P38 i rdza ?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

truten4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob paź 08, 2011 9:53 pm
Lokalizacja: Sanok

P38 i rdza ?

Post autor: truten4 » pt kwie 06, 2012 10:40 am

Jestem dosc nowy - chyba od pazdziernika ub. roku. W czasie ubieglym uzytkowalem przez ok. 5 lat UAZ-a 469 oraz pozniej
przez ok. 10 lat Lade Nive. W terenie bardzo dobre, ale, zwlaszcza Niva - pieknie rdzewiala. Obecnie pomalu przymierzam sie do RR.
Otoz o ile na temat rdzy w Classicu jest sporo, to o rdzewieniu P38 nic nie znalazlem.
Interesujace, jak sadze nie tylko dla mnie, byloby poczytac opinie uzytkownikow tego auta oraz innych WIEDZACYCH
na powyzszy temat. A poza tym Wesolego Jajka.
Marian z Podkarpacia.

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: P38 i rdza ?

Post autor: jpi » pt kwie 06, 2012 11:00 am

rama, tylna belka, mocowanie amorów, podłoga
jak w każdym
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
vader1913
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 12, 2008 6:12 am
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: P38 i rdza ?

Post autor: vader1913 » pt kwie 06, 2012 4:57 pm

Jakoś specjalnie rdza go nie atakuje. Można by dodać jeszcze tylną dolną klapę (to raczej standard). Ale p38 w teren trochę za delikatny jest. Celuj może lepiej w defa lub disco.
D2 Td5 & RR 4.6HSE

herflikd
Posty: 549
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 12:59 pm
Lokalizacja: Grosswallstadt / DE

Re: P38 i rdza ?

Post autor: herflikd » pt kwie 06, 2012 5:26 pm

vader1913 pisze: p38 w teren trochę za delikatny jest
Gupoty Panie gadasz :D
http://tnij.org/p38offroad
D2 TD5 Było

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: P38 i rdza ?

Post autor: alfik » pt kwie 06, 2012 8:16 pm

Ja już jakiś czas chodzę wokół P38 i pare sztuk widziałem. Trochę mnie hamuje stopień skomplikowania auta.... W porównaniu w Kyronem :D w porównaniu niwą obawiam się szoku :D . Z lektur wynika, że rama i mosty mocniejsze niż w innych RR, problem jest z motorami i serwerownią. Sztuki które widziałem korzystnie były bardzo zdrowe, a kosztowały poniżej 20k.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

herflikd
Posty: 549
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 12:59 pm
Lokalizacja: Grosswallstadt / DE

Re: P38 i rdza ?

Post autor: herflikd » pt kwie 06, 2012 8:48 pm

generalnie fajna fura. tylko do gazu jakos przekonac sie nie mogę..... ale co ja tam gadam, teraz i tak skoda 1,9 tdi jeżdzę :D
D2 TD5 Było

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: P38 i rdza ?

Post autor: Flytier » sob kwie 07, 2012 7:22 am

To zależy gdzie auto było wcześniej eksploatowane. Porównywałem mojego (z Włoch) z niemieckim. W niemieckim dla przykładu, miejsce łączenia poszycia z zewnętrzną blachą w tylnej, dolnej klapie miało odparzony lakier. W moim śladu czegoś takiego nie ma. Lakier też był bardziej błyszczący we włoskim, niż w tym drugim mimo, że auta prawie z tego samego roku. Ogólnie RR jest chyba jednym z najbardziej odpornych na rdzę samochodów tego typu.
W swoim nie stwierdziłem rdzy na ramie, ani na podłodze. Wymieniałem całą wykładzinę podłogową, więc mogłem zaglądnąć w każdy zakamarek. Wyjątkiem jest komora koła zapasowego. przez długi czas dostawała tam się woda. Był w niej wręcz basen :)21 . Jest to jedyne miejsce w tym aucie, gdzie jest rdza. A, i jeszcze jedna rzecz. Mam przerdzwiały tłumik środkowy, ale to akurat groszowe sprawy.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: P38 i rdza ?

Post autor: czesław&jarząbek » sob kwie 07, 2012 7:49 am

jeśli nie był bity to nie rdzewieje.
#noichuj

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: P38 i rdza ?

Post autor: Flytier » sob kwie 07, 2012 7:55 am

czesław&jarząbek pisze:jeśli nie był bity to nie rdzewieje.
Nawet gdy był, to też jest nad wyraz odporny.
Mam pogiętą maską 2 rok 8) :)21 . Jest kawałek bez lakieru. Rdza występuje w tym miejscu właściwie tylko jako nalot. Wystarczyłoby delikatnie przetrzeć drobnym papierem i śladu nie ma. Nie wiem, może ta blacha jakaś lepsiejsza jest :-? . ?!

Awatar użytkownika
vader1913
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 12, 2008 6:12 am
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: P38 i rdza ?

Post autor: vader1913 » sob kwie 07, 2012 10:02 am

herflikd pisze:
vader1913 pisze: p38 w teren trochę za delikatny jest
Gupoty Panie gadasz :D
http://tnij.org/p38offroad
Oczywiście w porównaniu do Uaza i nivy.
D2 Td5 & RR 4.6HSE

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: P38 i rdza ?

Post autor: N2O » sob kwie 07, 2012 10:07 am

Co do tylnej klapy to po prostu utlenia się na łączeniu aluminium ze stalą.
Korozji samej budy w zasadzie nigdzie nie zauważyłem aby występowała.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: P38 i rdza ?

Post autor: Leonidas » sob kwie 07, 2012 11:41 am

czesław&jarząbek pisze:jeśli nie był bity to nie rdzewieje.
trudno się nie zgodzić jak ktoś mądrze gada.
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość