Flansza z 200 do 300.
Moderator: Jerry
Flansza z 200 do 300.
Rok temu zrobilem downgrade walu czysetkowego na dwusetkowy. Proces przebiegal nastepujaco:
1. Odkrecilem srube mocujaca flansze i ja zdjalem
2. Wlozylem tuleje dystansujaca
3. Wlozylem flansze
4. Zaczalem dokrecac srube.
I tu zdziwienie. Im mocniej ja dokrecalem, tym ciezej krecil sie most. Wychodzi mi na to, ze ta sruba nie moze byc dociagnieta na maxa a sila jej dociagniecia reguluje luz na lozyskach ataku. Wiec gwint posmarowalem klejem, wkrecilem "na oko" i do wczoraj tak jezdzilem. Luzu wyczuwalnego na lozyskach nie ma ale widze, ze simering sie nieco spocil.
No i pytanie. Czy to ma tak byc? Czy moze moja tuleja dystansowa ma nieodpowiedni wymiar, dlatego przy dociaganiu sciskalo za mocno lozyska? A jezeli tak ba byc to z jaka sila ma byc dokrecona ta sruba?
1. Odkrecilem srube mocujaca flansze i ja zdjalem
2. Wlozylem tuleje dystansujaca
3. Wlozylem flansze
4. Zaczalem dokrecac srube.
I tu zdziwienie. Im mocniej ja dokrecalem, tym ciezej krecil sie most. Wychodzi mi na to, ze ta sruba nie moze byc dociagnieta na maxa a sila jej dociagniecia reguluje luz na lozyskach ataku. Wiec gwint posmarowalem klejem, wkrecilem "na oko" i do wczoraj tak jezdzilem. Luzu wyczuwalnego na lozyskach nie ma ale widze, ze simering sie nieco spocil.
No i pytanie. Czy to ma tak byc? Czy moze moja tuleja dystansowa ma nieodpowiedni wymiar, dlatego przy dociaganiu sciskalo za mocno lozyska? A jezeli tak ba byc to z jaka sila ma byc dokrecona ta sruba?
Kapec, disco 300TDi '97,
Re: Flansza z 200 do 300.
Shimsy dystansowe są pomiędzy łozyskami, a nie pomiędzy flanszą a łozyskiem zewnętrznym. Otwórz sobie manuala i obacz jak to powinno być złożone.
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
Re: Flansza z 200 do 300.
Ta? A co my tu mamy?moto pisze:Shimsy dystansowe są pomiędzy łozyskami, a nie pomiędzy flanszą a łozyskiem zewnętrznym. Otwórz sobie manuala i obacz jak to powinno być złożone.
http://www.fotka.pl/duza_fotka.php?fotk ... album_nr=1
Mowie o tym pierscieniu co na ataku wisi. W czysecie tego chyba nie bylo. Przynajmniej u mnie.
Kapec, disco 300TDi '97,
Re: Flansza z 200 do 300.
Miarkuje że anglicki ponimajesz....otwórz szerzej to okno manuala, obacz sobie opis.....ten pierścień nie wpływa na zmianę napięcia łożyska, ponieważ śruba też do tego nie służy bezpośrednio.
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
Re: Flansza z 200 do 300.
No to o to sie wlasnie zapytuje. W 300 tego nie ma, jest w 200 i jak dociagalem srube to ewidentnie zwiekszal sie opor w obracaniu ataku, dlatego pytam, skad to sie wzielo i ewentualnie gdzie jest blad w montazu?
Kapec, disco 300TDi '97,
Re: Flansza z 200 do 300.
to proste, są różne długości flansz
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: Flansza z 200 do 300.
Jak to mówią....myślenie i uważne obserwowanie ma przyszłość, tutaj z naciskiem na "obserwowanie" 

Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
Re: Flansza z 200 do 300.
Ta.moto pisze:Jak to mówią....myślenie i uważne obserwowanie ma przyszłość, tutaj z naciskiem na "obserwowanie"
Rozebralem, oblukalem i w dalszym ciagu nie wiem, dlaczego po montazu tego pierscienia pod flansza sciskalo mi lozyska. Do regulacji luzu miedzy lozyskami sluza podkladki dystansowe pomiedzy nimi. Skoro ich nie ruszalem, nie wyciagalem ataku to niezaleznie od tego co jest miedzy lozyskiem mniejszym a nakretka/sruba luz nie powinien ulec zmianie.
Jedyne co do glowy mi przychodzi to to, ze ktos przede mna tam dlubal i cosik spieprzyl.
Tak czy inaczej woz hula, trutrak zalozony, jade zara na testy.
Kapec, disco 300TDi '97,
- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: Flansza z 200 do 300.
o boszu , srutrakkapec pisze:Ta.moto pisze:Jak to mówią....myślenie i uważne obserwowanie ma przyszłość, tutaj z naciskiem na "obserwowanie"
Rozebralem, oblukalem i w dalszym ciagu nie wiem, dlaczego po montazu tego pierscienia pod flansza sciskalo mi lozyska. Do regulacji luzu miedzy lozyskami sluza podkladki dystansowe pomiedzy nimi. Skoro ich nie ruszalem, nie wyciagalem ataku to niezaleznie od tego co jest miedzy lozyskiem mniejszym a nakretka/sruba luz nie powinien ulec zmianie.
Jedyne co do glowy mi przychodzi to to, ze ktos przede mna tam dlubal i cosik spieprzyl.
Tak czy inaczej woz hula, trutrak zalozony, jade zara na testy.

nie było innych ?

alkohol , brawura , wypadek
D1,D3...
D1,D3...
Re: Flansza z 200 do 300.
SzczesnyLR pisze:o boszu , srutrakkapec pisze:Ta.moto pisze:Jak to mówią....myślenie i uważne obserwowanie ma przyszłość, tutaj z naciskiem na "obserwowanie"
Rozebralem, oblukalem i w dalszym ciagu nie wiem, dlaczego po montazu tego pierscienia pod flansza sciskalo mi lozyska. Do regulacji luzu miedzy lozyskami sluza podkladki dystansowe pomiedzy nimi. Skoro ich nie ruszalem, nie wyciagalem ataku to niezaleznie od tego co jest miedzy lozyskiem mniejszym a nakretka/sruba luz nie powinien ulec zmianie.
Jedyne co do glowy mi przychodzi to to, ze ktos przede mna tam dlubal i cosik spieprzyl.
Tak czy inaczej woz hula, trutrak zalozony, jade zara na testy.![]()
nie było innych ?
a co nie wieżysz w srutraka

przecież materacowi robi

Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: Flansza z 200 do 300.
E tam zaraz nie robi...SzczesnyLR pisze:nie robi
Robi tyle, ze w tej polce cenowej eliminuje problem rozsypujacego sie mechanizmu roznicowego.
Co bylo alternatywa? Podrobka ARB za 3kzl, oryginal ARB za 4kzl? Oczywiscie z opinii uzytkownikow wychodzi, ze do tego trzeba dolozyc wzmocnione polosie i zabieraki.
Stac mnie bylo na srutraka, zalozylem i mysle, ze do moich zastosowan bedzie ok.
Kapec, disco 300TDi '97,
Re: Flansza z 200 do 300.
robi tak samo jak w 2 TC poniżej 8km/h
ciekawa teoria z różnymi długościami flansz
mnie sie wydaje że producent przewidział różne grubści podkładek
ale zawsze mogę się nie znać lub mylić



ciekawa teoria z różnymi długościami flansz


mnie sie wydaje że producent przewidział różne grubści podkładek
ale zawsze mogę się nie znać lub mylić
landwarsztat
" i tak warto żyć"
" i tak warto żyć"
Re: Flansza z 200 do 300.
masz starą flansze na 4 śruby(FRC3002) która wymaga takiej tulejki dystansowej (539745), lub pozostaje Ci wymiana na nowa flansze na 4 śruby w zestawie która to już jest dłuższa o tą tulejkę (STC4858)
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość