D2 czy D3
Moderator: Jerry
D2 czy D3
Hej, na mobile.de mozna dorwac D3 za 15 k Euro. z 2004 roku. zapytowywuje sie wiec czy lepiej lyknac D2 z 2004 za 11 K euro czy zanabyc D3 za 15 K E?? auto do uzytku codzienno dojazdowego do pracy a docelowo takze wyprawy...
D2 TD5 Było
Re: D2 czy D3
.. różnice w cenie mógłbyś dorzucić na podrasowanie dwójki na wyprawy i wogóle...
ale z drugiej strony możliwe że komfort jazdy na codzień w trójce wygrywa, nie mam porównania z dwójką ale wiem że trójką się jeździ bardzo wygodnie za co warto zapłacić.
brałbym D3.
ale z drugiej strony możliwe że komfort jazdy na codzień w trójce wygrywa, nie mam porównania z dwójką ale wiem że trójką się jeździ bardzo wygodnie za co warto zapłacić.
brałbym D3.
https://picasaweb.google.com/102284346354725146046
Land Rover 90.1986r.... już prawie zrobiony.
Lr3.
Land Rover 90.1986r.... już prawie zrobiony.
Lr3.
Re: D2 czy D3
kieruj się przede wszystkim stanem technicznym auta. Wolałbym doinwestowaną d2 aniżeli kiepsko utrzymane d3. Disco 3 jest zdecydowanie wygodniejsze, bardziej pakowne, szybsze, można uzyskać większą prędkość przelotową na trasie. Różnica także w masie i gabarytach jest znaczna - tu trzeba kierować się indywidualnymi potrzebami. Spalanie podobne
Re: D2 czy D3
Wszystko zależy do czego...
Jeżeli tak jak piszesz, auto będzie głównie jeździło do z pracy do domu i po asfaltach a kiedyś również wyprawy to brałbym D3, jednak najgorszą głupotą, jak piszą przedmówcy, jest kupowanie D3 po taniości, bo rzadko w tym przypadku tanio=dobrze. Mało kto sprzedaje dobre auto za małą cenę.
Jeżeli teren ma być częstszy i wypraw więcej to bierz D2 ze względu na wytrzymałość zawieszenia - dwa sztywne mosty w D2 i całe zawieszenie jest bardzo wytrzymałe i bez problemu znosi dalekie włóczęgi po wybojach. D3 jest wygodniejsze i pakowniejsze, jednak mam wątpliwości co do trwałości zawieszenia przy mocnym użytkowaniu w terenie, a na razie gumy i inne droższe pierdoły tanie nie są. W D2 naprawisz w razie potrzeby zawieszenie taniej i na dłużej.
Zatem na Twoim miejscu kupiłbym dobrze utrzymany D2 i zapas kasy włożył w dopieszczenie techniczne i przygotowanie wyprawowe.
A tak w ogóle to D3 to świetny samochód - jeździ się cudownie, w terenie daje rady, silnik petarda i można wszędzie szybko dojechać i wrócić. Oczywiście waga na podmokłym gruncie go dyskwalifikuje, jednak D2 ze swoją też już miszczem tej kategorii nie było.
p.s. piszę z własnej praktyki, gdyż jeździłem D2 parę lat codziennie i wyprawy 2-3 razy w roku oraz polowania, teraz jeżdżę D3 codziennie i na polowania a wyprawy w przyszłym roku i jestem bardzo zadowolony.
Karolek
Jeżeli tak jak piszesz, auto będzie głównie jeździło do z pracy do domu i po asfaltach a kiedyś również wyprawy to brałbym D3, jednak najgorszą głupotą, jak piszą przedmówcy, jest kupowanie D3 po taniości, bo rzadko w tym przypadku tanio=dobrze. Mało kto sprzedaje dobre auto za małą cenę.
Jeżeli teren ma być częstszy i wypraw więcej to bierz D2 ze względu na wytrzymałość zawieszenia - dwa sztywne mosty w D2 i całe zawieszenie jest bardzo wytrzymałe i bez problemu znosi dalekie włóczęgi po wybojach. D3 jest wygodniejsze i pakowniejsze, jednak mam wątpliwości co do trwałości zawieszenia przy mocnym użytkowaniu w terenie, a na razie gumy i inne droższe pierdoły tanie nie są. W D2 naprawisz w razie potrzeby zawieszenie taniej i na dłużej.
Zatem na Twoim miejscu kupiłbym dobrze utrzymany D2 i zapas kasy włożył w dopieszczenie techniczne i przygotowanie wyprawowe.
A tak w ogóle to D3 to świetny samochód - jeździ się cudownie, w terenie daje rady, silnik petarda i można wszędzie szybko dojechać i wrócić. Oczywiście waga na podmokłym gruncie go dyskwalifikuje, jednak D2 ze swoją też już miszczem tej kategorii nie było.
p.s. piszę z własnej praktyki, gdyż jeździłem D2 parę lat codziennie i wyprawy 2-3 razy w roku oraz polowania, teraz jeżdżę D3 codziennie i na polowania a wyprawy w przyszłym roku i jestem bardzo zadowolony.
Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Re: D2 czy D3
hmm, a moze ktos powie jak zweryfikowalo sie D3 po 6 latach na rynku? silnik, zawiecha uklad napedowy, skrzynia? chcialbym kupic auto na kilka lat. Tylko tak jak mowicie za 15 tys euro kupie D3 z nalatanym 250000-300000 km. Czy wytrzyma jeszcze 150000
D3 mialoby byc na wyprawy a nie na topienie w blocisku (bo to za ladny samochod coby go ubrodzic heheh:) i czy na Balkanach, na jakims zadupiu, albo w bulgarii czy innej Ukrainie bedzie mechanik co to cudo techniki naprawi
heheh



D2 TD5 Było
Re: D2 czy D3
a co do predkosci
podobno D2 mozna zczipowac i 180 kucy uzyskac, nie wiem czy to prawda. wtedy lata podobno 160 km / h. to tak a propo's szybkosci o ktorej wspominaliscie
hehe tylko nie wiem ile pali 



D2 TD5 Było
Re: D2 czy D3
czipował jaq z tamtego foruma d2herflikd pisze:a co do predkoscipodobno D2 mozna zczipowac i 180 kucy uzyskac, nie wiem czy to prawda. wtedy lata podobno 160 km / h. to tak a propo's szybkosci o ktorej wspominaliscie
hehe tylko nie wiem ile pali
nieźle się odpycha, ale żywot skrzyni może się skrócić
a d3 baardzo fajnie w terenie wymiata
kwestia tylko kosztów naprawy czujniczków, pstryczków elektryczków i całej reszty
policz sobie koszty np.
- wymiana tarcz z klockami
- wymiana sprzęgła
- wymiana kpl gumek stabilizatorów
- wymiana kpl zawieszenia
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: D2 czy D3
Z dosc dlugiego pobytu na disco3.co.uk (polecam zajrzec) to:herflikd pisze:hmm, a moze ktos powie jak zweryfikowalo sie D3 po 6 latach na rynku? silnik, zawiecha uklad napedowy, skrzynia? chcialbym kupic auto na kilka lat. Tylko tak jak mowicie za 15 tys euro kupie D3 z nalatanym 250000-300000 km. Czy wytrzyma jeszcze 150000![]()
D3 mialoby byc na wyprawy a nie na topienie w blocisku (bo to za ladny samochod coby go ubrodzic heheh:) i czy na Balkanach, na jakims zadupiu, albo w bulgarii czy innej Ukrainie bedzie mechanik co to cudo techniki naprawi
heheh
Silnik - wybuchy sie zdarzaja ale rzadko, EGR-y mozna wyjac i zaslepic w MY05-06 (bo tez lubia sprawiac klopoty), turbo tez moze sie czasami wysypac, rekordzista na forum ma przejechane 360tys mil i ciagle jezdzi

Skrzynia - automat - ostatnio sporo ludzi ze starszymi D3 (ok 100k mil) narzeka na wibracje, ktore mozna usunac wymieniajac olej, niestety nie zawsze to pomaga - powod woda w oleju - przecieki ze wspolnej chlodnicy - naprawa wydatek rzedu 2k£

Czasami wybuchaja przeguby - zwlaszcza jak ktos ma ciezka noge w terenie

Zawieszenie - nie znalazlem zeby komukolwiek wybuchla poducha, ale wszelkie inne gumki nadaja sie do wymiany co 2-3 lata (zalezy od jakosci drog...)
Moze byc ciezko ze znalezieniem mechanikow w czasie wypraw, zwlaszcza jak jakis czujnik poleci i auto odmowi wspolpracy - trzeba by bylo zakupic maly komputerek do odczytu i kasowania bledow.... no i miec czujniki w zapasie
D3 
One wife, livid

One wife, livid
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: D2 czy D3
poprawka - żaden czip tylko zmienia się mapę (soft)jpi pisze:czipował jaq z tamtego foruma d2herflikd pisze:a co do predkoscipodobno D2 mozna zczipowac i 180 kucy uzyskac, nie wiem czy to prawda. wtedy lata podobno 160 km / h. to tak a propo's szybkosci o ktorej wspominaliscie
hehe tylko nie wiem ile pali
nieźle się odpycha, ale żywot skrzyni może się skrócić

kosztuje ca. 500 eur i jest to oficjalna mapa LR
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: D2 czy D3
oj tam czepiasz sie. chyba wiadomo o so chodziDamian pisze:poprawka - żaden czip tylko zmienia się mapę (soft)jpi pisze:czipował jaq z tamtego foruma d2herflikd pisze:a co do predkoscipodobno D2 mozna zczipowac i 180 kucy uzyskac, nie wiem czy to prawda. wtedy lata podobno 160 km / h. to tak a propo's szybkosci o ktorej wspominaliscie
hehe tylko nie wiem ile pali
nieźle się odpycha, ale żywot skrzyni może się skrócić
kosztuje ca. 500 eur i jest to oficjalna mapa LR

D2 TD5 Było
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: D2 czy D3
http://www.youtube.com/watch?v=St6q7HCSC7U&hd=1jpi pisze:
a d3 baardzo fajnie w terenie wymiata
na kolach 33"

D3 
One wife, livid

One wife, livid
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: D2 czy D3
jak jest twardo to jedzie...HiJack pisze:http://www.youtube.com/watch?v=St6q7HCSC7U&hd=1jpi pisze:
a d3 baardzo fajnie w terenie wymiata
na kolach 33"
jak jest miękko to idzie na nieuchronne spotkanie z jądrem ziemi
waga superciężka

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: D2 czy D3
No niestety ciazenia nie da sie oszukac...
Moze jakies zbiorniki z helem gdzies dodac
Moze jakies zbiorniki z helem gdzies dodac

D3 
One wife, livid

One wife, livid
Re: D2 czy D3
po wodzie jak szedł to jakiś taki wysoki się wydawał, "super extended mode" se włączył czy to sprężynowiec?
https://picasaweb.google.com/102284346354725146046
Land Rover 90.1986r.... już prawie zrobiony.
Lr3.
Land Rover 90.1986r.... już prawie zrobiony.
Lr3.
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: D2 czy D3
Z dyskusji z wlascicielem na disco3.co.uk (http://www.disco3.co.uk/forum/topic56336.html) wyglada ze standardowe zawieszenie na poduchach. Moze troche proporcje tego kawalka video nie sa prawidlowe...
D3 
One wife, livid

One wife, livid
Re: D2 czy D3
niemniej jednak fajnie szedł 

https://picasaweb.google.com/102284346354725146046
Land Rover 90.1986r.... już prawie zrobiony.
Lr3.
Land Rover 90.1986r.... już prawie zrobiony.
Lr3.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: pt sie 06, 2010 1:36 pm
- Lokalizacja: Sierpc, trasa nr.10, na północ od Płocka
Re: D2 czy D3
A D3 to czasami nie jest bez ramy tylko na samonośnym?
Myślę o 4x4... tak najtaniej wychodzi ;P
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: pt sie 06, 2010 1:36 pm
- Lokalizacja: Sierpc, trasa nr.10, na północ od Płocka
Re: D2 czy D3
Ach, sprawdziłem na WIKI i ma IBF.
Gdzieś na tubie był materiał z Fifth Gear gdzie mówili o monokoku a to się okazuje, że skrzynia i zawieszenie jest na ramie a przedział pasażerski i silnikowy na monokoku - nawet nie wyobrażam sobie jak to zrobili. Rama idzie pod wszystkim na całej długości czy też jest je tyle ile potrzeba na rozstaw kół a reszta to "wydmuszka"?
Gdzieś na tubie był materiał z Fifth Gear gdzie mówili o monokoku a to się okazuje, że skrzynia i zawieszenie jest na ramie a przedział pasażerski i silnikowy na monokoku - nawet nie wyobrażam sobie jak to zrobili. Rama idzie pod wszystkim na całej długości czy też jest je tyle ile potrzeba na rozstaw kół a reszta to "wydmuszka"?
Myślę o 4x4... tak najtaniej wychodzi ;P
Re: D2 czy D3
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: D2 czy D3
1:18
krzyżuje się żenująco
gorzej, niż kiedyś terrano na ifs-ie...
...i te wycieraczki włączone w tych kałużach, widać że miał stresa chłopak

krzyżuje się żenująco

gorzej, niż kiedyś terrano na ifs-ie...

...i te wycieraczki włączone w tych kałużach, widać że miał stresa chłopak

łoś też człowiek
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: D2 czy D3
rama jest raczej szczątkowa, trudno mówić o pełnej ramie takiej jak starych pierdziatych sztruclach
o artykulacji zawiasu szkoda gadać - terrain response załatwia sprawę sprawnie
póki robi
o artykulacji zawiasu szkoda gadać - terrain response załatwia sprawę sprawnie
póki robi

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: pt sie 06, 2010 1:36 pm
- Lokalizacja: Sierpc, trasa nr.10, na północ od Płocka
Re: D2 czy D3
Czyli ciężko by było przepchać szczyt rowu stalowym zderzakiem 

Myślę o 4x4... tak najtaniej wychodzi ;P
Re: D2 czy D3
Damian pisze:rama jest raczej szczątkowa, trudno mówić o pełnej ramie takiej jak starych pierdziatych sztruclach ....
szczątkowa to jest ... wiedza o D III niektórych

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości