Disco I - Wał tył do przodu

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

sgt_raffie
Posty: 347
Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
Lokalizacja: Siepraw

Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: sgt_raffie » pn wrz 19, 2011 12:02 pm

Czesc Ludzie.
Właśnie przyjechał do mnie kumpel w celu zrobienia mini serwisu w jego Disco 300tdi.
I po wejsciu pod samochod stwierdzilem ze jakis ....mądry inaczej zamontował przedni wał tył do przodu.
Cholera wie jak długo ten samochód tak jeździ. Wibracje są konkretne (temu w sumie przyjechał)

Pytanie brzmi - zmieniać tak jak powinno być czy zostawiać? Krzyżaki i tak wszystkie do wymiany.

Boje sie żeby po tak drastycznej zmianie nie wywalilo uszczelniaczy / łożysk na moście i reduktorze.
Ale i tak uważam ze zmienić tak jak powinno być. Jakie jest wasze zdanie?
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi

Rafal

Awatar użytkownika
EROW1
Posty: 463
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
Lokalizacja: Bieruń

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: EROW1 » pn wrz 19, 2011 3:31 pm

zostaw tak jak jest - jeśli lubisz kolesia to będzie Cie często odwiedzał
disco 300
Gaz69 radiostacja z 1964
Iveco Daily 4x4
http://www.erow.pl

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: bert » pn wrz 19, 2011 4:33 pm

sgt_raffie pisze:Czesc Ludzie.
Właśnie przyjechał do mnie kumpel w celu zrobienia mini serwisu w jego Disco 300tdi.
I po wejsciu pod samochod stwierdzilem ze jakis ....mądry inaczej zamontował przedni wał tył do przodu.
Cholera wie jak długo ten samochód tak jeździ. Wibracje są konkretne (temu w sumie przyjechał)

Pytanie brzmi - zmieniać tak jak powinno być czy zostawiać? Krzyżaki i tak wszystkie do wymiany.

Boje sie żeby po tak drastycznej zmianie nie wywalilo uszczelniaczy / łożysk na moście i reduktorze.
Ale i tak uważam ze zmienić tak jak powinno być. Jakie jest wasze zdanie?
hę ? Czy ja dobrze rozumiem, robisz komuś przegląd (nawet nic to, że mini) a pytasz o tak elementarne sprawy: ZOSTAWIĆ ?! a jednocześnie piszesz o wywalonych krzyżakach ?
Aby napewno wiesz co robisz podejmując się przeglądów :)21
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

sgt_raffie
Posty: 347
Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
Lokalizacja: Siepraw

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: sgt_raffie » pn wrz 19, 2011 4:50 pm

Haha..
Jak ze typowa odpowiedź na polskim forum.

1. Lepiej robić kumplowi za darmo i zadać pytanie (mówiąc mu o tym) niż brać pieniądze nie zadając pytań i uczyć sie na błędach na samochodach nie-kumpli (jak to sporo "warsztatów" robi).
2. Odpowiedź jednoznaczną i w 1szym poście otrzymałem na jednym z forów LR w UK..wiec serdecznie dziekuję za jakże konstruktywne odpowiedzi ekspertów :P. Tutaj będe kasztanił, o informacje konkretne pytał za granicą..czyli jak zwykle..
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi

Rafal

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: bert » pn wrz 19, 2011 5:00 pm

sgt_raffie pisze:Haha..
Jak ze typowa odpowiedź na polskim forum.

1. Lepiej robić kumplowi za darmo i zadać pytanie (mówiąc mu o tym) niż brać pieniądze nie zadając pytań i uczyć sie na błędach na samochodach nie-kumpli (jak to sporo "warsztatów" robi).
2. Odpowiedź jednoznaczną i w 1szym poście otrzymałem na jednym z forów LR w UK..wiec serdecznie dziekuję za jakże konstruktywne odpowiedzi ekspertów :P. Tutaj będe kasztanił, o informacje konkretne pytał za granicą..czyli jak zwykle..
Skoro ktoś WIE, że wibracja bierze się z wału założonego "tył do przodu" a nie z wywalonych krzyżaków (że wywalone sam napisał) to co mu tam tłumaczyć toż to... ekspert.
A fachu należy uczyć się w szkołach, na kursach ew na praktykach a nie na forach :)21
szczególnie w dziedzinach gdzie idzie o życie
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: sbb » pn wrz 19, 2011 5:45 pm

bert pisze: A fachu należy uczyć się w szkołach, na kursach ew na praktykach a nie na forach :)21
szczególnie w dziedzinach gdzie idzie o życie
abstarhuje pan od układu odniesienia, proszę pana ;)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

sgt_raffie
Posty: 347
Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
Lokalizacja: Siepraw

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: sgt_raffie » pn wrz 19, 2011 6:21 pm

bert pisze:
Skoro ktoś WIE, że wibracja bierze się z wału założonego "tył do przodu" a nie z wywalonych krzyżaków (że wywalone sam napisał) to co mu tam tłumaczyć toż to... ekspert.
A fachu należy uczyć się w szkołach, na kursach ew na praktykach a nie na forach :)21
szczególnie w dziedzinach gdzie idzie o życie
Bert - nie napisałem że wiem ze bierze sie odwrócenia wału. Przypuszczałem tak ale nie wiedziałem. Założyłem że krzyżaki "wyszły" z podwodu tego odwrócenia wału. Zapytałem bo być może ktoś z was WIEDZIAŁBY dlaczego ktoś mu ten wał założył od d..y strony i może być powód żeby to zostawić.

A fachu można sie uczyć w ten sposób. Ucząc sie TYLKO z forów uturbiłem jeden silnik, zrobiłem remont innego i nauczyłem sie mapować. Wszystko smiga (i to pod obciążeniem bo w drift-carach), nic nie zwybuchowało i nie ma problemu.

A ten wał odwrotnie założył właśnie taki "ekspert" co sie uczył w szkole i był "specjalistą" od terenówek (ale już go zweryfikowało)

PS. Abstrahując zupełnie..wiesz może coś o jakiejś szkołe samochodowej dla dorosłych w okolicach Krk??
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi

Rafal

art74
 
 
Posty: 269
Rejestracja: śr sie 31, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Niedaleko pewnej kopalni

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: art74 » pn wrz 19, 2011 10:20 pm

Witam wszystkich ! :)21 Mam pytanie do założyciela wątku -po czym rozpoznałeś gdzie jest przód a gdzie tył wału ? I jaki ma wpływ odwrócenie owego na trwałość krzyżaków ?,{Znaczy co to za różnica dla krzyża czy jest z przodu czy z tyłu ?}
LR Discovery 2_ V8 4,0L.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: Flor » pn wrz 19, 2011 10:35 pm

art74 pisze:Witam wszystkich ! :)21 Mam pytanie do założyciela wątku -po czym rozpoznałeś gdzie jest przód a gdzie tył wału ? I jaki ma wpływ odwrócenie owego na trwałość krzyżaków ?,{Znaczy co to za różnica dla krzyża czy jest z przodu czy z tyłu ?}
przód wału jest tam gdzie most przedni :)21

sgt_raffie
Posty: 347
Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
Lokalizacja: Siepraw

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: sgt_raffie » pn wrz 19, 2011 10:41 pm

A tył tam gdzie reduktor... :)11
Wieloklin ma byc po stronie reduktora.
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi

Rafal

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: Flor » pn wrz 19, 2011 10:47 pm

PROPELLER SHAFT
front shaft which is shorter than the rear is
’phased’, with the joints at each end, A and B
mis-aligned as shown.
The phasing is necessary on the front shaft only to
allow for greater variation in angular changes.
:)21

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: adas bombowiec » pn wrz 19, 2011 10:49 pm

Jak się ma odwrotnie krzyż, to wiedz, że coś się wtedy dzieje.

:)21

sgt_raffie
Posty: 347
Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
Lokalizacja: Siepraw

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: sgt_raffie » pn wrz 19, 2011 10:52 pm

Tia..
I dalej z RAVE..

Refit
24. Fit propeller shafts to vehicle and tighten nuts to
47Nm
Refit FRONT propeller shaft so sliding joint end
of shaft is fitted to transfer gearbox.
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi

Rafal

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: Flor » pn wrz 19, 2011 10:55 pm

dlatego z przodu w II krzyżaki sa tam gdzie są i jest ich tyle ile powinno :)21

art74
 
 
Posty: 269
Rejestracja: śr sie 31, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Niedaleko pewnej kopalni

Re: Disco I - Wał tył do przodu

Post autor: art74 » wt wrz 20, 2011 8:05 am

Flor pisze:dlatego z przodu w II krzyżaki sa tam gdzie są i jest ich tyle ile powinno :)21
Lecz wieloklin mogli puścić w przeciwną stronę to by syfu nie zaciągał tyle i żył długo i szczęśliwie . Niby ulepszyli a spierdoli.i :wink:
LR Discovery 2_ V8 4,0L.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości