Świece, sterownik czy przekaźnik ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Świece, sterownik czy przekaźnik ?

Post autor: Piotrek M » śr paź 29, 2008 10:29 am

Po ostatniej przejażdżce gdzie stałem 2 godziny Gr'em w rzece [cały silnik i sterownik pod wodą] mój samochodzik sie popsuł.
:(. Nie odpala [kontrolka świec zapala sie na pare sekund, a potem "mruga" przez jakies 2-3 minuty]. Tzn łapie jakby grzały 2-3 świece i po długim kręceniu rozrusznikiem odpala.
I tu pojawia sie pytanie, czy mógł paść "komuterek" ?
Czy moze to byc wina tylko spalonych świec czy przekaźnika ?
W wodzie nie gasiłem silnika, dopiero po wyjeździe z wody. Czy mogło "pójść" jakies zwarcie i pop...ło cos w układzie grzania ?
W "szukajce" i faq'u szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi.
Świec jeszcze nie wykręcałem.
Co może być przyczyna niedomagania mojego samochodu ?
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr paź 29, 2008 10:33 am

Jak sterownik był pod wodą przez 2 godziny to już nie żyje :roll:

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » śr paź 29, 2008 12:07 pm

Istnieje taka mozliwość :( , ale przeciez sterownik nie działa gdy silnik jest właczony. [obrotomierz po pewnym czasie ożył]
Od czego zacząć szukanie przyczyny ?
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr paź 29, 2008 12:29 pm

Piotrek M pisze:Istnieje taka mozliwość :( , ale przeciez sterownik nie działa gdy silnik jest właczony. [obrotomierz po pewnym czasie ożył]
Od czego zacząć szukanie przyczyny ?
Sygnał do obrotaka tylko przechodzi przez sterownik. Tak więc skoro przez pewien czas nie działał to w sterowniku jest woda.
Zjarał sie zapewne potem. Jak go uruchamiałeś później, a woda w sterowniku była nadal :roll:

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » śr paź 29, 2008 12:45 pm

Pewnie juz wyciekła, ale było syfu z kilo.
Oglądałem go dośc dokładnie, i w sumie zadnych spalonych tych drobnych pierdółek [oporników i innych "scalaków"] nie widziałem. Ale elektronikiem nie jestem i moge sie mylić.
Więc jeżeli jakis układ sie sfajczył, to pewnie mozna go wymienić ?!
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr paź 29, 2008 12:49 pm

też nie jestem elektronikiem ..ale kiedyś ktoś na forum opisywał co pada w tych sterownikach i jak to wymienić :roll:
Ja, jak mi padł drugi z rzędu, to go wywaliłem i zrobiłem sobie włączanie śweic przyciskiem w kabinie :)21

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » śr paź 29, 2008 12:56 pm

Też tak miałem w swoim starym Hiszpanie i było OK. Ale w GRze chciałem aby było jednak troche "cywilizacji" :D
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr paź 29, 2008 12:58 pm

Piotrek M pisze:Też tak miałem w swoim starym Hiszpanie i było OK. Ale w GRze chciałem aby było jednak troche "cywilizacji" :D
No to po wymianie (uwaga, bo są dwa rodzaje) przenieś go wyżej. Niestety w tym miejscu co jest fabrycznie zalewa go w pierwszej kolejności, a zalanie = uszkodzenie :)21

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » czw paź 30, 2008 8:59 am

Piotrek jak chcesz to moge ci caly uklad sprawdzic (Swiece, przekazniki, sterownik)
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw paź 30, 2008 9:12 am

"Dpbrałem" sie wczoraj do tej mojej gadziny i ....
Wszystkie świece spalone :evil: .
Czy na listwie prąd ma mieć 12V ? Bo teraz tak mam.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » czw paź 30, 2008 12:22 pm

Piotrek M pisze:Czy na listwie prąd ma mieć 12V ? Bo teraz tak mam.
Zalezy kiedy i na jakiej. Ale zasadniczo na do prostego grzania tak ma byc. Na dlugiej listwie 12 V.
Tu masz dokladny opis oryginalu.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw paź 30, 2008 12:48 pm

skoro kontrolka zapala się na parę sekund to znaczy że grzanie główne załącza [jak piszesz masz popalone świece dlatego nie grzeje i nie pali]

miganie kontrolki oznacza, że nie działa dogrzewanie swiec po uruchomieniu silnika [dogrzewa przez kilka minut]


miałem podobną sytuację tylko wydostałem się w 40 min [a sterownik był przeniesiony wyżej jednak nie dość wysoko :D ]

moja teoria jest taka, że stojąc w zimnej wodzie silnik na tyle się ochłodził że sterownik załączył dogrzewanie świec i coś tam sobie upalił

musiałem zrobić ręczne dogrzewanie czyli poprowadziłem uziemienie odpowiedniego kabelka idącego do sterownika [fioletowy chyba był] i przełącznikiem włączam sobie dogrzewanie tak długo jak długo miga dioda

zasadniczo układ działa z tym, że jak się zapomni wyłączyć dogrzewanie to na postoju może rozładować aku :D
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw paź 30, 2008 1:34 pm

OK, thx za podpowiedzi.
Wg mnie, po wyjechaniu z tej rzeczki, zgasiłem silnik, a po jakims czasie znów go odpaliłem. I prawdopodobnie przekaźnik sie nie rozłączył i grzał swiece dłużej niz powinien. I świece poszły sie j...ać.
Mam nadzieje że choc sterownik jest ok.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

misiek13
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 9:45 am
Lokalizacja: leśne kaszuby

Post autor: misiek13 » pn lis 03, 2008 11:13 am

Jeśli dobrze nie wysuszysz i nie wyczyścisz sterownika i jeszcze dobrze by było zabezpieczyć elektronikę i całą płytkę specjalnym lakierem.Jak tego nie zrobisz to po pewnym czasie się zdziwisz jak zjedzony będzie twój sterownik. :)

wywrot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: wywrot » śr lis 19, 2008 9:39 pm

może pytanie dziwne ale gdzie jest sterownik i czy jest jeden od grzania zasadniczego i dogrzewania? gdzie są przekażniki?(przy bezpiecznikach?seryjny y 60 2.8) dziwnie pali z rana (tak nagle zaczeło mu coś dolegać) kopci na pół wioski potem ani śladu i odpalają kolejno cylindry.potem kontrolka świec mruga jakiś czas.

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw lis 20, 2008 1:53 am

świece sprawdź
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw lis 20, 2008 9:25 am

Dkładnie tak.
A sterownik masz na dole prawego słupka [w "nogach" pasażera], przekazniki przy akumulatorze pod blaszana pokrywą.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

wywrot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: wywrot » czw lis 20, 2008 4:33 pm

świece na 1,2,3 były sprawdzone,a na 4,5,6 są nowe NGK i nic się nie zmieniło.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » czw lis 20, 2008 7:26 pm

wywrot pisze:świece na 1,2,3 były sprawdzone,a na 4,5,6 są nowe NGK i nic się nie zmieniło.
Poczytaj tutaj
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości