jest cicha jak atek a w błocie robi jak emtek :)2 polecam niezdecydowanym (nie handluje oponami) :)21

Re: BFG MT KM2

: czw mar 04, 2010 10:10 pm
autor: VFRED
A sprawdzałeś jak hamuje na mokrym,albo innym śliskim podłożu?

Re: BFG MT KM2

: czw mar 04, 2010 10:26 pm
autor: PiRoman
VFRED pisze:A sprawdzałeś jak hamuje na mokrym,albo innym śliskim podłożu?
Szału nie ma, ale w porównaniu do Uazowych (nie pamietam modelu) to jest i tak bosko... :roll:

Re: BFG MT KM2

: czw mar 04, 2010 10:35 pm
autor: andrzej:)
ja mam w jeepie i jestem zadowolony :)2

Re: BFG MT KM2

: pt mar 05, 2010 10:14 am
autor: Damian
ogólnie porównywalna do większości emteków nowej generacji, czyli Cooper STT czy Toyo M/T
te emteki tak już nie robią w glinie, ale hamują na mokrym za to i są ciche

Re: BFG MT KM2

: pt mar 05, 2010 7:18 pm
autor: rafbor1973
Ja mam w Explozji i jestem bardzo zadowolony. Wczęsniej jeździłem na Collinsach MT i były strasznie głosne w porównaniu do KM2

Re: BFG MT KM2

: sob mar 06, 2010 1:15 am
autor: viking
Ten model pojawił się tylko dlatego, żeby spełniać Dyrektywę Europejską 2001/43” ograniczająca poziom hałasu opon, która weszła w życie
od 01/10/2009 - powyższa regulacja oznacza, zakaz sprzedaży w Unii Europejskiej opon bez bez oznaczenia posiadanej homologacji na hałas „e” wraz z numerem homologacji. Regulacja dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. I faktycznie nowy model jest wyraźnie cichszy od poprzedniczki.
Wszystkie inne ochy i achy nad tą oponą, to pic na wodę i fotomontaż, papier wszystko przyjmie. Tak naprawdę w błocie robi na poziomie AT, jedynie na kamieniach spisuje się trochę lepiej.

Re: BFG MT KM2

: sob mar 06, 2010 12:08 pm
autor: Kuba_H
viking pisze:Ten model pojawił się tylko dlatego, żeby spełniać Dyrektywę Europejską 2001/43” ograniczająca poziom hałasu opon, która weszła w życie
od 01/10/2009 - powyższa regulacja oznacza, zakaz sprzedaży w Unii Europejskiej opon bez bez oznaczenia posiadanej homologacji na hałas „e” wraz z numerem homologacji. Regulacja dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. I faktycznie nowy model jest wyraźnie cichszy od poprzedniczki.
Wszystkie inne ochy i achy nad tą oponą, to pic na wodę i fotomontaż, papier wszystko przyjmie. Tak naprawdę w błocie robi na poziomie AT, jedynie na kamieniach spisuje się trochę lepiej.
A na konstrukcje wewnętrzna to już nie zwróciłeś uwagi?
choć nie, w sumie to nie ma znaczenia...
:wink:

Re: BFG MT KM2

: sob mar 06, 2010 12:45 pm
autor: Mroczny
po początkowym optymizmie już mi przeszło.. taka se. Bardziej wygląda niż robi

Re: BFG MT KM2

: sob mar 06, 2010 4:09 pm
autor: Damian
viking pisze:Ten model pojawił się tylko dlatego, żeby spełniać Dyrektywę Europejską 2001/43” ograniczająca poziom hałasu opon, która weszła w życie
od 01/10/2009 - powyższa regulacja oznacza, zakaz sprzedaży w Unii Europejskiej opon bez bez oznaczenia posiadanej homologacji na hałas „e” wraz z numerem homologacji. Regulacja dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. I faktycznie nowy model jest wyraźnie cichszy od poprzedniczki.
Wszystkie inne ochy i achy nad tą oponą, to pic na wodę i fotomontaż, papier wszystko przyjmie. Tak naprawdę w błocie robi na poziomie AT, jedynie na kamieniach spisuje się trochę lepiej.
Dyrektywa jest tylko na rynku europejskim, główny rynek zbytu tej opony to USA.
Opona jest reprezentantem kolejnej generacji opon MT - i tak BFG dłuuugo zwlekał z wprowadzeniem modelu o lepszych właściwościach na czarnym.
Mi w sumie ta nowa generacja podchodzi, zwłaszcza ze względu na świetną technologię wykonania, mocną konstrukcję boku i dobre zachowanie na czarnym. Bardzo dobra opona wyprawowo-codzienno-weekendowa.
W ciężki teren to i tak simexy...

Re: BFG MT KM2

: sob mar 06, 2010 8:06 pm
autor: LR_Olek
Damian pisze: W ciężki teren to i tak simexy...

a tak niedawno byly tylko rolniki lub jeszcze wczesniej nacinane żuki :)21

Re: BFG MT KM2

: sob mar 06, 2010 10:38 pm
autor: leszek torbicki
szanowny vikingu twierdzenie że ta opona w błocie robi na poziomie ateka jest :)3 stwierdziłeś to organoleptycznie czy tak ci się tylko powiedziało

Re: BFG MT KM2

: sob mar 06, 2010 11:38 pm
autor: viking
Od sierpnia zeszłego roku mam z nimi kontakt, jak to nazywasz organoleptyczny i podtrzymuję to co napisałem. Z poprzednim modelem MT ta opona ma niewiele wspólnego :)3 .

Re: BFG MT KM2

: ndz mar 07, 2010 10:57 am
autor: andrzej:)
viking pisze:Tak naprawdę w błocie robi na poziomie AT, jedynie na kamieniach spisuje się trochę lepiej.
Eee no trochę przesada, przesiadłem się z AT i różnica jest wyraźna i zauważalna.....

Re: BFG MT KM2

: ndz mar 07, 2010 11:36 am
autor: kosa20
viking pisze:Od sierpnia zeszłego roku mam z nimi kontakt, jak to nazywasz organoleptyczny i podtrzymuję to co napisałem. Z poprzednim modelem MT ta opona ma niewiele wspólnego :)3 .
a ja się przesiadłem ze starego BFG MT na nowego i jakoś widzę pozytywy, w sensie w terenie robi podobnie przyzwoicie, na asfalcie dużo lepiej, zwłaszcza mokrym.
Bardzo fajna, uniwersalna opona.

Re: BFG MT KM2

: ndz mar 07, 2010 7:40 pm
autor: jacekwr
Jeśli robi równie przywoicie co łysy MTk z którego się przesiadłeś, to jest to marna rekonendacja... :)21

Re: BFG MT KM2

: ndz mar 07, 2010 7:59 pm
autor: Piotrul
jacekwr pisze:Jeśli robi równie przywoicie co łysy MTk z którego się przesiadłeś, to jest to marna rekonendacja... :)21
Cios poniżej pasa :)21

Re: BFG MT KM2

: ndz mar 07, 2010 8:40 pm
autor: kosa20
jacekwr pisze:Jeśli robi równie przywoicie co łysy MTk z którego się przesiadłeś, to jest to marna rekonendacja... :)21
no jakoś nie zajeżdżam do łysych, bo z reguły jakaś bójka się wtedy wywiązuje
:)21


a na serio, miały 13mm jeszcze i jeżdżone były od nowości, podobnie jak te KM2.
To jest bardzo fajna opona i w terenie porównywalna do starej jak najbardziej wg mnie, natomiast na szosie i w zimie jest o niebo lepsza.
To trochę przypomina dyskusje, że stary łindołs był lepszy a nowy to syf. I tak jest zawsze dopóki nie pojawi się nowsza wersja.
Ten syfiasty niby staje się niezawodnym klasykiem ;)

Re: BFG MT KM2

: pn mar 08, 2010 5:44 pm
autor: Biker
kosa20 pisze: a na serio, miały 13mm jeszcze i jeżdżone były od nowości, podobnie jak te KM2.
To jest bardzo fajna opona i w terenie porównywalna do starej jak najbardziej wg mnie, natomiast na szosie i w zimie jest o niebo lepsza.
To trochę przypomina dyskusje, że stary łindołs był lepszy a nowy to syf. I tak jest zawsze dopóki nie pojawi się nowsza wersja.
Ten syfiasty niby staje się niezawodnym klasykiem ;)
Bo kiedyś wszystko było lepsze. Piwo mocniejsze, dziewczyny chętniejsze, samochody mniej awaryjne, opony lepsze, nie bylo "zimówek" tylko uniwersalne i wszyscy jeździli bez problemu - a zimy też były mroźniejsze :)21

Re: BFG MT KM2

: śr mar 10, 2010 8:19 pm
autor: Jerz23
leszek torbicki pisze:właśnie na takich oponkach moje disco pomyka od kilku dni i chciałem powiedzieć że jestem pod wrażeniem działania tej opony na czarnym jest cicha jak atek a w błocie robi jak emtek :)2 polecam niezdecydowanym (nie handluje oponami) :)21

A ja zapytam, ktory ATek jest cichy na asfalcie? Bo napewno nie BFG AT :)21

Re: BFG MT KM2

: śr mar 10, 2010 8:22 pm
autor: Mroczny
ma być głośno !!
:)21

Re: BFG MT KM2

: śr mar 10, 2010 8:29 pm
autor: Jerz23
ale bez przesady :)21

BFG AT 285/75/16 przy predkosci 120 km/h dudnia jak Dick Cepek Crusher w rozmiarze 33x12.5R16

:)9

Re: BFG MT KM2

: śr mar 10, 2010 8:31 pm
autor: Mroczny
może masz coś nieteges z ciśnieniem? albo łożyska popsowane? albo wygłuszenie odpadło...
u mnie przy tej prędkości pęd powietrza o relingi bardziej męczy niz opona... szosówka to nie jest ale bez przesady

Re: BFG MT KM2

: śr mar 10, 2010 8:43 pm
autor: Jerz23
Lozyska po wymianie, wszytskie !! Cisnienie stale 40 psi w kazdej gumie. Predkosc 110-130 km/h. Temperatura na zewnatrz w okolicach 29-32 C`. Asfalt sporo lepszej jakosci niz w na przecietnej drodze w PL.

Szum opon dosc wyrazny. Lepsze pod tym wgledem sa Hankooki Dynapro ATM, ale sporo szybciej ulegaja zuzyciu poza czarnym.

Moim zdaniem Jedynym mankamentem BFG AT jest wlasnie poziom halasu...

Re: BFG MT KM2

: śr mar 10, 2010 8:53 pm
autor: Browning
Jerz23 pisze:Lozyska po wymianie, wszytskie !! Cisnienie stale 40 psi w kazdej gumie. Predkosc 110-130 km/h. Temperatura na zewnatrz w okolicach 29-32 C`. Asfalt sporo lepszej jakosci niz w na przecietnej drodze w PL.

Szum opon dosc wyrazny. Lepsze pod tym wgledem sa Hankooki Dynapro ATM, ale sporo szybciej ulegaja zuzyciu poza czarnym.

Moim zdaniem Jedynym mankamentem BFG AT jest wlasnie poziom halasu...
To albo musisz wolniej jeździć albo kupić zwykłe szosówki... :roll: