kilka pytań o D2

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

misha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: czw cze 29, 2006 9:23 am
Lokalizacja: krk

kilka pytań o D2

Post autor: misha » śr cze 02, 2010 7:01 pm

cześć,

od pewnego czasu choruję na Disco II, nurtuje mnie kilka pytań (DI vs DII):

1. Jak się sprawuje w terenie kontrola trakcji? Mam na myśli wygrzebywanie się z błocka... słyszałem, że przyspiesza przegrzewanie hamulców - czy to się często zdarza? Czy może toto konkurować w ogóle z blokadą CMR, czy traktować to jako gadżet?
Czy podłączenie diff-locka (patent z wymianą drążka itp) współpracuje jakoś z TC, czy podczas jazdy jedno drugiemu przeszkadza?
Czy TC jest w standardzie w DII?

2. Czy są duże zmiany w rocznikach po 2002r (oprócz face-liftingu)? Podobno były jakieś jaja z głowicą (chyba wydmuchiwało uszczelkę czy coś) jednak nie wiem, czy to info prawdziwe, i czy przed było OK a później popsuli, czy odwrotnie? W każdym razie różnica w cenie pomiędzy 2001- a 2002+ to ponad 50% wartości...

3. Czy 23.000 za DII z 2000 to cena podejrzanie niska?

4. Jeszcze jedno, jak się sprawuje system ACE w terenie? W których rocznikach go wprowadzono?

pozdrawiam,
Misza

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: Damian » śr cze 02, 2010 9:44 pm

1. Dobrze. Pomaga. Tak.
2. Nieprawdziwe.
3. To zależy.
4. Dobrze.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: standerus » czw cze 03, 2010 9:12 am

1. Bardzo dobrze, z difflockiem nie wadzi, hamulców nie przegrzewa - nie stwierdzono w autopsji
2. W pierwszych latach Td5 - 99-00 były jakieś plastikowe szpilki czy coś takiego przy głowicy i to się zesrywało, była chyba nawet akcja serwisowa, to samo z kołem napędzającym pompę oleju - były jakieś problemy w początkowych modelach. Za to wczesne modele mają niepodłączony difflock, później , jakoś pod koniec 2001 przestali to pakować i dopiero w 2003 znowu się pojawia (jakoś tak to było).
3. Jak Damian pisał - zależy. Ale dobre disco powinno chyba trochę droższe być.
4. ACE - w terenie jakoś niezbyt miałem wrażenie że działa - to raczej przy szybkiej jeździe, można spokojnie z ACE liftować auto. Nie w każdym jest i nie zalezy od rocznika - ja mam 2001 GS, czyli środkowa spec i ACE mam, podobnie jak sprężyny przód-tył, kolega ma z 2003 top spec i ACE nie ma....

Jesteś też z Krk, ja do kilku tygodni podniosę swojego diskacza, taką mam nadzieję, więc jakbyś chciał pojeździć, zobaczyć jak robi auto w dobrym stanie to zapraszam. W dodatku można namówić jeszcze parę osób i się przejechac gdzieś na błoto.
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

piotr borowiec
 
 
Posty: 1319
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 10:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: kilka pytań o D2

Post autor: piotr borowiec » czw cze 03, 2010 10:54 am

standerus pisze:Jesteś też z Krk, ja do kilku tygodni podniosę swojego diskacza, taką mam nadzieję, więc jakbyś chciał pojeździć, zobaczyć jak robi auto w dobrym stanie to zapraszam. W dodatku można namówić jeszcze parę osób i się przejechac gdzieś na błoto.
No proszę a mówią, że tu, na tym forum, same zgredy i nieużyteczne towarzystwo :)21
Chamstwo należy zwalczać napalmem
http://www.free-clinic.org/

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 03, 2010 11:15 am

standerus pisze:jakbyś chciał pojeździć, zobaczyć jak robi auto w dobrym stanie to zapraszam.
zmieniłeś samochód?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: standerus » czw cze 03, 2010 1:33 pm

Jestem właśnie w trakcie zmieniania go w dobry stan :lol:
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 03, 2010 1:46 pm

aha
:)21

gdyby coś nie poszło to def 90 td5 bedzie za chwile dość okazyjnie do wzięcia z firmy z którą współpracuję...
#noichuj

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: standerus » czw cze 03, 2010 2:10 pm

Aha
:)21
To może by się okazyjnie zamienić chcieli :)21
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
vip
Posty: 588
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Siedlce

Re: kilka pytań o D2

Post autor: vip » czw cze 03, 2010 8:20 pm

a co już go wyciągneli? :D
Obrazek
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: LR_Olek » czw cze 03, 2010 8:28 pm

czesław&jarząbek pisze:aha
:)21

gdyby coś nie poszło to def 90 td5 bedzie za chwile dość okazyjnie do wzięcia z firmy z którą współpracuję...

ten bialy?

herflikd
Posty: 549
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 12:59 pm
Lokalizacja: Grosswallstadt / DE

Re: kilka pytań o D2

Post autor: herflikd » pt cze 04, 2010 8:47 pm

standerus pisze:Jestem właśnie w trakcie zmieniania go w dobry stan :lol:
no to życzę powodzenia. :) ale tego swojego starego reaktywujesz czy kupiles nowy silnik ?? :)
D2 TD5 Było

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: czesław&jarząbek » pt cze 04, 2010 9:34 pm

LR_Olek pisze: ten bialy?
jaki karwa biały?
#noichuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: LR_Olek » pt cze 04, 2010 9:39 pm

czesław&jarząbek pisze:
LR_Olek pisze: ten bialy?
jaki karwa biały?

co kiedys mi go sprzedac chciales ...

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: standerus » sob cze 05, 2010 12:28 pm

herflikd pisze:
standerus pisze:Jestem właśnie w trakcie zmieniania go w dobry stan :lol:
no to życzę powodzenia. :) ale tego swojego starego reaktywujesz czy kupiles nowy silnik ?? :)
Na razie zrzucenie głowicy i looknięcie co tam słychac w cieżkiej d..., od tego będą zależeć dalsze ruchy
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

herflikd
Posty: 549
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 12:59 pm
Lokalizacja: Grosswallstadt / DE

Re: kilka pytań o D2

Post autor: herflikd » sob cze 05, 2010 12:58 pm

standerus pisze:
herflikd pisze:
standerus pisze:Jestem właśnie w trakcie zmieniania go w dobry stan :lol:
no to życzę powodzenia. :) ale tego swojego starego reaktywujesz czy kupiles nowy silnik ?? :)
Na razie zrzucenie głowicy i looknięcie co tam słychac w cieżkiej d..., od tego będą zależeć dalsze ruchy
raportuj :) na bieżąco
D2 TD5 Było

misha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: czw cze 29, 2006 9:23 am
Lokalizacja: krk

Re: kilka pytań o D2

Post autor: misha » sob cze 05, 2010 2:07 pm

damian, standerus - dzięki za konkretne odpowiedzi, o to mi chodziło!
standerus pisze:Jesteś też z Krk, ja do kilku tygodni podniosę swojego diskacza, taką mam nadzieję, więc jakbyś chciał pojeździć, zobaczyć jak robi auto w dobrym stanie to zapraszam. W dodatku można namówić jeszcze parę osób i się przejechac gdzieś na błoto.
Dzięki za propozycję - jestem zaskoczony :-) Jakbyś kiedyś się wybierał i potrzebował kogoś w charakterze pilota z przyjemnością skorzystam. Ostatnio nawet się zastanawiałem nad wzięciem z wypożyczalni na dzień-dwa, żeby pojeździć, ale Disco znalazłem tylko w Lublinie i w dodatku nie mieli Td5... Kiedyś miałem okazję jeździć właśnie 300-tką, jednak nie w błocie (czarne, szuter), stąd brakuje mi punktu odniesienia niezbędnego przy zakupie. Biorąc pod uwagę ryzyko zakupu jakiejś "miny" i koszty reanimacji znacznie większe niż w przypadku "osobówki" cenne będzie wcześniejsze obycie się z tematem.
Samochodu poszukuję pod kątem wypraw (skandynawia, wschód, rumunia) jakiegoś ekstremalnego offroad'u póki co nie przewiduję. Zresztą biorąc pod uwagę ostatnie przejścia z powodziami bardziej wytrzymałe autko zawsze się przyda :-)
pozdrawiam,
Misza

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: Damian » śr cze 09, 2010 10:43 am

Przy takich potrzebach jakie masz, to porównywanie zdolności terenowych DI i DII nie ma sensu, bo oba auta już w serii przejadą wszędzie tam, gdzie się zapuścisz.
DII jest fajne, bo jest nowsze (teoretycznie łatwiej o niezniszczony egzemplarz), ma lepsze mosty, nie ma problemów ze rdzą, jest wygodniejsze, pakowniejsze i ładniejsze. Za to ma kłopotliwy w serii, nowoczesny silnik i nienaprawialne pierdoły typu elektroniczny pedał gazu. O poduchach nie wspomnę.
DI ma za to lepszy silnik i jest ogólnie prostsze, czyli naprawialne w prawie każdych warunkach. Niestety większość DI powoli kończy już swój żywot - zżera je rdza i rozpada się układ napędowy, więc trudno o rokujący egzemplarz.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

misha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: czw cze 29, 2006 9:23 am
Lokalizacja: krk

Re: kilka pytań o D2

Post autor: misha » śr cze 09, 2010 4:26 pm

standerus pisze:2. W pierwszych latach Td5 - 99-00 były jakieś plastikowe szpilki czy coś takiego przy głowicy i to się zesrywało, była chyba nawet akcja serwisowa
Hej,
a da się to zawczasu wymienić, bo domyślam się, że jak się już zje..e to może być ciężko... Patrząc po cenach to chyba będę celował właśnie w 99-00 :/

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: kilka pytań o D2

Post autor: pamejudd » śr lip 14, 2010 12:13 am

Podepne sie pod temat: czy wobec tego co napisano powyzej o roznicach miedzy D1 i D2 warto pakowac kase w kupno D1, czy moze lepiej wydac troche wiecej na D2?

Przyznam ze mnie troche ten bardziej awaryjny silnik i "nienaprawialne bajery" zniechecaja do D2, ale moze jednak warto...?
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: kilka pytań o D2

Post autor: brodafidela » śr lip 14, 2010 1:06 am

Ja bym szukał DI od niemieckiego weterynarza z hiszpanii. :)25
Zgnite nie bedzie bo tam sucho a szwab jak to szwab o auto bedzie dbał.
Gdbym nie znalazł - to chyba buda z południa a przeszczepy z zachodu :-).

Wg mnie nabycie DII wycioranej jest droższe i bardziej zdradliwe niż nabycie wycioranej DI. szanse wpadki są wbrew pozorom sa podobne.
Mam DII - poszło w niego trochu kasy - ale za to jeździ i robi - zawozi, sie uświni, a potem grzecznie wraca do domku.
Ale gdybym wiedział tyle co wiem teraz - szukałbbym DI w super stanie, co sie da zrobić tylko trzeba przestać wierzyć że może sie udać za 10 tysi
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: standerus » śr lip 14, 2010 8:46 am

A ja gdybym miał trochę keszu i chciał miec disco to kupiłbym raczej D2, najchętniej po facelifcie, z difflockiem.
1 to już niestety leciwe autka, nawet te +- dbane mają po 400000 wylatane, ruda je żre i w najlepszym wypadku mają już te 12-13 lat.
DII to w miarę bezawaryjny samochód, czego sam jestem najlepszym przykładem :lol:
Po za tym ustrzelenie dobrej, zdrowej 300 to już chyba nie taki łatwy task, a dwójki tanieją z miesiąca na miesiąc, podobnie jak części i akcesoria do nich.
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: kilka pytań o D2

Post autor: brodafidela » śr lip 14, 2010 12:14 pm

standerus pisze:A ja gdybym miał trochę keszu i chciał miec disco to kupiłbym raczej D2.. .
pszesz se kupiłeś .... :)21
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: kilka pytań o D2

Post autor: sbb » śr lip 14, 2010 1:01 pm

standerus pisze: DII to w miarę bezawaryjny samochód, czego sam jestem najlepszym przykładem :lol:
no i masz w nim cztery dobre cylindry,
nieźle brzmi, co ?
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: kilka pytań o D2

Post autor: standerus » śr lip 14, 2010 1:10 pm

sbb pisze:
standerus pisze: DII to w miarę bezawaryjny samochód, czego sam jestem najlepszym przykładem :lol:
no i masz w nim cztery dobre cylindry,
nieźle brzmi, co ?
:)21
Widzę, że za subtelna ironia :lol: :lol:
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
ulrich
Posty: 419
Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:46 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytań o D2

Post autor: ulrich » śr lip 14, 2010 1:37 pm

jam mam D2 rok czasu i na razie była wymiana: pompy paliwowej i termostatu. Pozatym odpadły zderzaki , wydech i inne pierdoły ale to na własne życzenie.
Kupuj D2 jest fajniejszy, tylko bez zbędnych bajerów.
Jak szukalem swojego to pare co obejrzałem było po "dachu" albo coś innego było nie tak. Także sprawdź porządnie.
Discovery II

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość