Rama

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Rama

Post autor: montero » wt wrz 04, 2007 5:36 pm

Próbowałem odkrecić to co zostało z tylnych odbojów,czyli metal.Przy okazji postukalem troche w ramę,po odpadnięciu błotka okazało sie że w tylnej części jej gdzieniegdzie nie ma.Z czego mam sztukować,chodzi mi o materiał,bo to co zostało trzeba moim zdaniem wyciąć. :cry:

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » wt wrz 04, 2007 5:58 pm

Z suchego tynku, szkła i gumy...:)21

A z czego masz ramę? Przecież z blachy. Kupujesz blache max. 3mm wycinasz co ruda zjadła, następnie robisz "łatkę" z owej blachy , spawasz, szlifujesz, konserwujesz...

...Rama nówka nie smigana 8) :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Robert Patrol
Posty: 371
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Bielsk Podl.

Post autor: Robert Patrol » wt wrz 04, 2007 6:18 pm

Peepuck! pisze:Z suchego tynku, szkła i gumy...:)21

A z czego masz ramę? Przecież z blachy. Kupujesz blache max. 3mm wycinasz co ruda zjadła, następnie robisz "łatkę" z owej blachy , spawasz, szlifujesz, konserwujesz...

...Rama nówka nie smigana 8) :)21
taaa........ a ile mozna.... :roll:
Y60 Dobinsons+3"

Obejrzyj!! "Nocna zmiana" na google.com

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt wrz 04, 2007 6:33 pm

starczy balcha zimnowalcowana (do 2.5mm)
ze stali węglowej-konstrukcyjnej zwykłej jakości
st2, st3...

lub goracowalcowana (3mm)

wazne by byla dobrzespawalna
aaaaaa i niech Ci do glowy nie przyjdzie wycinac kawalkow z 'czegos' co jest ocynkowane :(

podepne sie jeszcze z pytaniem:
czy ktos sie orientuje jakiego dokladnie gatunku stali uzywa sie na ramy?
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » wt wrz 04, 2007 7:07 pm

Szczerze mówiąc myślałem że istnieje jakiś profil zamknięty o przekroju zbliżonym.Ale ok z blachy to dam radę.Czym spawać ?migiem?

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt wrz 04, 2007 9:37 pm

czymkolwiek, byleby porzadnie :)21

migomatem bedzie najszybciej
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » wt wrz 04, 2007 10:44 pm

Robert Patrol pisze:
Peepuck! pisze:Z suchego tynku, szkła i gumy...:)21

A z czego masz ramę? Przecież z blachy. Kupujesz blache max. 3mm wycinasz co ruda zjadła, następnie robisz "łatkę" z owej blachy , spawasz, szlifujesz, konserwujesz...

...Rama nówka nie smigana 8) :)21
taaa........ a ile mozna.... :roll:
Oczywiście w granicach rozsądku. :D
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » śr wrz 05, 2007 7:13 am

Raczej tylko migomatem
A z ciekawości co przeszkadza jeżeli blacha jest ocynkowana? - oczywiście trzeba ocynk w miejscu spawu usunąć przed spawaniem
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
jachu_ka
 
 
Posty: 218
Rejestracja: pt gru 08, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jachu_ka » śr wrz 05, 2007 7:41 am

reeb pisze:czy ktos sie orientuje jakiego dokladnie gatunku stali uzywa sie na ramy?
DC 01. ale to zalezy od producenta.
czterech pancernych i lemur

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » śr wrz 05, 2007 7:50 am

Sill pisze:Raczej tylko migomatem
dlaczego????

w zaleznosci od tego jakie jest podejscie,
-migomatem
-TIGiem,
-elektroda
akurat w przypadku ramy jest dosc duza frywolnosc wyboru :)
Sill pisze: A z ciekawości co przeszkadza jeżeli blacha jest ocynkowana? - oczywiście trzeba ocynk w miejscu spawu usunąć przed spawaniem
jezeli dobrze oczyscisz z ocynku, to nie przeszkadza zbytnio...
jezeli nie oczyscisz, to wspolczuje :)

moim zdaniem szkoda pracy, tym bardziej, ze zwykle rame sie lata stosunkowo niewielkimi 'latkami'
poza tym temperatura topnienia ocynku to nieco ponad 400 st. C, a utleniania cos ponad 900 st.C, tak wiec moze i tak niewiele tego zostac na elemencie... birac pod uwage, ze temp. luku np. plazmowego to jakies 6000tys st...
dodam jeszcze ze tlenki cynku sa hmm... 'bardzo niezdrowe'

zreszta jak kto lubi :)21
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » śr wrz 05, 2007 9:03 am

Fakt nie pomyślalem - rama jest dość gruba więc róznymi technikami mozna spawać, choć mig jest wygodny i daje dobre parametry spoiny.
Co do elementów ocynkowanych to wyprubowalem osobiście, że przy wspawaniu elementow ocynkowanych miejsce naprawiane jest bardziej odporne na korozję. Ma to znaczenie szczególnie wprzypadku, gdy nie ma mozliwości idelanego wyczyszczenia i zabezpieczenia z jednej strony - profile zamknięte.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » śr wrz 05, 2007 9:42 am

Czy rama w Patrolu jest ocynkowana?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr wrz 05, 2007 9:47 am

sprawdź jeszcze okolice mocowania tylnych wahaczy - w parcholach to chyba ulubione miejsce gnicia
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr wrz 05, 2007 11:56 am

LSD pisze:Czy rama w Patrolu jest ocynkowana?
Nie -ale nie stoi nic na przeszkodzie aby sobie ocynkowac i wtedy masz 30-50 lat spokoju - przy odpowiednim traktowaniu :)21

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » śr wrz 05, 2007 5:52 pm

A jak nie ma jeszcze dziur to jak to najlepiej zabezpieczyć. Najpierw szczotka do żywego a potem co, są jakieś magiczne antykorozyjne preparaty. No i co na górę bitex ?
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » śr wrz 05, 2007 5:59 pm

Adamur4,2 pisze:A jak nie ma jeszcze dziur to jak to najlepiej zabezpieczyć. Najpierw szczotka do żywego a potem co, są jakieś magiczne antykorozyjne preparaty. No i co na górę bitex ?
Zagladnij do działu FARBY I LAKIERY, jest tam o tym cała epopeja...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » pn wrz 24, 2007 9:50 am

Muszę spawać tył ramy,jak się do tego zabrać?Muszę zwalać całą budę,czy wystarczy podnieść 30 cm.A jak zwalać czy podnosić, to co rozłączać :wlew paliwa,przewody hamulcowe ,linka ręcznego,przewody podcisnienia,chłodnica,kabelki?

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pn wrz 24, 2007 8:39 pm

co byś nie robił to i tak prze....ę... :roll:
tel660675798

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » pn wrz 24, 2007 8:46 pm

Potwierdzam.Ale może jakoś coś gdzieś łatwiej rozkręcić jak się wie na co uważac... :roll:

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Re: Rama

Post autor: JONY B » śr wrz 26, 2007 9:08 pm

montero pisze:Próbowałem odkrecić to co zostało z tylnych odbojów,czyli metal.Przy okazji postukalem troche w ramę,po odpadnięciu błotka okazało sie że w tylnej części jej gdzieniegdzie nie ma.Z czego mam sztukować,chodzi mi o materiał,bo to co zostało trzeba moim zdaniem wyciąć. :cry:
......lepiej wezwij blacharza.
wyjdzie Ci to na zdrowie...
ل يشل على تايرين

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » śr wrz 26, 2007 9:14 pm

Sill pisze:Fakt nie pomyślalem - rama jest dość gruba więc róznymi technikami mozna spawać, choć mig jest wygodny i daje dobre parametry spoiny.
Co do elementów ocynkowanych to wyprubowalem osobiście, że przy wspawaniu elementow ocynkowanych miejsce naprawiane jest bardziej odporne na korozję. Ma to znaczenie szczególnie wprzypadku, gdy nie ma mozliwości idelanego wyczyszczenia i zabezpieczenia z jednej strony - profile zamknięte.
jak chcesz spawac ocynkowane to kup sobie 5l mleka i maska p-gazowa!

ocynku sie nie spawa, cynk to ''''fabra'''' ona sie spala
nic nie da wstawianie blach z ocynku.
co za roznica czy zgnije 5cm czy 20cm i tak zgnije!

jak ktos bedzie wymieniac kiedys rame, to polecam dac do galwanizacji.
jesli rama ma oryginalny lakier!

umyc myjka i do ocynkowania.
oni ja utopia w kwasie z ktorego wyjdzie biala jak kaczy kufer .

jesli nioe podrapiesz przy skladaniu i zima bedziesz ja myc to 100 lat!
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr wrz 26, 2007 10:50 pm

JONY B pisze:
Sill pisze:Fakt nie pomyślalem - rama jest dość gruba więc róznymi technikami mozna spawać, choć mig jest wygodny i daje dobre parametry spoiny.
Co do elementów ocynkowanych to wyprubowalem osobiście, że przy wspawaniu elementow ocynkowanych miejsce naprawiane jest bardziej odporne na korozję. Ma to znaczenie szczególnie wprzypadku, gdy nie ma mozliwości idelanego wyczyszczenia i zabezpieczenia z jednej strony - profile zamknięte.
jak chcesz spawac ocynkowane to kup sobie 5l mleka i maska p-gazowa!

ocynku sie nie spawa, cynk to ''''fabra'''' ona sie spala
nic nie da wstawianie blach z ocynku.
co za roznica czy zgnije 5cm czy 20cm i tak zgnije!

jak ktos bedzie wymieniac kiedys rame, to polecam dac do galwanizacji.
jesli rama ma oryginalny lakier!

umyc myjka i do ocynkowania.
oni ja utopia w kwasie z ktorego wyjdzie biala jak kaczy kufer .

jesli nioe podrapiesz przy skladaniu i zima bedziesz ja myc to 100 lat!
jak dasz do ocynkowania w HMS, tam robia to ogniowo to myc nie musisz, o zadrapania tez sie martwic nie mosisz, tylko jej przybedzie pare kilo, cynku nie zaluja
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » czw wrz 27, 2007 12:07 am

JONY B pisze:
Sill pisze:Fakt nie pomyślalem - rama jest dość gruba więc róznymi technikami mozna spawać, choć mig jest wygodny i daje dobre parametry spoiny.
Co do elementów ocynkowanych to wyprubowalem osobiście, że przy wspawaniu elementow ocynkowanych miejsce naprawiane jest bardziej odporne na korozję. Ma to znaczenie szczególnie wprzypadku, gdy nie ma mozliwości idelanego wyczyszczenia i zabezpieczenia z jednej strony - profile zamknięte.
jak chcesz spawac ocynkowane to kup sobie 5l mleka i maska p-gazowa!

ocynku sie nie spawa, cynk to ''''fabra'''' ona sie spala
nic nie da wstawianie blach z ocynku.
co za roznica czy zgnije 5cm czy 20cm i tak zgnije!

jak ktos bedzie wymieniac kiedys rame, to polecam dac do galwanizacji.
jesli rama ma oryginalny lakier!

umyc myjka i do ocynkowania.
oni ja utopia w kwasie z ktorego wyjdzie biala jak kaczy kufer .

jesli nioe podrapiesz przy skladaniu i zima bedziesz ja myc to 100 lat!
Ocynk to nie jest farba - jego działanie polega na osłonie elktrochemicznej - nie zauważyłeś, że nawet jak na powierzchni ocynkowanej pojawi sie drobne uszkodzenie to nie będzie ono korodowało - proponuje zapoznać się z pojęciem "szereg napięciowy metali".
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » czw wrz 27, 2007 8:34 am

Sill pisze: Ocynk to nie jest farba - jego działanie polega na osłonie elktrochemicznej - nie zauważyłeś, że nawet jak na powierzchni ocynkowanej pojawi sie drobne uszkodzenie to nie będzie ono korodowało.
Sprawdzilem to osobiscie w praktyce :)2
Ocynk jest superoski :)21 :)2
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 27, 2007 9:01 am

jachu_ka pisze:
reeb pisze:czy ktos sie orientuje jakiego dokladnie gatunku stali uzywa sie na ramy?
DC 01. ale to zalezy od producenta.

:o

Jachu_ka napisał merytorycznego posta! :o

Alleluja chwalmy Pana! :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości