Strona 1 z 2

wymiana silnika DII

: czw sie 09, 2012 10:58 am
autor: cytrus
Witam
Mam pytanko odnośnie wymiany silnika w DII. Znajomy wystawił do sprzedania swoje Disko , ale że zona załatwił mu silnik (bo ostania się dotykała do auta to na nią padło ;) ) cena autka mocno spadła .I teraz się zastanawiam a czy brać go i dokupić nowy silnik td5 czy można jak już jest okazja wsadzić tam tańszy 300 lub 200 . Oczywiście 300 i 200 trzeba by poddać regeneracji i i tuning . Wtedy było by dwa w jednym fajny silnik i fajne nadwozie . Koś się orjetuję czy taki operacja jest możliwa boć sensowna ekonomicznie .

Re: wymiana silnika DII

: czw sie 09, 2012 1:46 pm
autor: perkoz34
ciekawy pomysł, ja się nie znam ale myślę że da się to zrobić ale razem ze skrzynią ale niech się forumowi wyjadacze wypowiedzą

Re: wymiana silnika DII

: czw sie 09, 2012 4:39 pm
autor: Caliph
Jak by to było takie proste, to takich cudaków by sporo jeździło :)21

Re: wymiana silnika DII

: czw sie 09, 2012 4:46 pm
autor: Sanol
DII a DI to zupełnie inne puszki

są przypadki zamieniania silnika z DI 300 na DI 200 w celach niezajebliwości ale żeby DII na DI i jeszcze w dół..... no nie wiem chętnie posłucham

Re: wymiana silnika DII

: pt sie 10, 2012 9:32 am
autor: cytrus
wczoraj jeszcze poszukałem na forach w UK i jest to jak najbardziej możliwe , jest nawet firma http://www.mdengineering.co.uk która ma w swojej ofercie gotowe kits’y co prawda dotyczy to silnika 2,8 TGV ale ten silnik to jest zmodyfikowana 300 ( maja też ciekawe kits’y do skrzyń ). Niestety cena takiej zabawy jest wysoka . Tutaj cenę na pewno podbija sam silnik bo używana 300 była by tańsza . Jeszcze podzwonię po naszych warsztatach LR i zapytam się czy są wstanie zrobić taką konwersję i za ile.

Product : RE-POWER CONVERSION KITS
Part Number : Kit 160
Description : HS 2.8L TGV to Discovery II Td5
Price : £5,895 + vat

Re: wymiana silnika DII

: pt sie 10, 2012 11:19 am
autor: amster123
W sumie ciekawa opcja. Niedługo skończą się budy DI, a zostaną dobre silniki. Takie DII na sprężynach, mosty od DII, silnik od DI - ciekawa sprawa. Jakby nie było Defy jeżdżą i z TD5 i 300 pod maską.
Ciekawe co na to lr-owi szpece.

Re: wymiana silnika DII

: pt sie 10, 2012 11:22 am
autor: brodafidela
amster123 pisze:W sumie ciekawa opcja. Niedługo skończą się budy DI, a zostaną dobre silniki. Takie DII na sprężynach, mosty od DII, silnik od DI - ciekawa sprawa. Jakby nie było Defy jeżdżą i z TD5 i 300 pod maską.
Ciekawe co na to lr-owi szpece.
A to nie bedzie przeróbka z muła na ober-muła ? 8)

Re: wymiana silnika DII

: pt sie 10, 2012 12:01 pm
autor: Wiechu
dokładnie tak będzie
ślimaki będą Was wyprzedać
:lol:

Jedynka z trzysetką pod maską, nie należy do aut żwawych. Dwójka, jest większa i cięższa. Wyjdzie z tego gustowny pomnik.

Angole robią z TGV, bo te 2.8 dają już radę.

Re: wymiana silnika DII

: pt sie 10, 2012 12:04 pm
autor: Mroczny
lepiej wsadź rd28t
:)21


td5 to bardzo fajny silnik - zamienianie go na cokolwiek uważam za bezsens zupełny

Re: wymiana silnika DII

: pt sie 10, 2012 12:25 pm
autor: brodafidela
Mroczny pisze:td5 to bardzo fajny silnik - zamienianie go na cokolwiek uważam za bezsens zupełny
No własnie...
Czemu TD5 - jest niby taki c.ujowy ?

Re: wymiana silnika DII

: pt sie 10, 2012 1:21 pm
autor: cytrus
zgadza się czyste 300tdi w DII to średni pomysł , ale 300 można podkręcić , na landklinice koleś wycisnoł coś koło 150 KM , spece z landlovers zbudowali tomcata z 200 TDI podkręconym do 150 KM http://www.landlovers.pl/tomcat-z-tdi . TD5 nie jest zły , ale ciężej w nim namierzyć i usunąć usterkę . W Europie to sobie poradzisz ale w mniej cywilizowanym kraju już będzie spory problem .

Re: wymiana silnika DII

: pt sie 10, 2012 2:24 pm
autor: Mroczny
ale jest młodszy znacznie - jak działa poprawnie to i się nie zepsuje bez powodu. A te mniej cywilizowane kraje - przeważnie jeżdżą tam nowymi rendżami, LC150 i podobnymi :wink:

Re: wymiana silnika DII

: ndz sie 12, 2012 8:43 pm
autor: adas bombowiec
brodafidela pisze:
Mroczny pisze:td5 to bardzo fajny silnik - zamienianie go na cokolwiek uważam za bezsens zupełny
No własnie...
Czemu TD5 - jest niby taki c.ujowy ?
Coś być musi, angole jak robią sobie jakąś karawane do bujania się po horyzonty, prawie zawsze biorą jak najświeższą budę i wciskają tam - w opcji low budget 200 lub 300, albo w opcji wypas - 2.8 TGV.
W takim miesięczniku LRO, był artykuł o 130 zabudowanej pod kampera gdzie koleś wdupcył se poddłubaną czysete i jeszcze (!) overdriva. Ponoć jakoś się toczy :)21
Da się też wsadzić japońca, 2.5 i 2.8 Daihatsu, albo 2.8 Isuzu. Pasują bardzo ładnie, ale do defcia i classica, nie wiem jak to wchodzi do DII. Są do kupienia gotowe kity. Ale ponoć szału nie ma, jeździ to podobnie jak trzyseta.
Kity do kupienia są tutaj: http://www.steveparkers.co.uk/categories.php?cat=208 W sprawie kitów chyba najlepiej do nich, Steve to taki kiciarz. Mnie np. wciskał kit, że muszę wymienić stacyjkę, podczas kiedy osrał się bezpiecznik :)21

A tak poza tym, to raczej lepiej będzie sobie poszukać td5. Trzyseta to dobra, ale nieco chamska kobyłka. A DII to kulturalny wózek.
:)21

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 12:12 pm
autor: cytrus
Wiec sprawa wymiany silnika wygląda tak . Kilka serwisów powiedziało że da się to zrobić od jednych dostałem nawet informację że będzie to koszt powyżej 20 tysi ,sądzę że u pozostałych było by podobnie albo drożej . Do tego doliczyć trzeba jeszcze koszt remontu silnika i jego podkręcenie co daje w przybliżeniu kolejne 10 12 tysi . Sądzę ze cała impreza robiona w warsztacie zamknęła by się kwotą 40 tysi co jest niezłym kosmosem bo za to można kupić już porządne DII albo zrobić podmiankę na 2.8 tgv .
Wniosek albo robić sobie samemu taką podmiankę, wtedy koszt tylko części to jest jakieś 5- 7 tys plus remont i podrasowanie silnika 12 tys . wychodzi 17 – 19 tys.
Wygrać w totka i walnąć sobie 2,8 tgv
Odpuścić sobie a oszczędzoną kasę przeznaczyć na wycieczki tym co aktualnie posiadamy .

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 12:15 pm
autor: GAZFAN
Ciekawe co chcieli zrobić za 20 000 :)21

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 12:17 pm
autor: N2O
Jak to co - balować.
:)21

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 12:35 pm
autor: GAZFAN
No chyba że :)21

Bo koszt znacznie niższy powinien być...
Albo mogło być inaczej... dajmy cenę zaporową byle się za to nie brać.
A jak klient powie, że 20 000 ok to będziem balować :)21

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 12:42 pm
autor: N2O
Jak klient powie ok to dopiero może być zabawnie.
:)21

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 1:08 pm
autor: gri74
GAZFAN pisze:No chyba że :)21

Bo koszt znacznie niższy powinien być...
Albo mogło być inaczej... dajmy cenę zaporową byle się za to nie brać.
A jak klient powie, że 20 000 ok to będziem balować :)21

wytłumaczyć ?? :lol: ; no, to wieczorem i bądź grzeczny :)21

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 1:10 pm
autor: GAZFAN
Nie musisz mi nic tłumaczyć :)21
Wiem co i jak ... chcesz to bierz to zlecenie za 17 000 :)21

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 1:20 pm
autor: gri74
nie mam czasu, wiesz, a za 17 to nijak nie wychodzi :lol:

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 2:21 pm
autor: GAZFAN
Dajesz robotę podwykonawcy (wiem komu)...
Skrzynia, silnik i reszta to jakieś 7 000 , robota to 6 000 ... i zarabiasz 4 000 :)21

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 5:53 pm
autor: gri74
rób se sam za 6 :)21

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 9:43 pm
autor: amster123
brodafidela pisze: No własnie...
Czemu TD5 - jest niby taki c.ujowy ?
Temu http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=92135
Ogarnij to dajmy na to w Albanii, a 300-ta się doturla do domu nawet mocno uszkodzona.

Re: wymiana silnika DII

: wt sie 14, 2012 11:11 pm
autor: brodafidela
amster123 pisze:
brodafidela pisze: No własnie...
Czemu TD5 - jest niby taki c.ujowy ?
Temu http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=92135
Ogarnij to dajmy na to w Albanii, a 300-ta się doturla do domu nawet mocno uszkodzona.
ja mam manual... a w 300 elektronika już jest i tez sie lubi zjebać...