Strona 1 z 1

V8 + edelbrock + weber 500

: pn mar 08, 2010 7:36 pm
autor: MichalM
Mam pytanie: do czego jest to wyjście tylnie na zdjęciu poniżej?
Czy to jest tylko zwykłe wyjście czy coś za tym się jeszcze kryje?

Obrazek

(to jest przykład silnika lrv8 z dolotem edelbrocka pod gaźnik webera)

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: pn mar 08, 2010 7:50 pm
autor: czesław&jarząbek
to elementarne watsonie...woda

:)21

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: pn mar 08, 2010 7:53 pm
autor: MichalM
Domyślam się :)21 Ale w zestawie nie było tego więc nie byłem pewien czy zaślepiać czy dorabiać, a gdzie ona idzie stąd? Do nagrzewnicy?

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: pn mar 08, 2010 7:57 pm
autor: chera
czesław&jarząbek pisze:to elementarne

Cholera.... :)11 Ja pierwszy użyłem tego słowa w pompowtryskach TD5.... :)21

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: pn mar 08, 2010 7:57 pm
autor: czesław&jarząbek
hawno.

to greps funkcjonujący na forum od dawna.

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: pn mar 08, 2010 8:00 pm
autor: chera
czesław&jarząbek pisze:
to greps funkcjonujący na forum od dawna.

No też właśnie wydawało mi się, że gdzieś już to widziałem.. :)21

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: pn mar 08, 2010 8:01 pm
autor: MichalM
Czyli z nagrzewnicy wąż tu idzie wg. takieg0 to łopatologicznego (elementarnego że się tak wyrażę :)21 ) schematu:

Obrazek

?

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 9:12 pm
autor: MichalM
Jeszcze 2 pytania :):

1) połaczenie kolanka z termostatem z chłodnicą ma tzw. opcję water by-pass które moze być zaślepione lub być połączone z pompą wody - od czego zależy czy to wykorzystać czy nie?

2) gdzie podłącza się wąż od tzw. brake servo unit? (do obudowy kolektora dolotowego tam gdzie powierze ?)

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 9:16 pm
autor: MichalM
Jako że minęło już 5 lat odkąd … wciąż „jestem nowy” na forum :)21 co oznacza że nie nadwyrężam go zbędnymi pytaniami ;) to jeszcze jedno może:

3) z pokryw zaworów (lewej i prawej są dwa wyjścia) które łącze ze sobą i gaźnikiem (jest ku temu specjalne wyjście z webera – to wszystko? Czy łączę to jeszcze z filtrem powietrza?

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 9:18 pm
autor: czesław&jarząbek
brake servo unit podłącza się do króćca podciśnienia
:)21

a z tym drugim badziewiem to nie rozumiem co rozmawiasz. i ten schemat na rysunku jakiś z dupy jest.

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 9:19 pm
autor: czesław&jarząbek
odmy mogą iść prosto do gaznika

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 9:21 pm
autor: czesław&jarząbek
albo nie, czekaj...coś karwa miałem z odmami przy holleyu namieszane.

były puszczone właśnie prosto do gażnika i silnik miał takie podciśnienie, że bagnetu nie dało się na pracującym wyjąć :)21

a tą trzecią odmą z karteru można było zasilić sterowanie diff-lockiem :)21

odmy nie dawan do gaznika bezpośrednio jednak.

aczkolwiek miało to rozwiązanie jedną zaletę...silnik był absolutnie suchy

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 9:34 pm
autor: btd
aczkolwiek miało to rozwiązanie jedną zaletę...silnik był absolutnie suchy
Wewnatrz czy na zewnatrz? ;-)

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 9:45 pm
autor: MichalM
To może spróbuję metodą na picasso wytłumaczyć o co mi biega bo z terminologią fachową u mnie średnio:

Woda -> jest na niebiesko, nie wiem czy podłączać to na zielono czy zaślepić?

Odpowietrzenie silnika -> na filoletowo, mówią żeby podłączyć do gaźnika (webber 500 podobny do holleya) i o ile ich rozumiem to do filtra powietrza, czy to ma sens?

Vacuum -> na żółto, połączenie z dystrybutorem ok, a z break serwo unit to trochę średnice różne i mówią że ten drugi to raczej do blokad

Obrazek

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 9:55 pm
autor: czesław&jarząbek
z grubsza dobrze.

podciśnienia do zapłonu i do serwa będą się różnić średnicami i położeniem w gazniku względem przepustnicy.

weber zależnie od wersji może mieć tych wyjść podciśnieniowych kilka lub żadnego jak w wersji do łodzi motorowych.

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 10:02 pm
autor: MichalM
Właśnie te podciśniena z przodu są takiej samej średnicy (małej bardzo) i piszą ze jedno do zapłonu a drugie zaślepić lub do blokad. Jest wyjście z tył grubsze i by pasowało nawet do break servo unit ale tu pisze że to do pokryw zaworów podłaczyć i ... tu nie wiem dalej do filtra.

A to zielone -> thermostat by-pass connecton podłączać do pompy wody? (wg. mnie wykorzystanie tego zalezy od nagrzewnicy bo wówczas bez nagrzewnicy zamyka się układ, ale z nagrzewnicą to nie wiem)

Zasadniczo odpowietrzenia poktywy zaworów może wystarczy do filtra powietrza podłaczyć i już?

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 10:07 pm
autor: MichalM
chyba jest tak:

to wyjście grupe z tył gaźnika to tez jest vacuum i do właśnie break servo unit
odpowietrzenia pokryw do filtra (może przez jakiś zbiorniczek żeby olej się odkładał i nie bruździł)

pozostałaby mi tylko kwestia tego water by-pass ale chyba to trzeba zaślepić?

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 10:16 pm
autor: czesław&jarząbek
do odm z dekli są takie bączki wyłapujące olej. oryginalnie w gaznikowych v8 były po jednym na stronę.
przez te bączki puść to do filtra, a serwo daj na gruby króciec z tyłu.

cienkie podcisnienia do aparatu i teraz są dwa warianty. jest aparat z jednym króćcem na regulatorze podciśnieniowym a jest i z dwoma. jak jest z dwoma to trzeba oba podłączyć.

jak jeden to jeden na kolektorze zaślepić albo wykorzystać do difflocka albo do nagrzewnicy...ple ple...różnie w różnych rocznikach. wakuometr z żiguli zwany też ekonomizer można se podłączyć :)21
albo taki bajerancki manometr jak do strojenia gaznkiów motocyklowych i na desce przymocować żeby się tłumoki dziwowały tajemnym znakom.

z pompą wody nie pamiętam nic. wariantowo trzeba rozkminić. jak jest wyjście takie na pompie i na kolektorze to je połączyć i zobaczyć jak auto działa. jak się pokażą jakieś korki parowe albo wywalanie płynu to rozłączyć i tyle.

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 10:32 pm
autor: MichalM
Ok, dzięki. Rozebrałem do gołej ramy, wyremontowałem do nowości, zrobiłem nowe układy hamulcowy, paliwowy, dolotowy, rozebrałem silnik, wyremontowałem i złożyłem ... to i odpalę choćbym miał sceznąć lub go zdetonować :)21

Założę zbiornik odmy bo zmieniłem pokrywy zaworów na takie bardziej bajeranckie i tych bączków nie można tam wkręcić, są tylko wyjścia fi 10mm w każdej pokrywie.

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 10:53 pm
autor: czesław&jarząbek
w nowszych były bączki wkręcane i wysoki wlew oleju

stare 3.5 miały bączki na wężach

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: śr mar 10, 2010 11:28 pm
autor: Flytier
Wiesz Czesław, lubię mechanikę oraz grzebanie w aucie i bardzo zazdroszczę Ci, Twojej wiedzy :)2 !
To tak, bez lizania dupy 8) .

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: sob mar 13, 2010 10:26 pm
autor: MichalM
Już ostanie 2 pytania :)21

1) w chłodnicy są 4 we/wy: 2 grube - jedno z silnika, drugie do pompy oraz 2 małe - jedno (górne) do zbiornika nadmiary, a to drugie małe (dolne) gdzie ?

2) w nagrzewnicy są 2 we/wy: które jest wejściowe (górne czy dolne) a który wyjściowe?

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: ndz mar 14, 2010 12:37 am
autor: czesław&jarząbek
marudzisz

manuala se kup

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: ndz mar 14, 2010 11:29 am
autor: MichalM
No mam jakiegoś PDFa, mam też Haynesa ... ale tu cholera zamiast opisywać zasadę działania i dać rysunek poglądowy w rozłożeniu na czynniki pierwsze (jak w starych instrukcjach od fiata 125 albo wartburga :)21 ) co by w zupełności starczyło i zajeło 1 stronę, to dają opis dla idiotów jaką śrubkę w jakiej kolejności wykręcić żeby zlać lub wlać płyn chłodniczy .. :)11 Opisują tylko tzw. "procedury".

Re: V8 + edelbrock + weber 500

: ndz mar 14, 2010 11:35 am
autor: czesław&jarząbek
w haynesie są schematy układu chłodzenia i smarowania z tego co pamiętam