Auto ma 97kkm. Opisywałem swoje przygody z Gabrą w tym temacie - która najpierw stwierdziła, że olej należy wymienić, a gdy im udowodniłem, że powinni zrobić to na gwarancji - odpisali grzecznie, że mechanik się pomylił.
Podczas przeglądu w Land Serivsie stwierdzono, że w skrzyni należy uzupełnić olej, po bliższej analizie stwierdzili, że olej wygląda paskudnie i należy go wymienić. Co prawda nie ma żadnych szarpań czy problemów z skrzynią, ale jednak wolę wymienić olej za 1800PLN, niż skrzynię za Bóg_raczy_wiedzieć_ile.
Mam w związku z tym kilka pytań:
1. Na disco3.co.uk polecają "mega flush", który pozawala na wymianę 97% oleju (normalnie 4 litry starego zostaje w układzie) http://www.disco3.co.uk/forum/topic48929.html czy macie jakieś doświadczenia i czy ktoś w PL to robi? Najchętniej w Krk?
Cytat za w/w: " A mega flush is basically similar to a dialysis machine, it is connected to the flow/return autobox cooler pipes, and a total of 21 (yes twenty one) litres of oil was pumped through, so almost every drop of old oil is removed, and replaced with new
They claim it replaces some 97% of the fluid, whereas a double flush will only change around 50% at best "
2. Jako pewną alternatywę opisują ten "double flush" czyli " double flushed the gearbox oil on my car. what a differance , drained, re filled, run for 5 mins, drained and re filled. gear changes so much smoother". Jednak nie wiem czy to ma sens bo wygląda na to że tylko litr więcej starego oleju spływa. Robił to ktoś?
3. Czy ma ktoś doświadczenia z produktami Ravenol http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=11? - ten olej pasuje skrzyni 6HP26 a jest 3x tańszy od LR TYK500050. Abstrahując od oszczędności (1000PLN przy całej wymianie) to sam fakt nie dania się naciąć LR/JLR daje niewymierną satysfakcję

Ewentualnie jest Shell M-1375.4 cenowo podobnie jak olej LR ale w PL chyba niedostępny - wciąż pozostaje mała satysfakcja

pozdr
Y