pompa ciśnienia WABCO pressure ABS martwa
Moderator: Jerry
pompa ciśnienia WABCO pressure ABS martwa
P38. Brak hamulców nagle. Nie wiem co z tym bąblem tj. pressure accumulator ABS - zdejmować? Czy jakieś ciśnienie nie wyleci? Czy tam jest azot czy coś innego? Czy ten pressure switch występuje w handlu oddzielnie? Niezależnie - SZ.N.R dla wszystkich!
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50
Re: pompa ciśnienia WABCO pressure ABS martwa
Też mnie taka wymiana czeka
.
Dziwne, że "nagle". Powinny być wcześniejsze objawy braku odpowiedniego ciśnienia, sygnalizowane zapalaniem się kontrolki ABS i ręcznego. Jak i "kopanie" przez pedał hamulca.
A słychać w ogóle pracę pompy? Może to tylko padł bezpiecznik
.
Nie dotykałem osobiście, ale z rave'a wynika, że wymiana, to żadna filozofia.
Przed odkręceniem należy obniżyć ciśnienie w układzie hamulcowym. Parędziesiąt razy wciskać pedał hamulca przy wyłączonej stacyjce. Zwracają uwagę na założenie nowego oringa. Nie wiem, czy jest dodawany do nowego akumulatora ciśninia.
Coś piszą o zamocowaniu w imadle i nawierceniu 5mm otworu w górnej części akumulatora po demontażu, by pozbyć się nitrogenu, ale chyba bym się w to nie bawił
.
Po zamontowaniu nowego trzeba oczywiście odpowietrzyć układ.

Dziwne, że "nagle". Powinny być wcześniejsze objawy braku odpowiedniego ciśnienia, sygnalizowane zapalaniem się kontrolki ABS i ręcznego. Jak i "kopanie" przez pedał hamulca.
A słychać w ogóle pracę pompy? Może to tylko padł bezpiecznik

Nie dotykałem osobiście, ale z rave'a wynika, że wymiana, to żadna filozofia.
Przed odkręceniem należy obniżyć ciśnienie w układzie hamulcowym. Parędziesiąt razy wciskać pedał hamulca przy wyłączonej stacyjce. Zwracają uwagę na założenie nowego oringa. Nie wiem, czy jest dodawany do nowego akumulatora ciśninia.
Coś piszą o zamocowaniu w imadle i nawierceniu 5mm otworu w górnej części akumulatora po demontażu, by pozbyć się nitrogenu, ale chyba bym się w to nie bawił

Po zamontowaniu nowego trzeba oczywiście odpowietrzyć układ.
Ostatnio zmieniony pt gru 31, 2010 3:04 pm przez Flytier, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: pompa ciśnienia WABCO pressure ABS martwa
Rzecz w tym, że nowa bardzo droga, używka droga i niepewna, a wyjazd nastąpić ma 3 stycznia... 

P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50
Re: pompa ciśnienia WABCO pressure ABS martwa
Mówią żeby uzywki nie zakładać. Nie wiadomo ile i czy w ogóle popracuje (aku).
Dziwi mnie ta nagłość. Może jednak jakaś bzdura, typu bezpiecznik. Chyba tam jest taki od ABS.
Pracuje Ci pompa ABS?
Dziwi mnie ta nagłość. Może jednak jakaś bzdura, typu bezpiecznik. Chyba tam jest taki od ABS.
Pracuje Ci pompa ABS?
Re: pompa ciśnienia WABCO pressure ABS martwa
problem rozwiązany. pękła blaszka w mikroprzełączniku(grubości włosa) znajdująca się dokładnie w środku - w "nierozbieralnym" czujniku/przełączniku ciśnienia (tam gdzie wtyczka). Jest rozbieralny wyłącznie dla cierpliwych. Ryzykownie, ale z pełnym sukcesem. Specjalista od napraw niemożliwych i czeleńdżów dał radę. Zgasły ABS, TC i handbrake



P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50
Re: pompa ciśnienia WABCO pressure ABS martwa
I parę tysiaków zostało w kieszeni
.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości