Strona 1 z 6

Zawieszenie Discovery 3

: wt wrz 21, 2010 12:20 pm
autor: Karolek_C
Witam,

od roku użytkuję Discovery 3 w wersji z pneumatycznym zawieszeniem. Auto ma już najechane 144 tys. km (z tego 24 tkm po Polsce). Wymieniłem w przednim zawieszeniu drążki kierownicze przód/tył i wszystkie gumy dolnego wahacza przód oraz gumy stabilizatorów przód/tył. Auto jeździ bardzo przyjemnie, ale wydaje mi się że ostatnimi czasy jakoś czuć bardziej wszystko co złe na drodze (podkreślam, że wszystkie neweralgiczne gumy wymienione w ASO LR).

Mam w związku z tym pytanie do znawców tematu, gdyż na logikę wydaje mi się, że amortyzatory przy tym przebiegu (a są te same od nowości) mają już prawo na emeryturę. Jak to jest w przypadku tego auta, gdyż wydaje mi się (możliwie), że błędnie, że poducha (air spring) "obejmująca" amortyzator ułatwia mu trochę i wydłuża życie, jednak 144tkm to już chyba trochę.

1. Przy jakim przebiegu D3 użytkowane 90% asfalt 10% teren na pneumatyku wymaga wymiany amortyzatorów / poduch (te to pewnie jak nie będą trzymać ciśnienia)?
2. Czy jest sens wymieniać przy takim przebiegu same amortyzatory czy lepiej od razu całe zestawy z poduchami? Amortyzatory np. można dostać Bilstein off Road czy jakoś tak i na angielskim forum użytkownicy je chwalą. Co radzicie kupić Bilsteiny czy Genuiny i czekać aż klękną poduchy czy od razu wymieniać wszystko.
3. Jak można sprawdzić przy pneumatycznym zawieszeniu sprawność amortyzatorów, gdyż w dwóch stacjach diagnostycznych w których pytałem (jedna super nowoczesna przy ASO Ford, która ma nagrody najlepszy serwis w PL, itd.) Panowie powiedziaeli mi, że problem, bo że komputer nie pokaże wiarygodnych danych i nic się nie dowiemy ??? Czy rzeczywiście tak jest? Czy żeby sprawdzić amorki w D3 trzeba jechać do ASO LR i podłączyć np. do komputera i zrobić na "trzepakach" test i wtedy będzie wiadomo? Jak to jest?

Z góry dziękuję za pomoc,

Karolek

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 5:09 am
autor: Yoorek
Na początek sprawdziłbym znów gumy. Mój D3 ma przejechane 80kkm, rożne elementy w tym gumy przedniego zawieszenia przedniego wymieniane były 3 razy i znów coś słyszę. Auto używane w 100% na asfalcie. Statystycznie wychodzi więc trochę ponad 20kkm między wymianami. No comment.

pozdr
Y

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 7:18 am
autor: cordoba_2004
legendarna jakość........

pewnie koszt takich gum nie mały
ciekawe jak by tak dorobił takie gumy z twardszego materiału?

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 7:51 am
autor: czesław&jarząbek
styl jazdy ma duży wpływ na trwałość zawieszenia. a zwłaszcza styl hamowania. przy tej masie auta powinniście być przeszkoleni jak do przewozów ponadgabarytowych.
:)21

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 7:57 am
autor: cordoba_2004
czyli musi być C+E albo uprawnienia kolejowe do pociągów dalekobieżnych :)

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 9:45 am
autor: Damian
20 tys. na asfalcie? to ile kompletów takich gum trzeba zabrać na wyprawę do mongolii, gdzie po drodze jest 5 tys. km tarek? :)21

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 1:42 pm
autor: rafi 109
co wy pier...e - :)9
ja mam na zegarku 55.000, generalnie asfalt , ale też drogi polne,leśne a nawet jakiś delikatny rajd za sobą,
i nic...
:oops:
mam popsute auto ?

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 3:17 pm
autor: Karolek_C
No pięknie, ale temat jest bardziej jak sprawdzić amortyzatory, bo gumy mam wymienione 3-4 tys. km temu na geniuny i nie są to takie odczucia jak przy wybitych gumach.

Przy okazji czy ktoś z Was ma doświadczenie z Polibushami ?

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 4:51 pm
autor: Galik
pytałem wczoraj mechanika u siebie w pracy o te amory. Faktycznie są mniej obciążone dzięki poduszkom, mówił że jeszcze w d3 nie wymieniali...

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 5:48 pm
autor: czesław&jarząbek
amortyzatory sie sprawdza na stacji diagnostycznej.
luzy w zawieszeniu też wyjdą na szarpakach.

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 7:51 pm
autor: Rafał D
byłem u diagnosty i badanie amortyzatorów przebiegło bez problemów - jeden z przodu jest słabszy ale jeszcze żyje :wink: . Przy okazji na szarpakach ujawnił się luz na przednim drążku kierowniczym.
Nie bardzo rozumiem czemu zawieszenie pneumatyczne miałoby uniemożliwić badanie amortyzatorów -przecież ono samo w sobie nie ma właściwości tłumiących.

Re: Zawieszenie Discovery 3

: śr wrz 22, 2010 9:57 pm
autor: HiJack
Ciekawy post o gumach w zawieszeniu D3...

http://www.disco3.co.uk/forum/topic30622.html

Re: Zawieszenie Discovery 3

: czw wrz 23, 2010 7:21 pm
autor: andrew75
Rozumiem że pytasz o amortyzatory bo resztę niedawno wymieniłeś i nie powinno już być wyjeżdżone? ja miałem podobne wrażenia z jazdy zbyt czuła kierownica itd, okazało się że końcówki drążków nie wytrzymały nawet 15 k po czarnym. (są już dostępne wzmocnione wersje),powtórnie sprawdziłbym części niedawno wymieniane i przekładnie kier.

Re: Zawieszenie Discovery 3

: czw wrz 23, 2010 7:30 pm
autor: nowicjusz127
HiJack pisze:Ciekawy post o gumach w zawieszeniu D3...

http://www.disco3.co.uk/forum/topic30622.html
ale co w nim ciekawego?zwykłe druciarstwo.pisałem już,że obecnie LR montuje zmodyfikowane gumy stabilizatora.więc te podkładeczki jakoś nie bardzo potrzebne

Re: Zawieszenie Discovery 3

: czw wrz 23, 2010 7:40 pm
autor: szyszczak
Spytajsie u SUZUSA (wlasciciela Landwasztatu) on Discovery 3 zaliczyl w tym roku rajd Drezdno-Wroclaw i napewno dużo wie o zawieszeniu w tych samochodah :wink:

Re: Zawieszenie Discovery 3

: czw wrz 23, 2010 7:41 pm
autor: HiJack
nowicjusz127 pisze:
HiJack pisze:Ciekawy post o gumach w zawieszeniu D3...

http://www.disco3.co.uk/forum/topic30622.html
ale co w nim ciekawego?zwykłe druciarstwo.pisałem już,że obecnie LR montuje zmodyfikowane gumy stabilizatora.więc te podkładeczki jakoś nie bardzo potrzebne
No to chyba nie przeczytales co tam jest napisane :roll:
Te podkladeczki to oficjalna czesc LR....
Dla tych co maja stare gumy serwis LR przestaje wymieniac je na gwarancji tylko zaklada podkladeczki ....

Re: Zawieszenie Discovery 3

: czw wrz 23, 2010 8:08 pm
autor: nowicjusz127
sa procedury owszem.ale stare i tylko do aut z Dynamic Response

Re: Zawieszenie Discovery 3

: czw wrz 23, 2010 9:09 pm
autor: SzczesnyLR
szyszczak pisze:Spytajsie u SUZUSA (wlasciciela Landwasztatu) on Discovery 3 zaliczyl w tym roku rajd Drezdno-Wroclaw i napewno dużo wie o zawieszeniu w tych samochodah :wink:
jechał na pełnej serii :)21

Re: Zawieszenie Discovery 3

: czw wrz 23, 2010 9:23 pm
autor: andrew75
i wrócił nim na własnych kołach :wink: ?

Re: Zawieszenie Discovery 3

: czw wrz 23, 2010 9:27 pm
autor: SzczesnyLR
andrew75 pisze:i wrócił nim na własnych kołach :wink: ?
wrócił nie
ale do drezna częściowo na własnych jechał autobaną :)21

Re: Zawieszenie Discovery 3

: pt wrz 24, 2010 8:39 am
autor: Damian
SzczesnyLR pisze:
szyszczak pisze:Spytajsie u SUZUSA (wlasciciela Landwasztatu) on Discovery 3 zaliczyl w tym roku rajd Drezdno-Wroclaw i napewno dużo wie o zawieszeniu w tych samochodah :wink:
jechał na pełnej serii :)21
prawie...tam trochę tapicerki powyjmowane :)21

Re: Zawieszenie Discovery 3

: pt wrz 24, 2010 10:23 am
autor: GAZFAN
zewieszeniowo pełna seria.

Re: Zawieszenie Discovery 3

: pt wrz 24, 2010 11:37 am
autor: Damian
amory też? ;)

Re: Zawieszenie Discovery 3

: pt wrz 24, 2010 1:19 pm
autor: GAZFAN
Na DW też. Cały dół był na oryginale.

Re: Zawieszenie Discovery 3

: pt wrz 24, 2010 3:09 pm
autor: Damian
jeśli to były oryginalne to chyba nie był zbyt dobry pomysł?
nowe OME przy jeździe szybkościowej potrafią się bardzo szybko zagotować, a wątpię żeby seryjnie wstawiali do D3 sportowe amory klasy np. foxa...