Jak się kupuje w Reichu

G, Unimog

Moderator: Mroczny

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Jak się kupuje w Reichu

Post autor: G-man » śr maja 14, 2008 9:48 pm

mialem dziś wyjeżdżać po to auto:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Wczoraj poprosiłem o VIN i numer silnika. Wrzuciłem to w ruską wyszukiwarkę i dostałem:
VIN WDB46133817094235
Factory code 61
Model 290 GD 4X4
Chassis no 46133817094235
Engine no 602942 10 000623
xxx 717445 16 458232
front H20S26590
back H20S26590
order 6 - 226 01238
Cab 460683 10
Dealer (226)
Color 9744
A02 joint heads, chromium plated (с 1978)
A13 axle ratio slow
A70 differential lock, front axle (с 1978)
D35 special version for europe
D39 multiway connector
ER6 radio set, stereo cassette, mid-class (с 1978)
E40 trailer plug socket, seven-pin
mb-telephone (cellular) with console and card (с 26.06.1997)
E68 antenna autom. with radio (с 1978)
automatic antenna
blaupunkt radio set luebeck, cassette recorder, road-traffic broadcasting decoder
H20 heat-absorbing glass all round (с 1978)
H22 heated rear window (с 1978)
J33 clock
J38 tachometer
L16 halogen fog lamps (с 1978)
P39 enlarged fenders use wide tires (с 1978)
Q53 trailer coupling, ball-head type, low mounted (с 1978)
R78 light alloy wheels for wide tires (с 1978)
V18 interior trim in black (с 1978)

..taki sam numer silnika (fabryczny) podał sprzedawca, mimo że w ogłoszeniu napisano że silnik zmieniony/nowy od 150,000 km. Poza tym skąd ta turbina w 1994 roku? 290GD dostał turbinę w 1997. Diler w końcu przyznał, źe właściciel dołożył turbinę juź w 1994. Silnik padł po 130,000km w 1999. Dał znowu silnik seriii om602.942 (bezturbinowy) i przeloźył starą turbinę i interkuler. Teraz silnik ma 150,000km i zaraz znowu padnie--bo ten model OM602 nie jest pod turbinę.
Auto atrakcyjne, cena też (eksport bez VAT), tylko źe pasztet już się piecze. Dziękuję temu panu i szukam dalej. I tak się kupuje w reichu. Uważaj tak samo jak u nas.

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » czw maja 15, 2008 6:20 am

Turas? Polak?
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

ub1k
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt paź 19, 2007 1:45 pm

Post autor: ub1k » czw maja 15, 2008 10:26 am

Ech... jak nie urok to przemarsz wojsk :roll:

Kibicuje dalej, dzieki za przyklad!
Samurai 1.9 PSA lift 2" BFG MUD MT
W463 300GE

W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku

Awatar użytkownika
Evangelicus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pn cze 11, 2007 12:55 am
Lokalizacja: spod stolicy
Kontaktowanie:

Post autor: Evangelicus » pt maja 16, 2008 10:35 am

no właśnie... a też o tym myślałem... DZIĘKI!
Mercedes W123 200D, Mercedes W123 240D, GD 290/300 (jeszcze u kogoś, od kogo odkupię, hehe)

Awatar użytkownika
lc80
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pn gru 20, 2004 6:49 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: lc80 » pn maja 19, 2008 11:00 pm

krzysiek-gdansk pisze:Turas? Polak?
Kilkakroć naciął mnie bezczelnie rodowity niemiec i raz rodowity szwajcar ! Więcej szacunku dla nas !

Awatar użytkownika
Evangelicus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pn cze 11, 2007 12:55 am
Lokalizacja: spod stolicy
Kontaktowanie:

Post autor: Evangelicus » ndz cze 01, 2008 11:20 pm

G-man i jak? co w końcu kupujesz? i skąd?
Mercedes W123 200D, Mercedes W123 240D, GD 290/300 (jeszcze u kogoś, od kogo odkupię, hehe)

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » pn cze 02, 2008 12:01 am

cały czas szukam na mobile.de. Ale pojawiły się nowe informacje o skomplikowaniu i awaryjności silnika 290 GDT (turbo). Podobno lepsza (prostsza) jest wersja montowana w ssang yongach musso, bez elektroniki.
Póki co kupiłem na ebayu (250 euro) skrzynię od busa t1/wolfa, 5 biegów z jedynką 6.15. Do tej skrzyni silniczek 290 GDT z musso. Co myślicie?

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn cze 02, 2008 6:21 am

Człowiek, który co roku przywozi 200 aut z Niemiec, uprzedzał mnie, żebym nawet nie zaglądał na mobile.de. (chciałem sobie wybrać plaskacza, żeby mi przywiózł)

90% sprzedających to handlarze, co daje wyższą cenę, niewiadomy przebieg i stan techniczny.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » pn cze 02, 2008 8:25 am

no to gdzie szukać? autoscout24? ebay?
Jest co prawda kilka specjalizowanych firm w gelendach, np. www.tschiewagon.com, albo militarne www.camo.co.at; www.philipp-trucks.de, ale na nich obrót i oferta są niewielkie.
Staram się z mobile wybierać tylko ofrety prywatne...jakieś inne pomysły?

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn cze 02, 2008 6:26 pm

Powiem jak wygląda jego modus operandi:

Zaznaczam - dotyczy to aut osobowych, których podaż jest znacznie większa niż 4x4 - i to może nie zadziałać.

Otóż, wieczorem wsiadamy w auto, jedziemy do dużego miasta - np. Berlina, na stacji benzynowej kupujemy świeżą gazetę z ogłoszeniami i jedząc śniadanie, przeglądamy oferty.
Patrzymy na te od osób prywatnych.

Dzwonimy, umawiamy się na obejrzenie kilku aut, wybieramy to, które nam pasuje i wracamy.

Proste :)

Rzecz w tym, ze handlarze robią to samo - i jak ciekawe auto w dobrej cenie, to już przed południem go nie ma, a pojawia się na Mobile - 20% drożej i z innym przebiegiem :)

Berlin jest największy, ale tam też jest największy popyt. Można spróbowac w innych miastach - np. Hamburg, Monachium, Kolonia...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » pn cze 02, 2008 10:01 pm

pezet pisze:Powiem jak wygląda jego modus operandi:

Zaznaczam - dotyczy to aut osobowych, których podaż jest znacznie większa niż 4x4 - i to może nie zadziałać.

Otóż, wieczorem wsiadamy w auto, jedziemy do dużego miasta - np. Berlina, na stacji benzynowej kupujemy świeżą gazetę z ogłoszeniami i jedząc śniadanie, przeglądamy oferty.
Patrzymy na te od osób prywatnych.

Dzwonimy, umawiamy się na obejrzenie kilku aut, wybieramy to, które nam pasuje i wracamy.

Rzecz w tym, ze handlarze robią to samo - i jak ciekawe auto w dobrej cenie, to już przed południem go nie ma, a pojawia się na Mobile - 20% drożej i z innym przebiegiem :)

Berlin jest największy, ale tam też jest największy popyt. Można spróbowac w innych miastach - np. Hamburg, Monachium, Kolonia...
Na powyższą metodę kupiłem 2 auta 15 lat temu i wtedy to działało, te gazety (typu Anonse) to kupują przedewszystkim handlarze (Turcy, Jugole no i nasi)
Minusem jest to że po 5-10 obejrzanych autach masz dość i jest niebezpieczeństwo, że kupisz następny i dlatego trzeba jechać w 2-3 osoby.
W sieci: siedzisz sobie w domu i przeglądasz: ustalasz trasę.
ba nawet hotel sobie zarezerwujesz (40-50 Eur)
Dzwonisz, umawiasz się i jazda

Są jeszcze na mobile.de oferty komisów oraz dilerów (podobnie jak u nas)
działa to na zasadzie takiej: przychodzi Klient i mówi potrzebuje nowe auto a diler: biorę stare w rozliczeniu.No i masz ten typ ofert.
Ja bym z góry nie przekreślał takich ofert bo są duże komisy i poważni dealerzy np Skoda: http://www.sven-erkner.de/start.htm
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » czw cze 05, 2008 4:02 pm

No to kupiłem. 290GD z 1995 roku. Od prywatnego na francuskiej prowincji. Z autoscout24.
ObrazekĻ

ub1k
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt paź 19, 2007 1:45 pm

Post autor: ub1k » ndz cze 15, 2008 5:24 pm

No faaajny :) Przyblizysz koszta?
Samurai 1.9 PSA lift 2" BFG MUD MT
W463 300GE

W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości