Tygrys Królewski
Moderator: Mroczny
Re: Tygrys Królewski
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Tygrys Królewski
Ale to chyba tylko zewnetrzna kopia?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Tygrys Królewski
Dokładniejszy opis tego Jumo lepszy w jednej z gazetek Boscha o dizlach ,ogólnie nie mówię że konkretnie ten byłby odpowiedni ale możliwości były już wtedy duże , zresztą obecnie np Scania ma silniki VWadas bombowiec pisze:Moze i mogliby. Ale ten silnik nie byl zbyt udany. Napier delta byl za to calkiem niezly.montero pisze: Jakby była gnojówka dostępna to może taki : http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205
Zwróć uwagę na notkę w tym artykule "other opposed piston engines" piszą tam o ruskich silnikach czołgowych. Niestety potęga technologiczna Niemiec była i jest ogromna.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Tygrys Królewski
Tu są foty z budowy takiej makiety.vandall1 pisze:Ale to chyba tylko zewnetrzna kopia?
http://maketoff.net/portfolio.html?sid= ... _7373#1_73
i ich kanał http://www.youtube.com/user/rondos63
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
- bullterrier
-

- Posty: 179
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:02 pm
- Lokalizacja: Vratislavia/Varsovia
- Kontaktowanie:
Re: Tygrys Królewski
Dobre teksty
. Pozwoliłem sobie link do tego wątku wkleić na forum poświęconym broni pancernej .... ale ubaw
. To mniej więcej tak jak wy lejecie z niedzielnych kierowców opowiadających o terenufkach (X5, tułareg itp ).
Oczywiście nie wszyscy dyskutanci są tak kompletnymi ignorantami, więc bez urazy.
Oczywiście nie wszyscy dyskutanci są tak kompletnymi ignorantami, więc bez urazy.
Ram 2500HD 488cin V10
Re: Tygrys Królewski
Och Ty zdrajco... 
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- bullterrier
-

- Posty: 179
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:02 pm
- Lokalizacja: Vratislavia/Varsovia
- Kontaktowanie:
Re: Tygrys Królewski
Daj linka 
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Tygrys Królewski
Całkiem niechcęcy może się okazać, ze ta makieta jest lepszym produktem inżynieryjnym niż nasze konstrukcje czegokolwiek ... zabawka zajebista, nawet jeśli to tylko makieta... 
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Tygrys Królewski
wreszcie poznają prawdę o niemieckiej broni pancernej.bullterrier pisze:Dobre teksty. Pozwoliłem sobie link do tego wątku wkleić na forum poświęconym broni pancernej .... ale ubaw
. To mniej więcej tak jak wy lejecie z niedzielnych kierowców opowiadających o terenufkach (X5, tułareg itp ).
Oczywiście nie wszyscy dyskutanci są tak kompletnymi ignorantami, więc bez urazy.
Discovery II
Re: Tygrys Królewski
Ten silnik to protoplasta radzieckich 5TDF oraz 6TDF stosowanych w T-64, T-80UD, T-84 oraz ich pochodnych. 5TDF miał początkowo resurs rzędu 100 godzin i był jednym z najsłabszych elementów tego nękanego wieloma usterkami ponazdu. Z czasem osiągnięto znacznie większą niezawodność, a współczesne 6TDF przewyższają osiągami rosyjską rodzinę W-83 i pochodnych.montero pisze:Dokładniejszy opis tego Jumo lepszy w jednej z gazetek Boscha o dizlach ,ogólnie nie mówię że konkretnie ten byłby odpowiedni ale możliwości były już wtedy duże , zresztą obecnie np Scania ma silniki VWadas bombowiec pisze:Moze i mogliby. Ale ten silnik nie byl zbyt udany. Napier delta byl za to calkiem niezly.montero pisze: Jakby była gnojówka dostępna to może taki : http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205
Zwróć uwagę na notkę w tym artykule "other opposed piston engines" piszą tam o ruskich silnikach czołgowych. Niestety potęga technologiczna Niemiec była i jest ogromna.
Re: Tygrys Królewski
Dylemat czy silnik diesla czy benzynowy z punktu widzenia niemcow nie byl zbyt istotny - bo diesel byl malo dostepny a benzyne wytwazano rowniez z wegla (np: czechowice) , natomiast wiekszym problemem byl brak aluminium do ich budowy stad ograniczalo mozliwosci konstrukcyjne.
Problem niemieckiej broni pancernej jest szerszy niz to czy tygrys byl dobrym czy tez zbyt skomplikowanym czolgiem, niemcy mieli kilka glownych typow czolgow, dzial pancernych i to doprowadzilo do rozdrobnienia sil produkcyjnych przy jednoczesnym dramacie logistykow ( akurat silnik tygrysa krolewskiego byl w miare zunifikowany z innymi- ale wczesniej bylo roznie) . Tak wiec niemcy tracili czesto uszkodzone pojazdy w wyniku ich awari (nawet stosunkowo drobnych) lub z faktu iz uszkodzonych pojazdow nie dalo sie odholowac. Co do jakosci wykonania niemieckich pojazdow to generalnie typy III, IV, mialy raczej dobra renome, problem sie zaczol sie wraz z komplikowaniem techniki i brakiem surowcow co skutkowalo gorszym jakosciowo opancerzeniem pod koniec wojny. Mowiac dalej o temacie ciekawym byl moment konca 41 roku gdy podjeto wysoce dyskusyjna decyzje o wprowadzeniu za 2 nowych typow V, VI oraz pozniej po przegranym przetargu ferdynada za sprawa pana Porscha.
Problem niemieckiej broni pancernej jest szerszy niz to czy tygrys byl dobrym czy tez zbyt skomplikowanym czolgiem, niemcy mieli kilka glownych typow czolgow, dzial pancernych i to doprowadzilo do rozdrobnienia sil produkcyjnych przy jednoczesnym dramacie logistykow ( akurat silnik tygrysa krolewskiego byl w miare zunifikowany z innymi- ale wczesniej bylo roznie) . Tak wiec niemcy tracili czesto uszkodzone pojazdy w wyniku ich awari (nawet stosunkowo drobnych) lub z faktu iz uszkodzonych pojazdow nie dalo sie odholowac. Co do jakosci wykonania niemieckich pojazdow to generalnie typy III, IV, mialy raczej dobra renome, problem sie zaczol sie wraz z komplikowaniem techniki i brakiem surowcow co skutkowalo gorszym jakosciowo opancerzeniem pod koniec wojny. Mowiac dalej o temacie ciekawym byl moment konca 41 roku gdy podjeto wysoce dyskusyjna decyzje o wprowadzeniu za 2 nowych typow V, VI oraz pozniej po przegranym przetargu ferdynada za sprawa pana Porscha.
Re: Tygrys Królewski
Projekty Ferdynanda Porsche były dość poronione. Między innymi bardzo skomplikowany spalinowo-elektryczny napęd w jego prototypach Tygrysa. Ferdynandy powstały na podstawie wyprodukowanych dla niego kadłubów, które miały stać się Tygrysami, a zostały zamówione jeszcze przed rostrzygnięciem przetargu, tak pewien swoich pomysłów był pan Porsche. Zbudowano je by nie zmarnować dobrej jakości stali. Ostatecznie wygrał projekt Henschela.
- Duży kloss

- Posty: 501
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tygrys Królewski
Ja to się nie znam na czołgach, a tylko chciałem zwrócić uwagę że "makieta" jest obiektem nieruchomym nie wyposażonym w działajace mechanizmy a ten Rosyjski tygrys jest replikom i to naprawde bardzo dobrą

Volvo TGB11,GAZ67b, T24 weasel, GM-578m1(KUB-M) a to już inna bajka...osobówka JEEP WJ
Re: Tygrys Królewski
A jak jeżdzi,a nie szczela to też replika?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Duży kloss

- Posty: 501
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tygrys Królewski
Jak replika to replika szczela pewnie na niby

Volvo TGB11,GAZ67b, T24 weasel, GM-578m1(KUB-M) a to już inna bajka...osobówka JEEP WJ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości



