Karosaż, geometria, zwał jak zwał, jest źle - frontera A

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Karosaż, geometria, zwał jak zwał, jest źle - frontera A

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 12:08 am

Cześć, witam :wink:

Mam problem z frotką, taką już kupiłem, otóż, prawe przednie koło jest wyraźnie pochylone, patrząc od przodu na auto jest coś takiego:
/---|
Prawe przednie koło górą pochylone do wewnątrz pojazdu. Da radę jakoś to wyprostować?

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1456
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Ironcruz » czw wrz 18, 2008 7:30 am

dzieńdobry!

tak, trzeba udać się do serwisu na regulację kąta pochylenia koła, czyli ktoś musi zdemontować górny wahacz i porządnie złożyć i ustawić.
Tytus

sigreg
 
 
Posty: 141
Rejestracja: pn lip 25, 2005 11:24 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg » czw wrz 18, 2008 8:29 am

Witam,

No chyba ze auto jest po porzadnym dzwonie i kiepsko pospawany ... jak moj nie szukajac daleko, sp. kadett.

Pozdrawiam
Grzesiek

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 9:14 am

Dzwonka miał to na pewno, ale czy aż na tyle mocnego... A jakaś instrukcja jak to zrobić? Cokolwiek... Żebym chociaż zobaczył czy jest tak mocno koszona czy jest jeszcze regulacja...

sigreg
 
 
Posty: 141
Rejestracja: pn lip 25, 2005 11:24 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg » czw wrz 18, 2008 2:01 pm

Witam,

Najprosciej wejsc pod auto i przyjrzec sie mocowaniom wachacza pochylonego kola i porownac z mocowaniami kola "sprawnego". W kadecie mocowanie bylo zerwane i "znawca" spawajac je do podlogi walnal sie o dobry centymetr... nietrudno bylo zobaczyc roznice. Same spawy tez moga sie sporo roznic - spaw fabryczny od "posmarkania" latwo odroznic.
Nie wiem na ile mozna regulowac pochylenie, w kazdym razie po wstepnej osobistej inspekcji oddalbym auto na warsztat z geometria, samemu trudno cos tu zdzialac bez sprzetu do pomiarow.

Pozdrawiam
Grzesiek

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 2:21 pm

Wszystko się zgadza, tylko że jeśli okaże się, że trzeba będzie od nowa wspawywać ten wieszak to policzą sobie jak za zboże, a ojciec spawacz więc zrobiłby to sam. Przy mierzeniu poziomicą wg koła lewego, prawe górą odchodzi ok 1cm do środka pojazdu. Nie wiem dokładnie o czym mówisz, tzn gdzie to mocowanie. Jest tam wieszak, jest do niego przykręcony chyba amortyzator (nie wiem, nie przyglądałem się specjalnie przy wymianie łożysk w tym kole), czyżby to właśnie o ten element chodziło?

ZWOLA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 19, 2005 2:30 pm
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: ZWOLA » czw wrz 18, 2008 4:17 pm

Z tego co mi sie wydaje to chyba nie ma zadnej regulacji konta pochylenia kola. chyba tylko mozna zrobic zberznosc lub rozbierznosc.
Mocowania wachaczy sa mantowane na stale a sam wachacz jest na gumowych tulejach , tak jest z gornym waczaczem a dolny jest polaczony w drazkiem skretnym wiec nie wiem czy jest jakas regolacja. Po za tym swożnie tez sa dokrecane na stale do wachaczy. Mysle ze ktos bardzo zle sprostowal rame. 8)

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 4:37 pm

No właśnie, też nie widzę tam oni podłużnych otworów, ani innego cosia do regulacji :( Chociaż na innym forum czytałem coś o jakichś podkładkach, ale czy to o to chodzi? Ew zostaje lina za ramę i do drzewa i mocowanie wahacza do ciągnika i naginanie :o :lol:

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw wrz 18, 2008 4:41 pm

Między górny wahaczem a ramą są podkładki regulujące !!!
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 4:43 pm

Może kojarzysz jakie odchyły da się nimi skorygować? Czy ogranicza to tylko długość zastosowanej śruby?

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » czw wrz 18, 2008 4:44 pm

kąt nachylenia koła jak najbardziej się reguluje we frociach-podkładkami--ale jak to ktos wspomniał trza udać sie do zakładu który uczyni to posługując sie aparaturą pomiarową w celu uzyskania odpowiedniego efektu---no chyba że przesuniecie na ramie jest tak wilkie że się nie da- wtedy proponuje wymienić rame
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 4:51 pm

Jakieś foto poglądowe w które miejsce stosuje się te podkładki dokładnie?

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw wrz 18, 2008 5:55 pm

na 2 śrubach mocujących wahacz do ramy
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw wrz 18, 2008 6:22 pm

wsadź głowę nad koło - przyglądnij się dobrze - pomiedzy górnym wahaczem a ramą są blaszki obejmujace dwie śruby - to właśnie te blaszki regulują .... mam gdzieś zdjęcie bo kiedyś komuś sprzedawałem takie blaszki - nie wszystkie zakłady ustawiające zbieżność je mają. Są one różnej grubości a partacze regulują zwykłymi podkładkami zeszlifowanymi :)3
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 6:25 pm

Czy gdzieś tutaj to widać? Sorry za błoto ale taka pogoda masakryczna a zdjęcie sprzed chwili :oops:

Obrazek

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw wrz 18, 2008 7:04 pm

Ostatnia darmowa porada...:
[img][img]http://img360.imageshack.us/img360/1528/kkkm0.th.jpg[/img][/img]

Od teraz piwo mi się należy :-)
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » czw wrz 18, 2008 7:09 pm

teraz zapyta które to :)21
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 7:20 pm

Chyba to rozgryzłem 8)
o to mocowanie chodzi:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw wrz 18, 2008 7:20 pm

Wojtek tera Ty odpowiadasz - ja już licznik podkręciłem 8)
Brawo kolego :-) wygrałeś łuk przechodzisz do drugiej rundy :-).

Ściągnij sobie manuala - jest po anglicku ale rysunki są w uniwersalnym języku technicznym :lol: no chyba, że znasz język "szekspira" 8)
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 7:34 pm

Manual tego Pana na "H"? Oki, zassam. Mam nadzieję, że jutro się uda za to zabrać. Ustawię nachylenie poziomicą wg lewego koła a później na jakąś zbieżność i każę przy okazji zbadać to pochylanie.

Dzięki wielkie za pomoc, przy okazji jakiegoś spotu stawiam piwo :wink:

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw wrz 18, 2008 7:40 pm

s4e pisze:... Ustawię nachylenie poziomicą wg lewego koła a później na jakąś zbieżność i każę przy okazji zbadać to pochylanie.
:wink:
chłopie to nie budowa :o , daj to zrobić kto ma sprzęt do ustawiania zbieżnosci - zapłacisz 150 PLN i będzie OK. A tak za chwilę ci zetnie gumę i zapłacisz za oponę 300 w górę...
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » czw wrz 18, 2008 7:42 pm

No ale mówię, że teraz jest makabra... Chociaż sam sprawdzę czy trzeba ciąć, giąć czy spawać a może wystarczą te podkładki. Napisałem, że później do fachmana, ale nie mam zaufania jakoś do okolicznych mechaników, przynajmniej będę wiedział co ma i w jakim stopniu poprawić.

sigreg
 
 
Posty: 141
Rejestracja: pn lip 25, 2005 11:24 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg » czw wrz 18, 2008 9:58 pm

Witam,

Jesli nie masz warsztatu w ktorym porzadnie pomierza frote a regulacja pochylenia nie skonczy sie slowem "Panie, gdzie tam" albo "pincet" to pisz, moze znajdzie sie dobra dusza ktora poleci porzadny warsztat w Twojej okolicy.
Diagnostyka geometrii na laserach, komputerach, szmerach bajerach to jak ktos napisal +-150 zl. Dostaniesz wydruk w postaci raportu ze zmierzonymi wartosciami, system powinien tez od razu zakreslic to co jest nieprawidlowe i o ile przekroczone.

Pozdrawiam
Grzesiek

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt wrz 19, 2008 7:45 am

kolega ma podręcznik Adama Słodowego więc sie nie czepiajcie
powiedz gdzie te Twoje Łopatki są to może faktycznie ci ktoś podradzi warsztat
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: s4e » pt wrz 19, 2008 9:12 am

Mieszkam jakieś 45km od Lublina a 25 od Puław. Chętnie się dowiem o jakimś zaufanym człowieku z pojęciem o tego typu samochodach...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość