Strona 1 z 2
Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 3:11 pm
autor: vandall1
Mimo szeregu uników

zmuszony jestem rozebrać pompę hamulcową od Disc I.
Pytanie:czy ten zółty plastik osłaniający tłok od strony serwa wyciąga się jakimś sposobem,czy "na chama"?.
Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 4:34 pm
autor: czesław&jarząbek
każ temu klientu kupić nową, a nie w umarlaku bedziesz dłubał.
Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 5:17 pm
autor: vandall1
No chętnie /też tak uważam/,ale taki układ
Znaczy pruć,czy próbować "inteligentnie"?
Może to jednorazówka jest?
Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 6:09 pm
autor: Mick
vandall1 pisze:No chętnie /też tak uważam/,ale taki układ
Znaczy pruć,czy próbować "inteligentnie"?
Może to jednorazówka jest?
Sprobuj rozsadnie; wytlumacz gosciowi ze naprawa tej bedzie kosztowac tyle samo co nowa

Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 6:36 pm
autor: vandall1
O niech Was chudy byk.....na prostej drodze

Doskonale wiem,że taka grzebanina się mało opłaca,ale mam zestaw naprawczy i drugą pompę.Tu już nawet nie chodzi o te pińć złotych,ale o ciekawość.I tak ją rozbiorę,ale się pytam,bo nie chcę od razu dewastować
Zreszta jak praktyka wykazuje,zestaw naprawczy jest rzadko kiedy długoterminowo skuteczny.
Nigdy Was nie ciekawiło "co jest w środku?"
Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 6:39 pm
autor: czesław&jarząbek
nic ciekawego
trochę badziewia i korozji
stare pompy miały seger, a te nowe to nie wiem. nie było potrzeby rozbierać.
Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 6:42 pm
autor: vandall1
Czesiu....daj linka do jakiegoś manuala plisss,bo zara ją młotkiem jebne

Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 6:53 pm
autor: czesław&jarząbek
Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 7:06 pm
autor: nowicjusz127
vandall1 pisze:
Nigdy Was nie ciekawiło "co jest w środku?"
a co jest ciekawego w kilku uszczelniaczach na kawałku stalowego wałka i sprężynie??
Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 7:07 pm
autor: vandall1
Dzięki
Zadziałałem na dwa śrubokręty i poszło.Na razie jeszcze żyje

Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 7:08 pm
autor: vandall1
nowicjusz127 pisze:vandall1 pisze:
Nigdy Was nie ciekawiło "co jest w środku?"
a co jest ciekawego w kilku uszczelniaczach na kawałku stalowego wałka i sprężynie??
Nic qfa,podobnie jak w całym tym łofrojdzie.
Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 9:52 pm
autor: Krzych.
vandall1 pisze:Dzięki
Zadziałałem na dwa śrubokręty i poszło.Na razie jeszcze żyje

Trza było segera ściagnąć i zapodac ciśnienie do ktoregoś z portów zbiornika. Porty wyjsciowe zatkac chocby palcami.
Dmuchasz pistoletem- poruszysz tłokiem (tym co go widać) i powinien ładnie wyskoczyć bezinwazyjnie dla korpusu.
To profesjonalna metoda rozbiorki- bo prosto z fabryki

Re: Problem pompy hamulcowej
: ndz kwie 18, 2010 10:45 pm
autor: vandall1
No tak,ok,ale tu nie było żadnego segera/jak w wiekszości pomp/,tylko paskudny żółty,plastikowy kapsel

Pytałem,bo nie chciałem tego popsuć tak od razu.Ten kapsel pełni rolę segera właśnie:dociska go serwo.Dupiasta konstrukcja

jak cały ten układ hamulcowy.
Re: Problem pompy hamulcowej
: pn kwie 19, 2010 4:59 pm
autor: Krzych.
vandall1 pisze:No tak,ok,ale tu nie było żadnego segera/jak w wiekszości pomp/,tylko paskudny żółty,plastikowy kapsel

Pytałem,bo nie chciałem tego popsuć tak od razu.Ten kapsel pełni rolę segera właśnie:dociska go serwo.Dupiasta konstrukcja

jak cały ten układ hamulcowy.
Jak załatwie rysuki to sie dokładniej wypowiem co to za design. Od 2000r. juz takich nikt nie robi- oceniajac po samym korpusie pompy.
Ogolnie to do LR układy wspomagania robił LUCAS, który póżniej przemianował sie na TRW.
Czy ATE, Bosch tez był dostawca ukł. wspomagania

Re: Problem pompy hamulcowej
: pn kwie 19, 2010 5:38 pm
autor: czesław&jarząbek
girling
lucas/trw
Re: Problem pompy hamulcowej
: pn kwie 19, 2010 5:40 pm
autor: Mikado
Krzych. pisze:
Jak załatwie rysuki to sie dokładniej wypowiem co to za design. Od 2000r. juz takich nikt nie robi- oceniajac po samym korpusie pompy.
Ogolnie to do LR układy wspomagania robił LUCAS, który póżniej przemianował sie na TRW.
Czy ATE, Bosch tez był dostawca ukł. wspomagania

Krzychu DI po 2000 roku? intrygujące

Re: Problem pompy hamulcowej
: pn kwie 19, 2010 6:17 pm
autor: vandall1
Ta,co ją ćwiczę to jest Lucas.
Re: Problem pompy hamulcowej
: pn kwie 19, 2010 8:36 pm
autor: Krzych.
Mikado pisze:Krzych. pisze:
Jak załatwie rysuki to sie dokładniej wypowiem co to za design. Od 2000r. juz takich nikt nie robi- oceniajac po samym korpusie pompy.
Ogolnie to do LR układy wspomagania robił LUCAS, który póżniej przemianował sie na TRW.
Czy ATE, Bosch tez był dostawca ukł. wspomagania

Krzychu DI po 2000 roku? intrygujące

Ano panie, średnio intrygujące toż pisze ogolnie o LR.
Nie wazne czy to D1 czy D4, czy LR, Mesio, Peugeot, Alfa, GM, Bentley, Porsche, czy BMW itd itd... - takich pomp juz sie daaawno nie produkuje -nie wazne do jakiego auta i wydania.
Jeśli jest w nich to co myśle ze jest to były za drogie w produkcji, za cięzkie, wolno reagowały.
Szczegóły techniczne poznam niebawem.
W samym serwie, na bank nie wiele sie zmieniło do czasów obecnych

.
Oczywiście teraz są... tańsze...

Re: Problem pompy hamulcowej
: śr kwie 21, 2010 8:47 pm
autor: Michal_C
Witam.
Nie chcę nowego wątku wklepywać a problem tyczy się układu hamulcowego
Liczę, że podsuniecie jakiegoś pomysła. Pompa cieknie na łączeniu plastikowego zbiorniczka na płyn. To da się jakoś leczyć, czy nową pompę instalować? Piszecie, ze to starej generacji pompa, może pasuje od transita (myślę tutaj o redukcji kosztów

) I kolejny problem, wyciek na przednim zacisku, niestety jeszcze nie rozbierałem tak więc nie znam szczegółów. i tutaj zapytam się o radę czy walczyć z reperaturką czy nowego zaciska instalować? Całość tyczy się 300 tdi bez ABS-u na nie wentylowanych tarczach. Dźwięczność zapodam ogromną za ewentualne drogowskazy
Pozdrawiam.
Re: Problem pompy hamulcowej
: śr kwie 21, 2010 8:48 pm
autor: czesław&jarząbek
do zacisków reperaturki.
do zbiorniczka czasem udaje się kupić w jakichś intercarsach czy innych syfilisach te gumki uszczelniające.
Re: Problem pompy hamulcowej
: śr kwie 21, 2010 8:54 pm
autor: Michal_C
Chyli, zbiorniczek można zdemontować... Należy go silnie do góry pociągnąć, czy jakiś inny patent jest tam ukryty..?
Re: Problem pompy hamulcowej
: śr kwie 21, 2010 8:56 pm
autor: czesław&jarząbek
mniej więcej.
Re: Problem pompy hamulcowej
: śr kwie 21, 2010 9:10 pm
autor: Michal_C
Oki, będę kombinował. Dzięki za wskazówki

Re: Problem pompy hamulcowej
: śr kwie 21, 2010 10:05 pm
autor: Krzych.
Michal_C pisze:Chyli, zbiorniczek można zdemontować... Należy go silnie do góry pociągnąć, czy jakiś inny patent jest tam ukryty..?
Lekko na boki, potem mozesz śmielej i hopsa do gory.
Wyjmi uszczelnienia (grommety) z portów wejsciowych zobacz co z nimi, jak wygladają ok, to zamien miejscami - to rzadka przypadłosc raczej- moze tylko źle siedzą.
Zważaj na czystosc i brak kontaktu minerlanego oleju/ smaru z uszczelnieniami pompy.
Jak bedziesz to składał do kupy zeby lepiej sie układało -jako poślizg dobry bedzie płyn hamulcowy.
Napisz co jej było - jestem ciekaw
Na zaciskach sie nie znam

Re: Problem pompy hamulcowej
: czw kwie 22, 2010 6:30 am
autor: Mikado
Krzych. pisze:
Na zaciskach sie nie znam

oj myślę, że znasz się jak rzadko kto
ps. przez chwilę myślałem, że masz info o DI które może produkuje jakiś egzotyczny producent (jak nie przymierzając kiedyś galloper / pajero)