DIII koła w teren

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

DIII koła w teren

Post autor: Maq » pn sty 10, 2011 4:21 pm

Zima się kończy, na coś trzeba się zdecydować.

Poczytałem w sieci opinie zza oceanu i zza kanału i jest typ który w zasadzie wszyscy chwalą: Cooper Zeon LTZ. Opona wg opinii boska i debestowa. Ale jakaś taka mało agresywna - chyba :roll:

Czy ktoś zna jakieś lepsze typy? Felgi mam 18 i takie opony byłyby dla mnie najlepsze, ale się nie upieram. Jeśli na inny rozmiar jest coś lepszego rozmiar się zmieni.

Podziękował.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: DIII koła w teren

Post autor: Damian » pn sty 10, 2011 5:08 pm

felga 16 i fedima
masz cojones na takie rozwiązanie w D3? :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ginawa
Posty: 395
Rejestracja: pt gru 11, 2009 11:51 am
Lokalizacja: Wały Chrobrego

Re: DIII koła w teren

Post autor: ginawa » pn sty 10, 2011 5:52 pm

zależy jeszcze co rozumiesz przez pojęcie teren ?.
trzyseta jedna , dwa mechaniki

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: DIII koła w teren

Post autor: Maq » pn sty 10, 2011 8:10 pm

Damian pisze:felga 16 i fedima
masz cojones na takie rozwiązanie w D3? :)21
Ta wersja (felga 16 z czymś typowym) była już dyskutowana na tym forum i loża szyderców stwierdziła, że nie da rady. Także można powiedzieć, że nie mam jaj.
LR2 - jej
LR3 - jego

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: DIII koła w teren

Post autor: Maq » pn sty 10, 2011 8:11 pm

ginawa pisze:zależy jeszcze co rozumiesz przez pojęcie teren ?.
Parking pod makro. Coś jeszcze chcesz wiedzieć?
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: DIII koła w teren

Post autor: SzczesnyLR » pn sty 10, 2011 8:33 pm

Maq pisze:
ginawa pisze:zależy jeszcze co rozumiesz przez pojęcie teren ?.
Parking pod makro. Coś jeszcze chcesz wiedzieć?
Masz jaja :)2 :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DIII koła w teren

Post autor: standerus » pn sty 10, 2011 9:09 pm

Gdzieś ktoś kiedyś budował d3 na rajd co się nie odbył i o ile pamiętam miał tam BFG AT 235/85 R18? Ale ja to dziury mam w głowie, więc mogło być inaczej
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: DIII koła w teren

Post autor: Maq » pn sty 10, 2011 10:09 pm

BFG AT jest równie agresywna jak ten Zeon LTZ, tą drogą nic się nie zmienia.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DIII koła w teren

Post autor: Mroczny » pn sty 10, 2011 10:14 pm

nie doceniasz ateka.. chyba, ze faktycznie mało masz problemów i chcesz d3 w prawdziwy teren zabrać. Ja mam coraz więcej szacunku do bfg at

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: DIII koła w teren

Post autor: gruszkin » pn sty 10, 2011 10:22 pm

ale czy opony beda robily tak jak powinny przy tej calej elektronice?
ja sie zastanawiam nad zmiana na lato na km2 troszeczke bardziej agresywna niz atek
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: DIII koła w teren

Post autor: Maq » wt sty 11, 2011 8:25 am

gruszkin pisze:ale czy opony beda robily tak jak powinny przy tej calej elektronice?
ja sie zastanawiam nad zmiana na lato na km2 troszeczke bardziej agresywna niz atek
Jeździłem ze znajomym, który ma właśnie KM2 w kiepskim (oryginalnym) rozmiarze. Robi w błocie świetnie, zarówno z elektronicznymi przeszkadzajkami jak i z wyłączonym dobrodziejstwem.

Problemem jest tylko ten rozmiar, ja nawet zimówki mam trochę nadwymiarowe 8)

Różnica była taka, że tam gdzie ja młóciłem kołami "jakoś" w końcu przejeżdżałem niczym nie uderzając, a kolega na KM2 pędził na świetnej trakcji i uderzał brzuchem w jakieś niespodzianki.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: DIII koła w teren

Post autor: Jerz23 » wt sty 11, 2011 9:30 am

standerus pisze:Gdzieś ktoś kiedyś budował d3 na rajd co się nie odbył i o ile pamiętam miał tam BFG AT 235/85 R18? Ale ja to dziury mam w głowie, więc mogło być inaczej

no chyba dziure masz coraz wieksza. Bo takiej opony nie ma :)21 :)2
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DIII koła w teren

Post autor: standerus » wt sty 11, 2011 9:58 am

Fuck, to może 17 to było?
Coś ponad rozmiarowego jeśli chodzi o rozmiar felgi.
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: DIII koła w teren

Post autor: Jerz23 » wt sty 11, 2011 10:09 am

profil 85 tylko na felge 16. w LR3 najmniejsza felga to chyba 18". Tutaj mitomani probujacy udowodnic, ze LR3 jest samochodem na pustynie :)21 montuja 275/70/18. Jedyna opcja :lol:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: DIII koła w teren

Post autor: alfik » wt sty 11, 2011 10:46 am

Jerz23 pisze:profil 85 tylko na felge 16. w LR3 najmniejsza felga to chyba 18". Tutaj mitomani probujacy udowodnic, ze LR3 jest samochodem na pustynie :)21 montuja 275/70/18. Jedyna opcja :lol:
Jestem przekonany, że są też felgi 17" (znajomy ma wersję S na takich felgach). Po drugie 275/70/18 to ponad 33 cale przy fabrycznym wymiarze 30 cali - śmiem wątpić, że niepotrzebne zmiany w konstrukcji. Po trzecie - była już dyskusja o 16" w DIII i pojawiały się tezy o wykonalności takiego przedsięwzięcia kosztem ryzyka i przeróbek.

Temat ciakawy - może napisze ktoś, kto sam sprawdził...
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: DIII koła w teren

Post autor: GAZFAN » wt sty 11, 2011 12:31 pm

Do DIII są 17".
A znam DIII na 16".
Obrazek
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: DIII koła w teren

Post autor: Łosiu » wt sty 11, 2011 2:02 pm

ale czy te konkretne DIII nie ma piast pomotanych na gratach z DII ?? Cos tu chyba kiedys na jego temat pisane bylo, bo to zdaje sie te DIII co ja na zeszlym dreden-wroclaw bylo widac.
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
andrew75
Posty: 452
Rejestracja: sob lut 28, 2009 5:54 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: DIII koła w teren

Post autor: andrew75 » wt sty 11, 2011 3:44 pm

Maq pisze:Zima się kończy, na coś trzeba się zdecydować.

Poczytałem w sieci opinie zza oceanu i zza kanału i jest typ który w zasadzie wszyscy chwalą: Cooper Zeon LTZ. Opona wg opinii boska i debestowa. Ale jakaś taka mało agresywna - chyba :roll:

Czy ktoś zna jakieś lepsze typy? Felgi mam 18 i takie opony byłyby dla mnie najlepsze, ale się nie upieram. Jeśli na inny rozmiar jest coś lepszego rozmiar się zmieni.

Podziękował.

... jak chcesz jechać w teren to może takie?
33" x 12.50 Nitto Mud Grapplers .....trzeba "lekko" pomotać -tu jest opis

http://www.disco3.co.uk/forum/topic54415.html

a tu jeździ
http://www.youtube.com/watch?v=St6q7HCSC7U
https://picasaweb.google.com/102284346354725146046
Land Rover 90.1986r.... już prawie zrobiony.
Lr3.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: DIII koła w teren

Post autor: Damian » wt sty 11, 2011 3:52 pm

ooo, gumy od Nitto to chciałbym mieć
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
andrew75
Posty: 452
Rejestracja: sob lut 28, 2009 5:54 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: DIII koła w teren

Post autor: andrew75 » wt sty 11, 2011 4:02 pm

oj ja też
https://picasaweb.google.com/102284346354725146046
Land Rover 90.1986r.... już prawie zrobiony.
Lr3.

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: DIII koła w teren

Post autor: Jerz23 » wt sty 11, 2011 4:08 pm

alfik pisze:
Jerz23 pisze:profil 85 tylko na felge 16. w LR3 najmniejsza felga to chyba 18". Tutaj mitomani probujacy udowodnic, ze LR3 jest samochodem na pustynie :)21 montuja 275/70/18. Jedyna opcja :lol:
Jestem przekonany, że są też felgi 17" (znajomy ma wersję S na takich felgach). Po drugie 275/70/18 to ponad 33 cale przy fabrycznym wymiarze 30 cali - śmiem wątpić, że niepotrzebne zmiany w konstrukcji. Po trzecie - była już dyskusja o 16" w DIII i pojawiały się tezy o wykonalności takiego przedsięwzięcia kosztem ryzyka i przeróbek.

Temat ciakawy - może napisze ktoś, kto sam sprawdził...

przebudowa D3 albo D4 na auto majace w miare znosne wlaciwosci terenowe na pustyni wymaga dosc drogich przerobek. opony 275/70/18 oczywiscie wchodzi dopiero po modyfikacji zawieszenia. :)2
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: DIII koła w teren

Post autor: Damian » wt sty 11, 2011 4:26 pm

andrew75 pisze:oj ja też
parę lat temu jak się interesowałem atekami z Nitto, to cena loco Polska zabijała
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: DIII koła w teren

Post autor: Karolek_C » wt sty 11, 2011 4:58 pm

Witam,

ja mam w fabrycznym 255/60/18 General Grabber AT2 i jestem zadowolony. Jeżeli chcesz przy 18-ste coś wyżej to najprostszą opcję możesz wrzucić BFG AT w rozmiarze 265/65/18 - to już jest 32 cale i wchodzi i jest dostępne w Polsce - notabebe takie kapcie w tym rozmiarze były założone na D3 przygotowanym jako testówka przez ARB do reklamy osprzętu ARB, jechały tam też Toyoty i inne Nissany oszpejowane w max co się da by ARB. Uprzedzając odpowiedzi w D3 był zderzak ARB, uchwyt koła bodajże Kaymar, jakieś osłony, snorkel, chyba bagażnik front runner i wspomiane BFG AT.

Prawda jest taka, że jeżeli D3 ma Ci służyć do codziennej jazdy i średniego terenu to BFG AT Ci wystarczy - trzeba się tylko nauczyć tym jeździć i kierując z głową da się naprawdę dużo. Trakcja w tym aucie ze wspomagaczami jest fantastyczna.

Jeśli upierasz się na MT, to masz dwie opcje - kupić 19 i Goodyeary MT/R tak jak było w specyfikacji G4 lub kupić felgi 17 cali i wtedy masz już duży wybór MT-ków z chyba nawet Simexami lub czymś na ich wzór włącznie. Prawda jest taka, że jak wjedziesz na miękki grunt to przy wadze tego auta nawet na simexach pójdziesz jak kotwica na dno, a w średnio trudnym terenie jeżdżąc z głową na AT-ekach tym autem zdziwisz się co można przejechać.

Ale jak to mówią: każdy za swoje bawi się jak chce ;-)

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
andrew75
Posty: 452
Rejestracja: sob lut 28, 2009 5:54 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: DIII koła w teren

Post autor: andrew75 » wt sty 11, 2011 8:01 pm

Damian pisze:
andrew75 pisze:oj ja też
parę lat temu jak się interesowałem atekami z Nitto, to cena loco Polska zabijała
tak na szybko sprawdzilem - kmpl 1300 $ plus statek, ....oh well jeszcze nie teraz...dlugo nie :)9
https://picasaweb.google.com/102284346354725146046
Land Rover 90.1986r.... już prawie zrobiony.
Lr3.

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: DIII koła w teren

Post autor: jpi » wt sty 11, 2011 8:11 pm

Damian pisze:ooo, gumy od Nitto to chciałbym mieć
bardzo ładne
i to nacięcie takie chyba robiące :roll:

ale 31" nie ma :)3
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość