Calmini - amortyzatory tył - jak założyć?
Moderator: Albert_N
Calmini - amortyzatory tył - jak założyć?
Witam
W zestawie Calmini zawieszenie 3", w instrukcji sugerują żeby tylne amortyzatory założyć "do góry nogami" tzn. gumowa osłona ma być na dole, bo takie założenie ma zwiększyć żywotność amorków. I tutaj pytanie, rzeczywiście tak ma być czy z moim angielskim coś nie tak?
Szukałem zdjęć zamontowanych w ten sposób amortyzatorów, ale znalazłem tylko montaż zawieszenia 5" przez kolegę Roballo44,
http://picasaweb.google.pl/roballo44/Sa ... 0197411954
a on ma założone amortyzatory normalnie. I teraz już nie wiem jak je założyć?
Pozdrawiam
Yarek
W zestawie Calmini zawieszenie 3", w instrukcji sugerują żeby tylne amortyzatory założyć "do góry nogami" tzn. gumowa osłona ma być na dole, bo takie założenie ma zwiększyć żywotność amorków. I tutaj pytanie, rzeczywiście tak ma być czy z moim angielskim coś nie tak?
Szukałem zdjęć zamontowanych w ten sposób amortyzatorów, ale znalazłem tylko montaż zawieszenia 5" przez kolegę Roballo44,
http://picasaweb.google.pl/roballo44/Sa ... 0197411954
a on ma założone amortyzatory normalnie. I teraz już nie wiem jak je założyć?
Pozdrawiam
Yarek
Proszą aby przeczytać i piszą:
"It is mandatory that the rear shock absorbers be installed inverted. Piston/boot facing in the downward position. Failure to install shock absorbers in the proper manner will cause premature shock failure and will void the manufacturers warranty."
No i teraz tłumacząc:
"Obowiązkowym jest aby tylne amortyzatory były zainstalowane odwrotnie. Tłok/osłona gumowa "twarzą" do dołu. Błędna instalacja amortyzatorów w tzw. właściwy sposób spowoduje ich przedwczesne zużycie i utratę fabrycznej gwarancji".
I teraz nie wiem czy coś źle tłumaczę czy tak ma być.
Taki montaż amorków przypomina sposób montowania w motorach.
Ma ktos może jakiś pomysł?
Dzięki
"It is mandatory that the rear shock absorbers be installed inverted. Piston/boot facing in the downward position. Failure to install shock absorbers in the proper manner will cause premature shock failure and will void the manufacturers warranty."
No i teraz tłumacząc:
"Obowiązkowym jest aby tylne amortyzatory były zainstalowane odwrotnie. Tłok/osłona gumowa "twarzą" do dołu. Błędna instalacja amortyzatorów w tzw. właściwy sposób spowoduje ich przedwczesne zużycie i utratę fabrycznej gwarancji".
I teraz nie wiem czy coś źle tłumaczę czy tak ma być.
Taki montaż amorków przypomina sposób montowania w motorach.
Ma ktos może jakiś pomysł?
Dzięki
Faktycznie wg. instrukcji powinieneś je założyć odwrotnie. Hmm teraz to ja zgłupiałem bo nie miałem żadnej instrukcji i założyłem amory klasycznie - może to ja mam źle
. Zastanawiam się co z uszkodzeniami mechanicznymi tej gumy gdy jest na dole ? Zakładaj tak jak zaleca producent - zawsze możesz przełożyć (tak jak napisał Albert_N)

Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Właśnie, co z tą gumą?
To też jest dla mnie taki idiotyzm, wystarczy kawał patyka na sztorc i po osłonie. Wczoraj założyłem jeden zgodnie z ich sugestią. Dzisiaj czas na drugą stronę.
Roballo44, a powiedz mi jak się zachowuje to osłona gumowa na wysokości rury wydechowej? Nic się z nią nie dzieje? Bo gdybym u siebie założył amortyzator w klasyczny sposób to zostałoby jakieś 1,5-2 cm przerwy.
Ps. Jak dopadnę aparat to zrobie fotke tej instrukcji.
Pozdrawiam
Yarek
To też jest dla mnie taki idiotyzm, wystarczy kawał patyka na sztorc i po osłonie. Wczoraj założyłem jeden zgodnie z ich sugestią. Dzisiaj czas na drugą stronę.
Roballo44, a powiedz mi jak się zachowuje to osłona gumowa na wysokości rury wydechowej? Nic się z nią nie dzieje? Bo gdybym u siebie założył amortyzator w klasyczny sposób to zostałoby jakieś 1,5-2 cm przerwy.
Ps. Jak dopadnę aparat to zrobie fotke tej instrukcji.
Pozdrawiam
Yarek
- Chalski
-
- Posty: 276
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
- Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Prawdopodobnie to amortyzatory typu upside-down, stosowane zazwyczaj w motorach.
Jesli tak piszą w manualu to tak zakładaj.
Co do uszkodzeń gumy - jeśli uszkodzisz gume np o skałe czy pieniek drzewa to tak samo uszkodził byś amorek od dołu.
Jesli tak piszą w manualu to tak zakładaj.
Co do uszkodzeń gumy - jeśli uszkodzisz gume np o skałe czy pieniek drzewa to tak samo uszkodził byś amorek od dołu.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
Guma jest blisko wydechu - około 2cm, jak na razie nie zauważyłem zeby sie przypaliła - choć też się nad tym zastanawiałem. Yarek - jak możesz wrzuć foto jak to u Ciebie wygląda po montażu?(to odwrócenie dotyczy tylko tyłu) Teraz to faktycznie się zastanawiam czy nie przełożyć amorów odwrotnie 

Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
- Maciek Skura
-
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Chalski
-
- Posty: 276
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
- Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Najlepiej sprawdźcie sobie nawzajem oznaczenia na amorkach bo np ty możesz mieć takie mocowane normalnie.Roballo44 pisze:Guma jest blisko wydechu - około 2cm, jak na razie nie zauważyłem zeby sie przypaliła - choć też się nad tym zastanawiałem. Yarek - jak możesz wrzuć foto jak to u Ciebie wygląda po montażu?(to odwrócenie dotyczy tylko tyłu) Teraz to faktycznie się zastanawiam czy nie przełożyć amorów odwrotnie
Sam wydech z tyłu znowu aź tak się nie grzeje żeby zrobić kuku gumie.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
Hmm ja dzis załozyłem komplecik amorków +5".
Tylnie niezgodnie z "manualem" bo dopiero zerknąłem w ten wątek.
Serio myślicie żeby... up side down
Tylnie niezgodnie z "manualem" bo dopiero zerknąłem w ten wątek.
Serio myślicie żeby... up side down

http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Na 100%. Porozpytywałem troszkę i tak ma być. Są to specjalnie zaprojektowane amortyzatory, w których wewnętrzne zaworki są na dole co umożliwia lepszy przepływ oleju wewnątrz. W momencie gdy tego typu amortyzator założy się "normalnie" zaworki te są u góry, w związku z czym smarowanie jest gorsze.
Poza tym posłałem maila do Calmini z zapytaniem. Jak przyślą odpowiedź to ją wkleję na forum.
Pozdrawiam
Poza tym posłałem maila do Calmini z zapytaniem. Jak przyślą odpowiedź to ją wkleję na forum.
Pozdrawiam
Zapytałeś tylko o zestaw 3" czy również o 5"?yarek pisze:Na 100%. Porozpytywałem troszkę i tak ma być. Są to specjalnie zaprojektowane amortyzatory, w których wewnętrzne zaworki są na dole co umożliwia lepszy przepływ oleju wewnątrz. W momencie gdy tego typu amortyzator założy się "normalnie" zaworki te są u góry, w związku z czym smarowanie jest gorsze.
Poza tym posłałem maila do Calmini z zapytaniem. Jak przyślą odpowiedź to ją wkleję na forum.
Pozdrawiam
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Roballo - zapytałem o te z zestawu 3", ale do teraz nie ma odpowiedzi. Albo mają klientów w d..., albo nie wiem co? I zgodnie z obietnicą wklejam foty.
Suza po montażu urosła prawie o 9 cm, ale po wypadzie w teren opadła o 2 cm i teraz trzyma 7 cm (mam nadzieję, że więcej już nie opadnie - w tak, krótkim czasie).
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e30 ... bef7e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/026 ... 0fbc6.html
Yarek
Suza po montażu urosła prawie o 9 cm, ale po wypadzie w teren opadła o 2 cm i teraz trzyma 7 cm (mam nadzieję, że więcej już nie opadnie - w tak, krótkim czasie).
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e30 ... bef7e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/026 ... 0fbc6.html
Yarek
Chyba raczej maja w d.... Ja pisałem do nich wiadomość, że nie mam żadnego manuala do zestawu i prosiłem o dosłanie czegoś drogą elektroniczną i nic nie dostałem. Więc założyłem zestaw bez tego - w sumie nie ma tam wielkiej filozofii - tyle, że jest chociażby ten myk z amorami z tyłu......... Muszę obejrzeć dokładnie te amortyzatory - może jest tam na nich coś napisane o stronie montażu.......
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Właśnie, jest tam jeszcze kraj w którym wytworzono i du..... Teraz nie wiem czy jeździć tak czy zamieniać....... a wcześniej jak nie widziałem, że istnieje taka możliwość to się nawet nie zastanawiałemyarek pisze:Poza nr seryjnym nie ma na nich nic co wskazywałoby na sposób montażu.
Pozdrawiam

Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez
Roballo tu masz link do fotki instrukcji, gdzie piszą o tym montażu.
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ac ... fe747.html
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ac ... fe747.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości