LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » czw cze 24, 2010 4:49 pm

Witam kolegów ,
Mam prośbę o wskazówki dotyczące usterki jak przydarzyła sie dziś mojemu Landkowi. Dokładnie to dałem możliwośc poprowadzenia mojego Land Rovera znajomemu, ten wycofał na wstecznym po czym normalnie wrzucił jedynkę, puścił sprzęgło i coś metalicznie trzasnęło. Obecnie na szybkich przełożeniach samochód stoi a porusza się tylko na wolnych. Wszystkie biegi są, wrzucając szybkie przełożenie tylko coś słychac jakby przesuwałą się zębatka i jest szum kręcącej się skrzyni.
Od czego mam teraz zacząc, wyjąc od razu skrzynie z reduktorem? czy można dokładnie zdiagnowowac co sie stało po moim opisie? Moim zdaniem poszedł jakiś klin lub ukręcił się jakiś wałek.
Mój LR to 88mka z silnikiem 2.25 sprzed 1979 roku i niestety jeździła z pługiem co właśnie mogło miec wpływ na stan reduktora.
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: Wąż » czw cze 24, 2010 5:30 pm

zdejmij środkową pokrywę kasty, i zdejmij dwie rewizje na górze reduktora... wszystko będziesz widział :)2
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: LR_Olek » czw cze 24, 2010 7:19 pm

a moze strzelila polos tylna ....

jak wlaczasz reduktor to masz na 4 i jedziesz
a jak masz na H,to masz tylko tyl ... i nie jedziesz

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » czw cze 24, 2010 8:18 pm

BINGO
własnie przygnałem aby podzieli się spostrzeżeniami a tu gotowa odpowiedz.
Odkręciłem michę skrzyni ( kurcze, szkoda nowego oleju) i tam wszystko jest OK, Zajrzałem od góry do tej małej klapki nad reduktorem i tam zębatki ładnie się przesuwają. Odpaliłem silnik aby sprawdzic co tak się kręci a to....wał tylni właśnie!!!!! :o generalnie jak załączyłem przód to Landek śmiga na szosowych . Macie może jakieś podpowiedzi gdzie mam szukac teraz cobym dalej nie blądził?
pozdr.dawers
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 8:40 pm przez dawers, łącznie zmieniany 2 razy.
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: Wąż » czw cze 24, 2010 8:27 pm

rewizje od góry, a nie dekiel od dołu, rzeczywiście szkoda oleju :)21

wykręcaj zabieraki i wyciągaj półosie.
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » czw cze 24, 2010 8:39 pm

Wąż pisze:rewizje od góry, a nie dekiel od dołu, rzeczywiście szkoda oleju :)21

wykręcaj zabieraki i wyciągaj półosie.
Za późno odpaliłem neta, pod Landem nie mam zasięgu :lol:

A tak na marginesie, jaki olej najlepiej wlac do skrzyni? Moge zalac skrzynię/reduktor przez ten otwór rewizyjny? Ile oleju?
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: LR_Olek » czw cze 24, 2010 8:51 pm

ukreciles polos

olej do skrzyni hipol

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » czw cze 24, 2010 8:52 pm

hipol? zlałem castrola
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: Wąż » czw cze 24, 2010 8:58 pm

są korki wlewowe, w połowie wysokości skrzyni i reduktora.
olej 80W90... lepszy niż hipol
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: LR_Olek » czw cze 24, 2010 9:01 pm

Wąż pisze:są korki wlewowe, w połowie wysokości skrzyni i reduktora.
olej 80W90... lepszy niż hipol

do serie cos lepszego niz hipol?

po co? :o

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » czw cze 24, 2010 9:07 pm

Wąż pisze:są korki wlewowe, w połowie wysokości skrzyni i reduktora.
olej 80W90... lepszy niż hipol
od góry sie nie da?
skrzynia ma wspólny olej z reduktorem?
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: Wąż » czw cze 24, 2010 9:11 pm

bo za dużo wydałem na remont skrzyni by zalewać ją byle gównem.
do mostów też hipolu nie leje.


od góry nie ma sensu bo nigdy nie będziesz wiedział czy już jest poziom czy nie.
olej jest taki sam, ale nie wspólny :wink:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: moto » czw cze 24, 2010 10:31 pm

Do skrzyni lejesz od góry, mając w tym samym czasie odkręcony korek 1/2" po lewej stronie skrzyni, to wskaźnik poziomu ( lejesz aż zacznie kapać po boku). Olej w reduktorze nie jest wspólnym z tym ze skrzyni, tzn jeżeli simmer trzyma :)21

Rzeczywiście nie zgodzę się tutaj z Olkiem, hipol traci własności pod wpływem temperatury i jeebie w budce, na spiraxie nigdy tego nie miałem...
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » pt cze 25, 2010 7:01 am

zlałem olej poprzez ten duży dren w misce skrzyni ( duzy prostokąt pod katem 30%)
wyleciało około 3,5 l. Nie leje Hipolu z zasady.
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: LR_Olek » pt cze 25, 2010 7:17 am

dawers pisze: pod katem 30%

od kiedy katy sa w % :)21 ??

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: LR_Olek » pt cze 25, 2010 7:20 am

moto pisze: hipol traci własności pod wpływem temperatury i jeebie w budce, na spiraxie nigdy tego nie miałem...
aha, to o tych stratach wlasciwosci pod wplywem temp.to jakas nowosc...., w disco do mostow tez leje hipol i dzialaja juz zylion lat.

a zapaszek w budce? to sama kwintesencja posiadania serii... taki oldskulstajla :)21

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: moto » pt cze 25, 2010 9:13 am

Spoko, myślę że hipol dramatu nie robi, ale jakoś nie mam przekonania.....a w Serii i tak mam super zapaszek wiec inszego niet

ps Dawers. Chyba nie rozróżniasz skrzyni i reduktora, to osobne pojemniki na olej i koła zębate, miej to na uwadze :)21


nie możesz zaposiąść jakiejś instrukcji w pdf, tam wsio stoi.
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » pt cze 25, 2010 9:39 am

moto pisze:Spoko, myślę że hipol dramatu nie robi, ale jakoś nie mam przekonania.....a w Serii i tak mam super zapaszek wiec inszego niet

ps Dawers. Chyba nie rozróżniasz skrzyni i reduktora, to osobne pojemniki na olej i koła zębate, miej to na uwadze :)21


nie możesz zaposiąść jakiejś instrukcji w pdf, tam wsio stoi.
Spoko chłopaki, wszystko rozróżniam tylko nie za bardzo wiem jak to jest wewnątrz zbudowane. Powiedzmy że dopiero uczę się Serii :oops: , trochę pogrzebię i za rok będzie już temat opanowany :wink: .
wnioskuje więc że zlałem olej jedynie z reduktora, sprawdzę w otworze kontrolnym skrzyni czy jest tam olej.
Co do tylnego mostu to wpierw jak radzicie podniosę koło z jednej strony i sprawdzę czy przenosi napęd. Myślę że ukręciłem półoś. Jak samochód jedzie to nic nie chrupocze z tyłu i może przekładnia kątowa i satelity ocalały.
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: Flytier » pt cze 25, 2010 10:34 am

Spoko chłopaki, wszystko rozróżniam tylko nie za bardzo wiem jak to jest wewnątrz zbudowane. Powiedzmy że dopiero uczę się Serii :oops: , trochę pogrzebię i za rok będzie już temat opanowany :wink: .
wnioskuje więc że zlałem olej jedynie z reduktora, sprawdzę w otworze kontrolnym skrzyni czy jest tam olej.
Co do tylnego mostu to wpierw jak radzicie podniosę koło z jednej strony i sprawdzę czy przenosi napęd. Myślę że ukręciłem półoś. Jak samochód jedzie to nic nie chrupocze z tyłu i może przekładnia kątowa i satelity ocalały.[
Hmm..., po roku. Ja swojego P38 mam trzeci rok, a tajemnic tyle przede mną :)21 .

Awatar użytkownika
ignat36
Posty: 433
Rejestracja: pt maja 19, 2006 1:04 am
Lokalizacja: Warszawa/3city
Kontaktowanie:

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: ignat36 » pt cze 25, 2010 11:21 am

tu masz wszystko ładnie pięknie obrysowne.

http://www.users.on.net/~rik/lr/gears/index.html
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » pt cze 25, 2010 12:47 pm

ignat36 pisze:tu masz wszystko ładnie pięknie obrysowne.

http://www.users.on.net/~rik/lr/gears/index.html
dziękuje bardzo.
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » sob cze 26, 2010 1:31 pm

Już wszystko wiadomo, ukręciła się "krótka" półoś, obyło się bez większych zniszczeń. Bynajmniej nic takiego nie zauważyłem.
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: Wąż » sob cze 26, 2010 1:41 pm

wydobądź mela i poluj na nową :)2
eh jak to jest, ze ja jeszcze nic nie ukręciłem? :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
dawers
 
 
Posty: 161
Rejestracja: śr cze 16, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: Poznań-Gdańsk

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: dawers » sob cze 26, 2010 6:43 pm

Ja też nie ukręciłem 8) W sumie zorientowałem się w ofercie i chyba nowa ośka nie będzie za droga. Zresztą lewa (cała) wygląda jakby była wymieniona niedawno a prawa była jakby skorodowana i z wżerami. Całe szczęście że w Poznaniu są trzy sklepy z częściami do LR. Przy okazji wymienię zimeringi na piastach i na wałku atakującym bo przepuszczały oraz uszczelki papierowe na zabierakach i pod łbem dyfru.
Obrazek
Alkohol i Brawura

Land Rover 88 SIII
GAZ 69M

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: LR SIII - uszkodzony reduktor- brak szybkich przełożeń

Post autor: sbb » sob cze 26, 2010 6:53 pm

dawers pisze:
Spoko chłopaki, wszystko rozróżniam tylko nie za bardzo wiem jak to jest wewnątrz zbudowane. Powiedzmy że dopiero uczę się Serii :oops: , trochę pogrzebię i za rok będzie już temat opanowany
poszukaj sobie instrukcji tutaj:
http://www.landklinika.pl/index.php?opt ... Itemid=117
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość