ABS disco II- problem
Moderator: Jerry
ABS disco II- problem
Witam. mam problem z moją dyskoteką II TD5. Otóż problem ma się następująco:
Podczas skręcania kierownicą i jazdą do przodu czy do tyłu autko samo przyhamowywało koła i słychać było trzaski gdzieś z tyłu. Paliły się kontroli "3 AMIGOS". Po podłączeniu do kompa wyszło że mam problem z zaworami na pompie. NIpokoiły mnie tylko trzaski z tyłu auta. Zakupiłem drugi most i pompę. Rozebrałem "niby" wadliwy tylny mościk i okazało się że jest igiełka ale na wszelki wypadek włożyłem zakupiony drugi. Wymieniłem tylko piastę z półośką bo się coś w łożysku piasty zdupcyło i stawiała opór przy kręceniu. Następnie złożyłem wszystko do i okazało się że jeden z czujników ABS przy uszkodzonej piaście też wymaga wymiany więc założyłem drugi. Zapalam autko, jadę kilka metrów auto hamuje i nie pozwala jechać. Słychać kilka trzasków. Pomyślałem pewnie pompa bo stara delikatnie ciekła przy modulatorze. Wymieniłem założyłem i to samo.Autko hamuje i słychać trzaski choć mniejsze. Odpioąłem z tyłu 2 czujniki ABS- da się jeździć lecz nadal delikatnie przyhamowywało i czasami przy skręcie i cofaniu słychać gdzieś z tyłu trzaski. Udałem się do znajomego podłączył komputer i ten sam objaw: Niby uszkodzone zawory na pompie ale były problemy z komunikacją. Odpiął kostkę i wyszło że pompa nie ma zasilania i jest problem ze skomunikowaniem się z pompą. Co do cholery może odcinać zasilanie pompy ewentualnie być przyczyną tych trzasków i hamować poszczególnych kół w trakcie jazdy? Jest gdzieś jeszcze jakiś komputer sterujący TC i kontrolą zjazdu ? Może to on nie wysyła sygnału do pompy. Druga pompa siedzi- sprawna, działała na poprzednim autku bez zarzutu. Zresetować jej nie idzie w żaden sposób. Co może myć przyczyną tej całej awarii ? proszę a wręcz błagam o jakąkolwiek pomoc bo już nie wiem co robić...
Podczas skręcania kierownicą i jazdą do przodu czy do tyłu autko samo przyhamowywało koła i słychać było trzaski gdzieś z tyłu. Paliły się kontroli "3 AMIGOS". Po podłączeniu do kompa wyszło że mam problem z zaworami na pompie. NIpokoiły mnie tylko trzaski z tyłu auta. Zakupiłem drugi most i pompę. Rozebrałem "niby" wadliwy tylny mościk i okazało się że jest igiełka ale na wszelki wypadek włożyłem zakupiony drugi. Wymieniłem tylko piastę z półośką bo się coś w łożysku piasty zdupcyło i stawiała opór przy kręceniu. Następnie złożyłem wszystko do i okazało się że jeden z czujników ABS przy uszkodzonej piaście też wymaga wymiany więc założyłem drugi. Zapalam autko, jadę kilka metrów auto hamuje i nie pozwala jechać. Słychać kilka trzasków. Pomyślałem pewnie pompa bo stara delikatnie ciekła przy modulatorze. Wymieniłem założyłem i to samo.Autko hamuje i słychać trzaski choć mniejsze. Odpioąłem z tyłu 2 czujniki ABS- da się jeździć lecz nadal delikatnie przyhamowywało i czasami przy skręcie i cofaniu słychać gdzieś z tyłu trzaski. Udałem się do znajomego podłączył komputer i ten sam objaw: Niby uszkodzone zawory na pompie ale były problemy z komunikacją. Odpiął kostkę i wyszło że pompa nie ma zasilania i jest problem ze skomunikowaniem się z pompą. Co do cholery może odcinać zasilanie pompy ewentualnie być przyczyną tych trzasków i hamować poszczególnych kół w trakcie jazdy? Jest gdzieś jeszcze jakiś komputer sterujący TC i kontrolą zjazdu ? Może to on nie wysyła sygnału do pompy. Druga pompa siedzi- sprawna, działała na poprzednim autku bez zarzutu. Zresetować jej nie idzie w żaden sposób. Co może myć przyczyną tej całej awarii ? proszę a wręcz błagam o jakąkolwiek pomoc bo już nie wiem co robić...
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: ABS disco II- problem
U mnie, jak przyhamowywał podczas jazdy do tyłu - to strzeliło łożysko ale ....... w skrzyni biegów
trzasków nie pamiętam.

II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: ABS disco II- problem
cholernie zawiłe to
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: ABS disco II- problem
wyciągnąć bezpiecznik od ABS/TC i zobaczyć co się dzieje? - TC "trzaska"
LR Rendzi stajla 

Re: ABS disco II- problem
A Wy mówicie, że P38 jest usterkowyselim pisze:cholernie zawiłe to

Re: ABS disco II- problem
Powodzenia w odpaleniu Td5...TRAWOLT pisze:wyciągnąć bezpiecznik od ABS/TC i zobaczyć co się dzieje? - TC "trzaska"
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Re: ABS disco II- problem
po wyjęciu 2 bezpieczników autko nadal czasami przyhamowuje... trzaski nadal słychać... Mam wrażenie że dochodzą gdzieś z tyłu.. Tylko to jest dość mocny trzask jak by się coś tam łamało... Ma ktoś może schemat instalacji ABS TC w disco ?
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Re: ABS disco II- problem
Zaraz sie okaze ze masz "jakims dziwnym cudem" zalaczony diff lock 

Discovery 300tdi
http://www.thesaurus.com.pl/
http://www.thesaurus.com.pl/
Re: ABS disco II- problem
A mam zapytanie odnośnie doflocka... Nie za bardzo wiem o co kaman ... Ta śruba przy załączonym diflocku powinna być przekręcona w prawo czy w lewo? Jutro będę zaglądał pod autko to sprawdzę... Jak się ją ręcznie włącza przy pomocy klucza?
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Re: ABS disco II- problem
Ja pierdziuMick pisze:Zaraz sie okaze ze masz "jakims dziwnym cudem" zalaczony diff lock

Objawy rychtyk
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Re: ABS disco II- problem
Bez jaj pomoże ktoś? Jak sprawdzić czy difflock jest załączony?
Jak z tą śrubą? Aż się boję pod auto zaglądać i reduktor macać
Jak z tą śrubą? Aż się boję pod auto zaglądać i reduktor macać
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Re: ABS disco II- problem
forumowo sie nie da naprawić 

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: ABS disco II- problem
ehhh albo wszyscy śpią, albo na kacu po weekendzie albo trenują już przed następnym...
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Re: ABS disco II- problem
tu masz cos o wajchach :
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=76047
ale co to ma wspólnego z terkotaniem z tyłu?
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=76047
ale co to ma wspólnego z terkotaniem z tyłu?
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: ABS disco II- problem
no nie wszyscy....vip pisze:ehhh albo wszyscy śpią, albo na kacu po weekendzie albo trenują już przed następnym...


W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: ABS disco II- problem
ja mam ale nie damvip pisze:po wyjęciu 2 bezpieczników autko nadal czasami przyhamowuje... trzaski nadal słychać... Mam wrażenie że dochodzą gdzieś z tyłu.. Tylko to jest dość mocny trzask jak by się coś tam łamało... Ma ktoś może schemat instalacji ABS TC w disco ?

odłącz w pi...du całkowicie abs i sprawdz czy tez " strzela"

alkohol , brawura , wypadek
D1,D3...
D1,D3...
Re: ABS disco II- problem
SzczesnyLR podeślij jak możesz schemacik TC na email kramek1986@interia.pl kiedyś będzie za to dobry browarek
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Re: ABS disco II- problem
podnieś jedno koło i pokręć - jak się nie da to zapięta blokada reduktora ... której nie maszvip pisze:Bez jaj pomoże ktoś? Jak sprawdzić czy difflock jest załączony?
Jak z tą śrubą? Aż się boję pod auto zaglądać i reduktor macać


podnieś kolejno wszystkie koła i pokręć - koło powinno się swobodnie obracać razem z wałem, bez strzałów
zrób to ze zgaszonym silnikiem i zapalonym to będziesz wiedział czy coś "przyhomowuje elektrycznie"
strzelanie może być przy padniętym łożysku, jak będziesz miał podniesione koło to poszarp sprawdzając luzy
po przejażdżce jeśli któraś piast będzie bardziej gorąca/ciepła od innych to też o czymś świadczy
strzelam: koniec reduktora, ale ja to ...


LR Rendzi stajla 

Re: ABS disco II- problem
akurat blokadę posiadam ale nie połączoną... dzisiaj posprawdzam...
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: ABS disco II- problem
browarem to mnie przekonałeśvip pisze:SzczesnyLR podeślij jak możesz schemacik TC na email kramek1986@interia.pl kiedyś będzie za to dobry browarek

alkohol , brawura , wypadek
D1,D3...
D1,D3...
Re: ABS disco II- problem
mosty posprawdzane, wyczyszczone nowe oleje pozalewane.... 2 czujniki były walnięte i rozlatane łożyska w piastach. Powymieniałem.... problem pozostał.... Co dalej ? reduktor? ktoś mi wyjaśni jak działa blokada difflock? bo nie za bardzo rozumiem w jaki sposób po załączeniu mają kręcić się tylko 2 koła po skosie... reduktor tym steruje? tak samo na jakiej zasadzie działa TC( jest zależny od pomiarów z czujnika ABS-u?)
Auto dalej ma głośne pierd... przy skręcaniu kierą i dalej przychamowuje... Tylko czy jest to wina TC czy reduktora czy ABS-u bo zgłupiałem....
Auto dalej ma głośne pierd... przy skręcaniu kierą i dalej przychamowuje... Tylko czy jest to wina TC czy reduktora czy ABS-u bo zgłupiałem....
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Re: ABS disco II- problem
czegoś nie rozumiem
- skąd wiesz ,że czujniki i łożyska były walnięte ?
bo- jeżeli ktoś to stwierdził - to z resztą nie umie sobie poradzić ?
śrubę- diffloka ustaw na środku i będzie git
- skąd wiesz ,że czujniki i łożyska były walnięte ?
bo- jeżeli ktoś to stwierdził - to z resztą nie umie sobie poradzić ?
śrubę- diffloka ustaw na środku i będzie git
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: ABS disco II- problem
na piastach 2 miałem taki luz od rozwalonych łożysk że można było delikatnie kołem ruszać. Co do czujników to były ponadcinane przez zęby... A pamiętasz jaki to klucz od diflocka?
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Re: ABS disco II- problem
W reduktorze jest mechanizm różnicowy - pozwala on kręcić się przedniemu i tylnemu wałowi z różnymi prędkościami. Jak jest zablokowany, to wały kręcą sią zawsze razem i równo. Jeśli podniesiesz jedno koło i centralny dyfer jest niezablokowany a auto stoi na luzie to obracjąc tym podniesionym kołem masz - obracającą się jego półoś, druga półoś stoi ( bo koło stoi na ziemi i dzięki dyfrowi w moście) - wał się kręci i dalej druga oś (jej koła) i wał stoją, a dzięki dyfrowi w reduktorze obraca się wałek wejściowy reduktora - znaczy da radę pokręcić kołem. Jak centralny dyfer zablokowany to wał przedni i tylny sa połączone, więc jednym podniesionym kołem się nie pokręci.
TC działa tak, że mierzy prędkości obrotowe kół czujnikami ABS i przyhamowuje te koła, które mają ochotę kręcić się za szybko z powodu poślizgu lub wykrzyżu. Jeśli działał by przy spokojnej jeździe po asfalcie, to oznacza awarię.
TC działa tak, że mierzy prędkości obrotowe kół czujnikami ABS i przyhamowuje te koła, które mają ochotę kręcić się za szybko z powodu poślizgu lub wykrzyżu. Jeśli działał by przy spokojnej jeździe po asfalcie, to oznacza awarię.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość