Przedstawię nasze propozycje i zapraszam do dyskusji:
1.Podział na klasy.
-KLASA I: Benzyna o pojemności do 2500ccm, bez turbiny i Diesel wolnossący i Diesel z turbiną o mocy silnika do 140KM
-KLASA II: wszystko inne
2.W klasie musi wystartować około 10 pojazdów. W innym przypadku będzie jedna klasa.
3.Około 8.00 OS "PROLOG". Komisja w składzie Komandor, V-ce Komandor i Sędzia Główny losuje kolejność startu w prologu w poszczególnych klasach.
Najpierw KLASA I. Następnie wyjazd w teren w kolejności zajętych miejsc w prologu.
W tym czasie OS "PROLOG" dla KLASY II, i następnie wyjazd w teren w kolejności zajętych miejsc w prologu.
4.Wyjazd w trasę co 2 minuty. Dopuszczam możliwość wyjazdu załóg w Teamie, w tym z różnych klas. Wówczas Team wyjeżdża w czasie najgorszego zawodnika z Teamu. Wszyscy mają wpisany ten sam czas wyjazdu.
5.Dwie trasy A i B. KLASA I najpierw w trasą A i po posiłku w trasą B, Klasa II najpierw w trasę B i po posiłku w trasą A.
6.Czas na przejazd od momentu wyjazdu w trasę po prologu 8 godzin.
7.Dojazd do OS-ów z zachowaniem przepisów Prawa o Ruchu Drogowym według roadbooka. Maksymalna prędkość w obszarze zabudowanym i na zabudowanych obszarch wiejskich 40km/h. :!:
8.Około 4 do 6 OS-ów, o długościach od 500m do 3000m, gdzie przejazd będzie według słupków z horągiewkami i taśm. OS pokonywany dwa razy. Niektóre pokonywane dodatkowo dla urozmaicenia w drugą stronę.
9.Dwa lub trzy OS-y pokonywane na czas, gdzie przejazd będzie się odbywał według roadbooka na wyłączonych odziałach leśnych o długościach około 5 do 10km, a może i dłuższe.
10.Po drodze PKP
11.Czas mierzony z dokładnością do 0,1 sekundy
12.Meta zatrzymana.
13.Punktacja:
Wersja I:
a/1 sekunda 1 pkt.
b/PKP minus 10 pkt.
Suma punktów wyłoni zwycięzcę. Wygra załoga z najmniejszą liczbą punktów. W przypadku tej samej liczby punktów lepsza będzie załoga, która zdobył więcej pierwszych miejsc. Jak to nie wyłoni zwycięzcy, to drugich miejsc, itd. A jak to nie wyłoni zwycięzcy to lepsza będzie załoga, która miała lepszy czas na prologu.
Wersja II.
a/Punktujemy 10 załóg na poszczególnych OS np. 1 miejsce 10pkt, 10 miejsce 1pkt. lub 20 załóg w zależności od liczby uczestników.
b/PKP 1 pkt.
Suma punktów wyłoni zwycięzcę. Wygra załoga z najwyższą liczbą punktów. W przypadku tej samej liczby punktów lepsza będzie załoga, która zdobył więcej pierwszych miejsc. Jak to nie wyłoni zwycięzcy, to drugich miejsc, itd. A jak to nie wyłoni zwycięzcy to lepsza będzie załoga, która miała lepszy czas na prologu.
14.Wpisowe. Wstępnie kalkulujemy wpisowe w wysokości około 350zł 400zł. Wiąże się to przede wszystkim z naprawą dróg po odcinkach leśnych przejeżdżanych na czas według roadbooka. Nie róbmy sobie złudzeń

15.Oczywiście dwa ciepłe posiłki, kawka, herbatka, puchary, nagrody, zabezpieczenie medyczne i p.poż.
ZAPRASZAM DO DYSKUSJI tutaj lub na naszym forum http://www.pasjonaci4x4.pl