Lift DIII na sprężynie

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Lift DIII na sprężynie

Post autor: Maq » wt sie 31, 2010 6:25 am

Czy są jakieś zestawy do liftu DIII "S", bez miechów, na staromodnej sprężynie?

Linka bym prosił.....

Podziękował.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: czesław&jarząbek » wt sie 31, 2010 6:54 am

są.
king spring
+2"
ale to tylko do wozów na sprężynie.
#noichuj

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Maq » wt sie 31, 2010 9:47 am

Masz jakiegoś linka, bo nic nie wyszukałem? Jaką gumę można włożyć do wozu +2''?
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: czesław&jarząbek » wt sie 31, 2010 10:21 am

nie ma wielkiego wyboru bo podaż gum na 17" jest ograniczona.
#noichuj

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Maq » wt sie 31, 2010 12:10 pm

17'' są niekoszerne. Mają być 18''.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: alfik » wt sie 31, 2010 1:13 pm

Dla Kyrona przerabiałem temat większych niż 30 cali a mniejszych niż 32" terenowych opon na felgę 18" i niezwłocznie kupiłem 16". AT 255/60R18 dostaniesz (miałem grabbery), jest wybór 265/60R18, mogą być też 265/65R18 ale dla mnie już za duże i pewnie do disco też... ale są takie BFG AT ale z indeksem nośności dla ciężarówek (122)

Co jest niekoszernego w 17"? szczególnie, jeśli auto jest szykowane pod teren, po pod lans, to poniżej 22" nie zrobisz wrażenia. z 245/70R17 to są produkowane MTRy, Grabbery AT, Duratracki, BFG MT i wiele innych. i Są inne rozmiary 17" z ciekawym wyborem...

Swoją drogą - jaki prześwit ma DIII na fabrycznych sprężynach - jeśli taki jak na miechach w położeniu szosowym, to rzeczywiście potrzebny jest lift.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Maq » wt sie 31, 2010 1:20 pm

G4 jest na 18'' dlatego są koszerne 8)

17'' oczywiście też będą dobre, niestety 16'' się nie wciśnie - za duży hamulec. Do Freda włożyłem 31'' i weszły bez bólu, było jeszcze tyle luzu w nadkolu, że może weszłoby 235/85R16. DIII jeszcze nie mam, na razie teoretyzuję, ale niepoprawnie sprzęt wygląda na oponie w oryginalnym rozmiarze.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: alfik » wt sie 31, 2010 1:29 pm

Maq pisze: , ale niepoprawnie sprzęt wygląda na oponie w oryginalnym rozmiarze.
:)2 :D
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Salata123 » wt sie 31, 2010 1:32 pm

Maq, tu masz fotkę LR3 z 235/85/16 http://www.finder.pl/Gallery/RajdDrezno ... 010/24.jpg
Słabo widać ale widać, że się da :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: alfik » wt sie 31, 2010 2:20 pm

Masz pewność, że nie są to 245/75R17 - podobna średnica zewnętrzna, też bądą wyglądać wąsko a jednak 17". 235/85R16 ma tę cechę, że promień felgi to blisko pół promienia całego koła - na oko na zdjęciu felga jest większa... Ale to tylko gdybanie. Zaś wygląd jest OK :)
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Damian » wt sie 31, 2010 2:24 pm

Salata123 pisze:Maq, tu masz fotkę LR3 z 235/85/16 http://www.finder.pl/Gallery/RajdDrezno ... 010/24.jpg
Słabo widać ale widać, że się da :)
poinformuj tylko jeszcze kolegów co trzeba zrobić z piastami, żeby 16" wlizło ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Salata123 » wt sie 31, 2010 2:29 pm

Może Ty poinformujesz, bo widocznie masz inne informacje niż ja :wink:

Z moich informacji wynika, że z piastami nie trzeba robić nic... ale wiesz, mogę się nie znać :)21


Zresztą to nie ma znaczenia co trzeba, z czym i jak, ważne, że można, da się i działa :)2 .
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Salata123 » wt sie 31, 2010 2:31 pm

alfik - tak, jestem pewny.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Damian » wt sie 31, 2010 2:33 pm

Salata123 pisze:Może Ty poinformujesz, bo widocznie masz inne informacje niż ja :wink:

Z moich informacji wynika, że z piastami nie trzeba robić nic... ale wiesz, mogę się nie znać :)21


Zresztą to nie ma znaczenia co trzeba, z czym i jak, ważne, że można, da się i działa :)2 .
nie wiem dokładnie jak Wy robiliście, ale z tego co wiem to Gryszczuk dał piasty od D2
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Salata123 » wt sie 31, 2010 2:37 pm

szkoda, że nie wsadził mostów od patrola :wink:

:)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Damian » wt sie 31, 2010 2:48 pm

no w sumie na piasty parcha też wchodzą 16" :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Salata123 » wt sie 31, 2010 2:50 pm

a tak przy okazji, co ma piasta do rozmiaru felgi? :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Damian » wt sie 31, 2010 2:56 pm

razem z piastami szły nowe tarcze i zaciski
ja się nie znam, pytałem kiedyś Moliego jak weszły 16-tki, to mi powiedział że poszły piasty od D2
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Salata123 » wt sie 31, 2010 3:05 pm

ja też się nie znam... dlatego pytam :)21

ale rozjaśniłeś mi problem piasty i felgi, dziękuję Ci :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Karolek_C » wt sie 31, 2010 3:57 pm

Ad Maq - swego czasu ARB robiło duży test produkowanego przez siebie wyposażenia na różnych autach, wśród których było też D3 ale na miechach. Poza zderzakiem i uchwytem koła mieli właśnie inne kapcie i były to 265/65/18 BFG AT - są takie wciąż produkowane i pewnie bez większych trudności dostaniesz. Odpowiada to 32 calom i bez problemu wejdzie.

Co do koszerności, to G4 nie było na 18 lecz na 19 i było tam wrzucone 255/55/19 Good Year MTR i są oczywiście w tym rozmiarze wciąż dostępne, ale to na nasze dziury chyba lekka przesada.

Ja mam na miechach i zostałem przy rozmiarze oryginalnym, na zimę mam bardzo fajne zimówki o mocnym bieżniku Yokohama Geolandar IT 72 czy jakoś tak oraz od dwóch tygodni na wiosnę-jesień Generall Grabber AT2 - obie wersje w rozmiarze fabrycznym czyli 255/60/18 i jest dobrze - nie narzekam. D3 w moim wydaniu nie jest przeznaczone do katowania, lecz do lekkiego off roadu, wypraw oraz codziennego użytku - jeździ nim moja Żona. Z tych powodów pozostałem przy fabrycznym rozmiarze, a dodatkowo przekonało mnie to, że gdyby coś się stało z zawieszeniem (pneumatyka) to na fabrycznym rozmiarze do domu jakoś się doczołgam a na większym by już tarło. Ty przy sprężynach nie będziesz miał tego problemu.

Poza wymienionym przez Czesława KS jest jeszcze zestaw sprężyn TJM o dwóch wersjach obciążenia - max przód to chyba +50kg i max tył to chyba +150kg, lift 2 cale. Ponadto słyszałem również, że Iron Man też coś robi.

Jedyny problem to dobranie amortyzatorów. Polecane jest dobranie w jakimś Blisteinie czy cuś ;-)

A tak przy okazji to polecam Ci stronę angielską disco3.co.uk gdzie chłopaki mają rozkminiony doszczętnie temat i sprężyn i większych opon wraz ze wskazaniem modeli w danych rozmiarach.

Pozdrawiam, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: GAZFAN » wt sie 31, 2010 4:00 pm

Ano da się założyć 16'' nie korzystając z D2 co suzus i sałata udowodnili tym zdjęciem.
zawsze rodzi się po prostu pytanie kto to robi. i jaką ma wiedzę i umiejętności.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Karolek_C » wt sie 31, 2010 8:24 pm

Co do 16-stek można też skorzystać z "forumowego sklepu" http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/20/10660.html

Notabene w PL chyba pierwsze na 16-stkach DIII były najprawdopodobniej Alberta G. pod hasłem "projekt dakar" szykowane na ten Dakar co do skutku nie doszedł.

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Maq » wt sie 31, 2010 9:37 pm

Karolek_C pisze:Co do 16-stek można też skorzystać z "forumowego sklepu" http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/20/10660.html
Jednak....

Ale ta felga, taki mały koszmarek, do samurai'a to bym może założył, do DIII bym się wstydził :roll:

P.S. Masz jakąś specyfikację G4, bo nasze wersje się różnią. Nie twierdzę, że moja jest lepsza, bo pewnie nie jest, ale chętnie bym pooglądał....
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Salata123 » wt sie 31, 2010 9:46 pm

Obrazek

e tam... tak źle nie wygląda... :wink: ale nie robi :)21

Karolek_C - nawet wyżej było o tym pisane :wink:
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Lift DIII na sprężynie

Post autor: Maq » śr wrz 01, 2010 9:16 am

Salata123 pisze:Obrazek

e tam... tak źle nie wygląda... :wink: ale nie robi :)21

Karolek_C - nawet wyżej było o tym pisane :wink:
To na obrazku to jest 16'' + 235/85R16? Rzeczywiście na aucie wygląda lepiej niż w katalogu...

A czemu nie robi?
LR2 - jej
LR3 - jego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości