Strona 1 z 2
Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 6:25 am
autor: Maq
Czy są jakieś zestawy do liftu DIII "S", bez miechów, na staromodnej sprężynie?
Linka bym prosił.....
Podziękował.
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 6:54 am
autor: czesław&jarząbek
są.
king spring
+2"
ale to tylko do wozów na sprężynie.
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 9:47 am
autor: Maq
Masz jakiegoś linka, bo nic nie wyszukałem? Jaką gumę można włożyć do wozu +2''?
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 10:21 am
autor: czesław&jarząbek
nie ma wielkiego wyboru bo podaż gum na 17" jest ograniczona.
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 12:10 pm
autor: Maq
17'' są niekoszerne. Mają być 18''.
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 1:13 pm
autor: alfik
Dla Kyrona przerabiałem temat większych niż 30 cali a mniejszych niż 32" terenowych opon na felgę 18" i niezwłocznie kupiłem 16". AT 255/60R18 dostaniesz (miałem grabbery), jest wybór 265/60R18, mogą być też 265/65R18 ale dla mnie już za duże i pewnie do disco też... ale są takie BFG AT ale z indeksem nośności dla ciężarówek (122)
Co jest niekoszernego w 17"? szczególnie, jeśli auto jest szykowane pod teren, po pod lans, to poniżej 22" nie zrobisz wrażenia. z 245/70R17 to są produkowane MTRy, Grabbery AT, Duratracki, BFG MT i wiele innych. i Są inne rozmiary 17" z ciekawym wyborem...
Swoją drogą - jaki prześwit ma DIII na fabrycznych sprężynach - jeśli taki jak na miechach w położeniu szosowym, to rzeczywiście potrzebny jest lift.
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 1:20 pm
autor: Maq
G4 jest na 18'' dlatego są koszerne
17'' oczywiście też będą dobre, niestety 16'' się nie wciśnie - za duży hamulec. Do Freda włożyłem 31'' i weszły bez bólu, było jeszcze tyle luzu w nadkolu, że może weszłoby 235/85R16. DIII jeszcze nie mam, na razie teoretyzuję, ale niepoprawnie sprzęt wygląda na oponie w oryginalnym rozmiarze.
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 1:29 pm
autor: alfik
Maq pisze: , ale niepoprawnie sprzęt wygląda na oponie w oryginalnym rozmiarze.

Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 1:32 pm
autor: Salata123
Maq, tu masz fotkę LR3 z 235/85/16
http://www.finder.pl/Gallery/RajdDrezno ... 010/24.jpg
Słabo widać ale widać, że się da

Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 2:20 pm
autor: alfik
Masz pewność, że nie są to 245/75R17 - podobna średnica zewnętrzna, też bądą wyglądać wąsko a jednak 17". 235/85R16 ma tę cechę, że promień felgi to blisko pół promienia całego koła - na oko na zdjęciu felga jest większa... Ale to tylko gdybanie. Zaś wygląd jest OK

Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 2:24 pm
autor: Damian
poinformuj tylko jeszcze kolegów co trzeba zrobić z piastami, żeby 16" wlizło

Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 2:29 pm
autor: Salata123
Może Ty poinformujesz, bo widocznie masz inne informacje niż ja
Z moich informacji wynika, że z piastami nie trzeba robić nic... ale wiesz, mogę się nie znać
Zresztą to nie ma znaczenia co trzeba, z czym i jak, ważne, że można, da się i działa

.
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 2:31 pm
autor: Salata123
alfik - tak, jestem pewny.
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 2:33 pm
autor: Damian
Salata123 pisze:Może Ty poinformujesz, bo widocznie masz inne informacje niż ja
Z moich informacji wynika, że z piastami nie trzeba robić nic... ale wiesz, mogę się nie znać
Zresztą to nie ma znaczenia co trzeba, z czym i jak, ważne, że można, da się i działa

.
nie wiem dokładnie jak Wy robiliście, ale z tego co wiem to Gryszczuk dał piasty od D2
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 2:37 pm
autor: Salata123
szkoda, że nie wsadził mostów od patrola

Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 2:48 pm
autor: Damian
no w sumie na piasty parcha też wchodzą 16"

Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 2:50 pm
autor: Salata123
a tak przy okazji, co ma piasta do rozmiaru felgi?

Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 2:56 pm
autor: Damian
razem z piastami szły nowe tarcze i zaciski
ja się nie znam, pytałem kiedyś Moliego jak weszły 16-tki, to mi powiedział że poszły piasty od D2
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 3:05 pm
autor: Salata123
ja też się nie znam... dlatego pytam
ale rozjaśniłeś mi problem piasty i felgi, dziękuję Ci

Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 3:57 pm
autor: Karolek_C
Ad Maq - swego czasu ARB robiło duży test produkowanego przez siebie wyposażenia na różnych autach, wśród których było też D3 ale na miechach. Poza zderzakiem i uchwytem koła mieli właśnie inne kapcie i były to 265/65/18 BFG AT - są takie wciąż produkowane i pewnie bez większych trudności dostaniesz. Odpowiada to 32 calom i bez problemu wejdzie.
Co do koszerności, to G4 nie było na 18 lecz na 19 i było tam wrzucone 255/55/19 Good Year MTR i są oczywiście w tym rozmiarze wciąż dostępne, ale to na nasze dziury chyba lekka przesada.
Ja mam na miechach i zostałem przy rozmiarze oryginalnym, na zimę mam bardzo fajne zimówki o mocnym bieżniku Yokohama Geolandar IT 72 czy jakoś tak oraz od dwóch tygodni na wiosnę-jesień Generall Grabber AT2 - obie wersje w rozmiarze fabrycznym czyli 255/60/18 i jest dobrze - nie narzekam. D3 w moim wydaniu nie jest przeznaczone do katowania, lecz do lekkiego off roadu, wypraw oraz codziennego użytku - jeździ nim moja Żona. Z tych powodów pozostałem przy fabrycznym rozmiarze, a dodatkowo przekonało mnie to, że gdyby coś się stało z zawieszeniem (pneumatyka) to na fabrycznym rozmiarze do domu jakoś się doczołgam a na większym by już tarło. Ty przy sprężynach nie będziesz miał tego problemu.
Poza wymienionym przez Czesława KS jest jeszcze zestaw sprężyn TJM o dwóch wersjach obciążenia - max przód to chyba +50kg i max tył to chyba +150kg, lift 2 cale. Ponadto słyszałem również, że Iron Man też coś robi.
Jedyny problem to dobranie amortyzatorów. Polecane jest dobranie w jakimś Blisteinie czy cuś
A tak przy okazji to polecam Ci stronę angielską disco3.co.uk gdzie chłopaki mają rozkminiony doszczętnie temat i sprężyn i większych opon wraz ze wskazaniem modeli w danych rozmiarach.
Pozdrawiam, Karolek
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 4:00 pm
autor: GAZFAN
Ano da się założyć 16'' nie korzystając z D2 co suzus i sałata udowodnili tym zdjęciem.
zawsze rodzi się po prostu pytanie kto to robi. i jaką ma wiedzę i umiejętności.
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 8:24 pm
autor: Karolek_C
Co do 16-stek można też skorzystać z "forumowego sklepu"
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/20/10660.html
Notabene w PL chyba pierwsze na 16-stkach DIII były najprawdopodobniej Alberta G. pod hasłem "projekt dakar" szykowane na ten Dakar co do skutku nie doszedł.
Karolek
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 9:37 pm
autor: Maq
Jednak....
Ale ta felga, taki mały koszmarek, do samurai'a to bym może założył, do DIII bym się wstydził
P.S. Masz jakąś specyfikację G4, bo nasze wersje się różnią. Nie twierdzę, że moja jest lepsza, bo pewnie nie jest, ale chętnie bym pooglądał....
Re: Lift DIII na sprężynie
: wt sie 31, 2010 9:46 pm
autor: Salata123
Obrazek
e tam... tak źle nie wygląda...

ale nie robi
Karolek_C - nawet wyżej było o tym pisane

Re: Lift DIII na sprężynie
: śr wrz 01, 2010 9:16 am
autor: Maq
Salata123 pisze:Obrazek
e tam... tak źle nie wygląda...

ale nie robi
Karolek_C - nawet wyżej było o tym pisane

To na obrazku to jest 16'' + 235/85R16? Rzeczywiście na aucie wygląda lepiej niż w katalogu...
A czemu nie robi?