Szklanki w RD28T

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kloos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: krakow

Post autor: kloos » pn kwie 19, 2004 7:45 pm

a może panowie z Facimiecha nie umieją zrobić głowicy w RD28T
ja o nich miałem dobre zdanie; niestety do czasu.
Jak znajdziesz Marcin jakiegoś fachowca to daj znać.
Patrol GR 2.8td 93'

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » czw kwie 22, 2004 6:09 pm

OK ! Troche to trwalo ale wysprawdzalem jak mowil "Banan".
Kolejny raz zreszta oplalalismy bez kolektorow i jestejmy 100 % pewni ze przyczyna braku kompresji jest niedomkniety zawor.

Ale jest kolejny pomysl:

Problem wystepuje glownie na 4 cylindrze. Wyjscie na magistrale doprowadzajaca olej do szklanek jest w okolicy 4 cylindra. Moze poprostu cisnienie oleju jest takie wysokie ze nadmiernie dobija szklanki, a efekt widac najszybciej na 4 bo jest najblizej wejscia pompujacego olej ?
Standardowy czujnik oleju na konsoli wprawdzie pokazuje sensowne wartosci (ok. 2~6), ale w jego miejsce chcemy wkrecic jakis inny i zobaczyc co on pokaze.

A swoja droga jak wyglada pompa oleju w Patrolu ? To jest pompa zebata ? Jest tam jakis zawor regulujacy cisnienie ? Moze sie przywiesil ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw kwie 22, 2004 7:01 pm

pęknięta głowica albo gówniana uszczelka :)21
głowicę trza pospawać, potem przerobić na płytki, uszczelkę metalową i będzie ok :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw kwie 22, 2004 8:12 pm

To jeszcze nie sprawdziliscie cisnienia oleju manometrem wkreconym w obieg?

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt kwie 23, 2004 11:06 am

Marcin-Kraków pisze:OK ! Troche to trwalo ale wysprawdzalem jak mowil "Banan".
Kolejny raz zreszta oplalalismy bez kolektorow i jestejmy 100 % pewni ze przyczyna braku kompresji jest niedomkniety zawor.
dziwny zbieg okoliczności z dnia dzisiejszego :o
vw t4 2.5 benzyna - identyczne objawy, nieszczelność zaworu po nabiciu ciśnienia - przyczyna - pęknięty ostatni zwój sprężyny zaworowej - bez nabitej szklanki chodzi i jest szczelny, gdy szklanka zaczyna kasować luz to sprężyna nie ma na tyle siły aby domknąć zawór...
to nie jest u ciebie przez ciśnienie oleju...raczej głowica...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt kwie 23, 2004 11:15 am

banan pisze:przyczyna - pęknięty ostatni zwój sprężyny zaworowej - bez nabitej szklanki chodzi i jest szczelny, gdy szklanka zaczyna kasować luz to sprężyna nie ma na tyle siły aby domknąć zawór...
to nie jest u ciebie przez ciśnienie oleju...raczej głowica...
Jezeli chodzi o sprezyny to sa OK, bo juz byly zamieniane miejscami, a i na koncu wymieniane.
Mowicie glowica peknieta. Ale dlaczego szklanka nabita na max i w konsekwencji zawor otwarty ? A jezeli peknieta to gdzie i jak znalezc ?

A co z ta pompa oleju ? Jaka jest w patrolu ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt kwie 23, 2004 11:54 am

wcale zawór nie musi być uchylony - głowica może tak pęknąć, że będzie kompresja uciekać w któryś kolektor...gniazdo może być pęknięte...w komorze wstępnej może być pęknięcie...
pompa jaka jest to nie wiem...ale jeśli pokazuje na wolnych 2 i po zapaleniu bez gazowania zaczyna kuleć na ten czwarty gar to to odpada...poza tym po jakimś czasie musiały by zacząć wypadać inne cylindry...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn kwie 26, 2004 6:15 am

No wlasnie sa czasami takie objawy ze wypadaja inne niz 4 , ale zazwyczaj 4 leci pierwszy. Po drugie juz raz byla sciagana glowica i jak potem krecilismy walkiem to wyraznie bylo widac uchylony zawor. Zawor ssacy na 4 cylindrze nawet nie bylo widac co by sie ulezal w gniezdzie. Poprostu caly okopcony. Ewidentnie otwarty.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn kwie 26, 2004 8:07 am

hmm...to może wyjmij go i wsadź jeden ze starych i przytnij go o 2 mm
mówisz, że nawet jak krzywka go nie naciska to uchylony jest ?
a jak odpalisz go i będzie chodził tylko na wolnych obrotach to też się uchyli ?
bardzo (nie)ciekawe to jest...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn kwie 26, 2004 9:29 pm

banan pisze:mówisz, że nawet jak krzywka go nie naciska to uchylony jest ?
Jak szklanka napompowana to minimalnie ale jest uchylony.
banan pisze:a jak odpalisz go i będzie chodził tylko na wolnych obrotach to też się uchyli ?
Na wolnych czy nie raz po zapaleniu chodzi przez minute OK, potem sie pier..., albo od razu po zapaleniu sie pier....

Dopuszczam mozliwosc ze cos jest popekane albo zwalone. Zwalone napewno cos jest skoro nie dziala jak fabryka przewidziala. Ale zastanawia mnie fakt ze glowica byla sciagnieta, planowana, wymieniane gniazda, forkamery, i cala masa innych elementow i dopiero teraz nie chodzi. Na starych czesciach niestety nie da sie zlorzyc.
Calosc zaczela sie od tego, ze z powodu wywalenia zaslepek od kanalow olejowych , na czesci walka rozrzadu nie bylo smarowania i sie owy walek pieknie urawal. W konsekwencji pozderzaly sie zawory z tlokami i zostaly pogiete, a szklanki popekane. Ogolnie kicha na maxa.

Dlatego ze nieznana jest mi przyczyna wywalenia tych zaslepek zastanawiam sie nad pompa oleju i zbyt wysokim cisnieniem smarowania.
Ponoc cisnienie ktore moze wytworzyc pompa zebata moglo by byc w stanie wywalic takie zaslepki. Ale czy tam nie ma jakiegos zaworu odpowiadajacego za odpowiedni stan cisnienia ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn kwie 26, 2004 9:56 pm

W każdej pompie jest zawór upustowy.

Czasami przed sprzedażą wiejskie mechesy ratowali w ten sposób ciśnienie oleju przy padniętym dole silnika.

Jak była taka kicha z głowicą to opłacało się ją ratować?

Naprawde uwazaj z gwintami w bloku. Nie raz widziałem przeciągnięte gwinty. Wtedy pozostanie Ci tylko zmiana całego silnika.

Moim zdaniem odpuść sobie tą głowicę. Kup drugą sprawną. Załóż, jeżeli będzie to samo co teraz to zawsze ją sprzedasz po cenie. Jeżeli się poprawi będziesz żył długo i szczęśliwie.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn kwie 26, 2004 9:59 pm

Obrazek

Fragment o oznaczeniach 15132 - valve oil regulator
15132-22J00 numer fabryczny czesci.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn kwie 26, 2004 10:06 pm

Bocian pisze: Jak była taka kicha z głowicą to opłacało się ją ratować?
.....
Moim zdaniem odpuść sobie tą głowicę. Kup drugą sprawną. Załóż, jeżeli będzie to samo co teraz to zawsze ją sprzedasz po cenie. Jeżeli się poprawi będziesz żył długo i szczęśliwie.
Widzisz byl paln na poczatku co by kupic inna , ale ponizej 2500 zl ciezko cos sensownego znalezc, a to cena chora.
Za regeneracje starej zaplacilem 1500 zl i wydawalo sie ze bedzie miodzio i mozna bedzie o niej zapomniec. Glowica po zrobieniu naprawde niezle wyglada. Tylko ze nie dziala :) :( :evil: :)6

Juz za bardzo nie ma pomyslow co dalej wiec chyba faktycznie trzeba bedzie kupic inna, a ta sprzedac na pokrycie chocby czesci kosztow.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn kwie 26, 2004 10:50 pm

jak na wolnych obrotach też przestaje chodzić to ciśnienie oleju odpada...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt kwie 27, 2004 8:12 am

teraz zrób tak - jak się zagrzeje i straci ciśnienie, to bez zwalania paska rozrządu popuść wałek, aby poluzować szklanki i wtedy dmuchnij w ten felerny cylinder - będziesz wiedział czy pękła głowica czy faktycznie zawór jest uchylony...jak zawór to zeszlifuj go ciut...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt kwie 27, 2004 9:02 am

No cuz. Zawor uchylony na 100%

Tylko caly czas mnie dreczy dlaczego? Skoro gniazda osadzone rowno na kazdym cylindrze, zawory tez takiej samej dlugosci na kazdym i takiej samej dlugosci jak stare.

Ile je skrocic? Wiadomo ze nie od razu duzo tylko po troche zbierac i patrzyc co sie dzieje, ale ile co by nie przesadzic. A moze jednak sprobowac z ta szklanka z VW na plytkach? Latwiej regulowac.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt kwie 27, 2004 9:14 am

z 1.5 mm na początek...albo szklanke z płytką - to już twój wybór...

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt kwie 27, 2004 10:22 am

Marcin-Kraków pisze:A moze jednak sprobowac z ta szklanka z VW na plytkach? Latwiej regulowac.
Szklanki od VW nie pasują. Jak założysz to będzie się zawór wieszał.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 05, 2004 5:36 pm

i co ? wiadomo coś ?

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr maja 05, 2004 6:56 pm

Wlasnie dzis rozpoczelismy rozbieranie pompy oleju. Mimo wszystko musze sprawdzic i ten element. Moze niepotrzebnie ale dla wlasnego spokoju.

Nie moge sie pogodzic z tym dobijaniem szklanek. Sa one luzne jak jasna chlolera i raczej powinny sie niedopompowywac niz nadmiernie pompowac.
Glowica moze byc peknieta - niech i bedzie - ale dlaczego zawor uchylony.
Powiecie zawor sie wiesza w prowadnicy - raczej nie mozliwe bo po zdjeciu dekla, na cieplym silniku mozna zawor spokojnie reka wcisnac.


Ostatnia rzecza jaka bedzie to proba odpalenia na szklankach z plytkami, a potem to juz chyba tylko wymiana glowicy

C.D.N. jak bedzie cos nowego wiadomo
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 05, 2004 7:27 pm

weź w końcu jak zacznie kuleć zgaś i popuść wałek...i będziesz wiedział czy się uszczelni cylinder czy nie...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr maja 05, 2004 9:09 pm

banan pisze:weź w końcu jak zacznie kuleć zgaś i popuść wałek...i
Robilem tak ....
banan pisze:będziesz wiedział czy się uszczelni cylinder czy nie...
Ale nie rozumiem jak ma sie uszczelnic ? Przeca nie wiesz w jakiej pozycji (w jakim suwie pracy) ci go zatrzyma. Przynajmniej dopoki nie sprawdzisz na znakach. A nawet ja zatrzyma na sprezaniu to poniewaz jest niedomkniety zawor to zanim popuscisz walek juz nie ma tam takiego cisnienia co by samo domknelo zawor.
Chyba ze nie kumam o co ci chodzi i cos pier...
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 05, 2004 9:32 pm

jak zgasisz to obróć silnikiem tak aby krzywki nie naciskały tego felernego zaworu i popuść wałek - żeby szklanki luźne się zrobiły - i wtedy dmuchnij w cylinder - szczelne to szklanka uchyla zawór, nieszczelne to głowica jebnięta...
wałek tylko ciut popuść - bez rozpinania rozrządu...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 05, 2004 9:33 pm

no i musisz to szybko robić - żeby nie zdążył się sam uszczelnić...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr maja 05, 2004 9:55 pm

banan pisze:jak zgasisz to obróć silnikiem tak aby krzywki nie naciskały tego felernego zaworu i popuść wałek - żeby szklanki luźne się zrobiły - i wtedy dmuchnij w cylinder - szczelne to szklanka uchyla zawór, nieszczelne to głowica jebnięta...
wałek tylko ciut popuść - bez rozpinania rozrządu...
OK jutro jeszcze raz tak sprawdze.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości