Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Weinguter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 7:15 pm
Lokalizacja: Kraków/NH

Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Weinguter » śr gru 08, 2010 8:45 pm

Dobry wieczór!

Jakiś czas temu posiadłem swoją "bestię" i....właśnie. Sama idea posiadania nie była zła ale... . Stała się rzecz "niespotykana", mój Franek traci waty :( Chyba się Biedak psuje ...buuu :cry: Objaw jest taki, iż w momencie włączenia nawiewu po pewnym czasie podróży kiedy zimowym wieczorem i delikatnie prószącym śniegu próbuje włączyć wycieraczki one tak jakby niemrawo się poruszały.
To jeszcze nic, w trakcie jazdy zaczynają dochodzić dziwne odgłosy z urządzeń elektrycznych, tak jakby zwarcie gdzieś było. Najgorsze jest to że po wyłączeniu Franka rozrusznik nawet nie zastartuje, tak jakby akumulator całkowicie się rozładował.

Przy wyłączonej nagrzewnicy i ogrzewaniu tylnej szyby objawy nie występują.

Dodam, że alternator (chyba) ładuje gdyż na uruchomionym silniku po dodaniu gazu napięcie na akumulatorze wzrasta.

Problem znika kiedy naładuje baterie.

Pytanie moje brzmi:
1. Czy to mogą być objawy zużytego akumulatora?
2. Alternator za słaby?
3. Zwarcie w instalacji?
4. Może kierowca nie ten ? :P

Proszę o pomoc :D

PS. Jeszcze się nie poddaje, czekam na Was :lol:
Życzę dobrej zabawy.

Pozdrawiam,
Darek

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: zaloguj » śr gru 08, 2010 9:00 pm

profesjonalny watek do kasztanienia :)21

herflikd
Posty: 549
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 12:59 pm
Lokalizacja: Grosswallstadt / DE

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: herflikd » śr gru 08, 2010 9:59 pm

no, juz zacząłeś :) brawo za refleks :D
D2 TD5 Było

Weinguter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 7:15 pm
Lokalizacja: Kraków/NH

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Weinguter » śr gru 08, 2010 10:17 pm

Przyzwyczaiłem się :P albo może zacznę się przyzwyczajać :)

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Flytier » śr gru 08, 2010 11:24 pm

Weinguter pisze:Dobry wieczór!

Jakiś czas temu posiadłem swoją "bestię" i....właśnie. Sama idea posiadania nie była zła ale... . Stała się rzecz "niespotykana", mój Franek traci waty :( Chyba się Biedak psuje ...buuu :cry: Objaw jest taki, iż w momencie włączenia nawiewu po pewnym czasie podróży kiedy zimowym wieczorem i delikatnie prószącym śniegu próbuje włączyć wycieraczki one tak jakby niemrawo się poruszały.
To jeszcze nic, w trakcie jazdy zaczynają dochodzić dziwne odgłosy z urządzeń elektrycznych, tak jakby zwarcie gdzieś było. Najgorsze jest to że po wyłączeniu Franka rozrusznik nawet nie zastartuje, tak jakby akumulator całkowicie się rozładował.

Przy wyłączonej nagrzewnicy i ogrzewaniu tylnej szyby objawy nie występują.

Dodam, że alternator (chyba) ładuje gdyż na uruchomionym silniku po dodaniu gazu napięcie na akumulatorze wzrasta.

Problem znika kiedy naładuje baterie.

Pytanie moje brzmi:
1. Czy to mogą być objawy zużytego akumulatora?
2. Alternator za słaby?
3. Zwarcie w instalacji?
4. Może kierowca nie ten ? :P

Proszę o pomoc :D

PS. Jeszcze się nie poddaje, czekam na Was :lol:
Życzę dobrej zabawy.

Pozdrawiam,
Darek

Z tego, co piszesz, to wygląda na walnięty alternator.
To, że w momencie dodania gazu napięcie wzrasta, o niczym nie świadczy.
Napięcie na aku, podczas pracy silnika, na jałowym biegu powinieneś mieć w granicach 14 volt.
Po obciążeniu długimi i ogrzewaniem powinno być gdzieś w granicach 13,4-13,6 V.
Jeżeli jest mniej, to szybko zakatujesz akumulator.

Weinguter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 7:15 pm
Lokalizacja: Kraków/NH

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Weinguter » czw gru 09, 2010 7:18 pm

Jutro sprawdzę jakie teraz mam napięcie ale czy może to być też wadliwy regulator napięcia?

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Flytier » czw gru 09, 2010 11:19 pm

Mogą być zjechane szczotki, wytarty komutator, regulator i diody.
Jeżeli padnięty jest alternator, to komutator przeszlifować, dać nowe szczotki. Wymienić regulator i/lub diody. Różnica w cenie gdzieś pewnie koło stówki. Jednak trochę więcej roboty z wyciągnięciem diod, ale masz wsio nówka.

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: zaloguj » pt gru 10, 2010 8:42 pm

herflikd pisze:no, juz zacząłeś :) brawo za refleks :D

bo tak nie po land roverowemu bylo :)21

Weinguter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 7:15 pm
Lokalizacja: Kraków/NH

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Weinguter » sob gru 11, 2010 10:20 am

ale posucha :P słabo Wam idzie Koledzy, myślałem że będzie gorzej :p Chyba wymienię regulator napięcia i szczotki jak takowe znajdę :D Zarazie jednak muszę się uporać z dzwonem jaki zaliczyłem wczoraj z rana. Przyznam się że w dziwnych okolicznościach to się stało ale szkody z mojej strony są niewielkie, co mnie pociesza. Gorzej ma właściciel drugiego pojazdu ;/ No nic, damy rade :)

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Flytier » sob gru 11, 2010 2:34 pm

Weinguter pisze:ale posucha :P słabo Wam idzie Koledzy, myślałem że będzie gorzej :p Chyba wymienię regulator napięcia i szczotki jak takowe znajdę :D Zarazie jednak muszę się uporać z dzwonem jaki zaliczyłem wczoraj z rana. Przyznam się że w dziwnych okolicznościach to się stało ale szkody z mojej strony są niewielkie, co mnie pociesza. Gorzej ma właściciel drugiego pojazdu ;/ No nic, damy rade :)
Znaczy się, łyse opony byly :)21 .

Weinguter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 7:15 pm
Lokalizacja: Kraków/NH

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Weinguter » sob gru 11, 2010 5:43 pm

może nie łyse lecz takowe z lekka letni, po naszemu M/T :D Tak swoją drogą chyba potrzebuje alternator do silnika 3.5V8 EFI. Jest ktoś chętny polecić jakieś ustrojstwo do mojej bryki ? :)

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Flytier » ndz gru 12, 2010 9:51 am

No tak, na mokrym i śniegu są nie złe 8) .
Po co Ci nowy, nie taniej i prościej naprawić ten, który masz?

Weinguter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 7:15 pm
Lokalizacja: Kraków/NH

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Weinguter » pn gru 13, 2010 9:34 pm

Można zamontować alternator z diesla do silnika benzynowego ?

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: gri74 » pn gru 13, 2010 11:00 pm

nie,
choć w zasadzie wszystko można , tylko po co i za ile ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Weinguter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 7:15 pm
Lokalizacja: Kraków/NH

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: Weinguter » wt gru 14, 2010 6:21 pm

nie, bo nie czy może wiążą się z tym jakieś techniczne problemy?

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadek napięcia w Discovery 1 3.5 V8

Post autor: M-461 » pt gru 17, 2010 3:54 pm

Weinguter pisze:nie, bo nie czy może wiążą się z tym jakieś techniczne problemy?
Miałem podobny przypadek i też podejrzewałem że uszkodzony jest alternator. Po włączeniu świateł, nadmuchu z nagrzewnicy, kierunkowskazów i stopu, napięcie spadało do 12,80V.
Wymieniłem główny przewód prądowy z alternatora na większy przekrój i znacznie się polepszyło. Dodatkowo po przerobieniu zasilania świateł wszystko wróciło do normy.
LR V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość