TRIAL 4X4 SEZON 2011

czyli rajdy ze ściganiem i próbami przejazdu

Moderator: Pasza

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » czw sty 27, 2011 8:29 pm

oblesnik pisze:Problem rozwiązałyby zawody gdzie można startować tylko jednym konkretnym modelem samochodu kompletnie seryjnych i wtedy wygrałby najlepszy kierowca i taktyk, a nie kierowca, taktyk i mechanik.
Otóż to, dlatego wydaje mi się, że nie ma sensu robienia punktacji pod startujące samochody. To i tak nie będzie sprawiedliwe,
a tylko niepotrzebnie komplikuje regulamin, a jak wiadomo proste rozwiązania są najlepsze.

Awatar użytkownika
marhuda_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:55 pm

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: marhuda_ » pt sty 28, 2011 12:10 am

oblesnik pisze:
marhuda_ pisze:
oblesnik pisze:
Pasy
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
...
Amen :)17
czyli tylko takie jak fabryka dała (w danym modelu auta) i to co najmniej 3 punktowe - czy takie jest rozumienie tego punktu??
No i wyłuskałeś błąd bo w S-klasse powinno być tak jak w M co najmniej 3-punktowe. :)2

Wg mnie zapis o co najmniej 3-punktowych powinien być w każdej klasie - dlaczego - bo ludziska zmieniają pasy oryginalne na szelki (czyli co najmniej 3pkt) które (o ile dobrze zamontowane - i to się powinno sprawdzać) dają większe bezpieczeństwo niż bezwłady - innymi słowy ZWIĘKSZA się bezpieczeństwo zawodników.
Jeżeli coś może się zepsuć-zepsuje się na pewno-prawda ale
Always look on the bright side of life

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » pt sty 28, 2011 7:40 pm

protetyk pisze:
oblesnik pisze:Problem rozwiązałyby zawody gdzie można startować tylko jednym konkretnym modelem samochodu kompletnie seryjnych i wtedy wygrałby najlepszy kierowca i taktyk, a nie kierowca, taktyk i mechanik.
Otóż to, dlatego wydaje mi się, że nie ma sensu robienia punktacji pod startujące samochody. To i tak nie będzie sprawiedliwe,
a tylko niepotrzebnie komplikuje regulamin, a jak wiadomo proste rozwiązania są najlepsze.

Jeżdżę krótkim samochodem jestem za :D

Ale co powie Honza on jeździ długim :(

Wszystkich nie usatysfakcjonujesz musi zostać tak jak jest, albo buduj koalicję zawodników zwolenników jednakowej ilości punktów za cofanie. Jak będzie większość to może uda się przewalczyć zmiany nie wiem czy jeszcze w tym sezonie czy już w następnym. Mój głos już masz :D i nie jest to prowokacja do dymu na forum.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
marhuda_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:55 pm

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: marhuda_ » pt sty 28, 2011 9:53 pm

Oblesnik tak spytam teraz będziesz startował w jakiej klasie?
Jeżeli coś może się zepsuć-zepsuje się na pewno-prawda ale
Always look on the bright side of life

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » sob sty 29, 2011 8:08 am

oblesnik pisze: Wszystkich nie usatysfakcjonujesz musi zostać tak jak jest, albo buduj koalicję zawodników zwolenników jednakowej ilości punktów za cofanie. Jak będzie większość to może uda się przewalczyć zmiany nie wiem czy jeszcze w tym sezonie czy już w następnym. Mój głos już masz :D i nie jest to prowokacja do dymu na forum.
Nie mam zamiaru niczego prwokwac :wink:
Ale może żeby było bardziej sprawiedliwie to, np;
- inaczej punktowac dotyk słupka/taśmy /drzewa w zależności od szerokości auta,
- inaczej punktowac dotyk drzewa nachylonego w zależności od wysokości auta,
- inaczej punktowac zaliczanie bramek na podjazdach w zależności od mocy silnika i ciężaru auta,
itd, itp.
Żeby było jeszcze bardziej sprawiedliwie można wszystko uzależnic od kolejności przejazdu i warunków pogodowych, bo mają wpływ na wynik.
Dlaczego brac pod uwagę tylko rozstaw osi?
Za chwilę będą durnowate kłótnie, że ktoś ma rozstaw 2001 a nie 1999 i mu źle zmierzono na bt.
No to sobie pomarudziłem :)21

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » sob sty 29, 2011 1:25 pm

marhuda_ pisze:Oblesnik tak spytam teraz będziesz startował w jakiej klasie?
W samochodzie nic nie zmieniłem (jeszcze :)15 )
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » sob sty 29, 2011 1:27 pm

protetyk pisze:
oblesnik pisze: Wszystkich nie usatysfakcjonujesz musi zostać tak jak jest, albo buduj koalicję zawodników zwolenników jednakowej ilości punktów za cofanie. Jak będzie większość to może uda się przewalczyć zmiany nie wiem czy jeszcze w tym sezonie czy już w następnym. Mój głos już masz :D i nie jest to prowokacja do dymu na forum.
Nie mam zamiaru niczego prwokwac :wink:
Ale może żeby było bardziej sprawiedliwie to, np;
- inaczej punktowac dotyk słupka/taśmy /drzewa w zależności od szerokości auta,
- inaczej punktowac dotyk drzewa nachylonego w zależności od wysokości auta,
- inaczej punktowac zaliczanie bramek na podjazdach w zależności od mocy silnika i ciężaru auta,
itd, itp.
Żeby było jeszcze bardziej sprawiedliwie można wszystko uzależnic od kolejności przejazdu i warunków pogodowych, bo mają wpływ na wynik.
Dlaczego brac pod uwagę tylko rozstaw osi?
Za chwilę będą durnowate kłótnie, że ktoś ma rozstaw 2001 a nie 1999 i mu źle zmierzono na bt.
No to sobie pomarudziłem :)21
Masz 100% racji. Ja nic nie zrobię, bo będzie, że pod swoje auto ustawiam regulamin.
Moje poparcie masz jeszcze musisz zdobyć Jerzego-dziadka, Pawła-Prezesa, Honzę, Kajmanów i Abstraktiv.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » sob sty 29, 2011 7:40 pm

No to przynajmniej raz w życiu ktoś się ze mną zgodził- czuję się usatysfakcjonowany :)21

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: jezus » ndz sty 30, 2011 10:17 am

To ja tak trochę inaczej....
dlaczego budujecie regulamin pod auta którymi na dzień dzisiejszy upalają ewentualni uczestnicy....
moim skromnym zdaniem to auta powinny być budowane pod organizowaną imprezę , bądz cały cykl takich imprez... :)2
wtedy z czasem powstaną auta najlepiej radzące sobie na takim trialu.....a ci którzy będa mieli auta do wszystkiego...za wiele nie osiągną...po za tym że dla własnej satysfakcji sobie wystartują...
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Maqlinka » ndz sty 30, 2011 12:46 pm

Ja myślę, że regulamin ewoluuje w fajną stronę .... znacznie zwiększyły się możliwości klasy O i S ... klasa M to inna bajka i tu można by zastosować nieco inne przepisy (te dotyczące cofania czy innych detali). Niemniej jednak, żeby impreza miała przyszłość i żeby zawodnicy chcieli w niej startować, wymaganiami trzeba zbliżyć się do europy na tyle, żeby mogli w niej startować zawodnicy z poza Polski i żeby nasi zawodnicy mogli stratować w innych imprezach bez konieczności drastycznej przebudowy auta.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » ndz sty 30, 2011 5:00 pm

jezus pisze:To ja tak trochę inaczej....
dlaczego budujecie regulamin pod auta którymi na dzień dzisiejszy upalają ewentualni uczestnicy....
moim skromnym zdaniem to auta powinny być budowane pod organizowaną imprezę , bądz cały cykl takich imprez... :)2
wtedy z czasem powstaną auta najlepiej radzące sobie na takim trialu.....a ci którzy będa mieli auta do wszystkiego...za wiele nie osiągną...po za tym że dla własnej satysfakcji sobie wystartują...
Dzizus co ty gadasz :o . Ta impreza w Polsce jest już 4 lata łącznie chyba ze 20 rund i "trialki" już dawno startują. Acha Gdańsk, znaczy nie byłeś, nie widziałeś. Zapraszamy, przyjedź, pooglądaj.
Lub tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=FIRfo3mQUyY
http://www.youtube.com/watch?v=fDy1WsPg ... ure=fvwrel
Ostatnio zmieniony czw lut 03, 2011 7:16 pm przez oblesnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
chainz
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: chainz » czw lut 03, 2011 1:33 pm

Precyzujemy konkretne daty rund trialu, będzie wszystko wiadomo do tygodnia czasu.
Wstępny terminarz wrzucony przez Marka zapewne będzie dotrzymany, kwestia tylko dat.

Temat strony był od zawsze naszą bolączką, w tym seznie będzie to robione inaczej i powinno być OK.

Do czasu opublikowania regulaminu na stronach organizatorów (czechy, wisła, lędziny, jaworzno) regulamin jest do (niewielkiej) dyskusji. Marek wrzucił wersję "roboczą" która zapewne przejdzie w tym kształcie.

Co do kwoty wpisowego - "politycznie" powiem za wszystkich organizatorów tak - nie powinna odbiegać znacząco od ubiegłorocznej. Uzgadniamy szczegóły, bo chcemy żeby wszędzie była taka sama, więc dajcie nam jeszcze chwilę czasu.
Automobilklub JAWOR

Awatar użytkownika
JeepFan
Posty: 779
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 7:41 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: JeepFan » czw lut 03, 2011 6:51 pm

chainz pisze:Temat strony był od zawsze naszą bolączką, w tym seznie będzie to robione inaczej i powinno być OK.
:wink: :wink: :wink:

Awatar użytkownika
chainz
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: chainz » śr lut 09, 2011 1:20 pm

proszę się nie dziwić, że strona jest na razie nie aktywna.
pracujemy nad nią 8)
Automobilklub JAWOR

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » czw lut 17, 2011 1:56 pm

Jeśli na ostrym skręcie prawa strona będzie kręcić kołami do przodu ,a druga do tyłu to czy to jest cafanie.
Jeśli skręcę przednie koła do siebie , i tylne do siebie ,i wykonam manewr zawracania obracając się w okół swojej osi ,to co na to sędziowie?
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
JeepFan
Posty: 779
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 7:41 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: JeepFan » czw lut 17, 2011 4:40 pm

Krzysio pisze:Jeśli na ostrym skręcie prawa strona będzie kręcić kołami do przodu ,a druga do tyłu to czy to jest cafanie.
Jeśli skręcę przednie koła do siebie , i tylne do siebie ,i wykonam manewr zawracania obracając się w okół swojej osi ,to co na to sędziowie?
W zeszłorocznym regulaminie za cofanie było uważane przemieszczenie się samochodu do tyłu o więcej niż 30cm według subiektywnej oceny sędziego. Kierunek obracania sie kół nie miał znaczenia. Koła mogą stać w miejscu a jak się auto obsunie do tyłu to też jest cofanie.

Jesli masz obie osie skrętne to jedziesz w klasie M i zawracasz sobie w miejscu jak dasz rady.
Niektórzy zawodnicy mają hydrauliczne hamulce rozdzielone selektywnie na każde koło i dowolnie rozłączane napędy. Zawracają jak cyrkiel wokół zablokowanego koła. Jest to dopuszczone tyle że z takimi modyfikacjami jedziesz w klasie M

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » czw lut 17, 2011 8:44 pm

Dzięki,jeszcze jedno pytanko o hamulce ,pojazd ma tylko jeden dyfer ,napęd prowadzony jest brzegowo (czyli koło tylne i przednie po danaj stronie jest równo bieżne )stąd PT (przyrząd terenowy ) ma dwie tarcze hamulcowe umieszczone wewnątrz pojazdu a nie przy kołach. Tarcze są duże wentylowane ,na każdej po dwa zaciski.Oczywiście hamują równo wszystkie koła,lub strony
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » czw lut 17, 2011 9:15 pm

JeepFan pisze:
Krzysio pisze:Jeśli na ostrym skręcie prawa strona będzie kręcić kołami do przodu ,a druga do tyłu to czy to jest cafanie.
Jeśli skręcę przednie koła do siebie , i tylne do siebie ,i wykonam manewr zawracania obracając się w okół swojej osi ,to co na to sędziowie?
W zeszłorocznym regulaminie za cofanie było uważane przemieszczenie się samochodu do tyłu o więcej niż 30cm według subiektywnej oceny sędziego. Kierunek obracania sie kół nie miał znaczenia. Koła mogą stać w miejscu a jak się auto obsunie do tyłu to też jest cofanie.

Jesli masz obie osie skrętne to jedziesz w klasie M i zawracasz sobie w miejscu jak dasz rady.
Niektórzy zawodnicy mają hydrauliczne hamulce rozdzielone selektywnie na każde koło i dowolnie rozłączane napędy. Zawracają jak cyrkiel wokół zablokowanego koła. Jest to dopuszczone tyle że z takimi modyfikacjami jedziesz w klasie M
A jak się to wszystko ma do rozstawu osi :)21

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: margod » czw lut 17, 2011 9:53 pm

a Ty znowu swoje... :)21 lepiej poćwicz skręty bez cofania :)21 W przyszłą niedzielę przywiozę śmietnik to może poternujemy.

Awatar użytkownika
Laska
 
 
Posty: 4962
Rejestracja: pt sie 01, 2008 10:28 am
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Laska » czw lut 17, 2011 10:41 pm

ee to jest drugi temat, bo przeca najważniejsze są kosze na śmieci :)21

Awatar użytkownika
JeepFan
Posty: 779
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 7:41 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: JeepFan » pt lut 18, 2011 8:56 am

Krzysio pisze:Dzięki,jeszcze jedno pytanko o hamulce ,pojazd ma tylko jeden dyfer ,napęd prowadzony jest brzegowo (czyli koło tylne i przednie po danaj stronie jest równo bieżne )stąd PT (przyrząd terenowy ) ma dwie tarcze hamulcowe umieszczone wewnątrz pojazdu a nie przy kołach. Tarcze są duże wentylowane ,na każdej po dwa zaciski.Oczywiście hamują równo wszystkie koła,lub strony

@@@@Układ hamulcowy dowolny , jednakże musi być zamontowany co najmniej jeden hamulec przy każdym kole.@@@@

ten zapis jednoznacznie to określa raczej

Awatar użytkownika
JeepFan
Posty: 779
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 7:41 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: JeepFan » pt lut 18, 2011 9:07 am

protetyk pisze:A jak się to wszystko ma do rozstawu osi :)21
Piotrek zdefiniuj sobie pojęcie"to wszystko",
potem poszukaj gdzieś co znaczy "rozstaw osi" w pojezdzie samochodowym.
później zestaw ze sobą co odkryłeś.
Nastepnie przedstaw wyniki badań na forum. :wink:

Awatar użytkownika
motylusowaty
 
 
Posty: 250
Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: gdańsk
Kontaktowanie:

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: motylusowaty » pt lut 18, 2011 9:58 am

oblesnik pisze:
jezus pisze:To ja tak trochę inaczej....
dlaczego budujecie regulamin pod auta którymi na dzień dzisiejszy upalają ewentualni uczestnicy....
moim skromnym zdaniem to auta powinny być budowane pod organizowaną imprezę , bądz cały cykl takich imprez... :)2
wtedy z czasem powstaną auta najlepiej radzące sobie na takim trialu.....a ci którzy będa mieli auta do wszystkiego...za wiele nie osiągną...po za tym że dla własnej satysfakcji sobie wystartują...
Dzizus co ty gadasz :o . Ta impreza w Polsce jest już 4 lata łącznie chyba ze 20 rund i "trialki" już dawno startują. Acha Gdańsk, znaczy nie byłeś, nie widziałeś. Zapraszamy, przyjedź, pooglądaj.
Lub tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=FIRfo3mQUyY
http://www.youtube.com/watch?v=fDy1WsPg ... ure=fvwrel
Śledzę wontek i czekam z utęsknieniem na określenie terminów. Koniecznie chcę się wybrać na waszą impreze i zobaczyć z czym to się je. Wkręcam też kilku znajomych ale tak czy inaczej Gdańsk się pojawi. Oczywiście tylko dla własnej satyswakcji :wink:
poruszam się też BRONKIEM (śmiechowóz)
http://www.remX.pl 605 200 981

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » pt lut 18, 2011 10:02 am

Hamer tarcze hamulcowe ma przy główce mostu a nie przy kołach, czyli nie jedzie ?
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Krzysio » pt lut 18, 2011 10:06 am

Ja specjalnie umieściłem tarcze wewnątrz pojazdu , żeby nie były narażone na syf przez co miały zawsze pełną skuteczność hamowania .
W zawieszeniu De dion tarcze były przy główce a nie przy kole i nikomu to nie przeszkadzało
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyczno-sportowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość