Lift DIII na sprężynie
Moderator: Jerry
Lift DIII na sprężynie
Czy są jakieś zestawy do liftu DIII "S", bez miechów, na staromodnej sprężynie?
Linka bym prosił.....
Podziękował.
Linka bym prosił.....
Podziękował.
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Lift DIII na sprężynie
Masz jakiegoś linka, bo nic nie wyszukałem? Jaką gumę można włożyć do wozu +2''?
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Lift DIII na sprężynie
Dla Kyrona przerabiałem temat większych niż 30 cali a mniejszych niż 32" terenowych opon na felgę 18" i niezwłocznie kupiłem 16". AT 255/60R18 dostaniesz (miałem grabbery), jest wybór 265/60R18, mogą być też 265/65R18 ale dla mnie już za duże i pewnie do disco też... ale są takie BFG AT ale z indeksem nośności dla ciężarówek (122)
Co jest niekoszernego w 17"? szczególnie, jeśli auto jest szykowane pod teren, po pod lans, to poniżej 22" nie zrobisz wrażenia. z 245/70R17 to są produkowane MTRy, Grabbery AT, Duratracki, BFG MT i wiele innych. i Są inne rozmiary 17" z ciekawym wyborem...
Swoją drogą - jaki prześwit ma DIII na fabrycznych sprężynach - jeśli taki jak na miechach w położeniu szosowym, to rzeczywiście potrzebny jest lift.
Co jest niekoszernego w 17"? szczególnie, jeśli auto jest szykowane pod teren, po pod lans, to poniżej 22" nie zrobisz wrażenia. z 245/70R17 to są produkowane MTRy, Grabbery AT, Duratracki, BFG MT i wiele innych. i Są inne rozmiary 17" z ciekawym wyborem...
Swoją drogą - jaki prześwit ma DIII na fabrycznych sprężynach - jeśli taki jak na miechach w położeniu szosowym, to rzeczywiście potrzebny jest lift.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Lift DIII na sprężynie
G4 jest na 18'' dlatego są koszerne
17'' oczywiście też będą dobre, niestety 16'' się nie wciśnie - za duży hamulec. Do Freda włożyłem 31'' i weszły bez bólu, było jeszcze tyle luzu w nadkolu, że może weszłoby 235/85R16. DIII jeszcze nie mam, na razie teoretyzuję, ale niepoprawnie sprzęt wygląda na oponie w oryginalnym rozmiarze.

17'' oczywiście też będą dobre, niestety 16'' się nie wciśnie - za duży hamulec. Do Freda włożyłem 31'' i weszły bez bólu, było jeszcze tyle luzu w nadkolu, że może weszłoby 235/85R16. DIII jeszcze nie mam, na razie teoretyzuję, ale niepoprawnie sprzęt wygląda na oponie w oryginalnym rozmiarze.
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
Re: Lift DIII na sprężynie
Maq pisze: , ale niepoprawnie sprzęt wygląda na oponie w oryginalnym rozmiarze.


Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Lift DIII na sprężynie
Maq, tu masz fotkę LR3 z 235/85/16 http://www.finder.pl/Gallery/RajdDrezno ... 010/24.jpg
Słabo widać ale widać, że się da
Słabo widać ale widać, że się da

Re: Lift DIII na sprężynie
Masz pewność, że nie są to 245/75R17 - podobna średnica zewnętrzna, też bądą wyglądać wąsko a jednak 17". 235/85R16 ma tę cechę, że promień felgi to blisko pół promienia całego koła - na oko na zdjęciu felga jest większa... Ale to tylko gdybanie. Zaś wygląd jest OK 

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Lift DIII na sprężynie
poinformuj tylko jeszcze kolegów co trzeba zrobić z piastami, żeby 16" wlizłoSalata123 pisze:Maq, tu masz fotkę LR3 z 235/85/16 http://www.finder.pl/Gallery/RajdDrezno ... 010/24.jpg
Słabo widać ale widać, że się da

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Lift DIII na sprężynie
Może Ty poinformujesz, bo widocznie masz inne informacje niż ja
Z moich informacji wynika, że z piastami nie trzeba robić nic... ale wiesz, mogę się nie znać
Zresztą to nie ma znaczenia co trzeba, z czym i jak, ważne, że można, da się i działa
.

Z moich informacji wynika, że z piastami nie trzeba robić nic... ale wiesz, mogę się nie znać

Zresztą to nie ma znaczenia co trzeba, z czym i jak, ważne, że można, da się i działa

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Lift DIII na sprężynie
nie wiem dokładnie jak Wy robiliście, ale z tego co wiem to Gryszczuk dał piasty od D2Salata123 pisze:Może Ty poinformujesz, bo widocznie masz inne informacje niż ja![]()
Z moich informacji wynika, że z piastami nie trzeba robić nic... ale wiesz, mogę się nie znać![]()
Zresztą to nie ma znaczenia co trzeba, z czym i jak, ważne, że można, da się i działa.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Lift DIII na sprężynie
szkoda, że nie wsadził mostów od patrola



- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Lift DIII na sprężynie
no w sumie na piasty parcha też wchodzą 16" 

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Lift DIII na sprężynie
a tak przy okazji, co ma piasta do rozmiaru felgi? 

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Lift DIII na sprężynie
razem z piastami szły nowe tarcze i zaciski
ja się nie znam, pytałem kiedyś Moliego jak weszły 16-tki, to mi powiedział że poszły piasty od D2
ja się nie znam, pytałem kiedyś Moliego jak weszły 16-tki, to mi powiedział że poszły piasty od D2
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Lift DIII na sprężynie
ja też się nie znam... dlatego pytam
ale rozjaśniłeś mi problem piasty i felgi, dziękuję Ci

ale rozjaśniłeś mi problem piasty i felgi, dziękuję Ci

Re: Lift DIII na sprężynie
Ad Maq - swego czasu ARB robiło duży test produkowanego przez siebie wyposażenia na różnych autach, wśród których było też D3 ale na miechach. Poza zderzakiem i uchwytem koła mieli właśnie inne kapcie i były to 265/65/18 BFG AT - są takie wciąż produkowane i pewnie bez większych trudności dostaniesz. Odpowiada to 32 calom i bez problemu wejdzie.
Co do koszerności, to G4 nie było na 18 lecz na 19 i było tam wrzucone 255/55/19 Good Year MTR i są oczywiście w tym rozmiarze wciąż dostępne, ale to na nasze dziury chyba lekka przesada.
Ja mam na miechach i zostałem przy rozmiarze oryginalnym, na zimę mam bardzo fajne zimówki o mocnym bieżniku Yokohama Geolandar IT 72 czy jakoś tak oraz od dwóch tygodni na wiosnę-jesień Generall Grabber AT2 - obie wersje w rozmiarze fabrycznym czyli 255/60/18 i jest dobrze - nie narzekam. D3 w moim wydaniu nie jest przeznaczone do katowania, lecz do lekkiego off roadu, wypraw oraz codziennego użytku - jeździ nim moja Żona. Z tych powodów pozostałem przy fabrycznym rozmiarze, a dodatkowo przekonało mnie to, że gdyby coś się stało z zawieszeniem (pneumatyka) to na fabrycznym rozmiarze do domu jakoś się doczołgam a na większym by już tarło. Ty przy sprężynach nie będziesz miał tego problemu.
Poza wymienionym przez Czesława KS jest jeszcze zestaw sprężyn TJM o dwóch wersjach obciążenia - max przód to chyba +50kg i max tył to chyba +150kg, lift 2 cale. Ponadto słyszałem również, że Iron Man też coś robi.
Jedyny problem to dobranie amortyzatorów. Polecane jest dobranie w jakimś Blisteinie czy cuś
A tak przy okazji to polecam Ci stronę angielską disco3.co.uk gdzie chłopaki mają rozkminiony doszczętnie temat i sprężyn i większych opon wraz ze wskazaniem modeli w danych rozmiarach.
Pozdrawiam, Karolek
Co do koszerności, to G4 nie było na 18 lecz na 19 i było tam wrzucone 255/55/19 Good Year MTR i są oczywiście w tym rozmiarze wciąż dostępne, ale to na nasze dziury chyba lekka przesada.
Ja mam na miechach i zostałem przy rozmiarze oryginalnym, na zimę mam bardzo fajne zimówki o mocnym bieżniku Yokohama Geolandar IT 72 czy jakoś tak oraz od dwóch tygodni na wiosnę-jesień Generall Grabber AT2 - obie wersje w rozmiarze fabrycznym czyli 255/60/18 i jest dobrze - nie narzekam. D3 w moim wydaniu nie jest przeznaczone do katowania, lecz do lekkiego off roadu, wypraw oraz codziennego użytku - jeździ nim moja Żona. Z tych powodów pozostałem przy fabrycznym rozmiarze, a dodatkowo przekonało mnie to, że gdyby coś się stało z zawieszeniem (pneumatyka) to na fabrycznym rozmiarze do domu jakoś się doczołgam a na większym by już tarło. Ty przy sprężynach nie będziesz miał tego problemu.
Poza wymienionym przez Czesława KS jest jeszcze zestaw sprężyn TJM o dwóch wersjach obciążenia - max przód to chyba +50kg i max tył to chyba +150kg, lift 2 cale. Ponadto słyszałem również, że Iron Man też coś robi.
Jedyny problem to dobranie amortyzatorów. Polecane jest dobranie w jakimś Blisteinie czy cuś

A tak przy okazji to polecam Ci stronę angielską disco3.co.uk gdzie chłopaki mają rozkminiony doszczętnie temat i sprężyn i większych opon wraz ze wskazaniem modeli w danych rozmiarach.
Pozdrawiam, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Lift DIII na sprężynie
Ano da się założyć 16'' nie korzystając z D2 co suzus i sałata udowodnili tym zdjęciem.
zawsze rodzi się po prostu pytanie kto to robi. i jaką ma wiedzę i umiejętności.
zawsze rodzi się po prostu pytanie kto to robi. i jaką ma wiedzę i umiejętności.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

Re: Lift DIII na sprężynie
Co do 16-stek można też skorzystać z "forumowego sklepu" http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/20/10660.html
Notabene w PL chyba pierwsze na 16-stkach DIII były najprawdopodobniej Alberta G. pod hasłem "projekt dakar" szykowane na ten Dakar co do skutku nie doszedł.
Karolek
Notabene w PL chyba pierwsze na 16-stkach DIII były najprawdopodobniej Alberta G. pod hasłem "projekt dakar" szykowane na ten Dakar co do skutku nie doszedł.
Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Re: Lift DIII na sprężynie
Jednak....Karolek_C pisze:Co do 16-stek można też skorzystać z "forumowego sklepu" http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/20/10660.html
Ale ta felga, taki mały koszmarek, do samurai'a to bym może założył, do DIII bym się wstydził

P.S. Masz jakąś specyfikację G4, bo nasze wersje się różnią. Nie twierdzę, że moja jest lepsza, bo pewnie nie jest, ale chętnie bym pooglądał....
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
Re: Lift DIII na sprężynie
To na obrazku to jest 16'' + 235/85R16? Rzeczywiście na aucie wygląda lepiej niż w katalogu...Salata123 pisze:Obrazek
e tam... tak źle nie wygląda...ale nie robi
Karolek_C - nawet wyżej było o tym pisane
A czemu nie robi?
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości