Chcesz wiedzieć czym jest P38 to zacznij od przeczytania opisu na stronie głównej
http://www.rangerovers.net/newrr.html
Następnie przestudiuj sobie opisy napraw i problemów
http://www.rangerovers.net/newrremedies.htm
Właściwości terenowe ma dobre, kąt natarcia, zejście, rampowy, przechyłu czy prześwit są jak najbardziej ok. Trochę gorzej z brodzeniem bo w słabym miejscu ma komputery, ale nie każdy ma ambicje zrobić z samochodu amfibię. Pneumatyczne zawieszenie w terenie pomaga (pierwszy artykuł), choć jak Cię na to stać to warto mieć w aucie na dłuższe podróże po jednej poduszce na przód i tył w zapasie (i np. dwie szybkozłączki do przewodów powietrznych) .
Nie jest to auto do ekstremalnych terenów dobre, ale na wypadu w teren się nadaje. Z dobrą oponą daje rade. Układ przeniesienia napędu nie jest słabszy niż z DII.
Obecnie jest to auto dość stare, części zdecydowanie potaniały. Amortyzatory, poduszki, tarcze, klocki, kupisz za naprawdę małe pieniądze. Części używanych jest bardzo dużo i mają przystępne ceny (sterowanie nawiewami, lusterka, elektryczne pompy wspomagania itp.)
Ma opinię auta psującego się, ale dotyczy to egzemplarzy które były zaniedbane przez któregoś z poprzednich właścicieli. Zadbane nie sprawia problemów. Wielu użytkowników Ci to potwierdzi, pewnie wielu teoretyków zaprzeczy.
Można go nie lubić, ale raczej mało komu się nie podoba z wyglądu. Jest wielki i bardzo wygodny. Z v8 całkiem żwawy
