Gaz po remoncie - pierwsze wrażenia z jazd

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Gaz po remoncie - pierwsze wrażenia z jazd

Post autor: keler » śr maja 19, 2004 10:10 am

Witam

Po trzech latach przeróbek, modyfikacji i odrestaurowywania nareszcie odpaliłem swojego Gaza i zrobiłem nim pierwsze pare kilometrów. wszystko chodzi prawie dobrze z tym , że na 4 mam wrażenie jak by most i koła chamowały silnik. Czy ktos może mi powiedzieć czy przy silniku MB trzeba zmieniać przełożenie w tylnym moście ?
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » śr maja 19, 2004 10:15 am

Polecam 4.1 z Tarpana Rolnika.Model Diesel.Tylko czy Twój motor jest na tyle mocny ? Oryginał Gaza to 5.125.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » śr maja 19, 2004 10:17 am

Hamulce nie "trzymają" ?

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » śr maja 19, 2004 11:04 am

Motor wytrzyma, bo jest to wzmocniona jednostka 2.3 MB z Galandewagena.

A ile może taka przekładnia kosztować ?
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr maja 19, 2004 11:35 am

jak chcesz zmieniać to musisz w obu mostach naraz.
Gazy 69

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » śr maja 19, 2004 11:41 am

EE tam pierdziela ci amatory o przełozeniach nie słuchaj głupot!!!! Tez mój gaz podobny etap przechodzi poprostu lekko ci moga chamólce trzemac i musi sie wszystko ułozyc i porozchodzic itp. Ale tak naprawde to moga byc CHAMLóCE LEKKO ZAPOWIETRZONE LUB ZLE WYREDULOWANE ZA MOCNO PODCIAGNIETE, ZLE USTAWIONA ZBIERZNOŚĆ NA PRZEDNICH KOŁACH, LUB ŁOZYSKA OD KÓŁ ZA MOCNO DOCIAGNIETE I ITP. LEPIEJ WSZYSTKO PRZEGLADNIH KOŁA DO GÓRY POKREĆ ZOBACZ CZY SIE NIE GRZEJA PODCZAS JAZDY, i czy jak kilka razy pompka chamólca ponaciskasz to ci lekko tez nie blokuja na, a jak nieznajdziesz przyczyno to poczekaj az zrobisz z 1tys km powinno troche byc lepiej.
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr maja 19, 2004 11:44 am

Waldemar pisze:EE tam pierdziela ci amatory o przełozeniach nie słuchaj głupot!!!! ...ZLE USTAWIONA ZBIERZNOŚĆ NA PRZEDNICH KOŁACH...
no ty to jestes profesjonalista :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » śr maja 19, 2004 1:03 pm

No ja miałem tak na oko ustawiona kurcze ( a ze oko nie mam za celne to były koła lekko rozjechane i na czarnym cieżej sie toczy ) !!!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr maja 19, 2004 1:06 pm

dobra nie tlumacz sie :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw maja 20, 2004 12:26 am

keler pisze:Motor wytrzyma, bo jest to wzmocniona jednostka 2.3 MB z Galandewagena.

A ile może taka przekładnia kosztować ?
Ten motor to bezynka?Jak tak to nie zmieniaj przełożeń.W obu mostach maja być 5.125!
Poza tym Waldemar ma rację:wszystko swieżyna musi sie poukładać,trzeba sprawdzic czy cos sie nie grzeje /hamulce,łożyska/.Oleje zalane?Pytanie banalne,ale czasem w ferworze walki to sie o tym zapomina.
Przy załaczonym napedzie na 4 zawsze odczujesz wzrost oporów toczenia i niby spadek mocy.Wiecej pali,gorzej jedzie-normalne.Wystarczy,że zasprzęglisz przednie koła i nawet bez włączonego napędu już odczujesz.Spoko krótko mówiac

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw maja 20, 2004 8:40 am

Waldemar pisze:CHAMLóCE .
:)21

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw maja 20, 2004 9:24 am

hamulce to podstawa :)21
ja po wymianie okładzin też miałem znaczne opory toczenia zanim się nie ułożyły okładziny do bębna.
Gazy 69

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » czw maja 20, 2004 10:45 am

DRAKO ! Kolega pewnie ma zaświadczenie od lekarza.Taka teraz moda.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw maja 20, 2004 11:12 am

jaaasne :)20
[ludzie, czytajcie ksiazki - to pomaga!]

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » czw maja 20, 2004 1:43 pm

Drako pisze:
Waldemar pisze:CHAMLóCE .
:)21
ja rozumiem ludzie maja rózne probelmy...ale o rzeczach z autami zwiazanymi starajcie sie pisać normalnie...
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw maja 20, 2004 3:51 pm

Darek pisze:hamulce to podstawa :)21
ja po wymianie okładzin też miałem znaczne opory toczenia zanim się nie ułożyły okładziny do bębna.
U mnie tez sie ułozyły . :lol:
Przed mutem mialem nowe okładziny ,a po mucie nic nie zostało.

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » czw maja 20, 2004 5:54 pm

kurcze wiem ze pisze super po polskiemu :D, sorki bo cos mi odstrzeliło i sobie odmieniłem HAMOWAĆ!!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw maja 20, 2004 10:24 pm

Cześć.
Czego się kurde czepiacie?
GAZ'y wyprodukowane przed rokiem 1960 miały
przecież CHAMÓLCE :)6
Co innego modele po '60 roku.
Te jako nowszy model miały już HAMULCE :)6
:)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw maja 20, 2004 10:50 pm

Waldemar...twój giezz już z rok stoi z otwartą maską...coś poważnego ? :)21
ps - miałeś się określić na temat wału...

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt maja 21, 2004 2:57 pm

a ma otwartą maske bo lubi sobie na silnik popatrzeć :)21
Gazy 69

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

hamulce

Post autor: tiger » pt maja 28, 2004 9:56 am

Co do okladzin to czy wam tez sie tak szybko scieraja??
Bo moim zdaniem moje scieraja sie za szybko i mysle ze powodem jest to ze bloto ktore wpadnie do bebna nie za bardzo ma ochote z niego wypasc i nie wiem czy nie wywiercic kilku dziur w bebnie zeby go oczyszczalo z piasku i innych syfów
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: hamulce

Post autor: RudeBoy » pt maja 28, 2004 10:29 am

tiger pisze: [ciach]
nie wiem czy nie wywiercic kilku dziur w bebnie zeby go oczyszczalo z piasku i innych syfów

:o

nie wierc!
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: hamulce

Post autor: AndGaz » pt maja 28, 2004 12:16 pm

RudeBoy pisze:

:o

nie wierc!

Wg mnie masz rację ale uzasadnij proszę i oświeć towarzystwo.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » pt maja 28, 2004 2:59 pm

Ciezko mi to bedzie uzosadnic... ale...
Bebny sa wykonane z jekiegos tam stopu. Sa bardzo twarde ale i kruche. Wiercenie w takim materiale wymaga nie lada wprawy i pewno solidnego sprzetu. Poza tym otwory zby spelnily swoej zadanie musialy by byc odpowiednio duze. To by napewno bardzo oslabilo caly beben.

Pomijam juz fakt, ze mozesz osiagnac efekt odwrotny. Wiecej blota wlezie do srodka i tak nie bedzie cchialo wylatywac. Jest to bardzo prawdopodobne.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Re: hamulce

Post autor: leszek » pt maja 28, 2004 3:12 pm

AndGaz pisze:
RudeBoy pisze:

:o

nie wierc!

Wg mnie masz rację ale uzasadnij proszę i oświeć towarzystwo.
zagrzejesz bębny dostaną zimną wodą i miałeś hamulce :o
popękają w miejscach wierceń, tak jak tarcze wiercone w jednej osi.
to się czasami robi w "wiejskim tjuningu"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości