Witam
Mam taką łamigłówkę
Mój silnik dymi z korka wlewu oleju, bagnetu i wszędzie gdzie się da wypycha olej
Zdjąłem pokrywę odpaliłem i okazało się że dymi bardzo mocno w okolicy czwartego cylindra (równomiernie jak lokomotywa)
Po wyjęciu wtryskiwacza w celu sprawdzenia kompresji na czwartym cylindrze okazało się że: kompresja jest, wtryskiwacz działa dobrze.
Bez wtryskiwacza silnik pracuje na trzech cylindrach i nic nie dymi.
Może ktoś ma jakiś typ co to może być: uszczelka, uszczelniacze zaworów?
Musiałem rozebrać to sam bo mechanik jak zobaczył kłęby dymu i cały zalany olejem silnik to nawet ciśnienia nie chciał sprawdzić tylko mówił coś o zakupie nowego silnika, że pewnie licznik przekręcony, że to nie mercedes itp
PS samochód pali na dotyk, przebieg niewielki, na wolnych obrotach nierówno pracuje na wyższych wkręca się normalnie, nie kopci z rury wydechowej, nie zużywa oleju ani płynu chłodzącego
pozdrawiam Bartek
200 tdi dym z głowicy
Moderator: Jerry
- Bartłomiej
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 8:30 pm
- Lokalizacja: Włocławek
Re: 200 tdi dym z głowicy
kompresję sprawdza się na 4 cylindrach...a takie przedmuchy to o pierścionkach świadczą raczej....
silnik jest do roboty niestety... aczkolwiek, żyć z tym również można, sprawdź ciśnienie oleju, jak niskie to szukaj nowego sinika, jak w normie to remontuj
a mechanikowi powiedz, że ten silnik jeśli o żywotność chodzi to bliski beczkowemu jest...
przebieg to tylko info co ile olej zmieniać
silnik jest do roboty niestety... aczkolwiek, żyć z tym również można, sprawdź ciśnienie oleju, jak niskie to szukaj nowego sinika, jak w normie to remontuj
a mechanikowi powiedz, że ten silnik jeśli o żywotność chodzi to bliski beczkowemu jest...
przebieg to tylko info co ile olej zmieniać

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
Re: 200 tdi dym z głowicy
Kompresja nawet w zamordowanym silniku jest , tylko małaBartłomiej pisze:Witam
.......................: kompresja jest,

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
- Bartłomiej
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 8:30 pm
- Lokalizacja: Włocławek
Re: 200 tdi dym z głowicy
Dzięki za wsparcie
Okazało się że jednak uszczelka pod głowicą.
Teraz pytanie czy śruby to trzeba wymieniać przy montażu nowej uszczelki??
Okazało się że jednak uszczelka pod głowicą.
Teraz pytanie czy śruby to trzeba wymieniać przy montażu nowej uszczelki??
Re: 200 tdi dym z głowicy
tylko nowe.... Nie zapomnij o momentach oraz kątach... i kolejności odkręcania i przykręcania...
Czyli zachować całą procedurę....
Przed szlifem niech sprawdzą stan zaworów jak i samych gniazd...
Czyli zachować całą procedurę....

Przed szlifem niech sprawdzą stan zaworów jak i samych gniazd...
Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości