Strona 1 z 1

200 tdi dym z głowicy

: sob cze 22, 2013 9:43 pm
autor: Bartłomiej
Witam
Mam taką łamigłówkę
Mój silnik dymi z korka wlewu oleju, bagnetu i wszędzie gdzie się da wypycha olej
Zdjąłem pokrywę odpaliłem i okazało się że dymi bardzo mocno w okolicy czwartego cylindra (równomiernie jak lokomotywa)
Po wyjęciu wtryskiwacza w celu sprawdzenia kompresji na czwartym cylindrze okazało się że: kompresja jest, wtryskiwacz działa dobrze.
Bez wtryskiwacza silnik pracuje na trzech cylindrach i nic nie dymi.
Może ktoś ma jakiś typ co to może być: uszczelka, uszczelniacze zaworów?
Musiałem rozebrać to sam bo mechanik jak zobaczył kłęby dymu i cały zalany olejem silnik to nawet ciśnienia nie chciał sprawdzić tylko mówił coś o zakupie nowego silnika, że pewnie licznik przekręcony, że to nie mercedes itp
PS samochód pali na dotyk, przebieg niewielki, na wolnych obrotach nierówno pracuje na wyższych wkręca się normalnie, nie kopci z rury wydechowej, nie zużywa oleju ani płynu chłodzącego
pozdrawiam Bartek

Re: 200 tdi dym z głowicy

: sob cze 22, 2013 10:32 pm
autor: Tapeworm
kompresję sprawdza się na 4 cylindrach...a takie przedmuchy to o pierścionkach świadczą raczej....
silnik jest do roboty niestety... aczkolwiek, żyć z tym również można, sprawdź ciśnienie oleju, jak niskie to szukaj nowego sinika, jak w normie to remontuj

a mechanikowi powiedz, że ten silnik jeśli o żywotność chodzi to bliski beczkowemu jest...
przebieg to tylko info co ile olej zmieniać :)21

Re: 200 tdi dym z głowicy

: ndz cze 23, 2013 3:06 pm
autor: Pepek
Bartłomiej pisze:Witam
.......................: kompresja jest,
Kompresja nawet w zamordowanym silniku jest , tylko mała :wink:

Re: 200 tdi dym z głowicy

: pn cze 24, 2013 8:18 am
autor: Bartłomiej
Dzięki za wsparcie
Okazało się że jednak uszczelka pod głowicą.
Teraz pytanie czy śruby to trzeba wymieniać przy montażu nowej uszczelki??

Re: 200 tdi dym z głowicy

: pn cze 24, 2013 11:04 am
autor: vip
tylko nowe.... Nie zapomnij o momentach oraz kątach... i kolejności odkręcania i przykręcania...
Czyli zachować całą procedurę.... :)

Przed szlifem niech sprawdzą stan zaworów jak i samych gniazd...