Strona 1 z 1
P38 i rdza ?
: pt kwie 06, 2012 10:40 am
autor: truten4
Jestem dosc nowy - chyba od pazdziernika ub. roku. W czasie ubieglym uzytkowalem przez ok. 5 lat UAZ-a 469 oraz pozniej
przez ok. 10 lat Lade Nive. W terenie bardzo dobre, ale, zwlaszcza Niva - pieknie rdzewiala. Obecnie pomalu przymierzam sie do RR.
Otoz o ile na temat rdzy w Classicu jest sporo, to o rdzewieniu P38 nic nie znalazlem.
Interesujace, jak sadze nie tylko dla mnie, byloby poczytac opinie uzytkownikow tego auta oraz innych WIEDZACYCH
na powyzszy temat. A poza tym Wesolego Jajka.
Marian z Podkarpacia.
Re: P38 i rdza ?
: pt kwie 06, 2012 11:00 am
autor: jpi
rama, tylna belka, mocowanie amorów, podłoga
jak w każdym
Re: P38 i rdza ?
: pt kwie 06, 2012 4:57 pm
autor: vader1913
Jakoś specjalnie rdza go nie atakuje. Można by dodać jeszcze tylną dolną klapę (to raczej standard). Ale p38 w teren trochę za delikatny jest. Celuj może lepiej w defa lub disco.
Re: P38 i rdza ?
: pt kwie 06, 2012 5:26 pm
autor: herflikd
vader1913 pisze: p38 w teren trochę za delikatny jest
Gupoty Panie gadasz
http://tnij.org/p38offroad
Re: P38 i rdza ?
: pt kwie 06, 2012 8:16 pm
autor: alfik
Ja już jakiś czas chodzę wokół P38 i pare sztuk widziałem. Trochę mnie hamuje stopień skomplikowania auta.... W porównaniu w Kyronem

w porównaniu niwą obawiam się szoku

. Z lektur wynika, że rama i mosty mocniejsze niż w innych RR, problem jest z motorami i serwerownią. Sztuki które widziałem korzystnie były bardzo zdrowe, a kosztowały poniżej 20k.
Re: P38 i rdza ?
: pt kwie 06, 2012 8:48 pm
autor: herflikd
generalnie fajna fura. tylko do gazu jakos przekonac sie nie mogę..... ale co ja tam gadam, teraz i tak skoda 1,9 tdi jeżdzę

Re: P38 i rdza ?
: sob kwie 07, 2012 7:22 am
autor: Flytier
To zależy gdzie auto było wcześniej eksploatowane. Porównywałem mojego (z Włoch) z niemieckim. W niemieckim dla przykładu, miejsce łączenia poszycia z zewnętrzną blachą w tylnej, dolnej klapie miało odparzony lakier. W moim śladu czegoś takiego nie ma. Lakier też był bardziej błyszczący we włoskim, niż w tym drugim mimo, że auta prawie z tego samego roku. Ogólnie RR jest chyba jednym z najbardziej odpornych na rdzę samochodów tego typu.
W swoim nie stwierdziłem rdzy na ramie, ani na podłodze. Wymieniałem całą wykładzinę podłogową, więc mogłem zaglądnąć w każdy zakamarek. Wyjątkiem jest komora koła zapasowego. przez długi czas dostawała tam się woda. Był w niej wręcz basen

. Jest to jedyne miejsce w tym aucie, gdzie jest rdza. A, i jeszcze jedna rzecz. Mam przerdzwiały tłumik środkowy, ale to akurat groszowe sprawy.
Re: P38 i rdza ?
: sob kwie 07, 2012 7:49 am
autor: czesław&jarząbek
jeśli nie był bity to nie rdzewieje.
Re: P38 i rdza ?
: sob kwie 07, 2012 7:55 am
autor: Flytier
czesław&jarząbek pisze:jeśli nie był bity to nie rdzewieje.
Nawet gdy był, to też jest nad wyraz odporny.
Mam pogiętą maską 2 rok

. Jest kawałek bez lakieru. Rdza występuje w tym miejscu właściwie tylko jako nalot. Wystarczyłoby delikatnie przetrzeć drobnym papierem i śladu nie ma. Nie wiem, może ta blacha jakaś lepsiejsza jest

. ?!
Re: P38 i rdza ?
: sob kwie 07, 2012 10:02 am
autor: vader1913
Oczywiście w porównaniu do Uaza i nivy.
Re: P38 i rdza ?
: sob kwie 07, 2012 10:07 am
autor: N2O
Co do tylnej klapy to po prostu utlenia się na łączeniu aluminium ze stalą.
Korozji samej budy w zasadzie nigdzie nie zauważyłem aby występowała.

Re: P38 i rdza ?
: sob kwie 07, 2012 11:41 am
autor: Leonidas
czesław&jarząbek pisze:jeśli nie był bity to nie rdzewieje.
trudno się nie zgodzić jak ktoś mądrze gada.