Strona 1 z 3
Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pt mar 08, 2013 12:47 am
autor: fiejas
Uwaga, Uwaga, wnimanie, wnimanie

Stowarzyszenie Grupa4x4 wraz z Automobilklubem Rzeszowskim i PZMotem... wprowadza w tym roku nową "konkurencję"
Równolegle z Bają Żagań, Bają Carpathia i indywidualnie w Nowym Saczu odbędą się Eliminacje PPCC... (mozliwa jeszcze jedna eliminacja)Co to znaczy : Nie masz licencji ( nie chcesz jej mieć, nie wyrobiłeś, nie startujesz w pełnym cyklu Mistrzostw Polski) masz mozliwość sprawdzić się na tych samych trasach co linencjonowani zawodnicy, porównać się z T1nkami z pierwszej ligi, nauczyć/poznać reguły panujące na rajdach rangi Mistrzostw Polski czy CEZ. Na koniec sezonu zwyciężcy staną PPCC staną ramię w ramię z najlepszymi we wszystkich sportach motorowych w Polsce podczas oficjalnej gali PZMotu.
To tak w skrócie, niebawem szercze informacje, chętnie odpowiem na wszelkie pytania. Najważniejsze
Regulamin jest już w akceptacji jednak jest on bardzo podobny do regulaminu ogólnego Mistrzostw Polski. Co do wymagań technicznych i podziału na klasy.
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... 13_zal.pdf strona 18, regulamin techniczny grupy Open, to są minima, które muszą spełniać samochody, które mogą wystartować w ramach cyklu PPCC.
To samo dotyczy elementów bezpieczeństwa czyli kasków i kombinezonów. Ważne, ze moga byc to kombinezony z wygasłą homologacją.
Podział na klasy: przewidywany jest podział na 2 klasy wg pojemnosci. do 3000cm3 i powyzej. W zależnosci od liczby zgłoszeń/zainteresowania moze zostanie utworzona 3 klasa typ T2 czyli auto seryjne lecz spałniające pozostałe wymagania dot bezpieczeństwa.
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pt mar 08, 2013 7:35 am
autor: GUTMAN
No to wedle tego co na szybkości przeczytałem, to mamy "pozamiatane" (podobnie jak większość zmot tego typu) jeśli chodzi o starty w tym cyklu? przez otwarte nadwozie, brak drzwi, brak samonośnego nadwozia tylko sama klatka, brak nadkoli zakrywających w wymaganym stopniu koła itd..

?
no chyba, że źle interpretuję regulamin, albo czegoś nie doczytałem....

Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pt mar 08, 2013 8:24 am
autor: Kolodziej
jak dla mnie wymagania jak na Master Race w zeszłym roku są do przyjęcia. Pozostale "utrudnienia" o których pisał GUTMAN powyżej faktycznie moga być dość mocno upierdliwe. No i ten kombinezon.........

Osobiście jestem bardzo zainteresowany tą trzecią klasą - T2, czyli auto seryjne - z T1 raczej nie mam większych szans
pzdr
kolodziej
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pt mar 08, 2013 11:10 am
autor: fiejas
Gutman... w Waszym przypadku wcale nie jest tak źle jak by sie mogło wydawać... no ok ... gdzie kupic taki wielki kombinezon

a Poważnie mówiąc. W przypadku Waszej zmoty... brałem ją jako przykład podczas spotkania z Panem Wojtkiem, który jest właśnie od techniki w PZMocie...główne zastrzeżenia to : brak zastrzału przy słupku "B" (dach/słupek) problemy są z konstrukcją ramy ( ale to nie tylko u Was... )w miejscu "drzwi" powinno być w kształcie X, a jest tak by ułatwić wsiadanie itp... W Waszym przypadku jest jeszcze problem z kątem klatki za słupkiem B. ALE... każdy kto jest zainteresowany startem , moze przysłać kilka zdjęć ilustrujących klatkę. Jest chęć pomocy ze strony PZM, postaram się uzyskać informacje czy trzeba dodać jakiś element np. W przypadku braku drzwi... SIATKA... do kupienia nawet tu na rajdach za rozsądne pieniadze...
KOłodziej , co do T2... narazie jest pomysł, a co z tego wyjdzie. T1nki startują w mistrzostwach, tutaj będą zmoty, rozumiem, ze chodzi Ci o to, ze auto masz "seryjne" ... tak jak pisałem... wszystko zależy od stopnia zainteresowania... czyt ilości załóg
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pt mar 08, 2013 2:41 pm
autor: Janusz2000
zapaliłem sie bo pomysł super!
tylko to Open to takie nie do końca Open.... ja będe miał nadwozie zamknięte, drzwi i klatkę zrobioną ze sztuką, kombinezon jakoś przeboleje... ale mam problem zupełnie inny niż Gutman... mam sillik benzynowy z doładowany i dupa blada.. tak na szybko jak przejrzałem to grupa Open sprowadza się do TH bez zwężki i masy minimalnej...
rozumeim wzgledy bezpieczeństwa - w sensie kombinezony, gasnice, klatki itd ale czy poza tym nie mozna zrobić żeby ta klasa była open naprawdę open, dla wszelkich wynalazków?
jak ktoś ma turbo, to niech jedzie z turbo, jak ktoś chce jechac na paliwie E85 to niech jedzie na E85...
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pt mar 08, 2013 7:58 pm
autor: fiejas
Powiem tak... dla mnie i dla pozostałych organizatorów, najważniejsze są względy bezpieczeństwa. A ta turbina... jak dla mnie przejdzie... ale dla pewnosci w poniedziałek skontaktuję się z technicznym...
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pt mar 08, 2013 9:07 pm
autor: Laska
a mnie pomijając wszelkie kwestie techniczne to ten kombinezon jednakowoż mocno przeszkadza...jakoś tak ten wynalazek od dziecka mnie mierził...
no cóż trzeba inaczej poplanować sezon...
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: sob mar 09, 2013 10:46 pm
autor: StArSzY
fiejas pisze:Uwaga, Uwaga, wnimanie, wnimanie

Stowarzyszenie Grupa4x4 wraz z Automobilklubem Rzeszowskim i PZMotem... wprowadza w tym roku nową "konkurencję"
Równolegle z Bają Żagań, Bają Carpathia i indywidualnie w Nowym Saczu odbędą się Eliminacje PPCC... (mozliwa jeszcze jedna eliminacja)Co to znaczy : Nie masz licencji ( nie chcesz jej mieć, nie wyrobiłeś, nie startujesz w pełnym cyklu Mistrzostw Polski) masz mozliwość sprawdzić się na tych samych trasach co linencjonowani zawodnicy, porównać się z T1nkami z pierwszej ligi, nauczyć/poznać reguły panujące na rajdach rangi Mistrzostw Polski czy CEZ. Na koniec sezonu zwyciężcy staną PPCC staną ramię w ramię z najlepszymi we wszystkich sportach motorowych w Polsce podczas oficjalnej gali PZMotu.
To tak w skrócie, niebawem szercze informacje, chętnie odpowiem na wszelkie pytania. Najważniejsze
Regulamin jest już w akceptacji jednak jest on bardzo podobny do regulaminu ogólnego Mistrzostw Polski. Co do wymagań technicznych i podziału na klasy.
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... 13_zal.pdf strona 18, regulamin techniczny grupy Open, to są minima, które muszą spełniać samochody, które mogą wystartować w ramach cyklu PPCC.
To samo dotyczy elementów bezpieczeństwa czyli kasków i kombinezonów. Ważne, ze moga byc to kombinezony z wygasłą homologacją.
Podział na klasy: przewidywany jest podział na 2 klasy wg pojemnosci. do 3000cm3 i powyzej. W zależnosci od liczby zgłoszeń/zainteresowania moze zostanie utworzona 3 klasa typ T2 czyli auto seryjne lecz spałniające pozostałe wymagania dot bezpieczeństwa.
Baja poland też wchodzi w grę? Ogólnie super pomysł

takie fajniejsze kjsy

Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: ndz mar 10, 2013 4:40 pm
autor: fiejas
Magda

No nie przesadzaj. Porozmawiam jeszcze w PZM , moze przejdzie np kombinezon taki jaki mozna kupić dla mechaników. Choć to chodzi o Wasze bezpieczeństwo także...
Co do Baji Poland... Raczej nie wchodzi w grę, a wręcz na pewno. Jest to eliminacja mistrzostw Świata, ona rzadzi się innymi prawami. Ale projekt jest rozwojowy, takze, kto wie co będzie za rok.
Przypominam i będe przypominał. Jeśli jesteście zainteresowani startem, mozecie wysłać mi zdjęcia swoich samochodów, klatki itp, ja przedstawię je w PZM i dostaniecie info zwrotne czy coś trzeba przerobic np...
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: ndz mar 10, 2013 8:24 pm
autor: GUTMAN
już szukam foty i piszę info co i jak żeby się dowiedzieć co trzeba w zmocie dopasować do regulaminu - na jakiego maila Ci to wysłać? podaj tutaj, będzie dla potomnych

Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: ndz mar 10, 2013 9:16 pm
autor: fiejas
Najlepiej na grupowego :
michal.fiejka@grupa4x4.pl
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: ndz mar 10, 2013 9:39 pm
autor: GUTMAN
pojszlo - teraz pozostaje czekać na wieści...
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: ndz mar 10, 2013 11:41 pm
autor: kamill00
Michał staraj się bo chcemy pojeździć:)
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pn mar 11, 2013 11:06 am
autor: Kolodziej
wiadomo coś już może na temat kosztów i terminów?
pzdr
kolodziej
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pn mar 11, 2013 1:26 pm
autor: fiejas
Terminy to : Baja Żagań, Baja Carpathia i ... nie pamiętem ale coś koło 20 września... tydzień przed Vsetinem w Nowym Sączu. Do końca tygodnia powinno sie wyjaśnić, czy dojdzie jeszcze jakas runda do tego. Co do kosztów. To samo co Open...
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pn mar 11, 2013 1:40 pm
autor: Kolec88
wpisowe na mastera w sączu tak samo jak open?
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pn mar 11, 2013 5:51 pm
autor: GUTMAN
czyli 1500 za każdą rundę - nie mało...
A z ciekawości - czy będziecie prowadzić klasyfikację sponsorską tak jak pzm prowadzi w swoich klasach? choć oni chyba dodatkowe wpisowe za to pobierają jeszcze o ile mnie pamięć nie myli

Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pn mar 11, 2013 5:56 pm
autor: fiejas
Wiem, ze nie jest to mała kwota. jednak porównując ja do rajdów typu MT, GER czy inne długodystansowe...
Nie będę się zagłębiał w politykę, finanse itp ale prawda jest taka, ze z roku na rok rosną koszty organizacji imprez, a wpisowe pozostają na tym samym poziomie.
Co do wpisowego na NS... nie mam jeszcze informacji.
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: pn mar 11, 2013 10:11 pm
autor: Laska
Michał, może i przesadzam, ale dla mnie ofrołd to nie kombinezon...sorry, takie mam podejście do sprawy. Ile znasz przypadków z amatorskiego ofrołdu, że niepalne majty były potrzebne?
O pezetmocie i ich pewnych wymaganiach podobno odnoszących się do "bezpieczeństwa" też mam swoje zdanie...
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: wt mar 12, 2013 9:04 am
autor: anatol
czasami krok do przodu to dwa do tyłu , obawiam sie braku frekwencji , za te pieniądze to już nie jest zabawa

Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: wt mar 12, 2013 12:44 pm
autor: Janusz2000
fiejas pisze:Powiem tak... dla mnie i dla pozostałych organizatorów, najważniejsze są względy bezpieczeństwa. A ta turbina... jak dla mnie przejdzie... ale dla pewnosci w poniedziałek skontaktuję się z technicznym...
wiadomo co z turbiną?

u mnie chodzi nawet nie o turbine ale o kompresor - więc konkretnie o zapis z doładowaniem dla silników benzynowych.
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: wt mar 12, 2013 1:36 pm
autor: fiejas
Wysłałem zapytania i co do poszczególnych konstrukcji, które dostałem na maila i co do doładowania i kombinezonów. Odpowiedź mam dostac pod koniec tygodnia.
Zapraszam ewentualnie z kolejnymi pytaniami.
Laska

, pewnie, ze tak... nie każdy musi to lubić, Patrząc w jaką stronę idzie CC czyli naprawdę duzych prędkości, jakieś wymagania musza być.
Anatol... owszem, nie sa to tanie rzeczy... są Pikniki w Zakliczynie ( a raczej były), sa i Mistrzostwa Polski...
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: wt mar 12, 2013 11:43 pm
autor: Siarra
fiejas pisze:Wysłałem zapytania i co do poszczególnych konstrukcji, które dostałem na maila i co do doładowania i kombinezonów. Odpowiedź mam dostac pod koniec tygodnia.
Zapraszam ewentualnie z kolejnymi pytaniami.
Laska

, pewnie, ze tak... nie każdy musi to lubić, Patrząc w jaką stronę idzie CC czyli naprawdę duzych prędkości, jakieś wymagania musza być.
Anatol... owszem, nie sa to tanie rzeczy... są Pikniki w Zakliczynie ( a raczej były), sa i Mistrzostwa Polski...
no to ja też mam pozamiatane

trzeba wrócić do przeprawówek
Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: śr mar 13, 2013 10:09 am
autor: Darek T1
czy zawodnicy którzy mieli kiedykolwiek jakąś licencje PZM a nie odnowili jej będą mogli startować

Re: Nazwa robocza "Puchar Polski Cross Country"
: śr mar 13, 2013 3:33 pm
autor: fiejas
Darek T1 pisze:czy zawodnicy którzy mieli kiedykolwiek jakąś licencje PZM a nie odnowili jej będą mogli startować

Sprawdzam. Oficjalne stanowisko jest takie, ze jako Gość jak najbardziej. Tylko nie wiem co z klasyfikacją w takim przypadku. Zasada jest taka, ze licencja raz nadana jest do przysłowiowej deski...lobbuję za tym by wzięto pod uwagę okres w jakim ta licencja nie była odnawiana i np. wziąć pod uwagę okres 2-3 letni. Dam znać jak dostanę odpowiedź