kilka pytań o D2
Moderator: Jerry
kilka pytań o D2
cześć,
od pewnego czasu choruję na Disco II, nurtuje mnie kilka pytań (DI vs DII):
1. Jak się sprawuje w terenie kontrola trakcji? Mam na myśli wygrzebywanie się z błocka... słyszałem, że przyspiesza przegrzewanie hamulców - czy to się często zdarza? Czy może toto konkurować w ogóle z blokadą CMR, czy traktować to jako gadżet?
Czy podłączenie diff-locka (patent z wymianą drążka itp) współpracuje jakoś z TC, czy podczas jazdy jedno drugiemu przeszkadza?
Czy TC jest w standardzie w DII?
2. Czy są duże zmiany w rocznikach po 2002r (oprócz face-liftingu)? Podobno były jakieś jaja z głowicą (chyba wydmuchiwało uszczelkę czy coś) jednak nie wiem, czy to info prawdziwe, i czy przed było OK a później popsuli, czy odwrotnie? W każdym razie różnica w cenie pomiędzy 2001- a 2002+ to ponad 50% wartości...
3. Czy 23.000 za DII z 2000 to cena podejrzanie niska?
4. Jeszcze jedno, jak się sprawuje system ACE w terenie? W których rocznikach go wprowadzono?
pozdrawiam,
Misza
od pewnego czasu choruję na Disco II, nurtuje mnie kilka pytań (DI vs DII):
1. Jak się sprawuje w terenie kontrola trakcji? Mam na myśli wygrzebywanie się z błocka... słyszałem, że przyspiesza przegrzewanie hamulców - czy to się często zdarza? Czy może toto konkurować w ogóle z blokadą CMR, czy traktować to jako gadżet?
Czy podłączenie diff-locka (patent z wymianą drążka itp) współpracuje jakoś z TC, czy podczas jazdy jedno drugiemu przeszkadza?
Czy TC jest w standardzie w DII?
2. Czy są duże zmiany w rocznikach po 2002r (oprócz face-liftingu)? Podobno były jakieś jaja z głowicą (chyba wydmuchiwało uszczelkę czy coś) jednak nie wiem, czy to info prawdziwe, i czy przed było OK a później popsuli, czy odwrotnie? W każdym razie różnica w cenie pomiędzy 2001- a 2002+ to ponad 50% wartości...
3. Czy 23.000 za DII z 2000 to cena podejrzanie niska?
4. Jeszcze jedno, jak się sprawuje system ACE w terenie? W których rocznikach go wprowadzono?
pozdrawiam,
Misza
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: kilka pytań o D2
1. Dobrze. Pomaga. Tak.
2. Nieprawdziwe.
3. To zależy.
4. Dobrze.
2. Nieprawdziwe.
3. To zależy.
4. Dobrze.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: kilka pytań o D2
1. Bardzo dobrze, z difflockiem nie wadzi, hamulców nie przegrzewa - nie stwierdzono w autopsji
2. W pierwszych latach Td5 - 99-00 były jakieś plastikowe szpilki czy coś takiego przy głowicy i to się zesrywało, była chyba nawet akcja serwisowa, to samo z kołem napędzającym pompę oleju - były jakieś problemy w początkowych modelach. Za to wczesne modele mają niepodłączony difflock, później , jakoś pod koniec 2001 przestali to pakować i dopiero w 2003 znowu się pojawia (jakoś tak to było).
3. Jak Damian pisał - zależy. Ale dobre disco powinno chyba trochę droższe być.
4. ACE - w terenie jakoś niezbyt miałem wrażenie że działa - to raczej przy szybkiej jeździe, można spokojnie z ACE liftować auto. Nie w każdym jest i nie zalezy od rocznika - ja mam 2001 GS, czyli środkowa spec i ACE mam, podobnie jak sprężyny przód-tył, kolega ma z 2003 top spec i ACE nie ma....
Jesteś też z Krk, ja do kilku tygodni podniosę swojego diskacza, taką mam nadzieję, więc jakbyś chciał pojeździć, zobaczyć jak robi auto w dobrym stanie to zapraszam. W dodatku można namówić jeszcze parę osób i się przejechac gdzieś na błoto.
2. W pierwszych latach Td5 - 99-00 były jakieś plastikowe szpilki czy coś takiego przy głowicy i to się zesrywało, była chyba nawet akcja serwisowa, to samo z kołem napędzającym pompę oleju - były jakieś problemy w początkowych modelach. Za to wczesne modele mają niepodłączony difflock, później , jakoś pod koniec 2001 przestali to pakować i dopiero w 2003 znowu się pojawia (jakoś tak to było).
3. Jak Damian pisał - zależy. Ale dobre disco powinno chyba trochę droższe być.
4. ACE - w terenie jakoś niezbyt miałem wrażenie że działa - to raczej przy szybkiej jeździe, można spokojnie z ACE liftować auto. Nie w każdym jest i nie zalezy od rocznika - ja mam 2001 GS, czyli środkowa spec i ACE mam, podobnie jak sprężyny przód-tył, kolega ma z 2003 top spec i ACE nie ma....
Jesteś też z Krk, ja do kilku tygodni podniosę swojego diskacza, taką mam nadzieję, więc jakbyś chciał pojeździć, zobaczyć jak robi auto w dobrym stanie to zapraszam. W dodatku można namówić jeszcze parę osób i się przejechac gdzieś na błoto.
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
-
-
- Posty: 1319
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 10:00 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kilka pytań o D2
No proszę a mówią, że tu, na tym forum, same zgredy i nieużyteczne towarzystwostanderus pisze:Jesteś też z Krk, ja do kilku tygodni podniosę swojego diskacza, taką mam nadzieję, więc jakbyś chciał pojeździć, zobaczyć jak robi auto w dobrym stanie to zapraszam. W dodatku można namówić jeszcze parę osób i się przejechac gdzieś na błoto.

Chamstwo należy zwalczać napalmem
http://www.free-clinic.org/
http://www.free-clinic.org/
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: kilka pytań o D2
zmieniłeś samochód?standerus pisze:jakbyś chciał pojeździć, zobaczyć jak robi auto w dobrym stanie to zapraszam.

#noichuj
Re: kilka pytań o D2
Jestem właśnie w trakcie zmieniania go w dobry stan 

Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: kilka pytań o D2
aha

gdyby coś nie poszło to def 90 td5 bedzie za chwile dość okazyjnie do wzięcia z firmy z którą współpracuję...

gdyby coś nie poszło to def 90 td5 bedzie za chwile dość okazyjnie do wzięcia z firmy z którą współpracuję...
#noichuj
Re: kilka pytań o D2
Aha
To może by się okazyjnie zamienić chcieli

To może by się okazyjnie zamienić chcieli

Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Re: kilka pytań o D2
a co już go wyciągneli?



Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Re: kilka pytań o D2
czesław&jarząbek pisze:aha
gdyby coś nie poszło to def 90 td5 bedzie za chwile dość okazyjnie do wzięcia z firmy z którą współpracuję...
ten bialy?
Re: kilka pytań o D2
no to życzę powodzenia.standerus pisze:Jestem właśnie w trakcie zmieniania go w dobry stan



D2 TD5 Było
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: kilka pytań o D2
czesław&jarząbek pisze:jaki karwa biały?LR_Olek pisze: ten bialy?
co kiedys mi go sprzedac chciales ...
Re: kilka pytań o D2
Na razie zrzucenie głowicy i looknięcie co tam słychac w cieżkiej d..., od tego będą zależeć dalsze ruchyherflikd pisze:no to życzę powodzenia.standerus pisze:Jestem właśnie w trakcie zmieniania go w dobry stanale tego swojego starego reaktywujesz czy kupiles nowy silnik
![]()
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Re: kilka pytań o D2
raportujstanderus pisze:Na razie zrzucenie głowicy i looknięcie co tam słychac w cieżkiej d..., od tego będą zależeć dalsze ruchyherflikd pisze:no to życzę powodzenia.standerus pisze:Jestem właśnie w trakcie zmieniania go w dobry stanale tego swojego starego reaktywujesz czy kupiles nowy silnik
![]()

D2 TD5 Było
Re: kilka pytań o D2
damian, standerus - dzięki za konkretne odpowiedzi, o to mi chodziło!
Jakbyś kiedyś się wybierał i potrzebował kogoś w charakterze pilota z przyjemnością skorzystam. Ostatnio nawet się zastanawiałem nad wzięciem z wypożyczalni na dzień-dwa, żeby pojeździć, ale Disco znalazłem tylko w Lublinie i w dodatku nie mieli Td5... Kiedyś miałem okazję jeździć właśnie 300-tką, jednak nie w błocie (czarne, szuter), stąd brakuje mi punktu odniesienia niezbędnego przy zakupie. Biorąc pod uwagę ryzyko zakupu jakiejś "miny" i koszty reanimacji znacznie większe niż w przypadku "osobówki" cenne będzie wcześniejsze obycie się z tematem.
Samochodu poszukuję pod kątem wypraw (skandynawia, wschód, rumunia) jakiegoś ekstremalnego offroad'u póki co nie przewiduję. Zresztą biorąc pod uwagę ostatnie przejścia z powodziami bardziej wytrzymałe autko zawsze się przyda
pozdrawiam,
Misza
Dzięki za propozycję - jestem zaskoczonystanderus pisze:Jesteś też z Krk, ja do kilku tygodni podniosę swojego diskacza, taką mam nadzieję, więc jakbyś chciał pojeździć, zobaczyć jak robi auto w dobrym stanie to zapraszam. W dodatku można namówić jeszcze parę osób i się przejechac gdzieś na błoto.

Samochodu poszukuję pod kątem wypraw (skandynawia, wschód, rumunia) jakiegoś ekstremalnego offroad'u póki co nie przewiduję. Zresztą biorąc pod uwagę ostatnie przejścia z powodziami bardziej wytrzymałe autko zawsze się przyda

pozdrawiam,
Misza
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: kilka pytań o D2
Przy takich potrzebach jakie masz, to porównywanie zdolności terenowych DI i DII nie ma sensu, bo oba auta już w serii przejadą wszędzie tam, gdzie się zapuścisz.
DII jest fajne, bo jest nowsze (teoretycznie łatwiej o niezniszczony egzemplarz), ma lepsze mosty, nie ma problemów ze rdzą, jest wygodniejsze, pakowniejsze i ładniejsze. Za to ma kłopotliwy w serii, nowoczesny silnik i nienaprawialne pierdoły typu elektroniczny pedał gazu. O poduchach nie wspomnę.
DI ma za to lepszy silnik i jest ogólnie prostsze, czyli naprawialne w prawie każdych warunkach. Niestety większość DI powoli kończy już swój żywot - zżera je rdza i rozpada się układ napędowy, więc trudno o rokujący egzemplarz.
DII jest fajne, bo jest nowsze (teoretycznie łatwiej o niezniszczony egzemplarz), ma lepsze mosty, nie ma problemów ze rdzą, jest wygodniejsze, pakowniejsze i ładniejsze. Za to ma kłopotliwy w serii, nowoczesny silnik i nienaprawialne pierdoły typu elektroniczny pedał gazu. O poduchach nie wspomnę.
DI ma za to lepszy silnik i jest ogólnie prostsze, czyli naprawialne w prawie każdych warunkach. Niestety większość DI powoli kończy już swój żywot - zżera je rdza i rozpada się układ napędowy, więc trudno o rokujący egzemplarz.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: kilka pytań o D2
Hej,standerus pisze:2. W pierwszych latach Td5 - 99-00 były jakieś plastikowe szpilki czy coś takiego przy głowicy i to się zesrywało, była chyba nawet akcja serwisowa
a da się to zawczasu wymienić, bo domyślam się, że jak się już zje..e to może być ciężko... Patrząc po cenach to chyba będę celował właśnie w 99-00 :/
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: kilka pytań o D2
Podepne sie pod temat: czy wobec tego co napisano powyzej o roznicach miedzy D1 i D2 warto pakowac kase w kupno D1, czy moze lepiej wydac troche wiecej na D2?
Przyznam ze mnie troche ten bardziej awaryjny silnik i "nienaprawialne bajery" zniechecaja do D2, ale moze jednak warto...?
Przyznam ze mnie troche ten bardziej awaryjny silnik i "nienaprawialne bajery" zniechecaja do D2, ale moze jednak warto...?
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: kilka pytań o D2
Ja bym szukał DI od niemieckiego weterynarza z hiszpanii.
Zgnite nie bedzie bo tam sucho a szwab jak to szwab o auto bedzie dbał.
Gdbym nie znalazł - to chyba buda z południa a przeszczepy z zachodu
.
Wg mnie nabycie DII wycioranej jest droższe i bardziej zdradliwe niż nabycie wycioranej DI. szanse wpadki są wbrew pozorom sa podobne.
Mam DII - poszło w niego trochu kasy - ale za to jeździ i robi - zawozi, sie uświni, a potem grzecznie wraca do domku.
Ale gdybym wiedział tyle co wiem teraz - szukałbbym DI w super stanie, co sie da zrobić tylko trzeba przestać wierzyć że może sie udać za 10 tysi

Zgnite nie bedzie bo tam sucho a szwab jak to szwab o auto bedzie dbał.
Gdbym nie znalazł - to chyba buda z południa a przeszczepy z zachodu

Wg mnie nabycie DII wycioranej jest droższe i bardziej zdradliwe niż nabycie wycioranej DI. szanse wpadki są wbrew pozorom sa podobne.
Mam DII - poszło w niego trochu kasy - ale za to jeździ i robi - zawozi, sie uświni, a potem grzecznie wraca do domku.
Ale gdybym wiedział tyle co wiem teraz - szukałbbym DI w super stanie, co sie da zrobić tylko trzeba przestać wierzyć że może sie udać za 10 tysi
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: kilka pytań o D2
A ja gdybym miał trochę keszu i chciał miec disco to kupiłbym raczej D2, najchętniej po facelifcie, z difflockiem.
1 to już niestety leciwe autka, nawet te +- dbane mają po 400000 wylatane, ruda je żre i w najlepszym wypadku mają już te 12-13 lat.
DII to w miarę bezawaryjny samochód, czego sam jestem najlepszym przykładem
Po za tym ustrzelenie dobrej, zdrowej 300 to już chyba nie taki łatwy task, a dwójki tanieją z miesiąca na miesiąc, podobnie jak części i akcesoria do nich.
1 to już niestety leciwe autka, nawet te +- dbane mają po 400000 wylatane, ruda je żre i w najlepszym wypadku mają już te 12-13 lat.
DII to w miarę bezawaryjny samochód, czego sam jestem najlepszym przykładem

Po za tym ustrzelenie dobrej, zdrowej 300 to już chyba nie taki łatwy task, a dwójki tanieją z miesiąca na miesiąc, podobnie jak części i akcesoria do nich.
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: kilka pytań o D2
pszesz se kupiłeś ....standerus pisze:A ja gdybym miał trochę keszu i chciał miec disco to kupiłbym raczej D2.. .

II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: kilka pytań o D2
no i masz w nim cztery dobre cylindry,standerus pisze: DII to w miarę bezawaryjny samochód, czego sam jestem najlepszym przykładem![]()
nieźle brzmi, co ?

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

Re: kilka pytań o D2
Widzę, że za subtelna ironiasbb pisze:no i masz w nim cztery dobre cylindry,standerus pisze: DII to w miarę bezawaryjny samochód, czego sam jestem najlepszym przykładem![]()
nieźle brzmi, co ?


Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Re: kilka pytań o D2
jam mam D2 rok czasu i na razie była wymiana: pompy paliwowej i termostatu. Pozatym odpadły zderzaki , wydech i inne pierdoły ale to na własne życzenie.
Kupuj D2 jest fajniejszy, tylko bez zbędnych bajerów.
Jak szukalem swojego to pare co obejrzałem było po "dachu" albo coś innego było nie tak. Także sprawdź porządnie.
Kupuj D2 jest fajniejszy, tylko bez zbędnych bajerów.
Jak szukalem swojego to pare co obejrzałem było po "dachu" albo coś innego było nie tak. Także sprawdź porządnie.
Discovery II
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość