Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
Moderator: Jerry
Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
Witam
W sierpniu podczas jazdy pod górę z przyczepą (ok. 1.7 tony) samochód zwolnił i pojawił się komunikat, że nastąpiła awaria skrzyni biegów i ilość dostępnych biegów jest ograniczona.
Zjechałem na bok wyłączyłem samochód, odczekałem chwilę po czym jakby nigdy nic auto pojechało bez żadnych problemów.
Zgłosiłem to jednak będąc ostatnio w serwisie, w ramach odpowiedzi uzyskałem informację, że:
"olej w skrzyni biegów wymaga wymiany ze względu na zużycie eksploatacyjne, przy wymianie oleju wymieniany jest również filtr oleju, producent podaje, że wymiana oleju wraz z filtrem powinna być wykonana co 240.000 km lub co 10 lat ( w zależności co nastąpi wcześniej) lecz dotyczą one normalnych warunków eksploatacji,jazdy, warunków drogowych oraz klimatycznych, możliwa wymiana przy mniejszym przebiegu lub okresie czasu ze względu na przy przejeżdżaniu krótkich odcinków drogi (znacznie zwiększona ilość operacji START/STOP), zwiększone ekstremalne wartości temperatur, zapylenie powietrza, jazda terenowa i po bezdrożach oraz ciągnięcie przyczep.
[...]
Kalkulacja:
- olej w automatycznej skrzyni biegów 217,00 zł/l (potrzeba 9,5 l co daje 2061,50 zł)
- filtr oleju automatycznej skrzyni biegów 673,00 zł
ROBOCIZNA za wymianę części wyszczególnionych powyżej to 250,00 zł
"
Łącznie więc ponad 3000 PLN. Trochę mnie to zdziwiło bo w instrukcji obsługi jest jasno napisane że olej z tej skrzyni nie podlega wymianie przez cały okres eksploatacji. Panowie w serwiscie tłumaczyli, że wymienia się co 240km lub co 10lat. Auto miało zrobione 78k i ma niecałe 3 lata. Zażądałem więc wymiany na koszt LR (auto na gwarancji) a przede wszystkim informacji DLACZEGO olej się "przepalił", bo może jest wadliwa skrzynia lub coś - nie znam się i nie chcę wymieniać skrzyni mój koszt jak gwarancja się skończy . Auto nie jest eksploatowane na asfalcie - przyczepę ciągnęło dokładnie 6 razy - jazda miejska nie przeważa w jego przebiegach, Polska o ile mi wiadomo nie leży w klimacie ekstremalnym.
Panowie prawie dwa miesiące unikali odpowiedzi na moje maile i żądania, wezwali mnie raz do siebie na dodatkowe testy i coś majstrowali cały dzień.
Wczoraj dostałem od nich odpowiedź, że wszystko jest ok:
Witam,
Po przeanalizowaniu wyników z testów skrzyni, a także pragnę zaznaczyć, że olej używany w Pana skrzyni (ZF6HP) nie jest taki jak standardowy olej ATF używany w automatycznych skrzyniach biegów i może mieć wygląd spalonego oleju przy takim przebiegu. Jeżeli olej faktycznie byłby spalony i stracił swoje właściwości byłyby różne usterki skrzyni biegów przez cały czas użytkowania. Dodatkowo żeby doprowadzić do spalenia oleju coś musiałoby to spowodować np. niedostateczne chłodzenie, mechaniczny poślizg etc. co spowodowałoby zalogowanie błędów, których w Pana samochodzie brak i powstanie zauważalnych objawów nieprawidłowej pracy skrzyni biegów np. nieprawidłowej zmiany biegów, których również brak. Przepraszamy za zaistniałą sytuację i niewłaściwą diagnozę mechanika.
Nie ma do nich zaufania, czy ktoś miał podobne przypadki? Jak awaryjna jest ta skrzynia?
Oczywiście nie tłumaczą skąd pojawił się taki komunikat w samochodzie.
pzodr
Y
P.S. Jeśli ktoś ma pisać nie na temat proszą aby sobie odpuścił. Z góry dziękuję z zrozumienie.
W sierpniu podczas jazdy pod górę z przyczepą (ok. 1.7 tony) samochód zwolnił i pojawił się komunikat, że nastąpiła awaria skrzyni biegów i ilość dostępnych biegów jest ograniczona.
Zjechałem na bok wyłączyłem samochód, odczekałem chwilę po czym jakby nigdy nic auto pojechało bez żadnych problemów.
Zgłosiłem to jednak będąc ostatnio w serwisie, w ramach odpowiedzi uzyskałem informację, że:
"olej w skrzyni biegów wymaga wymiany ze względu na zużycie eksploatacyjne, przy wymianie oleju wymieniany jest również filtr oleju, producent podaje, że wymiana oleju wraz z filtrem powinna być wykonana co 240.000 km lub co 10 lat ( w zależności co nastąpi wcześniej) lecz dotyczą one normalnych warunków eksploatacji,jazdy, warunków drogowych oraz klimatycznych, możliwa wymiana przy mniejszym przebiegu lub okresie czasu ze względu na przy przejeżdżaniu krótkich odcinków drogi (znacznie zwiększona ilość operacji START/STOP), zwiększone ekstremalne wartości temperatur, zapylenie powietrza, jazda terenowa i po bezdrożach oraz ciągnięcie przyczep.
[...]
Kalkulacja:
- olej w automatycznej skrzyni biegów 217,00 zł/l (potrzeba 9,5 l co daje 2061,50 zł)
- filtr oleju automatycznej skrzyni biegów 673,00 zł
ROBOCIZNA za wymianę części wyszczególnionych powyżej to 250,00 zł
"
Łącznie więc ponad 3000 PLN. Trochę mnie to zdziwiło bo w instrukcji obsługi jest jasno napisane że olej z tej skrzyni nie podlega wymianie przez cały okres eksploatacji. Panowie w serwiscie tłumaczyli, że wymienia się co 240km lub co 10lat. Auto miało zrobione 78k i ma niecałe 3 lata. Zażądałem więc wymiany na koszt LR (auto na gwarancji) a przede wszystkim informacji DLACZEGO olej się "przepalił", bo może jest wadliwa skrzynia lub coś - nie znam się i nie chcę wymieniać skrzyni mój koszt jak gwarancja się skończy . Auto nie jest eksploatowane na asfalcie - przyczepę ciągnęło dokładnie 6 razy - jazda miejska nie przeważa w jego przebiegach, Polska o ile mi wiadomo nie leży w klimacie ekstremalnym.
Panowie prawie dwa miesiące unikali odpowiedzi na moje maile i żądania, wezwali mnie raz do siebie na dodatkowe testy i coś majstrowali cały dzień.
Wczoraj dostałem od nich odpowiedź, że wszystko jest ok:
Witam,
Po przeanalizowaniu wyników z testów skrzyni, a także pragnę zaznaczyć, że olej używany w Pana skrzyni (ZF6HP) nie jest taki jak standardowy olej ATF używany w automatycznych skrzyniach biegów i może mieć wygląd spalonego oleju przy takim przebiegu. Jeżeli olej faktycznie byłby spalony i stracił swoje właściwości byłyby różne usterki skrzyni biegów przez cały czas użytkowania. Dodatkowo żeby doprowadzić do spalenia oleju coś musiałoby to spowodować np. niedostateczne chłodzenie, mechaniczny poślizg etc. co spowodowałoby zalogowanie błędów, których w Pana samochodzie brak i powstanie zauważalnych objawów nieprawidłowej pracy skrzyni biegów np. nieprawidłowej zmiany biegów, których również brak. Przepraszamy za zaistniałą sytuację i niewłaściwą diagnozę mechanika.
Nie ma do nich zaufania, czy ktoś miał podobne przypadki? Jak awaryjna jest ta skrzynia?
Oczywiście nie tłumaczą skąd pojawił się taki komunikat w samochodzie.
pzodr
Y
P.S. Jeśli ktoś ma pisać nie na temat proszą aby sobie odpuścił. Z góry dziękuję z zrozumienie.
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
Ja się nie znam...
Ale olej to dalej będzie ATF, pewnie jakaś tam specyfikacja III lub IV - mogę się założyć, że cena pewnie 40-50 zł 1L standard, za jakiś tam najtańszy.
Jeżeli przegrzany - do wymiany, gdzieś tam jest tabelka na sieci, jak temperatura pracy wpływa na żywotność oleju. Tak zaawansowany pojazd powinien logować błędy - temperaturę oleju.
Filtr - taką mają procedurę.
Ja bym wymienił sam olej, po gwarancji założył bym zewnętrzny filtr jeśli to możliwe.
Ale olej to dalej będzie ATF, pewnie jakaś tam specyfikacja III lub IV - mogę się założyć, że cena pewnie 40-50 zł 1L standard, za jakiś tam najtańszy.
Jeżeli przegrzany - do wymiany, gdzieś tam jest tabelka na sieci, jak temperatura pracy wpływa na żywotność oleju. Tak zaawansowany pojazd powinien logować błędy - temperaturę oleju.
Filtr - taką mają procedurę.
Ja bym wymienił sam olej, po gwarancji założył bym zewnętrzny filtr jeśli to możliwe.
Nissan-y
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
masakra...
olej to nie jest ATF.nazywa się SAF XO jak pamietam.wymiana powinna pomóc,jest takie zalecenie LRa aby w razie jakichs problemów ze skrzynia zrobic wymiane.kosztowało Cie to majątek?tak samo nie wymienia sie pewnego płynu we frelku 2 ale w razie głośnej pracy jednego z układów płukanie nowym olejem zupełnie rozwiązuje problem.
nie dopisujcie sobie spiskowej teorii dziejów i nie szukajcie dziury w całym.skrzynie automatyczne w d3 sa bardzo dobre
olej to nie jest ATF.nazywa się SAF XO jak pamietam.wymiana powinna pomóc,jest takie zalecenie LRa aby w razie jakichs problemów ze skrzynia zrobic wymiane.kosztowało Cie to majątek?tak samo nie wymienia sie pewnego płynu we frelku 2 ale w razie głośnej pracy jednego z układów płukanie nowym olejem zupełnie rozwiązuje problem.
nie dopisujcie sobie spiskowej teorii dziejów i nie szukajcie dziury w całym.skrzynie automatyczne w d3 sa bardzo dobre
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
Olej jest ponoć zupełnie inny i nie do kupienia poza lr. :/ (pytałwm w Land Servisie wiec nie u GABRY itp.)
pozdr
Y
pozdr
Y
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
No patrzcie 143 zeta, za 5 litrów ATF do ZF 6HP 

Nissan-y
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
@Nowicjusz, gdzie mędrki z GABRY mogą znaleźć to zlecenie? Bo sami sobie nie poradzą - to pewne.
pozdr
Y
pozdr
Y
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
gtr bądź SSM nie pamiętam teraz info było dawno już.dlaczego nie ogarniają?hmmm.....nie wiem
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
Bo to gabra jest oni mało co ogarniająnowicjusz127 pisze:gtr bądź SSM nie pamiętam teraz info było dawno już.dlaczego nie ogarniają?hmmm.....nie wiem

w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
nie wiem,nie znam się.każdy dealer ma takie same możliwości czytania SSM.jeśli nie czytają coż.....nie wyobrażam sobie ogarnięcia niektrych tematów w sposób profesjonalny bez tego
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
Gabra ma się tak do profesjonalności jak lr do bez awaryjnościnowicjusz127 pisze:nie wiem,nie znam się.każdy dealer ma takie same możliwości czytania SSM.jeśli nie czytają coż.....nie wyobrażam sobie ogarnięcia niektrych tematów w sposób profesjonalny bez tego


w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
a ten safix to z opiłkami złota jest?
castrolowski z beczki kosztuje ok. 50zł za litr...shell trochę droższy, a np. odpowiednik mobil lube kosztuje nawet i 25zł za litr

castrolowski z beczki kosztuje ok. 50zł za litr...shell trochę droższy, a np. odpowiednik mobil lube kosztuje nawet i 25zł za litr
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
O ile się nie mylę to skrzynia ZF 6HP26
Skrzynia zawiera 9,4 litra oleju + 0,5 litra oleju dla układu chłodzenia, klasycznie nie można całości oleju wymienić warto się zapytać ludzi którzy zajmują się tylko automatami (ja się nie znam - przypadkowo jestem w analogicznym temacie)
* S671 090 255 - butelki,
* ZF LifeGuardFluid 6
* G 055 005 A2 - oznaczenie grupy VW
* Shell ATF M-1375.4 - zamiennik
adres do LR http://www.landparts.pl/data/catalogue/TYK500050GEN.jpg
Skrzynia zawiera 9,4 litra oleju + 0,5 litra oleju dla układu chłodzenia, klasycznie nie można całości oleju wymienić warto się zapytać ludzi którzy zajmują się tylko automatami (ja się nie znam - przypadkowo jestem w analogicznym temacie)
* S671 090 255 - butelki,
* ZF LifeGuardFluid 6
* G 055 005 A2 - oznaczenie grupy VW
* Shell ATF M-1375.4 - zamiennik
adres do LR http://www.landparts.pl/data/catalogue/TYK500050GEN.jpg
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
tutaj macie info z approvali ZF-a na temat tych skrzyń (podaję ze strony ZF-a)
plik można znaleźć w interku (TE-ML 11_en0700)
są podane oleje przebiegi etc
Manual transmissions
Double-clutch transmissions
Additives of any kind added later to the oil change the oil in a manner that is unpredictable, and they are therefore not permitted. No
liability of any kind will be accepted by ZF for any damage resulting from the use of such additives.
Note continuation on page 2 and maintenance recommendations ZF automatic transmissions page 3.
The list of lubricants TE-ML 11, Edition 01.10.2009 replaces all previous
editions. The current list can be requested from any ZF after-sales
service center or accessed on the Internet under www.zf.com.
ZF Getriebe GmbH
Südring
D-66117 Saarbrücken
phone: + 49 681 920-2497
fax: + 49 681 920-2388
Page 1
Car Driveline
Technology
Manual transmissions, double-clutch transmissions
and automatic transmissions for cars
List of lubricants TE-ML 11
Product groups Approved lubricants for service fills
S5-31
S5-39
According to spare part number of vehicle manufacturer:
- Esso Gear Oil 304
=> BMW Oil No. 2300 1434 404
- BP Castrol BOT 338
=> BMW Oil No. 2300 7533 513
S6-37
According to spare part number of vehicle manufacturer:
- Esso Gear Oil 304
=> BMW Oil No. 2300 1434 404 (clutch bell housing label MTF-LT1)
- BP Castrol BOT 338
=> BMW Oil No. 2300 7533 513 (clutch bell housing label MTF-LT2)
- BP Castrol BOT 207
=> BMW Oil No. 2300 7533 818 (clutch bell housing label MTF-LT3)
Warning: use of incorrect lubricant can cause transmission failure
S6-53
According to spare part number of vehicle manufacturer:
- Esso Gear Oil 304
=> BMW Oil No. 2300 1434 404 (clutch bell housing label MTF-LT1)
- BP Castrol BOT 338
=> BMW Oil No. 2300 7533 513 (clutch bell housing label MTF-LT2)
=> VW Oil No. N 05279800
- BP Castrol BOT 207
=> BMW Oil No. 2300 7533 818 (clutch bell housing label MTF-LT3)
Warning: use of incorrect lubricant can cause transmission failure
Product groups Approved lubricants for service fills
7DT45HL
7DT45HLA
7DT45FL
7DT70HLA
According to spare part number of vehicle manufacturer:
1. Clutch component
Pentosin FFL-3
=> Porsche Oil No. 999.917.080.00
2. Transmission component
ExxonMobil Mobilube PTX 75W-90
=> Porsche Oil No. 999.917.067.00
7DT75
7DT75A
According to spare part number of vehicle manufacturer:
Pentosin FFL-3
=> Porsche Oil No. 999.917.080.00
Automatic transmissions
Note footnotes and maintenance recommendations ZF automatic transmissions page 3.
Page 2
Continued ZF Getriebe GmbH / List of lubricants TE-ML 11, edition 01.10.2009
Product groups Approved lubricants for service fills
(For maintenance recommendations see page 3)
3HP22, 3HP22Q, 4HP14Q,
4HP18FL (1), 4HP18FLA (2), 4HP18FLE (1),
4HP18Q, 4HP18QE,
4HP22, 4HP22EH, 4HP22HL (3),
4HP24, 4HP24A (2)
Automatic Transmission Fluid (ATF) according to lubricant classes 11A / 11B
=> Refer to the following pages for approved commercial products
or
Automatic Transmission Fluid (ATF) based on mineral base fluids according to
former Dexron II / Dexron III specification by General Motors.
=> without listing
5HP18
According to BMW oil pan fill aperture label:
1. without oil pan fill aperture label
Automatic Transmission Fluid (ATF) according to lubricant class 11B
=> Refer to the following pages for approved commercial products
2. with oil pan fill aperture label (green plugs)
ZF Lifeguardfluid5 (ZF No. S671 090 170)
=> BMW Oil No. 8322 9407807
Warning: use of incorrect lubricant can cause transmission failure
5HP30
According to spare part number of vehicle manufacturer:
1. Shell ATF LA-2634
=> BMW Oil No. 8322 9407765 (oil pan fill aperture label)
2. ZF Lifeguardfluid5 (ZF No. S671 090 170)
=> BMW Oil No. 8322 9407807 (oil pan fill aperture label)
=> Rolls Royce Oil No. PL 31493PA
Warning: use of incorrect lubricant can cause transmission failure
4HP20,
5HP19, 5HP19FL (1), 5HP19FLA (2),
5HP19HL (1), 5HP19HLA (2),
5HP24, 5HP24A (2)
According to spare part number of vehicle manufacturer:
ZF Lifeguardfluid5 (ZF No. S671 090 170)
=> Audi / VW Oil No. G 052162 A1 / A2 / A6
=> BMW Oil No. 8322 9407807
=> Citroen Oil No. Z 000169756
=> Jaguar Oil No. JLM 20238
=> Mercedes Benz Oil No. A 0019892203
=> Peugeot Oil No. Z 000169756
=> Porsche Oil No. 999.917.547.00
6HP19,
6HP19X not for Audi Q7,
6HP21, 6HP21X, 6HP26, 6HP26X,
6HP26A61 not for vehicles equipped with Audi
W12-engine (2),
6HP28, 6HP28X, 6HP28A61,
6HP32, 6HP32A (2), 6HP32X
According to spare part number of vehicle manufacturer:
ZF Lifeguardfluid6 (ZF No. S671 090 255)
=> AML Oil No. 4G4319A509/AA/S
=> Audi /VW Oil No. G 055005 A1 / A2 / A6
=> Bentley Oil No. PY112995PA
=> BMW Oil No. 8322 0142516
=> Hyundai Oil No. 040000C90SG
=> Jaguar Oil No. Jaguar Fluid 8432
=> Land Rover Oil No. TYK500050
=> Maserati Oil No. 231603
6HP26A61 for vehicles with Audi W12-engine (2) According to spare part number of vehicle manufacturer:
ZF Lifeguardfluid6 Plus (ZF No. S671 090 281)
=> Audi / VW Oil No. G 055162 A1 / A2 / A6
6HP19A (2)
6HP19X for Audi Q7,
6HP28AF (2)
According to spare part number of vehicle manufacturer:
ZF Lifeguardfluid8 (ZF No AA00 601 304)
=> Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF
Footnotes
Additives of any kind added later to the oil change the oil in a manner that is unpredictable, and they are therefore not permitted. No
liability of any kind will be accepted by ZF for any damage resulting from the use of such additives.
Maintenance recommendations ZF automatic transmissions
Page 3
Continued ZF Getriebe GmbH / List of lubricants TE-ML 11, edition 01.10.2009
(1) Filling differential with transmission oil Castrol SAF-AG4 (Audi / VW Oil No. N 052145000, Porsche Oil No. 999.917.545.00)
(2) Split oil supply front / rear axle differential:
- Filling front axle differential with transmission oil Castrol SAF-AG4 (Audi / VW Oil No. N 052145000,
Porsche Oil No. 999.917.545.00)
- Filling rear axle differential with transmission oil Castrol SAF-AG4 Q (Audi / VW Oil No. G 055145 A2)
Common oil supply front /rear axle differential:
- Filling with transmission oil Castrol SAF-AG4 Q (Audi / VW Oil No. G 055145 A2)
(3) Filling differential with transmission oil API GL-5, MIL-L-2105D, MIL-PRF-2105E, SAE J 3260, viscosity class SAE 75W-90 or
SAE 90
3/4-speed automatic transmissions:
ZF 3 and 4-speed automatic transmissions must be filled with approved ATF oils according to ZF list of lubricants TE-ML 11, lubricant
class 11A / 11B or with mineral ATF oils according to the former Specification Dexron II / Dexron III by General Motors. For oil-change
intervals consult the vehicle manufacturer's specifications.
5 and 6-speed as well as 4HP20 automatic transmissions:
ZF 5 and 6-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially
synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating
temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe operating
conditions, such as:
- frequent highway driving in top speed range,
- offensive, sporty driving style,
- frequent trailer operation,
being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or
8 years, depending on the load.
In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant
specifications.
The ZF automatic transmissions 5HP18 and 5HP30 are exceptions and must be filled differently depending on the version.
The oils released in each case are specified in the ZF Lubricants List TE-ML 11.
Lubricant class 11A
Automatic Transmission Fluid (ATF)
Page 4
Continued ZF Getriebe GmbH / List of lubricants TE-ML 11, edition 01.10.2009
Manufacturer (11A) Trade name (11A)
ACPA, ALEXANDRIA/E ACPA ATF DEX IID
AGIP SCHMIERTECHNIK GMBH, WÜRZBURG/D AGIP ATF D 309
ALEXANDRIA MINERAL OILS COMPANY, ALEXANDRIA/ET AMOC POWER (D-21611)
ARAL AG, BOCHUM/D ARAL GETRIEBEOL ATF 22
AVIA MINERALÖL-AG, MÜNCHEN/D AVIA FLUID ATF 86
BLASER SWISSLUBE AG, HASLE-RÜEGSAU/CH ATF GM
BP INTERNATIONAL, PANGBOURNE, READING/GB BP AUTRAN MBX
BUCHER AG LANGENTHAL, LANGENTHAL/CH MOTOREX ATF SUPER
CASTROL INTERNATIONAL, PANGBOURNE READING/GB CASTROL TQ-D
CASTROL INTERNATIONAL, PANGBOURNE READING/GB CASTROL TQ-D (22256)
CEPSA LUBRICANTS S.A., MADRID/E CEPSA ATF 70
CEPSA LUBRICANTS S.A., MADRID/E ERTOIL TRANSMISIONES AUTOMATICAS D2
CHEVRON BRASIL LTDA., RIO DE JANEIRO/BRAZIL TEXAMATIC B
CHEVRONTEXACO, GHENT/B TEXAMATIC 4291
CHEVRONTEXACO, GHENT/B TEXAMATIC 9226
CYCLON HELLAS S.A., MAROUSSI ATHENS/GR ATF TYPE D
DE OLIEBRON B.V., ZWIJNDRECHT/NL TOR ATF 289
ENI S.P.A. REFINING & MARKETING DIVISION, ROME/I AGIP ATF II D
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF D2
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF 220
FABRIKA MAZIVA FAM A.D, KRUEVAC/SRB ATF D II SAE 75W
FUCHS PETROLUB AG, MANNHEIM/D TITAN ATF 3000 CHINA
GENOL GMBH & CO., WIEN/A GENOL ATF MULTIFLUID
HANDEL MIJ NOVIOL B.V., NIJMEGEN/NL KENDALL ATF DEXRON II D
HUILES BERLIET S.A., SAINT PRIEST/F RTO STARMATIC
HYDROTEX, CARROLLTON, TEXAS/USA HY-TORQUE Z (ATF)
IGOL FRANCE SA, AMIENS/F ATF 420
KOCAK PETROL URUNLERI SAN LTD., KOCAELI/TR SPEEDOL ATF DEXRON II
KRAFFT S.L., ANDOAIN/E ATF D-21247 SAE 10W
LIQUI MOLY GMBH, ULM/D LIQUI MOLY ATF DEXRON IID
MAZIVA ZAGREB D.O.O, ZAGREB/HR INA ATF SUPER
MEGUIN GMBH & CO. KG MINERALOELWERKE, SAARLOUIS/D MEGOL HYDRAULIKOEL ATF DEXRON II D
MORRIS LUBRICANTS, SHREWSBURY/GB LIQUIMATIC D II
MOTUL SA, AUBERVILLIERS CEDEX/F MOTUL DEXRON II D
OMV REFINING & MARKETING GMBH, WIEN/A OMV ATF D II (D22427)
OPET PETROLCÜLÜK A.S., IZMIR/TR ATF DEXRON II
PAKELO MOTOR OIL S.R.L, SAN BONIFACIO (VR)/I PAKELO MULTIPURPOSE TRANSMISSION FLUID II D
PANOLIN AG, MADETSWIL/CH PANOLIN ATF MULTI 21996
PARS OIL CO, TEHRAN/IR PARS ENTEGHAL AUTOMATIC
PETROGAL S.A., LISBOA/P GALP TRANSMATIC D II
PETRONAS LUBRICANTS BELGIUM NV, AARTSELAAR/B SUNAMATIC 149
PETRONAS LUBRICANTS BELGIUM NV, AARTSELAAR/B SUNAMATIC 153
POWER INTERNATIONAL CHEMICAL & OIL CORPORATION KA NASA KEN
RAVENSBERGER SCHMIERSTOFFVERTRIEB GMBH, WERTHER/D RAVENOL AUTOM.-GETR.-OEL DEXRON D II
REPSOL YPF LUBRICANTES Y ESPECIALIDADES, MADRID/E HIDRO ATF
REPSOL YPF LUBRICANTES Y ESPECIALIDADES, MADRID/E MATIC ATF
S.A.E.L., MADRID/E GULF ATF D II D
SHELL INTERNATIONAL PETROLEUM COMP LTD, LONDON/GB SHELL DONAX TA
TEDEX PRODUCTION SP.Z.O.O., TOMASZOW MAZOWIECKI/PL TEDEX ATF II D
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F FINAMATIC II D
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F TOTAL FLUIDE ATX
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F TOTAL FLUIDE II D
UNIL OPAL, SAUMUR CEDEX/F MATIC D
VALVOLINE EUROPE, DORDRECHT/NL VALVOLINE ATF TYPE D
YPF S.A., ENSAENADA/RA HIDRO ATF
Lubricant class 11B
Automatic Transmission Fluid (ATF)
Page 5
Continued ZF Getriebe GmbH / List of lubricants TE-ML 11, edition 01.10.2009
Manufacturer (11B) Trade name (11B)
ADDINOL LUBE OIL GMBH, LEUNA/D ADDINOL ATF D III
AGIP SCHMIERTECHNIK GMBH, WÜRZBURG/D AGIP DEXRON III
ARAL AG, BOCHUM/D ARAL GETRIEBEÖL ATF LD
BP INTERNATIONAL, PANGBOURNE, READING/GB BP AUTRAN LTF
CASTROL INTERNATIONAL, PANGBOURNE READING/GB CASTROL TRANSMAX Z
DEUTSCHE PENTOSIN WERKE GMBH, WEDEL/D PENTOSIN ATF 1
DEUTSCHE PENTOSIN WERKE GMBH, WEDEL/D PENTOSIN ATF TYP 2 D
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF D 21065
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF LT 71141
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF D 21065
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF LT 71141
KOMPRESSOL-OEL VERKAUFS GMBH, KÖLN/D KOMPRESSOL-DEXRON SYNTH LTF
KUWAIT PETROLEUM R&T B.V., EUROPOORT RT/NL Q8 AUTO 15
MORRIS LUBRICANTS, SHREWSBURY/GB LIQUIMATIC SUPER ATF
OMV REFINING & MARKETING GMBH, WIEN/A OMV ATF III
ORLEN OIL SP. Z O.O., KRAKOW/PL HIPOL ATF III
PANOLIN AG, MADETSWIL/CH PANOLIN ATF DEXRON III
REPSOL YPF LUBRICANTES Y ESPECIALIDADES, MADRID/E REPSOL ATF 3
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F FINAMATIC HP
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F TOTAL FLUIDE AT 42
YACCO, ST PIERRE LES ELBEUF/F YACCO ATF III
ZELLER + GMELIN GMBH & CO., EISLINGEN/D DIVINOL FLUID III G
ZF GETRIEBE GMBH, SAARBRÜCKEN/D ZF LIFEGUARDFLUID5
plik można znaleźć w interku (TE-ML 11_en0700)
są podane oleje przebiegi etc
Manual transmissions
Double-clutch transmissions
Additives of any kind added later to the oil change the oil in a manner that is unpredictable, and they are therefore not permitted. No
liability of any kind will be accepted by ZF for any damage resulting from the use of such additives.
Note continuation on page 2 and maintenance recommendations ZF automatic transmissions page 3.
The list of lubricants TE-ML 11, Edition 01.10.2009 replaces all previous
editions. The current list can be requested from any ZF after-sales
service center or accessed on the Internet under www.zf.com.
ZF Getriebe GmbH
Südring
D-66117 Saarbrücken
phone: + 49 681 920-2497
fax: + 49 681 920-2388
Page 1
Car Driveline
Technology
Manual transmissions, double-clutch transmissions
and automatic transmissions for cars
List of lubricants TE-ML 11
Product groups Approved lubricants for service fills
S5-31
S5-39
According to spare part number of vehicle manufacturer:
- Esso Gear Oil 304
=> BMW Oil No. 2300 1434 404
- BP Castrol BOT 338
=> BMW Oil No. 2300 7533 513
S6-37
According to spare part number of vehicle manufacturer:
- Esso Gear Oil 304
=> BMW Oil No. 2300 1434 404 (clutch bell housing label MTF-LT1)
- BP Castrol BOT 338
=> BMW Oil No. 2300 7533 513 (clutch bell housing label MTF-LT2)
- BP Castrol BOT 207
=> BMW Oil No. 2300 7533 818 (clutch bell housing label MTF-LT3)
Warning: use of incorrect lubricant can cause transmission failure
S6-53
According to spare part number of vehicle manufacturer:
- Esso Gear Oil 304
=> BMW Oil No. 2300 1434 404 (clutch bell housing label MTF-LT1)
- BP Castrol BOT 338
=> BMW Oil No. 2300 7533 513 (clutch bell housing label MTF-LT2)
=> VW Oil No. N 05279800
- BP Castrol BOT 207
=> BMW Oil No. 2300 7533 818 (clutch bell housing label MTF-LT3)
Warning: use of incorrect lubricant can cause transmission failure
Product groups Approved lubricants for service fills
7DT45HL
7DT45HLA
7DT45FL
7DT70HLA
According to spare part number of vehicle manufacturer:
1. Clutch component
Pentosin FFL-3
=> Porsche Oil No. 999.917.080.00
2. Transmission component
ExxonMobil Mobilube PTX 75W-90
=> Porsche Oil No. 999.917.067.00
7DT75
7DT75A
According to spare part number of vehicle manufacturer:
Pentosin FFL-3
=> Porsche Oil No. 999.917.080.00
Automatic transmissions
Note footnotes and maintenance recommendations ZF automatic transmissions page 3.
Page 2
Continued ZF Getriebe GmbH / List of lubricants TE-ML 11, edition 01.10.2009
Product groups Approved lubricants for service fills
(For maintenance recommendations see page 3)
3HP22, 3HP22Q, 4HP14Q,
4HP18FL (1), 4HP18FLA (2), 4HP18FLE (1),
4HP18Q, 4HP18QE,
4HP22, 4HP22EH, 4HP22HL (3),
4HP24, 4HP24A (2)
Automatic Transmission Fluid (ATF) according to lubricant classes 11A / 11B
=> Refer to the following pages for approved commercial products
or
Automatic Transmission Fluid (ATF) based on mineral base fluids according to
former Dexron II / Dexron III specification by General Motors.
=> without listing
5HP18
According to BMW oil pan fill aperture label:
1. without oil pan fill aperture label
Automatic Transmission Fluid (ATF) according to lubricant class 11B
=> Refer to the following pages for approved commercial products
2. with oil pan fill aperture label (green plugs)
ZF Lifeguardfluid5 (ZF No. S671 090 170)
=> BMW Oil No. 8322 9407807
Warning: use of incorrect lubricant can cause transmission failure
5HP30
According to spare part number of vehicle manufacturer:
1. Shell ATF LA-2634
=> BMW Oil No. 8322 9407765 (oil pan fill aperture label)
2. ZF Lifeguardfluid5 (ZF No. S671 090 170)
=> BMW Oil No. 8322 9407807 (oil pan fill aperture label)
=> Rolls Royce Oil No. PL 31493PA
Warning: use of incorrect lubricant can cause transmission failure
4HP20,
5HP19, 5HP19FL (1), 5HP19FLA (2),
5HP19HL (1), 5HP19HLA (2),
5HP24, 5HP24A (2)
According to spare part number of vehicle manufacturer:
ZF Lifeguardfluid5 (ZF No. S671 090 170)
=> Audi / VW Oil No. G 052162 A1 / A2 / A6
=> BMW Oil No. 8322 9407807
=> Citroen Oil No. Z 000169756
=> Jaguar Oil No. JLM 20238
=> Mercedes Benz Oil No. A 0019892203
=> Peugeot Oil No. Z 000169756
=> Porsche Oil No. 999.917.547.00
6HP19,
6HP19X not for Audi Q7,
6HP21, 6HP21X, 6HP26, 6HP26X,
6HP26A61 not for vehicles equipped with Audi
W12-engine (2),
6HP28, 6HP28X, 6HP28A61,
6HP32, 6HP32A (2), 6HP32X
According to spare part number of vehicle manufacturer:
ZF Lifeguardfluid6 (ZF No. S671 090 255)
=> AML Oil No. 4G4319A509/AA/S
=> Audi /VW Oil No. G 055005 A1 / A2 / A6
=> Bentley Oil No. PY112995PA
=> BMW Oil No. 8322 0142516
=> Hyundai Oil No. 040000C90SG
=> Jaguar Oil No. Jaguar Fluid 8432
=> Land Rover Oil No. TYK500050
=> Maserati Oil No. 231603
6HP26A61 for vehicles with Audi W12-engine (2) According to spare part number of vehicle manufacturer:
ZF Lifeguardfluid6 Plus (ZF No. S671 090 281)
=> Audi / VW Oil No. G 055162 A1 / A2 / A6
6HP19A (2)
6HP19X for Audi Q7,
6HP28AF (2)
According to spare part number of vehicle manufacturer:
ZF Lifeguardfluid8 (ZF No AA00 601 304)
=> Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF
Footnotes
Additives of any kind added later to the oil change the oil in a manner that is unpredictable, and they are therefore not permitted. No
liability of any kind will be accepted by ZF for any damage resulting from the use of such additives.
Maintenance recommendations ZF automatic transmissions
Page 3
Continued ZF Getriebe GmbH / List of lubricants TE-ML 11, edition 01.10.2009
(1) Filling differential with transmission oil Castrol SAF-AG4 (Audi / VW Oil No. N 052145000, Porsche Oil No. 999.917.545.00)
(2) Split oil supply front / rear axle differential:
- Filling front axle differential with transmission oil Castrol SAF-AG4 (Audi / VW Oil No. N 052145000,
Porsche Oil No. 999.917.545.00)
- Filling rear axle differential with transmission oil Castrol SAF-AG4 Q (Audi / VW Oil No. G 055145 A2)
Common oil supply front /rear axle differential:
- Filling with transmission oil Castrol SAF-AG4 Q (Audi / VW Oil No. G 055145 A2)
(3) Filling differential with transmission oil API GL-5, MIL-L-2105D, MIL-PRF-2105E, SAE J 3260, viscosity class SAE 75W-90 or
SAE 90
3/4-speed automatic transmissions:
ZF 3 and 4-speed automatic transmissions must be filled with approved ATF oils according to ZF list of lubricants TE-ML 11, lubricant
class 11A / 11B or with mineral ATF oils according to the former Specification Dexron II / Dexron III by General Motors. For oil-change
intervals consult the vehicle manufacturer's specifications.
5 and 6-speed as well as 4HP20 automatic transmissions:
ZF 5 and 6-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially
synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating
temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe operating
conditions, such as:
- frequent highway driving in top speed range,
- offensive, sporty driving style,
- frequent trailer operation,
being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or
8 years, depending on the load.
In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant
specifications.
The ZF automatic transmissions 5HP18 and 5HP30 are exceptions and must be filled differently depending on the version.
The oils released in each case are specified in the ZF Lubricants List TE-ML 11.
Lubricant class 11A
Automatic Transmission Fluid (ATF)
Page 4
Continued ZF Getriebe GmbH / List of lubricants TE-ML 11, edition 01.10.2009
Manufacturer (11A) Trade name (11A)
ACPA, ALEXANDRIA/E ACPA ATF DEX IID
AGIP SCHMIERTECHNIK GMBH, WÜRZBURG/D AGIP ATF D 309
ALEXANDRIA MINERAL OILS COMPANY, ALEXANDRIA/ET AMOC POWER (D-21611)
ARAL AG, BOCHUM/D ARAL GETRIEBEOL ATF 22
AVIA MINERALÖL-AG, MÜNCHEN/D AVIA FLUID ATF 86
BLASER SWISSLUBE AG, HASLE-RÜEGSAU/CH ATF GM
BP INTERNATIONAL, PANGBOURNE, READING/GB BP AUTRAN MBX
BUCHER AG LANGENTHAL, LANGENTHAL/CH MOTOREX ATF SUPER
CASTROL INTERNATIONAL, PANGBOURNE READING/GB CASTROL TQ-D
CASTROL INTERNATIONAL, PANGBOURNE READING/GB CASTROL TQ-D (22256)
CEPSA LUBRICANTS S.A., MADRID/E CEPSA ATF 70
CEPSA LUBRICANTS S.A., MADRID/E ERTOIL TRANSMISIONES AUTOMATICAS D2
CHEVRON BRASIL LTDA., RIO DE JANEIRO/BRAZIL TEXAMATIC B
CHEVRONTEXACO, GHENT/B TEXAMATIC 4291
CHEVRONTEXACO, GHENT/B TEXAMATIC 9226
CYCLON HELLAS S.A., MAROUSSI ATHENS/GR ATF TYPE D
DE OLIEBRON B.V., ZWIJNDRECHT/NL TOR ATF 289
ENI S.P.A. REFINING & MARKETING DIVISION, ROME/I AGIP ATF II D
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF D2
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF 220
FABRIKA MAZIVA FAM A.D, KRUEVAC/SRB ATF D II SAE 75W
FUCHS PETROLUB AG, MANNHEIM/D TITAN ATF 3000 CHINA
GENOL GMBH & CO., WIEN/A GENOL ATF MULTIFLUID
HANDEL MIJ NOVIOL B.V., NIJMEGEN/NL KENDALL ATF DEXRON II D
HUILES BERLIET S.A., SAINT PRIEST/F RTO STARMATIC
HYDROTEX, CARROLLTON, TEXAS/USA HY-TORQUE Z (ATF)
IGOL FRANCE SA, AMIENS/F ATF 420
KOCAK PETROL URUNLERI SAN LTD., KOCAELI/TR SPEEDOL ATF DEXRON II
KRAFFT S.L., ANDOAIN/E ATF D-21247 SAE 10W
LIQUI MOLY GMBH, ULM/D LIQUI MOLY ATF DEXRON IID
MAZIVA ZAGREB D.O.O, ZAGREB/HR INA ATF SUPER
MEGUIN GMBH & CO. KG MINERALOELWERKE, SAARLOUIS/D MEGOL HYDRAULIKOEL ATF DEXRON II D
MORRIS LUBRICANTS, SHREWSBURY/GB LIQUIMATIC D II
MOTUL SA, AUBERVILLIERS CEDEX/F MOTUL DEXRON II D
OMV REFINING & MARKETING GMBH, WIEN/A OMV ATF D II (D22427)
OPET PETROLCÜLÜK A.S., IZMIR/TR ATF DEXRON II
PAKELO MOTOR OIL S.R.L, SAN BONIFACIO (VR)/I PAKELO MULTIPURPOSE TRANSMISSION FLUID II D
PANOLIN AG, MADETSWIL/CH PANOLIN ATF MULTI 21996
PARS OIL CO, TEHRAN/IR PARS ENTEGHAL AUTOMATIC
PETROGAL S.A., LISBOA/P GALP TRANSMATIC D II
PETRONAS LUBRICANTS BELGIUM NV, AARTSELAAR/B SUNAMATIC 149
PETRONAS LUBRICANTS BELGIUM NV, AARTSELAAR/B SUNAMATIC 153
POWER INTERNATIONAL CHEMICAL & OIL CORPORATION KA NASA KEN
RAVENSBERGER SCHMIERSTOFFVERTRIEB GMBH, WERTHER/D RAVENOL AUTOM.-GETR.-OEL DEXRON D II
REPSOL YPF LUBRICANTES Y ESPECIALIDADES, MADRID/E HIDRO ATF
REPSOL YPF LUBRICANTES Y ESPECIALIDADES, MADRID/E MATIC ATF
S.A.E.L., MADRID/E GULF ATF D II D
SHELL INTERNATIONAL PETROLEUM COMP LTD, LONDON/GB SHELL DONAX TA
TEDEX PRODUCTION SP.Z.O.O., TOMASZOW MAZOWIECKI/PL TEDEX ATF II D
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F FINAMATIC II D
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F TOTAL FLUIDE ATX
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F TOTAL FLUIDE II D
UNIL OPAL, SAUMUR CEDEX/F MATIC D
VALVOLINE EUROPE, DORDRECHT/NL VALVOLINE ATF TYPE D
YPF S.A., ENSAENADA/RA HIDRO ATF
Lubricant class 11B
Automatic Transmission Fluid (ATF)
Page 5
Continued ZF Getriebe GmbH / List of lubricants TE-ML 11, edition 01.10.2009
Manufacturer (11B) Trade name (11B)
ADDINOL LUBE OIL GMBH, LEUNA/D ADDINOL ATF D III
AGIP SCHMIERTECHNIK GMBH, WÜRZBURG/D AGIP DEXRON III
ARAL AG, BOCHUM/D ARAL GETRIEBEÖL ATF LD
BP INTERNATIONAL, PANGBOURNE, READING/GB BP AUTRAN LTF
CASTROL INTERNATIONAL, PANGBOURNE READING/GB CASTROL TRANSMAX Z
DEUTSCHE PENTOSIN WERKE GMBH, WEDEL/D PENTOSIN ATF 1
DEUTSCHE PENTOSIN WERKE GMBH, WEDEL/D PENTOSIN ATF TYP 2 D
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF D 21065
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF LT 71141
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF D 21065
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF LT 71141
KOMPRESSOL-OEL VERKAUFS GMBH, KÖLN/D KOMPRESSOL-DEXRON SYNTH LTF
KUWAIT PETROLEUM R&T B.V., EUROPOORT RT/NL Q8 AUTO 15
MORRIS LUBRICANTS, SHREWSBURY/GB LIQUIMATIC SUPER ATF
OMV REFINING & MARKETING GMBH, WIEN/A OMV ATF III
ORLEN OIL SP. Z O.O., KRAKOW/PL HIPOL ATF III
PANOLIN AG, MADETSWIL/CH PANOLIN ATF DEXRON III
REPSOL YPF LUBRICANTES Y ESPECIALIDADES, MADRID/E REPSOL ATF 3
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F FINAMATIC HP
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F TOTAL FLUIDE AT 42
YACCO, ST PIERRE LES ELBEUF/F YACCO ATF III
ZELLER + GMELIN GMBH & CO., EISLINGEN/D DIVINOL FLUID III G
ZF GETRIEBE GMBH, SAARBRÜCKEN/D ZF LIFEGUARDFLUID5
Czwarte serce 

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
ja ja, tylko land rover speszjal lubrykant, becalen becalen bitte muczos szelestos
speszal prajs for ju mister

speszal prajs for ju mister

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
ja nawet rozumiem ASO musza z czegoś żyć
ale skoro w instrukcji pisze że się oleju nie wymienia, albo po tam 10 Latach czy tam 300 tys dopiero, a auto ma przejechane 70 tys. to mam to w dupie, jeśli uważają że coś olej nie teges niech sobie zmieniają na swój koszt
dobrze wiemy że to Fabryka się miga tylko LR Polska, to samo tyczy się innych marek, nie ważne czy niemieckie, francuskie czy inne, jedziesz do serwisu za Odre zero problemów a u nas wsio pod górke i tylko patrzą jak ludzi dymać
samochód miałem już kilka i widze z perspektywy czasu że nie serwis robi pod górke a ci z centrali, na dni przed końcem gwarancji coś się urwało w stelażu fotela, serwis wnioskuje o wymiane na nowy, a ci pacjenci z warsiawki czy coś się nie da zrobić z tym bo gwarancja out za dni, ja naginam zastępczym z wypożyczalni mam to w dupie, a centrala prawie się pocięła bo stelaż drogi, w końcu wymienili, nie wiem co było tańsze stelaż czy płacenie za auto z wypożyczalni
ale fakt faktem że najlepiej by chcieli żebyś kupił a potem spie........lał
jak bym chciał se auto na swój koszt naprawiać to bym nowego nie kupował, jak kupuje nowe to do końca gwarancji chce mieć święty spokój (no chyba że ja coś ewidentnie zepsuje)
a co do Motogabry
podjechałem kiedyś do nich jak przyszedł czas na zmiane auta, podjechałem obejrzeć itp; ale oni to nawet nie wiedzą co im na salonie stoi to jak mają umieć auta naprawiać

ale skoro w instrukcji pisze że się oleju nie wymienia, albo po tam 10 Latach czy tam 300 tys dopiero, a auto ma przejechane 70 tys. to mam to w dupie, jeśli uważają że coś olej nie teges niech sobie zmieniają na swój koszt
dobrze wiemy że to Fabryka się miga tylko LR Polska, to samo tyczy się innych marek, nie ważne czy niemieckie, francuskie czy inne, jedziesz do serwisu za Odre zero problemów a u nas wsio pod górke i tylko patrzą jak ludzi dymać
samochód miałem już kilka i widze z perspektywy czasu że nie serwis robi pod górke a ci z centrali, na dni przed końcem gwarancji coś się urwało w stelażu fotela, serwis wnioskuje o wymiane na nowy, a ci pacjenci z warsiawki czy coś się nie da zrobić z tym bo gwarancja out za dni, ja naginam zastępczym z wypożyczalni mam to w dupie, a centrala prawie się pocięła bo stelaż drogi, w końcu wymienili, nie wiem co było tańsze stelaż czy płacenie za auto z wypożyczalni

ale fakt faktem że najlepiej by chcieli żebyś kupił a potem spie........lał

jak bym chciał se auto na swój koszt naprawiać to bym nowego nie kupował, jak kupuje nowe to do końca gwarancji chce mieć święty spokój (no chyba że ja coś ewidentnie zepsuje)
a co do Motogabry
podjechałem kiedyś do nich jak przyszedł czas na zmiane auta, podjechałem obejrzeć itp; ale oni to nawet nie wiedzą co im na salonie stoi to jak mają umieć auta naprawiać


Czwarte serce 

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
coś jest nie tak z tymi DIII DIV na niemieckich forach aż roi sie od przekleństw na to ........wysyństwo
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
A teraz pytanie: Kto płaci za ten zastępczy i za stelaż?gebels pisze:
samochód miałem już kilka i widze z perspektywy czasu że nie serwis robi pod górke a ci z centrali, na dni przed końcem gwarancji coś się urwało w stelażu fotela, serwis wnioskuje o wymiane na nowy, a ci pacjenci z warsiawki czy coś się nie da zrobić z tym bo gwarancja out za dni, ja naginam zastępczym z wypożyczalni mam to w dupie, a centrala prawie się pocięła bo stelaż drogi, w końcu wymienili, nie wiem co było tańsze stelaż czy płacenie za auto z wypożyczalni![]()
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
GAZFAN pisze:A teraz pytanie: Kto płaci za ten zastępczy i za stelaż?gebels pisze:
samochód miałem już kilka i widze z perspektywy czasu że nie serwis robi pod górke a ci z centrali, na dni przed końcem gwarancji coś się urwało w stelażu fotela, serwis wnioskuje o wymiane na nowy, a ci pacjenci z warsiawki czy coś się nie da zrobić z tym bo gwarancja out za dni, ja naginam zastępczym z wypożyczalni mam to w dupie, a centrala prawie się pocięła bo stelaż drogi, w końcu wymienili, nie wiem co było tańsze stelaż czy płacenie za auto z wypożyczalni![]()
Gazfan nie wiem kto

a kto płaci mam to serdecznie w dupie, auto mi potrzebne było więc upierałem się przy zastępczym, normalnie to w zastępstwie takich wypadków mam inne auto więc o zastępcze nie prosze, może być ktoś bardziej potrzebujący ode mnie
jeśli w Gwarancji nic nie pisze że jak się ciąga przyczepe to olej trzeba zmieniać np. co 50 tys lub w ew. innych rzeczy częśćiej to niech mnie JLR czy kto tam inny cmoknie w trombke i jak chce to niech se zmienia olej na swój koszt a nie na mój, i nie ważne czy za ten olej trzeba zapłacić 200 zeta czy 3 tysie (tyczy się to odnośnie sytuacji auta Yorka)
no chyba że są jakieś zapisy w Gwarancji które mówią inaczej, ale tego nie wiem bo gwarancji do LR-a nie czytałem (podejście Panów z MotoGabry mnie dostatecznie zniechęciło do zakupu samochodu marki LR i z pod znaku trzech diamentów bo te w ofercie mają)
Czwarte serce 

-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
We wcześniejszym poście sugerowałeś że centrala uwalać próbuje naprawy przed końcem gwarancji by oszczędzać... a nie fabryka i do tej sugestii chciałem się odnieść.
Jeżeli jest podane że klocki starczają na tyle i tyle.. a swoim style jazdy skatujesz je szybciej to tez mieliby wymienić na swój koszt?
Nie da tak się...
Co do MotoGabry... przykro mi że tak Cię potraktowali.
Jeżeli jest podane że klocki starczają na tyle i tyle.. a swoim style jazdy skatujesz je szybciej to tez mieliby wymienić na swój koszt?
Nie da tak się...
Co do MotoGabry... przykro mi że tak Cię potraktowali.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
klocki kolego fiflak to akurat bardzo zły przykład


#noichuj
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
Chodzi jedynie o mechanizm logiczny...
Wiesz 3 tony zatrzymać nie jest łatwo
Wiesz 3 tony zatrzymać nie jest łatwo

Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
czy łatwo czy nie, klocki zawsze są płatne.
zły przykład.
musisz się bardziej starać.

zły przykład.
musisz się bardziej starać.

#noichuj
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
Oj Czesław... chyba poranek ledwo się zaczął u ciebie 
Właśnie o to chodzi że klocki są płatne.
Tak jak olej i tyle.. i jeśli się zużyje szybciej niż przewidziane pierwotnie to nie można wymagać wymiany w gratisie. i tyle.
Jak z filtrem powietrza.... normalnie starcza na tyle i tyle.. jak jeździsz w miejscach większego zapylenia to się szybciej zapcha i trzeba wymienić. Płatnie.
O to mi chodziło Czesławie i stąd przykład klocków był.
i wsjo

Właśnie o to chodzi że klocki są płatne.
Tak jak olej i tyle.. i jeśli się zużyje szybciej niż przewidziane pierwotnie to nie można wymagać wymiany w gratisie. i tyle.
Jak z filtrem powietrza.... normalnie starcza na tyle i tyle.. jak jeździsz w miejscach większego zapylenia to się szybciej zapcha i trzeba wymienić. Płatnie.
O to mi chodziło Czesławie i stąd przykład klocków był.

i wsjo

Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
eee chyba cos nie takGAZFAN pisze: Tak jak olej i tyle.. i jeśli się zużyje szybciej niż przewidziane pierwotnie to nie można wymagać wymiany w gratisie. i tyle.
bo jesli gwarancja mówi , że jest na 300 a psuje sie po 70
to tak jakby powiedzieć:
silnik ma gwarancję na 100 a że sie panu zepsuł po 50 to musi pan sam zapłacic

jakos takoś Mrożkiem zapachniało
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
No nie.. chodzi o element nie podlegający gwarancji.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości