Strona 1 z 2
ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 11:32 am
autor: vip
Witam. mam problem z moją dyskoteką II TD5. Otóż problem ma się następująco:
Podczas skręcania kierownicą i jazdą do przodu czy do tyłu autko samo przyhamowywało koła i słychać było trzaski gdzieś z tyłu. Paliły się kontroli "3 AMIGOS". Po podłączeniu do kompa wyszło że mam problem z zaworami na pompie. NIpokoiły mnie tylko trzaski z tyłu auta. Zakupiłem drugi most i pompę. Rozebrałem "niby" wadliwy tylny mościk i okazało się że jest igiełka ale na wszelki wypadek włożyłem zakupiony drugi. Wymieniłem tylko piastę z półośką bo się coś w łożysku piasty zdupcyło i stawiała opór przy kręceniu. Następnie złożyłem wszystko do i okazało się że jeden z czujników ABS przy uszkodzonej piaście też wymaga wymiany więc założyłem drugi. Zapalam autko, jadę kilka metrów auto hamuje i nie pozwala jechać. Słychać kilka trzasków. Pomyślałem pewnie pompa bo stara delikatnie ciekła przy modulatorze. Wymieniłem założyłem i to samo.Autko hamuje i słychać trzaski choć mniejsze. Odpioąłem z tyłu 2 czujniki ABS- da się jeździć lecz nadal delikatnie przyhamowywało i czasami przy skręcie i cofaniu słychać gdzieś z tyłu trzaski. Udałem się do znajomego podłączył komputer i ten sam objaw: Niby uszkodzone zawory na pompie ale były problemy z komunikacją. Odpiął kostkę i wyszło że pompa nie ma zasilania i jest problem ze skomunikowaniem się z pompą. Co do cholery może odcinać zasilanie pompy ewentualnie być przyczyną tych trzasków i hamować poszczególnych kół w trakcie jazdy? Jest gdzieś jeszcze jakiś komputer sterujący TC i kontrolą zjazdu ? Może to on nie wysyła sygnału do pompy. Druga pompa siedzi- sprawna, działała na poprzednim autku bez zarzutu. Zresetować jej nie idzie w żaden sposób. Co może myć przyczyną tej całej awarii ? proszę a wręcz błagam o jakąkolwiek pomoc bo już nie wiem co robić...
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 11:39 am
autor: brodafidela
U mnie, jak przyhamowywał podczas jazdy do tyłu - to strzeliło łożysko ale ....... w skrzyni biegów

trzasków nie pamiętam.
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 11:57 am
autor: selim
cholernie zawiłe to
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 12:45 pm
autor: TRAWOLT
wyciągnąć bezpiecznik od ABS/TC i zobaczyć co się dzieje? - TC "trzaska"
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 12:50 pm
autor: Flytier
selim pisze:cholernie zawiłe to
A Wy mówicie, że P38 jest usterkowy

.
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 4:19 pm
autor: standerus
TRAWOLT pisze:wyciągnąć bezpiecznik od ABS/TC i zobaczyć co się dzieje? - TC "trzaska"
Powodzenia w odpaleniu Td5...
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 4:36 pm
autor: vip
po wyjęciu 2 bezpieczników autko nadal czasami przyhamowuje... trzaski nadal słychać... Mam wrażenie że dochodzą gdzieś z tyłu.. Tylko to jest dość mocny trzask jak by się coś tam łamało... Ma ktoś może schemat instalacji ABS TC w disco ?
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 6:25 pm
autor: Mick
Zaraz sie okaze ze masz "jakims dziwnym cudem" zalaczony diff lock

Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 9:16 pm
autor: vip
A mam zapytanie odnośnie doflocka... Nie za bardzo wiem o co kaman ... Ta śruba przy załączonym diflocku powinna być przekręcona w prawo czy w lewo? Jutro będę zaglądał pod autko to sprawdzę... Jak się ją ręcznie włącza przy pomocy klucza?
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 9:30 pm
autor: standerus
Mick pisze:Zaraz sie okaze ze masz "jakims dziwnym cudem" zalaczony diff lock

Ja pierdziu
Objawy rychtyk
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 9:39 pm
autor: vip
Bez jaj pomoże ktoś? Jak sprawdzić czy difflock jest załączony?
Jak z tą śrubą? Aż się boję pod auto zaglądać i reduktor macać
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 11:05 pm
autor: gri74
forumowo sie nie da naprawić

Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 11:15 pm
autor: vip
ehhh albo wszyscy śpią, albo na kacu po weekendzie albo trenują już przed następnym...
Re: ABS disco II- problem
: wt maja 11, 2010 11:21 pm
autor: sbb
tu masz cos o wajchach :
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=76047
ale co to ma wspólnego z terkotaniem z tyłu?
Re: ABS disco II- problem
: śr maja 12, 2010 12:03 am
autor: nowicjusz127
vip pisze:ehhh albo wszyscy śpią, albo na kacu po weekendzie albo trenują już przed następnym...
no nie wszyscy....

pozdrowienia z Solihull i Gaydon.jest super

Re: ABS disco II- problem
: śr maja 12, 2010 6:15 am
autor: SzczesnyLR
vip pisze:po wyjęciu 2 bezpieczników autko nadal czasami przyhamowuje... trzaski nadal słychać... Mam wrażenie że dochodzą gdzieś z tyłu.. Tylko to jest dość mocny trzask jak by się coś tam łamało... Ma ktoś może schemat instalacji ABS TC w disco ?
ja mam ale nie dam
odłącz w pi...du całkowicie abs i sprawdz czy tez " strzela"

Re: ABS disco II- problem
: śr maja 12, 2010 7:33 am
autor: vip
SzczesnyLR podeślij jak możesz schemacik TC na email
kramek1986@interia.pl kiedyś będzie za to dobry browarek
Re: ABS disco II- problem
: śr maja 12, 2010 9:20 am
autor: TRAWOLT
vip pisze:Bez jaj pomoże ktoś? Jak sprawdzić czy difflock jest załączony?
Jak z tą śrubą? Aż się boję pod auto zaglądać i reduktor macać
podnieś jedno koło i pokręć - jak się nie da to zapięta blokada reduktora ... której nie masz
podnieś kolejno wszystkie koła i pokręć - koło powinno się swobodnie obracać razem z wałem, bez strzałów
zrób to ze zgaszonym silnikiem i zapalonym to będziesz wiedział czy coś "przyhomowuje elektrycznie"
strzelanie może być przy padniętym łożysku, jak będziesz miał podniesione koło to poszarp sprawdzając luzy
po przejażdżce jeśli któraś piast będzie bardziej gorąca/ciepła od innych to też o czymś świadczy
strzelam: koniec reduktora, ale ja to ...

Re: ABS disco II- problem
: śr maja 12, 2010 9:29 am
autor: vip
akurat blokadę posiadam ale nie połączoną... dzisiaj posprawdzam...
Re: ABS disco II- problem
: śr maja 12, 2010 9:39 am
autor: TRAWOLT
a tak w ogóle to zacząłbym od spuszczenia ręcznego

Re: ABS disco II- problem
: czw maja 13, 2010 7:43 am
autor: SzczesnyLR
vip pisze:SzczesnyLR podeślij jak możesz schemacik TC na email
kramek1986@interia.pl kiedyś będzie za to dobry browarek
browarem to mnie przekonałeś

Re: ABS disco II- problem
: wt cze 22, 2010 9:57 am
autor: vip
mosty posprawdzane, wyczyszczone nowe oleje pozalewane.... 2 czujniki były walnięte i rozlatane łożyska w piastach. Powymieniałem.... problem pozostał.... Co dalej ? reduktor? ktoś mi wyjaśni jak działa blokada difflock? bo nie za bardzo rozumiem w jaki sposób po załączeniu mają kręcić się tylko 2 koła po skosie... reduktor tym steruje? tak samo na jakiej zasadzie działa TC( jest zależny od pomiarów z czujnika ABS-u?)
Auto dalej ma głośne pierd... przy skręcaniu kierą i dalej przychamowuje... Tylko czy jest to wina TC czy reduktora czy ABS-u bo zgłupiałem....
Re: ABS disco II- problem
: wt cze 22, 2010 10:24 am
autor: selim
czegoś nie rozumiem
- skąd wiesz ,że czujniki i łożyska były walnięte ?
bo- jeżeli ktoś to stwierdził - to z resztą nie umie sobie poradzić ?
śrubę- diffloka ustaw na środku i będzie git
Re: ABS disco II- problem
: wt cze 22, 2010 10:46 am
autor: vip
na piastach 2 miałem taki luz od rozwalonych łożysk że można było delikatnie kołem ruszać. Co do czujników to były ponadcinane przez zęby... A pamiętasz jaki to klucz od diflocka?
Re: ABS disco II- problem
: wt cze 22, 2010 10:47 am
autor: alfik
W reduktorze jest mechanizm różnicowy - pozwala on kręcić się przedniemu i tylnemu wałowi z różnymi prędkościami. Jak jest zablokowany, to wały kręcą sią zawsze razem i równo. Jeśli podniesiesz jedno koło i centralny dyfer jest niezablokowany a auto stoi na luzie to obracjąc tym podniesionym kołem masz - obracającą się jego półoś, druga półoś stoi ( bo koło stoi na ziemi i dzięki dyfrowi w moście) - wał się kręci i dalej druga oś (jej koła) i wał stoją, a dzięki dyfrowi w reduktorze obraca się wałek wejściowy reduktora - znaczy da radę pokręcić kołem. Jak centralny dyfer zablokowany to wał przedni i tylny sa połączone, więc jednym podniesionym kołem się nie pokręci.
TC działa tak, że mierzy prędkości obrotowe kół czujnikami ABS i przyhamowuje te koła, które mają ochotę kręcić się za szybko z powodu poślizgu lub wykrzyżu. Jeśli działał by przy spokojnej jeździe po asfalcie, to oznacza awarię.