Kilka pytań

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

lightmaru
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt sie 30, 2011 8:10 pm
Lokalizacja: Bielsko Biała

Kilka pytań

Post autor: lightmaru » czw lis 03, 2011 10:38 pm

Witam szanownych forumowiczów.

Jako że nabyłem Land Rovera Discovery znanego również jako Landryna lub też dyskoteka mam kilak pytań do szanownego grona posiadaczy tegoż "nie psującego się" cuda :D Miejmy nadzieje ze ktoś będzie w stanie postawić diagnozę lub tez wywróży mi z Tarota co może w mojej Landrynie piszczeć :wink:

Jest to rocznik 95 300tdi w automacie, 2 calowy lift.

Pierwsza sprawa to metaliczne szarpnięcia w momencie szybkiego dodania gazu lub zdjęcia nogi z gazu. Zauważyłem że stało się to zaraz po tym jak używałem reduktora. Kolejna sprawa to kwestia mocy i turbiny. Jest widoczny opad mocy w aucie, wiem ze po lifcie i ze względu na opony powinien być spadek mocy nieznaczny, z kolei EGR został zaślepiony więc moc powinna wzrosnąć i spalanie chyba powinno się zmniejszyć - przynajmniej tak niektórzy twierdzą. Poza tym jak jadę to słyszę szum (wiatru we włosach najczęściej :D ) tak jak by turbina cały czas chodziła i w zależności od prędkości jest to głośniejsze lub cichsze. Na postoju też to schlać, przynajmniej mi się wydaje tak, no może to już być podeszły wiek i problemy z moim słuchem. Inna sprawa to ze auto przed liftem było mocniejsze i żwawsze, poza tym zauważyłem również ze przed liftem zmieniał biegi w granicach 1700 obrotów, po lifcie jest to ok 2000 obrotów.

Wie ktoś może co można jeszcze zrobić, oczywiście poza wyrzucaniem ich lub też zakupem nowych :), z przednimi światłami bo są nieszczelne, parują i się w nich zbiera woda,

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
Marek

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Karson » czw lis 03, 2011 10:55 pm

po lifcie i założeniu większych opon auto słabnie, to elementarne
stuk przy ruszaniu czy nagłym dodaniu gazu to standard - suma luzów w układzie
szum może być powodem zużycia turbiny (trza sprawdzić czy w dolocie nie ma oleju) lub skrzynią czy reduktorem albo np łożysk kół - zależy czy szumi niezależnie od obrotów silnika
zmiana biegów poniżej czy równo z 2k obrotów to za wcześnie (stąd też odczuwalny brak mocy) - zmieniaj biegi w granicach 2,5-3k obrotów, będzie więcej mocy i skrzynia dłużej pożyje
przednie światła mają od strony komory silnika nakładki gumowe - jeśli ich nie ma lub są dziurawe, to lampy się "pocą"
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 03, 2011 10:57 pm

te e

chyba sie zapomniałeś.

wpada miś, pisze jednego posta, nawet nie uzupełnia skąd jest a ty mu na tacy jakieś mądrości podajesz?

masz andropauze czy pms'a?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Karson » czw lis 03, 2011 11:01 pm

dziękuję, z ust elerowego wyjadacza taka opinia jest jak ambrozja (sorry Jacek :)21 )
no i ładnie się przywitał :wink:








można być miłym czasami.. Ty też bądź i opchnij mi tego zasranego upa za bezcen
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 03, 2011 11:13 pm

sformułowanie "jakieś mądrości" raczej nie jest komplementem :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Karson » czw lis 03, 2011 11:26 pm

czesław&jarząbek pisze:sformułowanie "jakieś mądrości" raczej nie jest komplementem :)21
sformułowanie "na tacy" raczej przeczy Twej tezie :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: czesław&jarząbek » pt lis 04, 2011 8:16 am

taca ma w tym przypadku wydźwięk pejoratywny. :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Kilka pytań

Post autor: Flytier » pt lis 04, 2011 8:27 am

Karson pisze:po lifcie i założeniu większych opon auto słabnie, to elementarne
stuk przy ruszaniu czy nagłym dodaniu gazu to standard - suma luzów w układzie
szum może być powodem zużycia turbiny (trza sprawdzić czy w dolocie nie ma oleju) lub skrzynią czy reduktorem albo np łożysk kół - zależy czy szumi niezależnie od obrotów silnika
zmiana biegów poniżej czy równo z 2k obrotów to za wcześnie (stąd też odczuwalny brak mocy) - zmieniaj biegi w granicach 2,5-3k obrotów, będzie więcej mocy i skrzynia dłużej pożyje
przednie światła mają od strony komory silnika nakładki gumowe - jeśli ich nie ma lub są dziurawe, to lampy się "pocą"

Normalnie jak u Haynes'a :)21 .
Dawno tak merytorycznej odpowiedzi nie widziałem :)2 .

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Karson » pt lis 04, 2011 9:02 am

czesław&jarząbek pisze:taca ma w tym przypadku wydźwięk pejoratywny. :)21
w kontekście dosłownego dawania tak, jako przenośnia wzbudza zaufanie i satysfakcję :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Kilka pytań

Post autor: Piotrul » pt lis 04, 2011 10:29 am

Ciekawe na ilu forach jeszcze padnie to pytanie? :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
QL
Posty: 718
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 8:42 am
Lokalizacja: slask/beskidy

Re: Kilka pytań

Post autor: QL » pt lis 04, 2011 11:13 am

e, nie jest źle, szanowne grono przeoczyło kwestie ze pytanie padło o automat.
Karson uratowałeś się nie dając jasnych wskazówek w tej kwestii. Ja myślę że nalepka sport z tyłu, obok koła zapasowego, powinna landrynie dać do myślenia i nakręcić bardziej sportowo. To przeważnie załatwia sprawę, ewentualnie jakaś końcówka na wydechu :)
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...

tomek.p
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn paź 20, 2003 6:06 pm
Lokalizacja: Warmia

Re: Kilka pytań

Post autor: tomek.p » pt lis 04, 2011 8:15 pm

Jeżeli chodzi o "szum" - to sprawdź szczelność intercoolera
L200

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: LR_Olek » pn lis 07, 2011 8:09 pm

lightmaru pisze: Wie ktoś może co można jeszcze zrobić, oczywiście poza wyrzucaniem ich lub też zakupem nowych :), z przednimi światłami bo są nieszczelne, parują i się w nich zbiera woda,

trzeba wyrzucuc je i kupic nowe :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości