Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII
: ndz lis 07, 2010 9:32 am
Witam
W sierpniu podczas jazdy pod górę z przyczepą (ok. 1.7 tony) samochód zwolnił i pojawił się komunikat, że nastąpiła awaria skrzyni biegów i ilość dostępnych biegów jest ograniczona.
Zjechałem na bok wyłączyłem samochód, odczekałem chwilę po czym jakby nigdy nic auto pojechało bez żadnych problemów.
Zgłosiłem to jednak będąc ostatnio w serwisie, w ramach odpowiedzi uzyskałem informację, że:
"olej w skrzyni biegów wymaga wymiany ze względu na zużycie eksploatacyjne, przy wymianie oleju wymieniany jest również filtr oleju, producent podaje, że wymiana oleju wraz z filtrem powinna być wykonana co 240.000 km lub co 10 lat ( w zależności co nastąpi wcześniej) lecz dotyczą one normalnych warunków eksploatacji,jazdy, warunków drogowych oraz klimatycznych, możliwa wymiana przy mniejszym przebiegu lub okresie czasu ze względu na przy przejeżdżaniu krótkich odcinków drogi (znacznie zwiększona ilość operacji START/STOP), zwiększone ekstremalne wartości temperatur, zapylenie powietrza, jazda terenowa i po bezdrożach oraz ciągnięcie przyczep.
[...]
Kalkulacja:
- olej w automatycznej skrzyni biegów 217,00 zł/l (potrzeba 9,5 l co daje 2061,50 zł)
- filtr oleju automatycznej skrzyni biegów 673,00 zł
ROBOCIZNA za wymianę części wyszczególnionych powyżej to 250,00 zł
"
Łącznie więc ponad 3000 PLN. Trochę mnie to zdziwiło bo w instrukcji obsługi jest jasno napisane że olej z tej skrzyni nie podlega wymianie przez cały okres eksploatacji. Panowie w serwiscie tłumaczyli, że wymienia się co 240km lub co 10lat. Auto miało zrobione 78k i ma niecałe 3 lata. Zażądałem więc wymiany na koszt LR (auto na gwarancji) a przede wszystkim informacji DLACZEGO olej się "przepalił", bo może jest wadliwa skrzynia lub coś - nie znam się i nie chcę wymieniać skrzyni mój koszt jak gwarancja się skończy . Auto nie jest eksploatowane na asfalcie - przyczepę ciągnęło dokładnie 6 razy - jazda miejska nie przeważa w jego przebiegach, Polska o ile mi wiadomo nie leży w klimacie ekstremalnym.
Panowie prawie dwa miesiące unikali odpowiedzi na moje maile i żądania, wezwali mnie raz do siebie na dodatkowe testy i coś majstrowali cały dzień.
Wczoraj dostałem od nich odpowiedź, że wszystko jest ok:
Witam,
Po przeanalizowaniu wyników z testów skrzyni, a także pragnę zaznaczyć, że olej używany w Pana skrzyni (ZF6HP) nie jest taki jak standardowy olej ATF używany w automatycznych skrzyniach biegów i może mieć wygląd spalonego oleju przy takim przebiegu. Jeżeli olej faktycznie byłby spalony i stracił swoje właściwości byłyby różne usterki skrzyni biegów przez cały czas użytkowania. Dodatkowo żeby doprowadzić do spalenia oleju coś musiałoby to spowodować np. niedostateczne chłodzenie, mechaniczny poślizg etc. co spowodowałoby zalogowanie błędów, których w Pana samochodzie brak i powstanie zauważalnych objawów nieprawidłowej pracy skrzyni biegów np. nieprawidłowej zmiany biegów, których również brak. Przepraszamy za zaistniałą sytuację i niewłaściwą diagnozę mechanika.
Nie ma do nich zaufania, czy ktoś miał podobne przypadki? Jak awaryjna jest ta skrzynia?
Oczywiście nie tłumaczą skąd pojawił się taki komunikat w samochodzie.
pzodr
Y
P.S. Jeśli ktoś ma pisać nie na temat proszą aby sobie odpuścił. Z góry dziękuję z zrozumienie.
W sierpniu podczas jazdy pod górę z przyczepą (ok. 1.7 tony) samochód zwolnił i pojawił się komunikat, że nastąpiła awaria skrzyni biegów i ilość dostępnych biegów jest ograniczona.
Zjechałem na bok wyłączyłem samochód, odczekałem chwilę po czym jakby nigdy nic auto pojechało bez żadnych problemów.
Zgłosiłem to jednak będąc ostatnio w serwisie, w ramach odpowiedzi uzyskałem informację, że:
"olej w skrzyni biegów wymaga wymiany ze względu na zużycie eksploatacyjne, przy wymianie oleju wymieniany jest również filtr oleju, producent podaje, że wymiana oleju wraz z filtrem powinna być wykonana co 240.000 km lub co 10 lat ( w zależności co nastąpi wcześniej) lecz dotyczą one normalnych warunków eksploatacji,jazdy, warunków drogowych oraz klimatycznych, możliwa wymiana przy mniejszym przebiegu lub okresie czasu ze względu na przy przejeżdżaniu krótkich odcinków drogi (znacznie zwiększona ilość operacji START/STOP), zwiększone ekstremalne wartości temperatur, zapylenie powietrza, jazda terenowa i po bezdrożach oraz ciągnięcie przyczep.
[...]
Kalkulacja:
- olej w automatycznej skrzyni biegów 217,00 zł/l (potrzeba 9,5 l co daje 2061,50 zł)
- filtr oleju automatycznej skrzyni biegów 673,00 zł
ROBOCIZNA za wymianę części wyszczególnionych powyżej to 250,00 zł
"
Łącznie więc ponad 3000 PLN. Trochę mnie to zdziwiło bo w instrukcji obsługi jest jasno napisane że olej z tej skrzyni nie podlega wymianie przez cały okres eksploatacji. Panowie w serwiscie tłumaczyli, że wymienia się co 240km lub co 10lat. Auto miało zrobione 78k i ma niecałe 3 lata. Zażądałem więc wymiany na koszt LR (auto na gwarancji) a przede wszystkim informacji DLACZEGO olej się "przepalił", bo może jest wadliwa skrzynia lub coś - nie znam się i nie chcę wymieniać skrzyni mój koszt jak gwarancja się skończy . Auto nie jest eksploatowane na asfalcie - przyczepę ciągnęło dokładnie 6 razy - jazda miejska nie przeważa w jego przebiegach, Polska o ile mi wiadomo nie leży w klimacie ekstremalnym.
Panowie prawie dwa miesiące unikali odpowiedzi na moje maile i żądania, wezwali mnie raz do siebie na dodatkowe testy i coś majstrowali cały dzień.
Wczoraj dostałem od nich odpowiedź, że wszystko jest ok:
Witam,
Po przeanalizowaniu wyników z testów skrzyni, a także pragnę zaznaczyć, że olej używany w Pana skrzyni (ZF6HP) nie jest taki jak standardowy olej ATF używany w automatycznych skrzyniach biegów i może mieć wygląd spalonego oleju przy takim przebiegu. Jeżeli olej faktycznie byłby spalony i stracił swoje właściwości byłyby różne usterki skrzyni biegów przez cały czas użytkowania. Dodatkowo żeby doprowadzić do spalenia oleju coś musiałoby to spowodować np. niedostateczne chłodzenie, mechaniczny poślizg etc. co spowodowałoby zalogowanie błędów, których w Pana samochodzie brak i powstanie zauważalnych objawów nieprawidłowej pracy skrzyni biegów np. nieprawidłowej zmiany biegów, których również brak. Przepraszamy za zaistniałą sytuację i niewłaściwą diagnozę mechanika.
Nie ma do nich zaufania, czy ktoś miał podobne przypadki? Jak awaryjna jest ta skrzynia?
Oczywiście nie tłumaczą skąd pojawił się taki komunikat w samochodzie.
pzodr
Y
P.S. Jeśli ktoś ma pisać nie na temat proszą aby sobie odpuścił. Z góry dziękuję z zrozumienie.