Ciekawe świece

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Ciekawe świece

Post autor: toshimin » czw lis 27, 2008 5:30 pm

Hej wszystkim ;]
Co powiecie na to:
http://www.youtube.com/watch?v=DxATM56b ... re=related
i na to:
http://www.youtube.com/watch?v=abwXApkLhbc
Powinno troche wzmocnic samurai`a co nie??
MOze ktos juz motał cos z ukladem zaplonowym w celu zwiekszenia mocy??
MOze ktos ma znajomego w USA co by to sciagnal??
jeszcze jedno podobne rozwiązanie ;
http://www.youtube.com/watch?v=dhCpzxjQ ... re=related
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 5:58 pm przez toshimin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw lis 27, 2008 5:35 pm

:)20
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Post autor: toshimin » czw lis 27, 2008 5:59 pm

rozumiem że się niesamowicie cieszysz Tomaszu ;]

Awatar użytkownika
fiqs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 27, 2008 1:15 am
Lokalizacja: raz tu raz tam

Re: Ciekawe świece

Post autor: fiqs » czw lis 27, 2008 6:48 pm

toshimin pisze: Powinno troche wzmocnic samurai`a co nie??

toshimin powiem ci jeżeli wierzysz że coś takiego pomoże i odczujesz to pod lewą nogą to chwała dla tego kto takie świeczki wymyślił :D

Z autopsji znam to że takie gadzety bardziej działają na głowę! tzn. mam wyrzucone świece ojojojoj żeczywiście jest lepiej :P ale to jest bzdura typu magnetyzery strumienice itp. :x

lepiej zrób wydech przelotowy lub wyjmij filtr powietrza (nie wskazane) dopiero będziesz czół różnice :)

można też wypolerować kolektory wlot/wylot i splanować koło zamachowe.

lepiej zmień auto lub wymień silnik na viertarke 1.6 16v :P

daruj sobie...

pzdr. F
陸地震 被災地向け特別

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: piotrk_gd » czw lis 27, 2008 8:49 pm

działanie podobne do placebo? :lol:

ja bym sobie tego pulstara całego nie wsadził do silnika, pół biedy jak by to była tylko ściema, ale jak naprawdę ma w sobie jakąś formę kondensatora to zmienia częstotliwość rezonansową układu zapłonowego i płynące w nim prądy - tak po krotce.

a te całe firestormy - nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się, że kształt świecy ma spory wpływ rozkład zassanej do cylindra mieszanki ? i to się uwzględnia projektując silnik? ;)

kup sobie po prostu dobre świece bez kombinowania:)

a jak już koniecznie chcesz mieć coś ekstra to kup se magnetyzer, działa tak samo fantastycznie na pewno :)23
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » czw lis 27, 2008 8:53 pm

No i koniecznie trzeba założyc chromowana koncowke na rure wydechowa - bez niej to tuning mija sie z celem, a i bym zapomnial niebieskie zarowki jako postojowe i ....... najwazniejsze TUBA!! :)23
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: piotrk_gd » czw lis 27, 2008 9:23 pm

bez tuby to ja bym nawet nie zaczynał :roll: poza tym ponoć daje +10KM
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
jurus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: sob cze 16, 2007 6:45 am
Lokalizacja: kraków

mega oszczedzacz

Post autor: jurus » czw lis 27, 2008 9:46 pm

u mnie przestał pobierać paliwo na czystm powietrzu pali :D

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Post autor: toshimin » czw lis 27, 2008 10:43 pm

oj oj dowcipnisie ;]
Faktycznie moze jestem zbyt duzym optymista...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw lis 27, 2008 11:21 pm

Kolego zamontuj nowe dedykowane świece, nowe kable, filtry paliwa i powietrza, zmień olej. Wszystko dokładnie przeglądnij i ciesz się z jazdy. Bo seryjny Samurai na prawdę daje radę :)2
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

toshimin
 
 
Posty: 140
Rejestracja: sob sty 12, 2008 9:19 pm
Lokalizacja: Września

Post autor: toshimin » pt lis 28, 2008 8:02 am

nie no Tomaszu o eksploatacyjne sprawy to wiadomo że sie dba ;]
mechanika to moje hobby ;)

więc wiem jaka jest róznica po wymianie samego filtra powietrza o czym wielu uzytkownikow 4 kolek zapomina

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Ciekawe świece

Post autor: Qbartx » pt lis 28, 2008 8:05 am

fiqs pisze:

można też wypolerować kolektory wlot/wylot
pzdr. F
To akurat jest w pelni uzasadnione. Portowanie+polerowanie.
Zobacz sobie w pierwszym lepszym samochodzie jak spasowane sa ze soba kolektor dolotowy, wydechowy i glowica...zdziwisz sie ;)

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » pt lis 28, 2008 8:41 am

Hehehehe, w pierwszym filmiku mówili coś o energii iskry rzędu miliona wat, normalnie perpetum mobile wymyslili żeby zamiast ok 50 (ciekawe czy aż tyle) było milion - powinni ten patent sprzedać do elektrowni - prąd był by za free..Ale głupi amerykanie łykną to bo producent (pewnie jest jeden) zapowiada spadek zużycia paliwa od 10 do 40 procent.
Makabra - głupota ludzka nie zna granic (chodzi o kupujących)
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
kfs
Posty: 638
Rejestracja: czw sty 17, 2008 10:13 am
Lokalizacja: Żmigród

Post autor: kfs » pt lis 28, 2008 11:02 am

Wracając do podobny "tuninguff" to proszę o wypowiedzenie się kolegów, których fury są czerwone... To dopiero podobno daje przyrost mocy! Aż sam się zastanawiam nad przemalowaniem;-P
Samurai Santana 93' - dawno i nieprawda
P11.144

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pt lis 28, 2008 11:17 am

kfs pisze:Wracając do podobny "tuninguff" to proszę o wypowiedzenie się kolegów, których fury są czerwone... To dopiero podobno daje przyrost mocy! Aż sam się zastanawiam nad przemalowaniem;-P

Czerwone Parchy zdecydowanie lepiej robia niż np czarne :)21
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
El Modzello
Posty: 379
Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: El Modzello » pt lis 28, 2008 12:11 pm

mazurkas007 pisze:
Czerwone Parchy zdecydowanie lepiej robia niż np czarne :)21
zwłaszcza na gębie :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt lis 28, 2008 2:45 pm

Chalski pisze:Hehehehe, w pierwszym filmiku mówili coś o energii iskry rzędu miliona wat, normalnie perpetum mobile wymyslili żeby zamiast ok 50 (ciekawe czy aż tyle) było milion - powinni ten patent sprzedać do elektrowni - prąd był by za free..Ale głupi amerykanie łykną to bo producent (pewnie jest jeden) zapowiada spadek zużycia paliwa od 10 do 40 procent.
Makabra - głupota ludzka nie zna granic (chodzi o kupujących)
Milion Watów przy jakiś 3000 V to nam daje ..... 333 Ampery .... liczac ze alternator daje maximum 40 Amper i nic podrodze do iskry nie tracimy (co oczywiscie jest bzdurą) to ta świeca pewnie faktycznie da nam duży przyrost mocy ale pod warunkiem , że będziemy mieli jakieś 8 alternatorów na pokładzie. Problem w tym , ze gdy silnik wyda z siebie energii na wyprodukowanie 333 amper to okaze sie ze straci mocy około 4.5 kW , czyli jakies 7 - 8 koni , czyli ponad 10 % swojej mocy .... i to liczac przy braku strat ;)

A zwykła iskra ma chyba więcej niż 50 W ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: piotrk_gd » pt lis 28, 2008 2:52 pm

a wziąłeś w swoich obliczeniach impulsowy charakter prądu płynącego przez świece ? czas trwania iskry? i to, że świec jest więcej niż jedna? i to że amper amperowi nie równy? ale to i tak nie ma znaczenia - lepszy efekt dadzą nakrętki na wentyle z diodami - zawsze to parę KM więcej :)23
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt lis 28, 2008 3:01 pm

piotrk_gd pisze:a wziąłeś w swoich obliczeniach impulsowy charakter prądu płynącego przez świece ? czas trwania iskry? i to, że świec jest więcej niż jedna? i to że amper amperowi nie równy? ale to i tak nie ma znaczenia - lepszy efekt dadzą nakrętki na wentyle z diodami - zawsze to parę KM więcej :)23
Ha ! zapomnialem ze swiec jest 4 - impulsowego charaktery nie wzielem pod uwage bo to juz zbyt skomplikowane obliczenia jak na moj maly rozumek :)21 Obliczenia moje mialy tylko uswiadomic jak realnie wyglada ten miliona watów. Ale zaraz moge to mniej wiecej policzyc - w ciagu minuty mamy 1000 obrotow. Ale wydaje mi sie ze to nie ma znaczenia - nawet ilosc swiec nie ma , poniewaz alternator o mocy 333 amper bedzie dawal te 333 ampery w takiej samej jednostce czasu co iskra wydaje te 333 ampery. Oczywiscie w obliczeniach nie jest wziete pod uwage kilkanascie czynnikow po drodze , ktore maja wplyw na to , ze wyprodukowane 333 ampery na koncu nie beda juz tymi samymi amperami ;) Ale to malo wazne - wazne jest to , ze nie jest to wogole realne jak dla mnie
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » pt lis 28, 2008 3:30 pm

Zun pisze:
piotrk_gd pisze:a wziąłeś w swoich obliczeniach impulsowy charakter prądu płynącego przez świece ? czas trwania iskry? i to, że świec jest więcej niż jedna? i to że amper amperowi nie równy? ale to i tak nie ma znaczenia - lepszy efekt dadzą nakrętki na wentyle z diodami - zawsze to parę KM więcej :)23
Ha ! zapomnialem ze swiec jest 4 - impulsowego charaktery nie wzielem pod uwage bo to juz zbyt skomplikowane obliczenia jak na moj maly rozumek :)21 Obliczenia moje mialy tylko uswiadomic jak realnie wyglada ten miliona watów. Ale zaraz moge to mniej wiecej policzyc - w ciagu minuty mamy 1000 obrotow. Ale wydaje mi sie ze to nie ma znaczenia - nawet ilosc swiec nie ma , poniewaz alternator o mocy 333 amper bedzie dawal te 333 ampery w takiej samej jednostce czasu co iskra wydaje te 333 ampery. Oczywiscie w obliczeniach nie jest wziete pod uwage kilkanascie czynnikow po drodze , ktore maja wplyw na to , ze wyprodukowane 333 ampery na koncu nie beda juz tymi samymi amperami ;) Ale to malo wazne - wazne jest to , ze nie jest to wogole realne jak dla mnie
Choć mieszkam daleko od cmentarza, słyszę jak się nauczyciel fizyki kolegi Zuna w grobie przewraca :lol:

Nie wierzę w standardowy alternator w Suzuki 333A
Nie ma co porówywać prądów przy różnych napięciach - w amperach mierzy się natężenie prądu, nie moc.
Co do impulsowego charekteru prądu - bez znajomości kształtu impulsu, nic się nie policzy, ale zapewniam, że milionwatowe, nanosekundowe impulsy co sekundę można zasilać z bateryjki AA :) (choć ukształtowaie takiego impulsu nie jest banalne)
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: piotrk_gd » pt lis 28, 2008 3:42 pm

alfik pisze: Choć mieszkam daleko od cmentarza, słyszę jak się nauczyciel fizyki kolegi Zuna w grobie przewraca :lol:

Nie wierzę w standardowy alternator w Suzuki 333A
Nie ma co porówywać prądów przy różnych napięciach - w amperach mierzy się natężenie prądu, nie moc.
Co do impulsowego charekteru prądu - bez znajomości kształtu impulsu, nic się nie policzy, ale zapewniam, że milionwatowe, nanosekundowe impulsy co sekundę można zasilać z bateryjki AA :) (choć ukształtowaie takiego impulsu nie jest banalne)
Dokładnie tak - dlatego szkoda zużywać klawiatury, żeby się dalej produkować na ten temat :lol:
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt lis 28, 2008 3:45 pm

alfik pisze:
Zun pisze:
piotrk_gd pisze:a wziąłeś w swoich obliczeniach impulsowy charakter prądu płynącego przez świece ? czas trwania iskry? i to, że świec jest więcej niż jedna? i to że amper amperowi nie równy? ale to i tak nie ma znaczenia - lepszy efekt dadzą nakrętki na wentyle z diodami - zawsze to parę KM więcej :)23
Ha ! zapomnialem ze swiec jest 4 - impulsowego charaktery nie wzielem pod uwage bo to juz zbyt skomplikowane obliczenia jak na moj maly rozumek :)21 Obliczenia moje mialy tylko uswiadomic jak realnie wyglada ten miliona watów. Ale zaraz moge to mniej wiecej policzyc - w ciagu minuty mamy 1000 obrotow. Ale wydaje mi sie ze to nie ma znaczenia - nawet ilosc swiec nie ma , poniewaz alternator o mocy 333 amper bedzie dawal te 333 ampery w takiej samej jednostce czasu co iskra wydaje te 333 ampery. Oczywiscie w obliczeniach nie jest wziete pod uwage kilkanascie czynnikow po drodze , ktore maja wplyw na to , ze wyprodukowane 333 ampery na koncu nie beda juz tymi samymi amperami ;) Ale to malo wazne - wazne jest to , ze nie jest to wogole realne jak dla mnie
Choć mieszkam daleko od cmentarza, słyszę jak się nauczyciel fizyki kolegi Zuna w grobie przewraca :lol:

Nie wierzę w standardowy alternator w Suzuki 333A
Nie ma co porówywać prądów przy różnych napięciach - w amperach mierzy się natężenie prądu, nie moc.
Co do impulsowego charekteru prądu - bez znajomości kształtu impulsu, nic się nie policzy, ale zapewniam, że milionwatowe, nanosekundowe impulsy co sekundę można zasilać z bateryjki AA :) (choć ukształtowaie takiego impulsu nie jest banalne)
Racja , z fizyki to ja noga jestem ;) Ale wytlumacz mnie jak z 1.5 V baterii zrobimy impuls o napięciu 3000V i mocy 1.000.000 Wat ? Co do altenrtaora - mówiłem , że trzeba by było ich 8 zamontowac ;) Reszta się pewnie zgadza. Więc tiwerdzisz , ze da się wyprodukować świece która będzie dawała w silniku iskrę o mocy 1.000.000 Wat ?
A nauczyciel niech się przewraca - nielubiłem pizdy wyjątkowo :P
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt lis 28, 2008 3:51 pm

piotrk_gd pisze:
alfik pisze: Choć mieszkam daleko od cmentarza, słyszę jak się nauczyciel fizyki kolegi Zuna w grobie przewraca :lol:

Nie wierzę w standardowy alternator w Suzuki 333A
Nie ma co porówywać prądów przy różnych napięciach - w amperach mierzy się natężenie prądu, nie moc.
Co do impulsowego charekteru prądu - bez znajomości kształtu impulsu, nic się nie policzy, ale zapewniam, że milionwatowe, nanosekundowe impulsy co sekundę można zasilać z bateryjki AA :) (choć ukształtowaie takiego impulsu nie jest banalne)
Dokładnie tak - dlatego szkoda zużywać klawiatury, żeby się dalej produkować na ten temat :lol:
Ale co wy sie mnie czepiacie - faktycznie maksymalnie wszytsko urposcilem , ale wydaje mi sie , ze uzmyslowilem ze to raczej nie mzolwie - chyba ze sie myle i ta swieca jest w stanie po podpieciu do standardowego silnika ze standardowym alternatorem i standardowym akumulatorem wydac taka ilosc mocy :( to chyle czoła i przepraszam ze sie wtracam - ludzie kupujcie te swiece wtedy :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: piotrk_gd » pt lis 28, 2008 4:07 pm

załóżmy, że impuls będzie trwał nanosekundę, będzie miał 20kV i milion wat :)21 (jak by miał zylion to by się trudniej liczyło :lol:), wtedy moc chwilowa będzie wynosić 50W. Uwzlędniając współczynnik wypełnienia otrzymujemy moc średnią 50 nano watów :)21. 50 nano watów z bateryjki 1.5V można uzyskać przy prądzie stałym rzędu 33 nano amper :lol: - chyba da radę ;)

To tak na szybko - pewnie gdzieś się walnąłem :)
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
kfs
Posty: 638
Rejestracja: czw sty 17, 2008 10:13 am
Lokalizacja: Żmigród

Post autor: kfs » pt lis 28, 2008 4:12 pm

Witamy na "forum młodego fizyka" :)21
Samurai Santana 93' - dawno i nieprawda
P11.144

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości