wymiana silnika DII

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

cytrus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 9:31 am

wymiana silnika DII

Post autor: cytrus » czw sie 09, 2012 10:58 am

Witam
Mam pytanko odnośnie wymiany silnika w DII. Znajomy wystawił do sprzedania swoje Disko , ale że zona załatwił mu silnik (bo ostania się dotykała do auta to na nią padło ;) ) cena autka mocno spadła .I teraz się zastanawiam a czy brać go i dokupić nowy silnik td5 czy można jak już jest okazja wsadzić tam tańszy 300 lub 200 . Oczywiście 300 i 200 trzeba by poddać regeneracji i i tuning . Wtedy było by dwa w jednym fajny silnik i fajne nadwozie . Koś się orjetuję czy taki operacja jest możliwa boć sensowna ekonomicznie .

perkoz34
 
 
Posty: 149
Rejestracja: śr paź 27, 2010 6:02 pm

Re: wymiana silnika DII

Post autor: perkoz34 » czw sie 09, 2012 1:46 pm

ciekawy pomysł, ja się nie znam ale myślę że da się to zrobić ale razem ze skrzynią ale niech się forumowi wyjadacze wypowiedzą

Awatar użytkownika
Caliph
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 7:51 pm
Lokalizacja: Małopolska

Re: wymiana silnika DII

Post autor: Caliph » czw sie 09, 2012 4:39 pm

Jak by to było takie proste, to takich cudaków by sporo jeździło :)21
Fortune favours the brave

Awatar użytkownika
Sanol
Posty: 775
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 5:58 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: wymiana silnika DII

Post autor: Sanol » czw sie 09, 2012 4:46 pm

DII a DI to zupełnie inne puszki

są przypadki zamieniania silnika z DI 300 na DI 200 w celach niezajebliwości ale żeby DII na DI i jeszcze w dół..... no nie wiem chętnie posłucham

cytrus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 9:31 am

Re: wymiana silnika DII

Post autor: cytrus » pt sie 10, 2012 9:32 am

wczoraj jeszcze poszukałem na forach w UK i jest to jak najbardziej możliwe , jest nawet firma http://www.mdengineering.co.uk która ma w swojej ofercie gotowe kits’y co prawda dotyczy to silnika 2,8 TGV ale ten silnik to jest zmodyfikowana 300 ( maja też ciekawe kits’y do skrzyń ). Niestety cena takiej zabawy jest wysoka . Tutaj cenę na pewno podbija sam silnik bo używana 300 była by tańsza . Jeszcze podzwonię po naszych warsztatach LR i zapytam się czy są wstanie zrobić taką konwersję i za ile.

Product : RE-POWER CONVERSION KITS
Part Number : Kit 160
Description : HS 2.8L TGV to Discovery II Td5
Price : £5,895 + vat

Awatar użytkownika
amster123
Posty: 635
Rejestracja: śr sty 28, 2009 10:27 am
Lokalizacja: W-wa, ok. Otwocka, ok. Ostrowca Św.
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika DII

Post autor: amster123 » pt sie 10, 2012 11:19 am

W sumie ciekawa opcja. Niedługo skończą się budy DI, a zostaną dobre silniki. Takie DII na sprężynach, mosty od DII, silnik od DI - ciekawa sprawa. Jakby nie było Defy jeżdżą i z TD5 i 300 pod maską.
Ciekawe co na to lr-owi szpece.
http://amster4x4.blogspot.com
CAMP4X4 - Małe Jodło

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: wymiana silnika DII

Post autor: brodafidela » pt sie 10, 2012 11:22 am

amster123 pisze:W sumie ciekawa opcja. Niedługo skończą się budy DI, a zostaną dobre silniki. Takie DII na sprężynach, mosty od DII, silnik od DI - ciekawa sprawa. Jakby nie było Defy jeżdżą i z TD5 i 300 pod maską.
Ciekawe co na to lr-owi szpece.
A to nie bedzie przeróbka z muła na ober-muła ? 8)
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: wymiana silnika DII

Post autor: Wiechu » pt sie 10, 2012 12:01 pm

dokładnie tak będzie
ślimaki będą Was wyprzedać
:lol:

Jedynka z trzysetką pod maską, nie należy do aut żwawych. Dwójka, jest większa i cięższa. Wyjdzie z tego gustowny pomnik.

Angole robią z TGV, bo te 2.8 dają już radę.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: wymiana silnika DII

Post autor: Mroczny » pt sie 10, 2012 12:04 pm

lepiej wsadź rd28t
:)21


td5 to bardzo fajny silnik - zamienianie go na cokolwiek uważam za bezsens zupełny

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: wymiana silnika DII

Post autor: brodafidela » pt sie 10, 2012 12:25 pm

Mroczny pisze:td5 to bardzo fajny silnik - zamienianie go na cokolwiek uważam za bezsens zupełny
No własnie...
Czemu TD5 - jest niby taki c.ujowy ?
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

cytrus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 9:31 am

Re: wymiana silnika DII

Post autor: cytrus » pt sie 10, 2012 1:21 pm

zgadza się czyste 300tdi w DII to średni pomysł , ale 300 można podkręcić , na landklinice koleś wycisnoł coś koło 150 KM , spece z landlovers zbudowali tomcata z 200 TDI podkręconym do 150 KM http://www.landlovers.pl/tomcat-z-tdi . TD5 nie jest zły , ale ciężej w nim namierzyć i usunąć usterkę . W Europie to sobie poradzisz ale w mniej cywilizowanym kraju już będzie spory problem .

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: wymiana silnika DII

Post autor: Mroczny » pt sie 10, 2012 2:24 pm

ale jest młodszy znacznie - jak działa poprawnie to i się nie zepsuje bez powodu. A te mniej cywilizowane kraje - przeważnie jeżdżą tam nowymi rendżami, LC150 i podobnymi :wink:

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: wymiana silnika DII

Post autor: adas bombowiec » ndz sie 12, 2012 8:43 pm

brodafidela pisze:
Mroczny pisze:td5 to bardzo fajny silnik - zamienianie go na cokolwiek uważam za bezsens zupełny
No własnie...
Czemu TD5 - jest niby taki c.ujowy ?
Coś być musi, angole jak robią sobie jakąś karawane do bujania się po horyzonty, prawie zawsze biorą jak najświeższą budę i wciskają tam - w opcji low budget 200 lub 300, albo w opcji wypas - 2.8 TGV.
W takim miesięczniku LRO, był artykuł o 130 zabudowanej pod kampera gdzie koleś wdupcył se poddłubaną czysete i jeszcze (!) overdriva. Ponoć jakoś się toczy :)21
Da się też wsadzić japońca, 2.5 i 2.8 Daihatsu, albo 2.8 Isuzu. Pasują bardzo ładnie, ale do defcia i classica, nie wiem jak to wchodzi do DII. Są do kupienia gotowe kity. Ale ponoć szału nie ma, jeździ to podobnie jak trzyseta.
Kity do kupienia są tutaj: http://www.steveparkers.co.uk/categories.php?cat=208 W sprawie kitów chyba najlepiej do nich, Steve to taki kiciarz. Mnie np. wciskał kit, że muszę wymienić stacyjkę, podczas kiedy osrał się bezpiecznik :)21

A tak poza tym, to raczej lepiej będzie sobie poszukać td5. Trzyseta to dobra, ale nieco chamska kobyłka. A DII to kulturalny wózek.
:)21

cytrus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 9:31 am

Re: wymiana silnika DII

Post autor: cytrus » wt sie 14, 2012 12:12 pm

Wiec sprawa wymiany silnika wygląda tak . Kilka serwisów powiedziało że da się to zrobić od jednych dostałem nawet informację że będzie to koszt powyżej 20 tysi ,sądzę że u pozostałych było by podobnie albo drożej . Do tego doliczyć trzeba jeszcze koszt remontu silnika i jego podkręcenie co daje w przybliżeniu kolejne 10 12 tysi . Sądzę ze cała impreza robiona w warsztacie zamknęła by się kwotą 40 tysi co jest niezłym kosmosem bo za to można kupić już porządne DII albo zrobić podmiankę na 2.8 tgv .
Wniosek albo robić sobie samemu taką podmiankę, wtedy koszt tylko części to jest jakieś 5- 7 tys plus remont i podrasowanie silnika 12 tys . wychodzi 17 – 19 tys.
Wygrać w totka i walnąć sobie 2,8 tgv
Odpuścić sobie a oszczędzoną kasę przeznaczyć na wycieczki tym co aktualnie posiadamy .

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika DII

Post autor: GAZFAN » wt sie 14, 2012 12:15 pm

Ciekawe co chcieli zrobić za 20 000 :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: wymiana silnika DII

Post autor: N2O » wt sie 14, 2012 12:17 pm

Jak to co - balować.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika DII

Post autor: GAZFAN » wt sie 14, 2012 12:35 pm

No chyba że :)21

Bo koszt znacznie niższy powinien być...
Albo mogło być inaczej... dajmy cenę zaporową byle się za to nie brać.
A jak klient powie, że 20 000 ok to będziem balować :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: wymiana silnika DII

Post autor: N2O » wt sie 14, 2012 12:42 pm

Jak klient powie ok to dopiero może być zabawnie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika DII

Post autor: gri74 » wt sie 14, 2012 1:08 pm

GAZFAN pisze:No chyba że :)21

Bo koszt znacznie niższy powinien być...
Albo mogło być inaczej... dajmy cenę zaporową byle się za to nie brać.
A jak klient powie, że 20 000 ok to będziem balować :)21

wytłumaczyć ?? :lol: ; no, to wieczorem i bądź grzeczny :)21
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika DII

Post autor: GAZFAN » wt sie 14, 2012 1:10 pm

Nie musisz mi nic tłumaczyć :)21
Wiem co i jak ... chcesz to bierz to zlecenie za 17 000 :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika DII

Post autor: gri74 » wt sie 14, 2012 1:20 pm

nie mam czasu, wiesz, a za 17 to nijak nie wychodzi :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika DII

Post autor: GAZFAN » wt sie 14, 2012 2:21 pm

Dajesz robotę podwykonawcy (wiem komu)...
Skrzynia, silnik i reszta to jakieś 7 000 , robota to 6 000 ... i zarabiasz 4 000 :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika DII

Post autor: gri74 » wt sie 14, 2012 5:53 pm

rób se sam za 6 :)21
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
amster123
Posty: 635
Rejestracja: śr sty 28, 2009 10:27 am
Lokalizacja: W-wa, ok. Otwocka, ok. Ostrowca Św.
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika DII

Post autor: amster123 » wt sie 14, 2012 9:43 pm

brodafidela pisze: No własnie...
Czemu TD5 - jest niby taki c.ujowy ?
Temu http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=92135
Ogarnij to dajmy na to w Albanii, a 300-ta się doturla do domu nawet mocno uszkodzona.
http://amster4x4.blogspot.com
CAMP4X4 - Małe Jodło

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: wymiana silnika DII

Post autor: brodafidela » wt sie 14, 2012 11:11 pm

amster123 pisze:
brodafidela pisze: No własnie...
Czemu TD5 - jest niby taki c.ujowy ?
Temu http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=92135
Ogarnij to dajmy na to w Albanii, a 300-ta się doturla do domu nawet mocno uszkodzona.
ja mam manual... a w 300 elektronika już jest i tez sie lubi zjebać...
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości