ABS disco II- problem

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

ABS disco II- problem

Post autor: vip » wt maja 11, 2010 11:32 am

Witam. mam problem z moją dyskoteką II TD5. Otóż problem ma się następująco:
Podczas skręcania kierownicą i jazdą do przodu czy do tyłu autko samo przyhamowywało koła i słychać było trzaski gdzieś z tyłu. Paliły się kontroli "3 AMIGOS". Po podłączeniu do kompa wyszło że mam problem z zaworami na pompie. NIpokoiły mnie tylko trzaski z tyłu auta. Zakupiłem drugi most i pompę. Rozebrałem "niby" wadliwy tylny mościk i okazało się że jest igiełka ale na wszelki wypadek włożyłem zakupiony drugi. Wymieniłem tylko piastę z półośką bo się coś w łożysku piasty zdupcyło i stawiała opór przy kręceniu. Następnie złożyłem wszystko do i okazało się że jeden z czujników ABS przy uszkodzonej piaście też wymaga wymiany więc założyłem drugi. Zapalam autko, jadę kilka metrów auto hamuje i nie pozwala jechać. Słychać kilka trzasków. Pomyślałem pewnie pompa bo stara delikatnie ciekła przy modulatorze. Wymieniłem założyłem i to samo.Autko hamuje i słychać trzaski choć mniejsze. Odpioąłem z tyłu 2 czujniki ABS- da się jeździć lecz nadal delikatnie przyhamowywało i czasami przy skręcie i cofaniu słychać gdzieś z tyłu trzaski. Udałem się do znajomego podłączył komputer i ten sam objaw: Niby uszkodzone zawory na pompie ale były problemy z komunikacją. Odpiął kostkę i wyszło że pompa nie ma zasilania i jest problem ze skomunikowaniem się z pompą. Co do cholery może odcinać zasilanie pompy ewentualnie być przyczyną tych trzasków i hamować poszczególnych kół w trakcie jazdy? Jest gdzieś jeszcze jakiś komputer sterujący TC i kontrolą zjazdu ? Może to on nie wysyła sygnału do pompy. Druga pompa siedzi- sprawna, działała na poprzednim autku bez zarzutu. Zresetować jej nie idzie w żaden sposób. Co może myć przyczyną tej całej awarii ? proszę a wręcz błagam o jakąkolwiek pomoc bo już nie wiem co robić...
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: ABS disco II- problem

Post autor: brodafidela » wt maja 11, 2010 11:39 am

U mnie, jak przyhamowywał podczas jazdy do tyłu - to strzeliło łożysko ale ....... w skrzyni biegów :)21 trzasków nie pamiętam.
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: ABS disco II- problem

Post autor: selim » wt maja 11, 2010 11:57 am

cholernie zawiłe to
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: ABS disco II- problem

Post autor: TRAWOLT » wt maja 11, 2010 12:45 pm

wyciągnąć bezpiecznik od ABS/TC i zobaczyć co się dzieje? - TC "trzaska"
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: ABS disco II- problem

Post autor: Flytier » wt maja 11, 2010 12:50 pm

selim pisze:cholernie zawiłe to
A Wy mówicie, że P38 jest usterkowy 8) .

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ABS disco II- problem

Post autor: standerus » wt maja 11, 2010 4:19 pm

TRAWOLT pisze:wyciągnąć bezpiecznik od ABS/TC i zobaczyć co się dzieje? - TC "trzaska"
Powodzenia w odpaleniu Td5...
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

Re: ABS disco II- problem

Post autor: vip » wt maja 11, 2010 4:36 pm

po wyjęciu 2 bezpieczników autko nadal czasami przyhamowuje... trzaski nadal słychać... Mam wrażenie że dochodzą gdzieś z tyłu.. Tylko to jest dość mocny trzask jak by się coś tam łamało... Ma ktoś może schemat instalacji ABS TC w disco ?
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Mick
Posty: 503
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 8:33 pm
Lokalizacja: Swansea/Wales

Re: ABS disco II- problem

Post autor: Mick » wt maja 11, 2010 6:25 pm

Zaraz sie okaze ze masz "jakims dziwnym cudem" zalaczony diff lock :)21

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

Re: ABS disco II- problem

Post autor: vip » wt maja 11, 2010 9:16 pm

A mam zapytanie odnośnie doflocka... Nie za bardzo wiem o co kaman ... Ta śruba przy załączonym diflocku powinna być przekręcona w prawo czy w lewo? Jutro będę zaglądał pod autko to sprawdzę... Jak się ją ręcznie włącza przy pomocy klucza?
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ABS disco II- problem

Post autor: standerus » wt maja 11, 2010 9:30 pm

Mick pisze:Zaraz sie okaze ze masz "jakims dziwnym cudem" zalaczony diff lock :)21
Ja pierdziu :o
Objawy rychtyk
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

Re: ABS disco II- problem

Post autor: vip » wt maja 11, 2010 9:39 pm

Bez jaj pomoże ktoś? Jak sprawdzić czy difflock jest załączony?
Jak z tą śrubą? Aż się boję pod auto zaglądać i reduktor macać
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS disco II- problem

Post autor: gri74 » wt maja 11, 2010 11:05 pm

forumowo sie nie da naprawić :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

Re: ABS disco II- problem

Post autor: vip » wt maja 11, 2010 11:15 pm

ehhh albo wszyscy śpią, albo na kacu po weekendzie albo trenują już przed następnym...
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: ABS disco II- problem

Post autor: sbb » wt maja 11, 2010 11:21 pm

tu masz cos o wajchach :
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=76047

ale co to ma wspólnego z terkotaniem z tyłu?
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: ABS disco II- problem

Post autor: nowicjusz127 » śr maja 12, 2010 12:03 am

vip pisze:ehhh albo wszyscy śpią, albo na kacu po weekendzie albo trenują już przed następnym...
no nie wszyscy.... :D pozdrowienia z Solihull i Gaydon.jest super :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: ABS disco II- problem

Post autor: SzczesnyLR » śr maja 12, 2010 6:15 am

vip pisze:po wyjęciu 2 bezpieczników autko nadal czasami przyhamowuje... trzaski nadal słychać... Mam wrażenie że dochodzą gdzieś z tyłu.. Tylko to jest dość mocny trzask jak by się coś tam łamało... Ma ktoś może schemat instalacji ABS TC w disco ?
ja mam ale nie dam :)21
odłącz w pi...du całkowicie abs i sprawdz czy tez " strzela" :roll:
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

Re: ABS disco II- problem

Post autor: vip » śr maja 12, 2010 7:33 am

SzczesnyLR podeślij jak możesz schemacik TC na email kramek1986@interia.pl kiedyś będzie za to dobry browarek
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: ABS disco II- problem

Post autor: TRAWOLT » śr maja 12, 2010 9:20 am

vip pisze:Bez jaj pomoże ktoś? Jak sprawdzić czy difflock jest załączony?
Jak z tą śrubą? Aż się boję pod auto zaglądać i reduktor macać
podnieś jedno koło i pokręć - jak się nie da to zapięta blokada reduktora ... której nie masz :roll: :D

podnieś kolejno wszystkie koła i pokręć - koło powinno się swobodnie obracać razem z wałem, bez strzałów
zrób to ze zgaszonym silnikiem i zapalonym to będziesz wiedział czy coś "przyhomowuje elektrycznie"

strzelanie może być przy padniętym łożysku, jak będziesz miał podniesione koło to poszarp sprawdzając luzy
po przejażdżce jeśli któraś piast będzie bardziej gorąca/ciepła od innych to też o czymś świadczy

strzelam: koniec reduktora, ale ja to ... :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

Re: ABS disco II- problem

Post autor: vip » śr maja 12, 2010 9:29 am

akurat blokadę posiadam ale nie połączoną... dzisiaj posprawdzam...
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: ABS disco II- problem

Post autor: TRAWOLT » śr maja 12, 2010 9:39 am

a tak w ogóle to zacząłbym od spuszczenia ręcznego :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: ABS disco II- problem

Post autor: SzczesnyLR » czw maja 13, 2010 7:43 am

vip pisze:SzczesnyLR podeślij jak możesz schemacik TC na email kramek1986@interia.pl kiedyś będzie za to dobry browarek
browarem to mnie przekonałeś :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

Re: ABS disco II- problem

Post autor: vip » wt cze 22, 2010 9:57 am

mosty posprawdzane, wyczyszczone nowe oleje pozalewane.... 2 czujniki były walnięte i rozlatane łożyska w piastach. Powymieniałem.... problem pozostał.... Co dalej ? reduktor? ktoś mi wyjaśni jak działa blokada difflock? bo nie za bardzo rozumiem w jaki sposób po załączeniu mają kręcić się tylko 2 koła po skosie... reduktor tym steruje? tak samo na jakiej zasadzie działa TC( jest zależny od pomiarów z czujnika ABS-u?)
Auto dalej ma głośne pierd... przy skręcaniu kierą i dalej przychamowuje... Tylko czy jest to wina TC czy reduktora czy ABS-u bo zgłupiałem....
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: ABS disco II- problem

Post autor: selim » wt cze 22, 2010 10:24 am

czegoś nie rozumiem
- skąd wiesz ,że czujniki i łożyska były walnięte ?
bo- jeżeli ktoś to stwierdził - to z resztą nie umie sobie poradzić ?

śrubę- diffloka ustaw na środku i będzie git
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

Re: ABS disco II- problem

Post autor: vip » wt cze 22, 2010 10:46 am

na piastach 2 miałem taki luz od rozwalonych łożysk że można było delikatnie kołem ruszać. Co do czujników to były ponadcinane przez zęby... A pamiętasz jaki to klucz od diflocka?
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS disco II- problem

Post autor: alfik » wt cze 22, 2010 10:47 am

W reduktorze jest mechanizm różnicowy - pozwala on kręcić się przedniemu i tylnemu wałowi z różnymi prędkościami. Jak jest zablokowany, to wały kręcą sią zawsze razem i równo. Jeśli podniesiesz jedno koło i centralny dyfer jest niezablokowany a auto stoi na luzie to obracjąc tym podniesionym kołem masz - obracającą się jego półoś, druga półoś stoi ( bo koło stoi na ziemi i dzięki dyfrowi w moście) - wał się kręci i dalej druga oś (jej koła) i wał stoją, a dzięki dyfrowi w reduktorze obraca się wałek wejściowy reduktora - znaczy da radę pokręcić kołem. Jak centralny dyfer zablokowany to wał przedni i tylny sa połączone, więc jednym podniesionym kołem się nie pokręci.

TC działa tak, że mierzy prędkości obrotowe kół czujnikami ABS i przyhamowuje te koła, które mają ochotę kręcić się za szybko z powodu poślizgu lub wykrzyżu. Jeśli działał by przy spokojnej jeździe po asfalcie, to oznacza awarię.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość