Strona 1 z 2

Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 6:25 am
autor: Maq
Czy są jakieś zestawy do liftu DIII "S", bez miechów, na staromodnej sprężynie?

Linka bym prosił.....

Podziękował.

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 6:54 am
autor: czesław&jarząbek
są.
king spring
+2"
ale to tylko do wozów na sprężynie.

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 9:47 am
autor: Maq
Masz jakiegoś linka, bo nic nie wyszukałem? Jaką gumę można włożyć do wozu +2''?

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 10:21 am
autor: czesław&jarząbek
nie ma wielkiego wyboru bo podaż gum na 17" jest ograniczona.

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 12:10 pm
autor: Maq
17'' są niekoszerne. Mają być 18''.

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 1:13 pm
autor: alfik
Dla Kyrona przerabiałem temat większych niż 30 cali a mniejszych niż 32" terenowych opon na felgę 18" i niezwłocznie kupiłem 16". AT 255/60R18 dostaniesz (miałem grabbery), jest wybór 265/60R18, mogą być też 265/65R18 ale dla mnie już za duże i pewnie do disco też... ale są takie BFG AT ale z indeksem nośności dla ciężarówek (122)

Co jest niekoszernego w 17"? szczególnie, jeśli auto jest szykowane pod teren, po pod lans, to poniżej 22" nie zrobisz wrażenia. z 245/70R17 to są produkowane MTRy, Grabbery AT, Duratracki, BFG MT i wiele innych. i Są inne rozmiary 17" z ciekawym wyborem...

Swoją drogą - jaki prześwit ma DIII na fabrycznych sprężynach - jeśli taki jak na miechach w położeniu szosowym, to rzeczywiście potrzebny jest lift.

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 1:20 pm
autor: Maq
G4 jest na 18'' dlatego są koszerne 8)

17'' oczywiście też będą dobre, niestety 16'' się nie wciśnie - za duży hamulec. Do Freda włożyłem 31'' i weszły bez bólu, było jeszcze tyle luzu w nadkolu, że może weszłoby 235/85R16. DIII jeszcze nie mam, na razie teoretyzuję, ale niepoprawnie sprzęt wygląda na oponie w oryginalnym rozmiarze.

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 1:29 pm
autor: alfik
Maq pisze: , ale niepoprawnie sprzęt wygląda na oponie w oryginalnym rozmiarze.
:)2 :D

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 1:32 pm
autor: Salata123
Maq, tu masz fotkę LR3 z 235/85/16 http://www.finder.pl/Gallery/RajdDrezno ... 010/24.jpg
Słabo widać ale widać, że się da :)

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 2:20 pm
autor: alfik
Masz pewność, że nie są to 245/75R17 - podobna średnica zewnętrzna, też bądą wyglądać wąsko a jednak 17". 235/85R16 ma tę cechę, że promień felgi to blisko pół promienia całego koła - na oko na zdjęciu felga jest większa... Ale to tylko gdybanie. Zaś wygląd jest OK :)

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 2:24 pm
autor: Damian
Salata123 pisze:Maq, tu masz fotkę LR3 z 235/85/16 http://www.finder.pl/Gallery/RajdDrezno ... 010/24.jpg
Słabo widać ale widać, że się da :)
poinformuj tylko jeszcze kolegów co trzeba zrobić z piastami, żeby 16" wlizło ;)

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 2:29 pm
autor: Salata123
Może Ty poinformujesz, bo widocznie masz inne informacje niż ja :wink:

Z moich informacji wynika, że z piastami nie trzeba robić nic... ale wiesz, mogę się nie znać :)21


Zresztą to nie ma znaczenia co trzeba, z czym i jak, ważne, że można, da się i działa :)2 .

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 2:31 pm
autor: Salata123
alfik - tak, jestem pewny.

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 2:33 pm
autor: Damian
Salata123 pisze:Może Ty poinformujesz, bo widocznie masz inne informacje niż ja :wink:

Z moich informacji wynika, że z piastami nie trzeba robić nic... ale wiesz, mogę się nie znać :)21


Zresztą to nie ma znaczenia co trzeba, z czym i jak, ważne, że można, da się i działa :)2 .
nie wiem dokładnie jak Wy robiliście, ale z tego co wiem to Gryszczuk dał piasty od D2

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 2:37 pm
autor: Salata123
szkoda, że nie wsadził mostów od patrola :wink:

:)21

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 2:48 pm
autor: Damian
no w sumie na piasty parcha też wchodzą 16" :)21

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 2:50 pm
autor: Salata123
a tak przy okazji, co ma piasta do rozmiaru felgi? :)21

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 2:56 pm
autor: Damian
razem z piastami szły nowe tarcze i zaciski
ja się nie znam, pytałem kiedyś Moliego jak weszły 16-tki, to mi powiedział że poszły piasty od D2

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 3:05 pm
autor: Salata123
ja też się nie znam... dlatego pytam :)21

ale rozjaśniłeś mi problem piasty i felgi, dziękuję Ci :)21

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 3:57 pm
autor: Karolek_C
Ad Maq - swego czasu ARB robiło duży test produkowanego przez siebie wyposażenia na różnych autach, wśród których było też D3 ale na miechach. Poza zderzakiem i uchwytem koła mieli właśnie inne kapcie i były to 265/65/18 BFG AT - są takie wciąż produkowane i pewnie bez większych trudności dostaniesz. Odpowiada to 32 calom i bez problemu wejdzie.

Co do koszerności, to G4 nie było na 18 lecz na 19 i było tam wrzucone 255/55/19 Good Year MTR i są oczywiście w tym rozmiarze wciąż dostępne, ale to na nasze dziury chyba lekka przesada.

Ja mam na miechach i zostałem przy rozmiarze oryginalnym, na zimę mam bardzo fajne zimówki o mocnym bieżniku Yokohama Geolandar IT 72 czy jakoś tak oraz od dwóch tygodni na wiosnę-jesień Generall Grabber AT2 - obie wersje w rozmiarze fabrycznym czyli 255/60/18 i jest dobrze - nie narzekam. D3 w moim wydaniu nie jest przeznaczone do katowania, lecz do lekkiego off roadu, wypraw oraz codziennego użytku - jeździ nim moja Żona. Z tych powodów pozostałem przy fabrycznym rozmiarze, a dodatkowo przekonało mnie to, że gdyby coś się stało z zawieszeniem (pneumatyka) to na fabrycznym rozmiarze do domu jakoś się doczołgam a na większym by już tarło. Ty przy sprężynach nie będziesz miał tego problemu.

Poza wymienionym przez Czesława KS jest jeszcze zestaw sprężyn TJM o dwóch wersjach obciążenia - max przód to chyba +50kg i max tył to chyba +150kg, lift 2 cale. Ponadto słyszałem również, że Iron Man też coś robi.

Jedyny problem to dobranie amortyzatorów. Polecane jest dobranie w jakimś Blisteinie czy cuś ;-)

A tak przy okazji to polecam Ci stronę angielską disco3.co.uk gdzie chłopaki mają rozkminiony doszczętnie temat i sprężyn i większych opon wraz ze wskazaniem modeli w danych rozmiarach.

Pozdrawiam, Karolek

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 4:00 pm
autor: GAZFAN
Ano da się założyć 16'' nie korzystając z D2 co suzus i sałata udowodnili tym zdjęciem.
zawsze rodzi się po prostu pytanie kto to robi. i jaką ma wiedzę i umiejętności.

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 8:24 pm
autor: Karolek_C
Co do 16-stek można też skorzystać z "forumowego sklepu" http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/20/10660.html

Notabene w PL chyba pierwsze na 16-stkach DIII były najprawdopodobniej Alberta G. pod hasłem "projekt dakar" szykowane na ten Dakar co do skutku nie doszedł.

Karolek

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 9:37 pm
autor: Maq
Karolek_C pisze:Co do 16-stek można też skorzystać z "forumowego sklepu" http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/20/10660.html
Jednak....

Ale ta felga, taki mały koszmarek, do samurai'a to bym może założył, do DIII bym się wstydził :roll:

P.S. Masz jakąś specyfikację G4, bo nasze wersje się różnią. Nie twierdzę, że moja jest lepsza, bo pewnie nie jest, ale chętnie bym pooglądał....

Re: Lift DIII na sprężynie

: wt sie 31, 2010 9:46 pm
autor: Salata123
Obrazek

e tam... tak źle nie wygląda... :wink: ale nie robi :)21

Karolek_C - nawet wyżej było o tym pisane :wink:

Re: Lift DIII na sprężynie

: śr wrz 01, 2010 9:16 am
autor: Maq
Salata123 pisze:Obrazek

e tam... tak źle nie wygląda... :wink: ale nie robi :)21

Karolek_C - nawet wyżej było o tym pisane :wink:
To na obrazku to jest 16'' + 235/85R16? Rzeczywiście na aucie wygląda lepiej niż w katalogu...

A czemu nie robi?