Strona 1 z 1

Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 8:44 pm
autor: valdi99
Witajcie, nabyłem właśnie Dysktotekę I, rok 95. Jak mam sprawdzić, czy działają tam prawidłowo napędy? Dotychczas miałem Ferozę, napędzaną na tył, z dołączanym przodem i reduktorem, ale Disco ma inaczej. No więc miącham małą wajchą, ale coś nie widzę różnicy... Czy dobrze myślę, że:
L- reduktor
N-neutralny (wypięte napędy)
H - drogowe/bez reduktora
Diff-lock (drążek w lewo)- spina oba mosty, przedni i tylny (drążek w prawo - rozpina).

Tyle teoria, ale podpowiedzcie jak to najlepiej sprawdzić, bez wizyty w warsztacie?

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 8:51 pm
autor: Buszdoktor

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 9:05 pm
autor: valdi99
To mniej więcej wiedziałem, ale pytanie moje dotyczyło tego, jak w praktyce sprawdzić, czy u mnie to działa jak należy..? Czy starczy że wajchę dam w lewo (do siebie) aby załączyć diff-lock? Czy raczej w lewo a potem jeszcze w przód - żeby mieć zarówno diff-lock jak i reduktor załączony?

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 9:09 pm
autor: Jerry
W lewo (do siebie ) starczy.
Żeby zobaczyć czy działa to podnieś jedna stronę auta do gory i zakręć kołem.
Przy załączonym drugie ( po tej samej stronie :wink: ) też ma się kręcić.

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 9:13 pm
autor: valdi99
Dzięki Jerry
A diff-lock i reduktor razem da się? Czy albo difflock, albo reduktor..?

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 9:14 pm
autor: Flor
da się i tak i tak :wink:

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 9:17 pm
autor: valdi99
Flor pisze:da się i tak i tak :wink:
OK, dzięki. Tak myślałem, inaczej byłoby to bez sensu...
Ale wolałem zapytać, żeby czegoś nie urwać już dzień po zakupie ;)

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 9:19 pm
autor: Flor
najprościej wajcha w lewo i kręcenie kółek na asfalcie :)21

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 9:28 pm
autor: Jerry
Flor pisze:najprościej wajcha w lewo i kręcenie kółek na asfalcie :)21
najprościej w ten sposób ukręcić półosie na przykład :)21

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 9:31 pm
autor: Flor
Jerry pisze:
najprościej w ten sposób ukręcić półosie na przykład :)21
test na najsłabszy element :)21

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 16, 2013 10:52 pm
autor: valdi99
Flor pisze:najprościej wajcha w lewo i kręcenie kółek na asfalcie :)21
Asfalcie najlepiej suchym :lol:

Re: Disko I diff-lock etc.

: śr kwie 17, 2013 1:09 pm
autor: Wojtek_W
Przyczytalem cos takiego:
Wbrew powszechnemu przesądowi, blokadę uruchamiamy zawsze na nawierzchni o złej przyczepności (szuter, błoto, śnieg, lód), a jazda na niej po asfalcie nie zabije naszego auta, choć z wielu względów lepiej jej unikać.
Disco jest jakies inne w tej dziedzinie?
Bo poprawcie jesli sie myle, ale speicie na sztywno nie pozwoli na roznice w obrotach pomiedzy przednia a tylnia osia, a to na pewno nie pomoze "superwytrzymalemu" ukladowi napedowemu Disco. :)21

Re: Disko I diff-lock etc.

: śr kwie 17, 2013 1:27 pm
autor: Jerry
A cytat skąd ??

Re: Disko I diff-lock etc.

: śr kwie 17, 2013 1:31 pm
autor: Wojtek_W
Landkliniki z linka wyzej.

Re: Disko I diff-lock etc.

: śr kwie 17, 2013 1:34 pm
autor: brodafidela
Wojtek_W pisze:Przyczytalem cos takiego:
Wbrew powszechnemu przesądowi, blokadę uruchamiamy zawsze na nawierzchni o złej przyczepności (szuter, błoto, śnieg, lód), a jazda na niej po asfalcie nie zabije naszego auta, choć z wielu względów lepiej jej unikać.
Disco jest jakies inne w tej dziedzinie?
Bo poprawcie jesli sie myle, ale speicie na sztywno nie pozwoli na roznice w obrotach pomiedzy przednia a tylnia osia, a to na pewno nie pomoze "superwytrzymalemu" ukladowi napedowemu Disco. :)21
Można, nikt nie zginie, ale lepiej unikać... - bo moze jednak kogoś szlag trafi.. :lol:
dobre.... :)2 :)21

Re: Disko I diff-lock etc.

: śr kwie 17, 2013 7:33 pm
autor: Jerry
Wojtek_W pisze:Landkliniki z linka wyzej.
No to wszystko tłumaczy.
Oczywiście nie ma explozji natychmiastowej ale...

Re: Disko I diff-lock etc.

: wt kwie 30, 2013 10:18 pm
autor: Marcin 260R
Witam, nie mam doświadczenia z LR, proszę o pomoc
w Discovery1 wyskakuje blokada centr.dyf. Tzn przy napędzaniu silnikiem jeszcze nie, ale po odpuszczeniu gazu, kiedy koła nie są już napędzane nagle "wypada"
czy to jakaś typowa usterka?
może tylko sama dźwignia nieprecyzyjnie załącza, jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Yj10MUORtyQ
z góry dziękuję!