Strona 1 z 2
MT-LB
: wt lis 22, 2011 1:59 am
autor: rusal
Witam,
Z Kolega mamy okazje kupić MTLB z firmy budowlanej, w ktorej był wykorzystywany jako holownik koparki gąsienicowej w kopalni piasku. Pojazd wizualnie wygląda bardzo ładnie, kompletne wnętrze, wyposażenie, działające wskaźniki przelączniki oswietlenie itd. ogolnie stan fajny. ALE zawsze jest jakies ALE. pojazd nie ma jednych tylnich drzwi i we wnętrzu oslon silnika co powoduje niesamowity hałas w kabine. Czy takie cześci są do kupienia? bo na allegro raczej sie nie trafiają. Gdzie mogę znaleśc jakaś literaturę, opisy itd.? Czy jest do tego pojazdu jakis podręcznik kierowcy wydany przez MON? W ogole co wiecie o tym pojeździe? awaryjny? wymagający? Nigdy nie mielismy okazji blizej spotkac sie z pojazdem gąsienicowym, ale cena jest atrakcyjna i w sumie czemu by nie uderzyc w cos wiekszego.
Pozdrawiam
Re: MT-LB
: wt lis 22, 2011 10:12 pm
autor: czarny bielsko
jest koleś, który mógłby Ci pomóc. Mieszka w Bielsku-Białej i jest totalnym zapaleńcem pojazdów militarnych wszelkiej maści. Nazywa się Rafał Bier. Co roku organizuje Operacje Południe i nie tylko zresztą. Kontakt znajdziesz tu:
http://www.military-zone.pl/kontakt
Zadzwoń i popytaj

Re: MT-LB
: wt lis 22, 2011 11:07 pm
autor: Korbamoto
MTLB mają równiez ludzie z Military Club Wschód- Zachód.
Kontakt:
www.militaryclub.pl
Spotykam ich na zlocie w Bornem, mój dzieciak nawet załapał sie na przejażdżkę MTLB. Kontaktowi faceci, choć nie wszyscy to polacy, ale myslę, że podpowiedzą jak zapytasz.
Re: MT-LB
: śr lis 23, 2011 6:38 pm
autor: Bosman
Ja polecam firmę Motodemont z Kaźmierza k/Poznania.To członek już nie istniejącego klubu W-Z.
W tej firmie zawsze znalazłem to czego potrzebuję oraz uważnie wsłuchuję się w porady właściciela tej firmy.Oferta jest przeogromna,szkoda że fundusze na wszystko nie pozwalają.
Re: MT-LB
: czw lis 24, 2011 6:09 pm
autor: rusal
Oki juz wiem gdzie szukac częsci i podzespołów a co do samego pojazdu? Warto? Tak jak pisalem w ogole nie mam doświadczenia z cięzkim sprzętem. Jak z jego mobilnościa? łatwością prowadzenia itd.?
Re: MT-LB
: czw lis 24, 2011 8:31 pm
autor: unimog
To niech dadzą ci się przejechać przed kupnem

to wtedy stwierdzisz czy chcesz gąsienice czy nie
Rafał
Re: MT-LB
: czw lis 24, 2011 9:11 pm
autor: rusal
Już jeździlismy ale na terenie wielkosci 10 na 15 metrów wiec zero wrażen i emocji.
tak jak pisalem pojazd pełnił rolę holownika koparki w dużej kopalni piasku a teraz przestali wydobywac piach i chca sie tego pozbyc.
Re: MT-LB
: czw lis 24, 2011 9:14 pm
autor: Łosiu
tylko trzeba uwazac, zeby przy manewrach nie wpasc na pole jakiemus rolnikowi

Re: MT-LB
: czw lis 24, 2011 9:15 pm
autor: rusal
Podejrzewam że mało który odważyłby się gonić taki transporter z widłami;]
Re: MT-LB
: czw lis 24, 2011 9:32 pm
autor: Łosiu
problem to slady gasienic na posesje, zaczai sie taki i zaatakuje jak sie odpancerzysz

Re: MT-LB
: czw lis 24, 2011 10:57 pm
autor: unimog
i potem było: płacisz czy wołam Policje
Rafał
Re: MT-LB
: pt lis 25, 2011 1:44 pm
autor: Łosiu
Rafal widzialem twego "nowego" unimoga u Krzyska, elegancka maszyna

Re: MT-LB
: sob lis 26, 2011 9:47 pm
autor: lupus
W prowadzeniu i mobilności jest świetny nie to co bwp ale jak na początek ok.
Re: MT-LB
: pn lis 28, 2011 11:03 am
autor: Niva'94
Skontaktuj się z Druhem Romanem:
pczklosice1@op.pl
Był kilka miesięcy na Syberii razem z pierwszymi wyprodukowanymi w Polsce sztukami tych pojazdów, gdzie przechodziły testy w warunkach zimowych.
Re: MT-LB
: czw gru 01, 2011 12:08 pm
autor: Marcin_75
W
http://www.muzeum.mragowo.pl mamy jedną sztukę. Z literaturą jest ciężko - jest wydana instrukcja po polsku, ale praktycznie nie do zdobycia. Gdybyś kupił pojazd i potrzebował książki daj znać na PW - zobaczymy co mamy w archiwum

Re: MT-LB
: czw gru 01, 2011 6:10 pm
autor: rusal
witam,
Temat pojazdu jak zwykle w takich "okazjach" sie komplikuje. Podczas ostatnich negocjacji gdy transportej wyciagneli z tej piaskowni na wiekszą przestrzen okazalo sie ze ma straszne problemy z rozwinięciem predkosci, przy wyzszych obrotach traci moc i ciezko wrzocic biegi powyzzej 5 bo sie dusi. mamy teraz spory dylemat, bo remont napewno nie bylby łatwy. musimy jeszcze sprawdzic z fachowcem od silników diesla co to za usterka i jak mialaby wygladac ewentualna naprawa. Napewno sie odezwe jesli uda sie zrealizowac plany.
Re: MT-LB
: czw gru 01, 2011 6:57 pm
autor: yogeeboo
Odnośnie silnika - to były w nich montowane dwa rodzaje. Jeden to "Jamz" - taki sam jak w Krazie. Więc tu problemu wielkiego nie powinno być. Tego drugiego typu silnika nie pamiętam.
Re: MT-LB
: sob gru 03, 2011 7:34 pm
autor: rusal
Własnie to sprawdziłem i kraz ma silnik JaMZ-238 o mocy 240KM a MT-LB ma silnik JaMZ 238 W o mocy 268 KM wiec jednostki są praktycznie identyczne. jeszcze nie rozszyfrowałem co oznacza dodatek W przy mt-lb, ale na szczęscie można kupić jeszcze nowe silniki do KRAZA. Dzieki za info ;]
Re: MT-LB
: pn gru 05, 2011 2:15 pm
autor: Niva'94
A czy to nie wersja z doładowaniem?
Re: MT-LB
: wt gru 06, 2011 12:02 pm
autor: unimog
W książce jest że silnik to JAMZ 238 W poj.14860 ,moc 176,5 kW (240 KM) . Ta wersja z turbo to chyba w ciężarowych MAZach była stosowana
Rafał
Re: MT-LB
: wt gru 06, 2011 5:00 pm
autor: Duży kloss
Silnik turbo montowany w MTLB-U, a "małe" MTLB ma zwykły silnik Kraza
Re: MT-LB
: śr gru 07, 2011 7:14 pm
autor: rusal
Ciekawe czy w małym MT-LB mozna zamontować silnik z Turbo.
Re: MT-LB
: śr gru 07, 2011 8:27 pm
autor: Duży kloss
Re: MT-LB
: śr gru 07, 2011 9:53 pm
autor: unimog
może jakieś zdięcie tego sprzęta w jaki to stanie
Rafał
Re: MT-LB
: wt gru 13, 2011 12:48 pm
autor: rusal
Zdjęc nigdy nie mialem okazji zrobic w emocjach ogladania pojazdu. moge powiedziec ze to wersja bazowa mtlb czyli ta ktora ma obrotową wierze z karabinem bez innych dodatków w pancerzu. ten egzemplarz wierzy nie ma. W najbliższym czasie cos postaram sie cyknąc i podeslać.