Disco I - Wał tył do przodu
Moderator: Jerry
-
- Posty: 347
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
- Lokalizacja: Siepraw
Disco I - Wał tył do przodu
Czesc Ludzie.
Właśnie przyjechał do mnie kumpel w celu zrobienia mini serwisu w jego Disco 300tdi.
I po wejsciu pod samochod stwierdzilem ze jakis ....mądry inaczej zamontował przedni wał tył do przodu.
Cholera wie jak długo ten samochód tak jeździ. Wibracje są konkretne (temu w sumie przyjechał)
Pytanie brzmi - zmieniać tak jak powinno być czy zostawiać? Krzyżaki i tak wszystkie do wymiany.
Boje sie żeby po tak drastycznej zmianie nie wywalilo uszczelniaczy / łożysk na moście i reduktorze.
Ale i tak uważam ze zmienić tak jak powinno być. Jakie jest wasze zdanie?
Właśnie przyjechał do mnie kumpel w celu zrobienia mini serwisu w jego Disco 300tdi.
I po wejsciu pod samochod stwierdzilem ze jakis ....mądry inaczej zamontował przedni wał tył do przodu.
Cholera wie jak długo ten samochód tak jeździ. Wibracje są konkretne (temu w sumie przyjechał)
Pytanie brzmi - zmieniać tak jak powinno być czy zostawiać? Krzyżaki i tak wszystkie do wymiany.
Boje sie żeby po tak drastycznej zmianie nie wywalilo uszczelniaczy / łożysk na moście i reduktorze.
Ale i tak uważam ze zmienić tak jak powinno być. Jakie jest wasze zdanie?
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Re: Disco I - Wał tył do przodu
zostaw tak jak jest - jeśli lubisz kolesia to będzie Cie często odwiedzał
Re: Disco I - Wał tył do przodu
hę ? Czy ja dobrze rozumiem, robisz komuś przegląd (nawet nic to, że mini) a pytasz o tak elementarne sprawy: ZOSTAWIĆ ?! a jednocześnie piszesz o wywalonych krzyżakach ?sgt_raffie pisze:Czesc Ludzie.
Właśnie przyjechał do mnie kumpel w celu zrobienia mini serwisu w jego Disco 300tdi.
I po wejsciu pod samochod stwierdzilem ze jakis ....mądry inaczej zamontował przedni wał tył do przodu.
Cholera wie jak długo ten samochód tak jeździ. Wibracje są konkretne (temu w sumie przyjechał)
Pytanie brzmi - zmieniać tak jak powinno być czy zostawiać? Krzyżaki i tak wszystkie do wymiany.
Boje sie żeby po tak drastycznej zmianie nie wywalilo uszczelniaczy / łożysk na moście i reduktorze.
Ale i tak uważam ze zmienić tak jak powinno być. Jakie jest wasze zdanie?
Aby napewno wiesz co robisz podejmując się przeglądów

ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
-
- Posty: 347
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
- Lokalizacja: Siepraw
Re: Disco I - Wał tył do przodu
Haha..
Jak ze typowa odpowiedź na polskim forum.
1. Lepiej robić kumplowi za darmo i zadać pytanie (mówiąc mu o tym) niż brać pieniądze nie zadając pytań i uczyć sie na błędach na samochodach nie-kumpli (jak to sporo "warsztatów" robi).
2. Odpowiedź jednoznaczną i w 1szym poście otrzymałem na jednym z forów LR w UK..wiec serdecznie dziekuję za jakże konstruktywne odpowiedzi ekspertów
. Tutaj będe kasztanił, o informacje konkretne pytał za granicą..czyli jak zwykle..
Jak ze typowa odpowiedź na polskim forum.
1. Lepiej robić kumplowi za darmo i zadać pytanie (mówiąc mu o tym) niż brać pieniądze nie zadając pytań i uczyć sie na błędach na samochodach nie-kumpli (jak to sporo "warsztatów" robi).
2. Odpowiedź jednoznaczną i w 1szym poście otrzymałem na jednym z forów LR w UK..wiec serdecznie dziekuję za jakże konstruktywne odpowiedzi ekspertów

Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Re: Disco I - Wał tył do przodu
Skoro ktoś WIE, że wibracja bierze się z wału założonego "tył do przodu" a nie z wywalonych krzyżaków (że wywalone sam napisał) to co mu tam tłumaczyć toż to... ekspert.sgt_raffie pisze:Haha..
Jak ze typowa odpowiedź na polskim forum.
1. Lepiej robić kumplowi za darmo i zadać pytanie (mówiąc mu o tym) niż brać pieniądze nie zadając pytań i uczyć sie na błędach na samochodach nie-kumpli (jak to sporo "warsztatów" robi).
2. Odpowiedź jednoznaczną i w 1szym poście otrzymałem na jednym z forów LR w UK..wiec serdecznie dziekuję za jakże konstruktywne odpowiedzi ekspertów. Tutaj będe kasztanił, o informacje konkretne pytał za granicą..czyli jak zwykle..
A fachu należy uczyć się w szkołach, na kursach ew na praktykach a nie na forach

szczególnie w dziedzinach gdzie idzie o życie
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: Disco I - Wał tył do przodu
abstarhuje pan od układu odniesienia, proszę panabert pisze: A fachu należy uczyć się w szkołach, na kursach ew na praktykach a nie na forach
szczególnie w dziedzinach gdzie idzie o życie

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

-
- Posty: 347
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
- Lokalizacja: Siepraw
Re: Disco I - Wał tył do przodu
Bert - nie napisałem że wiem ze bierze sie odwrócenia wału. Przypuszczałem tak ale nie wiedziałem. Założyłem że krzyżaki "wyszły" z podwodu tego odwrócenia wału. Zapytałem bo być może ktoś z was WIEDZIAŁBY dlaczego ktoś mu ten wał założył od d..y strony i może być powód żeby to zostawić.bert pisze:
Skoro ktoś WIE, że wibracja bierze się z wału założonego "tył do przodu" a nie z wywalonych krzyżaków (że wywalone sam napisał) to co mu tam tłumaczyć toż to... ekspert.
A fachu należy uczyć się w szkołach, na kursach ew na praktykach a nie na forach
szczególnie w dziedzinach gdzie idzie o życie
A fachu można sie uczyć w ten sposób. Ucząc sie TYLKO z forów uturbiłem jeden silnik, zrobiłem remont innego i nauczyłem sie mapować. Wszystko smiga (i to pod obciążeniem bo w drift-carach), nic nie zwybuchowało i nie ma problemu.
A ten wał odwrotnie założył właśnie taki "ekspert" co sie uczył w szkole i był "specjalistą" od terenówek (ale już go zweryfikowało)
PS. Abstrahując zupełnie..wiesz może coś o jakiejś szkołe samochodowej dla dorosłych w okolicach Krk??
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Re: Disco I - Wał tył do przodu
Witam wszystkich !
Mam pytanie do założyciela wątku -po czym rozpoznałeś gdzie jest przód a gdzie tył wału ? I jaki ma wpływ odwrócenie owego na trwałość krzyżaków ?,{Znaczy co to za różnica dla krzyża czy jest z przodu czy z tyłu ?}

LR Discovery 2_ V8 4,0L.
Re: Disco I - Wał tył do przodu
przód wału jest tam gdzie most przedniart74 pisze:Witam wszystkich !Mam pytanie do założyciela wątku -po czym rozpoznałeś gdzie jest przód a gdzie tył wału ? I jaki ma wpływ odwrócenie owego na trwałość krzyżaków ?,{Znaczy co to za różnica dla krzyża czy jest z przodu czy z tyłu ?}

-
- Posty: 347
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
- Lokalizacja: Siepraw
Re: Disco I - Wał tył do przodu
A tył tam gdzie reduktor...
Wieloklin ma byc po stronie reduktora.

Wieloklin ma byc po stronie reduktora.
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Re: Disco I - Wał tył do przodu
PROPELLER SHAFT
front shaft which is shorter than the rear is
’phased’, with the joints at each end, A and B
mis-aligned as shown.
The phasing is necessary on the front shaft only to
allow for greater variation in angular changes.

- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: Disco I - Wał tył do przodu
Jak się ma odwrotnie krzyż, to wiedz, że coś się wtedy dzieje.


-
- Posty: 347
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
- Lokalizacja: Siepraw
Re: Disco I - Wał tył do przodu
Tia..
I dalej z RAVE..
Refit
24. Fit propeller shafts to vehicle and tighten nuts to
47Nm
Refit FRONT propeller shaft so sliding joint end
of shaft is fitted to transfer gearbox.
I dalej z RAVE..
Refit
24. Fit propeller shafts to vehicle and tighten nuts to
47Nm
Refit FRONT propeller shaft so sliding joint end
of shaft is fitted to transfer gearbox.
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Re: Disco I - Wał tył do przodu
dlatego z przodu w II krzyżaki sa tam gdzie są i jest ich tyle ile powinno 

Re: Disco I - Wał tył do przodu
Lecz wieloklin mogli puścić w przeciwną stronę to by syfu nie zaciągał tyle i żył długo i szczęśliwie . Niby ulepszyli a spierdoli.iFlor pisze:dlatego z przodu w II krzyżaki sa tam gdzie są i jest ich tyle ile powinno

LR Discovery 2_ V8 4,0L.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości