Strona 1 z 1
Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 8:07 am
autor: bossman100
Witam!!
Powstał nowy problem

wczoraj jadąc do miasta obok po przejechaniu 25km nagle podskoczyła temperatura do pomarańczowego! no to ja na pobocze (akurat cpn gazu) i zagladam -otwieram zbiorniczek plynu chłodniczego a tam pusto tylko słychac jak powietrze zasysa. No to do gościa z cpn i płyn chłodniczy kupuję wciągnął 4L. No i dobra ruszam dalej temperatura ładnie spadła i jade po 7km nagle znowu atak temperatury na pomarańczowe pole. No to ja na parking przydrozny i znowu zagladam do zbiorniczka ale nie mogę zajrzeć bo mi wode wywala wlewem. Czekam 20min na ostygnięcie zaglądam do zbiorniczka pusto, ruszam spowrotem do domu jade 15km i znowu się zaczyna atak wskazówki na pomarańczowe pole więc wrzucam luz i już mam zjerzdżać na pobocze a tu nagle trach i wskazówka wraca do normalnego poziomu i tak już zostaje, spokój żadnych podskoków temperatury po dojechaniu do swego miasta i po kotłowaniu po miescie i całym dniu jeżdżenia już temperatura nie podskoczyła. Czy tylko w trasie coś mu się dzieje wczśniej nie miał takich objawów. Co to może być

Stawiałbym na termostat ale niejestem pewien, cos wcześniej czytałem o jakimś zapychającym się trójniczku ale niewiem gdzie on jest umiejścowiony i czy to może być jego wina

(Tak naprawdę to niewiem gdzie jest schowany termostat w mojej 300Tdi z 97roku)
Prosze o porady i pomoc

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 8:08 am
autor: bossman100
ale sie rozpisałem sorry

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 8:52 am
autor: bredfan
termostat zapewne.... wywal go, jeździj bez i obserwuj efekty jak będzie wszystko OK to kup sobie nowy termostat albo dwa i się ciesz
no chyba że zdążyłeś już przegrzać temata na tyle, że nowy termostat nie pomoże
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 8:59 am
autor: Mikado
termostat ci sie zaczął sypać, się zacina znaczy się
wymień
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 9:15 am
autor: Mick
Po rysunku powinienes rozpoznac gdzie jest

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 9:50 am
autor: Flytier
Zastanawia mnie dwukrotny brak wody w zbiorniku wyrównawczym, pomimo dolania płynu

.
Co do samo naprawienia się stabilności temperarury, to miałem podobną sytuację.
Pękło mi ramię napinacza paska klinowego, zerwało paski, połamało wiatrak, a jego elementy przedziurawiły chłodnicę.
Musiałem ją kleić,a przy okazji też odkamieniłem. Po ponownym zalaniu płynem i rozgrzaniu silnika, wskaznik nie zatrzymał się jak zwykle w połowie skali. Zatrzymał się o 1/3 powyżej optimum. Trzeba było zatrzymać samochód i odkręcić korek wlewu.Widać taka procedura pozwalała na dokładne odpowietrzenie układu (mimo, że on sam powinien się odpowietrzyc). Wtedy z jakiegoś powodu, już nie pamiętam jakiego, spuszczałem płyn dwa razy. Zachowanie układu chłodzenia było takie samo tyle, że za drugim razem musiałem procedurę powtórzyć dwukrotnie.
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 10:25 am
autor: ginawa
trzyseta jest extremalnie stabilna temperaturowo i byle termostat raczej nie jest tutaj winny. sprawdż pod kątem uszkodzonej uszczelki pod głowicą .
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 11:02 am
autor: cianbo
U mnie takie wywalanie płynu i skoki temperatury to była uszkodzona uszczelka pod głowicą.
A wszystko zaczęło się chyba od zatkanego trójnika, znaczy skurwiałego bączka.

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 11:22 am
autor: Mikado
Flytier pisze:Zastanawia mnie dwukrotny brak wody w zbiorniku wyrównawczym, pomimo dolania płynu

.
racja racja... nie wiem jak ja to przeoczyłem...

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 1:25 pm
autor: N2O
Flytier pisze:Zastanawia mnie dwukrotny brak wody w zbiorniku wyrównawczym, pomimo dolania płynu

.
Co do samo naprawienia się stabilności temperarury, to miałem podobną sytuację.
Pękło mi ramię napinacza paska klinowego, zerwało paski, połamało wiatrak, a jego elementy przedziurawiły chłodnicę.
Musiałem ją kleić,a przy okazji też odkamieniłem. Po ponownym zalaniu płynem i rozgrzaniu silnika, wskaznik nie zatrzymał się jak zwykle w połowie skali. Zatrzymał się o 1/3 powyżej optimum. Trzeba było zatrzymać samochód i odkręcić korek wlewu.Widać taka procedura pozwalała na dokładne odpowietrzenie układu (mimo, że on sam powinien się odpowietrzyc). Wtedy z jakiegoś powodu, już nie pamiętam jakiego, spuszczałem płyn dwa razy. Zachowanie układu chłodzenia było takie samo tyle, że za drugim razem musiałem procedurę powtórzyć dwukrotnie.
Jeśli chodzi ci o diesla w P38 to wystarczy przedmuchać magiczny wężyk od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego i żadne cuda nie mają prawa się dziać.

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 1:43 pm
autor: bossman100
Dzięki za podpowiedzi i odpowiedzi.
Narazie wyjmuję termostat i zobaczymy co bedzie sie działo dalej
Wody w oleju silnika nie stwierdzono

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 2:03 pm
autor: pezet
A co ma niesprawny termostat do zjedzenia kilku litrów płynu?
Trudno mi wydedukować jakiś związek
Nic na biało nie dymiło?
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 2:08 pm
autor: bossman100
nic na biało nie dymiło
a ile powinno być płynu w zbiorniczku (Połowa zbiorniczka)

ile ogólnie wchodzi płynu chłodniczego bo ja od zakupu nie sprawdzałem czy jest wogule

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 2:08 pm
autor: JarekK
bossman100 pisze:nic na biało nie dymiło
a ile powinno być płynu w zbiorniczku (Połowa zbiorniczka)

ile ogólnie wchodzi płynu chłodniczego bo ja od zakupu nie sprawdzałem czy jest wogule

płyn pownien zakrywać ten bolec co jest w środku zbiorniczka
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 3:11 pm
autor: ginawa
to , że nie mieszają się płyny , nie wyklucza jeszcze uszkodzonej uszczelki . mogą jeszcze mieszać się gazy z płynami . jedż do kumatego mechanika , i poproś aby wykluczył uszkodzoną uszczelkę , jeżeli zna się na rzeczy , to po pół godzinie będzie diagnoza . gdyby nawet tak było , zakładając bardzo optymistycznie , to sam fakt , że wlałeś ileś tam litrów zimnego płynu do rozgrzanego i NIEPRACUJĄCEGO silnika to masz na sto procent dmuchniętą uszczelkę. ale to jest dopiero skutek , ważniejsze jest znalezienie przyczyny.
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 3:30 pm
autor: Flytier
N2O pisze:Flytier pisze:Zastanawia mnie dwukrotny brak wody w zbiorniku wyrównawczym, pomimo dolania płynu

.
Co do samo naprawienia się stabilności temperarury, to miałem podobną sytuację.
Pękło mi ramię napinacza paska klinowego, zerwało paski, połamało wiatrak, a jego elementy przedziurawiły chłodnicę.
Musiałem ją kleić,a przy okazji też odkamieniłem. Po ponownym zalaniu płynem i rozgrzaniu silnika, wskaznik nie zatrzymał się jak zwykle w połowie skali. Zatrzymał się o 1/3 powyżej optimum. Trzeba było zatrzymać samochód i odkręcić korek wlewu.Widać taka procedura pozwalała na dokładne odpowietrzenie układu (mimo, że on sam powinien się odpowietrzyc). Wtedy z jakiegoś powodu, już nie pamiętam jakiego, spuszczałem płyn dwa razy. Zachowanie układu chłodzenia było takie samo tyle, że za drugim razem musiałem procedurę powtórzyć dwukrotnie.
Jeśli chodzi ci o diesla w P38 to wystarczy przedmuchać magiczny wężyk od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego i żadne cuda nie mają prawa się dziać.

Znaczy się po wymianie nowego płynu? Czy może sugeujesz niedrożność tej rurki?
Po odpaleniu silnika, płyn wracał tą rurką do zbiornika wyrównawczego, a i tak temperatura rosła powyżej normy.
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 4:00 pm
autor: bossman100
ginawa pisze:to , że nie mieszają się płyny , nie wyklucza jeszcze uszkodzonej uszczelki . mogą jeszcze mieszać się gazy z płynami . jedż do kumatego mechanika , i poproś aby wykluczył uszkodzoną uszczelkę , jeżeli zna się na rzeczy , to po pół godzinie będzie diagnoza . gdyby nawet tak było , zakładając bardzo optymistycznie , to sam fakt , że wlałeś ileś tam litrów zimnego płynu do rozgrzanego i NIEPRACUJĄCEGO silnika to masz na sto procent dmuchniętą uszczelkę. ale to jest dopiero skutek , ważniejsze jest znalezienie przyczyny.
toć jak wlałem na niepracujący silnik to jakim sposobem znalazł się on na uszczelce, chyba uszczelka jest za pompą a jak pompa nie chodzi to jej nie przepchnie dalej czyli płyn najdalej dostał sie do chłodnicy

chyba dobrze kojarze

a może źle
ale do mechanika i tak podjade żeby zajrzał w głąb
może mała podpowiedź jak sprawdzic czy walnieta uszczelka

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 4:25 pm
autor: ginawa
można to nazwać szokiem termicznym , można mówić o tym , że mokry i zimny blok żeliwny inaczej oddaje i przyjmuje ciepło , a głowica aluminiowa pozbawiona płynu chłodzacego inaczej przyjmuje gwaltowne schlodzenie z temperatury dosyc wysokiej do temperatury iluś tam litrów zimnego płynu . powiem tak - podnieś osłonę pokrywy zaworów ( taka czarna guma na samej górze silnika ) i obejrzyj sobie obudowę czujnika temperatury , jeżeli będzie stopiony plastik to na sto dziesięc procent jest padnięta uszczelka. co i tak nie zmienia faktu że jest to skutek , a przyczynę należy dopiero zlokalizować .
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 5:34 pm
autor: pezet
Zaraz zaraz - słysząc tętent kopyt - myśl najpierw o koniu, nie o zebrze
Ubytek płynu to może być uszczelka pod głowicą, ale najpierw bym pomyślał o banalnym... wycieku

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 5:37 pm
autor: ginawa
w ilości iluś litrów na kilkadziesiąt kilometrów ? . za tanio by było .
Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 6:37 pm
autor: pezet
Kilka litrów i w parę sekund ucieknie - jak np. wąż spadnie

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 6:43 pm
autor: emkg
miałem to w v8 - oddał cały sos w chwilę

ale @Bossman100 nic o spadniętym wężu nie pisał ...
oczywiście uszczelki zostały zrobione po tym incydencie ...
po pierwsze bym sprawdził dół chłodnicy - zimna - termostat - jak się przycina - a jak nie - ...

Re: Wysoka temperatura
: ndz sie 15, 2010 11:37 pm
autor: N2O
Flytier pisze:
Znaczy się po wymianie nowego płynu? Czy może sugeujesz niedrożność tej rurki?
Po odpaleniu silnika, płyn wracał tą rurką do zbiornika wyrównawczego, a i tak temperatura rosła powyżej normy.
Nie chodzi o niedrożność, tylko o to że przy wymianie płynu do czasu odpowietrzenia układu rurka musi być pusta aby powietrze z chłodnicy wyszło.

Re: Wysoka temperatura
: pn sie 16, 2010 7:09 am
autor: juur
sprawdź szczelność zbiorniczka wyrównawczego. Ma tendencje to rozszczelnienia - wilgotno pod i w okolicy.
Re: Wysoka temperatura
: wt sie 17, 2010 4:42 am
autor: Flytier
N2O pisze:Flytier pisze:
Znaczy się po wymianie nowego płynu? Czy może sugeujesz niedrożność tej rurki?
Po odpaleniu silnika, płyn wracał tą rurką do zbiornika wyrównawczego, a i tak temperatura rosła powyżej normy.
Nie chodzi o niedrożność, tylko o to że przy wymianie płynu do czasu odpowietrzenia układu rurka musi być pusta aby powietrze z chłodnicy wyszło.

Aa.., jarzę

. Dzięki za radę na przyszłość.